Freddy får skryt, vi skryter også. Gutta har lada batteriene og vi lader kanonene, sånn cirka.
Om å være en ganske god forfatter
Freddy får mye oppmerksomhet for boka si om dagen. Ikke så rart i og med at boka faktisk er bra. Jeg har selv lest den – det tok ikke lang tid, og det krevde ikke mye av meg som leser.
Boka, eller rettere sagt fortellingen, som er satt sammen av bruddstykker i det som kan sies å være et helt vanlig norsk liv, ispedd det faktum at Freddy har spilt toppfotball i dette livet, og således har noe annet å fortelle enn oss vanlige folk, er faktisk en «page-turner». (Gud bedre den setningen ble lang…)
Av dette livet har han så servert bruddstykker til FK Fotballs programledere Aleksander Schau og Thomas Aune. Som på sin side har hjulpet Freddy med selve fortellingen. Og nå går den sin seiersgang der ute!
Bertil Valderhaug er imponert over nivået, i Store Studio får Freddy skryt og det beste er at han faktisk poengterer at uten Schau og Aune hadde ikke fortellingen sett dagens lys.
Og dermed så syns VPN at det er på tide å gi en skikkelig applaus til gutta bak FK Fotball. Ikke bare har det holdt det gående i mange år med sin oase av et radioprogram. De har begynt å bli synlige i andre medier også. Sist så vi Schaus (nye og slanke) ansikt i fotballekstra, og som sagt på mandag dukket de opp hos Hanne Lindmo sammen med Freddy dos Santos.
Rosinen i pølsa er uansett en helt annen, og den heter Kvegpels. For de uinnvidde (og dem er det nok en del av) så er Kvegpels brødrene Schaus eget lille fristed i studentenes radiokanal Radio NOVA.
Hvis du vil vite mer skal du sett radioen din på FM 99.3 klokka 19.00, rense øregangene og ta i mot «god rock, urin, stekespader, en sekk ull dekket av sæd, en pose bananer, litt mer rock og evigvarende jazzhat. Og litt tiss.»
Så kan man jo sette innholdet i dette programmet opp mot bannskapen til Kjell Inge Røkke, og uttalelsen om at de å kvalifisere seg til Champions League er bedre en f***e.
Batterilading
Flate batterier er noe dritt. Bilen min har fått nytt batteri etter at det gamle la på røret. Vinterdekka er på, DEFA-varmeapparatet er koblet til, isskrapa ligger klar og anitskrensen er koblet inn.
Om gutta på laget har gjort det samme, lest en bok (Freddy sin f.eks.) eller bare «chilla’n» foran TV’n med spill, TV-serier og god mat aner vi ikke.
Vi bare vet at det er bra å lade batteriene, ta det med ro og få overskudd. Noen har fått det for seg at det å ha fri fra daglige forpliktelser gir muligheten til å ta seg en fest. Dessverre er dette noe som fører til at man tapper batteriene framfor å lade dem.
Her snakker vi av egen erfaring – og er det noe vi kunne ha skrevet bok om så er det evnen til å alltid glemme hvor jævla sliten man blir etter en fuktig fest eller helaften på byen. Den kunne hatt følgende arbeidstittel: «Fylla. En passe dårlig fortelling om livets harde realiteter.»
Hockey…
TV2 er skuffa over laber interesse for ishockey. De har spytta inn 20 millioner i GET-liagen og hadde håpa på mer enn 34.000 tilskuere foran TV-skjermene. De føler at ishockeyforbundet har oversolgt produktet og regner med å tape store summer.
Vel, hva kan vi si? Hockeysesongen er lang, den består av ekstremt mange kamper og man må være interessert for å kunne følge med. Men TV2 det er noe som er viktig i denne sammenhengen. Folk som ser ishockey på TV er godt over gjennomsnittet interessert. Med andre ord seere som har fokus og som kan la seg påvirke. Så kan man stille seg spørsmålet om det alltid er kvantitet som teller:
Er det bedre å ha 340.000 relativt uinteresserte seere på en vilkårlig fotballkamp, framfor 34.000 engasjerte seere som lever seg inn i oppgjøret mellom Sparta og VIF?
Vi skjønner jo at de som kjøper reklameplass vil ha så mange seere som mulig. Men dersom du vet en god del om målgruppa du skal reklamere mot – er det ikke verdt å betale litt ekstra for dette?
Vi syns at TV2 skal la produktet sette seg, og tenke langsiktig – men vi vet at det kan være vanskelig når du stort sett er opptatt av å servere folket «Taco-TV».
Hockey 2
Årets store overraskelseslag Lørenskog IK har tatt hockeynorge med storm så langt.
Tidligere Vålerengakaptein Atle Olsen leder romerikslaget fra trenerplass, og har foran denne sesongen fått muligheten til å mønstre et særs slagkraftig lag, som allerede nå også må innfinne seg i å få stempel som en av favorittene til ligagullet.
Profiler som blant andre Kenneth Larsen (ex-VIF), Tommy Jacobsen, Johnny Bruun (ex-VIF), Inge Stokvik og Christian Thygesen (ex-VIF) styrer mesteparten av den norske delen av skuta, mens knallkjøp som Marco Charpentier, Dominic Noel og Andrew Martin krydrer laget med sin internasjonale kompetanse. Keeperne er begge norske – og begge med fortid i Vålerenga.
Vålerenga har på sin side også innledet sesongen bra!
Og til tross for en drøss av store og små skader underveis på flere sentrale spillere så utgjør de toppen av Get-ligatabellen med nevte Lørenskog – Altså et gigantisk «best i by’n» oppgjør mellom to lag som på mange måter også kan kalles dagens og gårsdagens VIF.
Tro oss at dette blir en Jordalopplevelse utover det vanlige!
Klanen går gratis!
Og ikke nok med det – Vi slår i samme slengen på stortromma og inviterer ALLE Klansmedlemmer gratis til denne kampen – som vi så inderlig unner alle våre VIF-tilhengere å få med seg.
Ikke nøl – Ta med deg medlemskortet og gå direkte til inngang 2 på Jordal Amfi for innslipp. Se toppoppgjøret;
Vålerenga – Lørenskog IK, førstkommende torsdag; 15. oktober – klokka 18:30!
Trenger du mer nå?
Neppe, men vi mener fortsatt at de som krever andres hode på et fat også må være villige til å legge huet på blokka. Kom opp med en løsning på problemet – at vi har et problem er vi alle klar over.
Videre så mener vi at flere av de klubben anser som «støykilder» er folk som faktisk legger ned hundrevis av timer for å øke engasjementet rundt Vålerengas kamper – uten å få betalt for det.
Å skulle forsøke å kneble disse for å lage et «familevennlig» produkt av Vålerenga er totalt feilslått.
Klanen er ikke en masse som kan formes etter de tanker man har gjort seg på Vålerengas markedsføringsseminar. Klanen består av alle typer folk, med alle typer forhold til det å være supporter. Dette må klubben respektere og slutte med å blinke ut folk som bråkmakere fordi de har en noe mer utagerende oppførsel enn andre.
Takhøyden må være stor i en klubb som Vålerenga – det burde klubbledelsen ha skjønt nå.