Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 4.25 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
Ja. Men vi er uansett tilbake til utgangspunktet da. Vi trenger en venstreback.

Det er litt enklere når det er en utenlandskvote å fylle opp. Nå er det vel bare 2 ledige plasser. Ambina, Obasi, Lange, Brajanac og Rijks hadde vi fra før. Så har det kommet 2 nye og det er vel totalt 9 plasser.

Skal vi tro Stenz så skal vi ha en høyreving. Da antar jeg at Sørensen ikke er erstatteren til Jones. Og vi må ha en stopper. Begge disse er såpass viktig at vi må ta de beste vi kan, ikke bare de beste norske vi kan. Så da er utenlandskvota full. Så jeg tipper at en av Brajanac eller Rijks drar videre. Det er litt unødvendig å ha 3 utenlandske spisser.
Svar
(5 timer siden)NilsDN Skreiv: Ja. Men vi er uansett tilbake til utgangspunktet da. Vi trenger en venstreback.

Det er litt enklere når det er en utenlandskvote å fylle opp. Nå er det vel bare 2 ledige plasser. Ambina, Obasi, Lange, Brajanac og Rijks hadde vi fra før. Så har det kommet 2 nye og det er vel totalt 9 plasser.

Skal vi tro Stenz så skal vi ha en høyreving. Da antar jeg at Sørensen ikke er erstatteren til Jones. Og vi må ha en stopper. Begge disse er såpass viktig at vi må ta de beste vi kan, ikke bare de beste norske vi kan. Så da er utenlandskvota full. Så jeg tipper at en av Brajanac eller Rijks drar videre. Det er litt unødvendig å ha 3 utenlandske spisser.

Blir litt forvirret av rollen til godeste sørensen. 
I intervjuet med klubben sier han at han er venstrekant, men kan bekle alle posisjoner i angrepet. 
Ser man på perioden hans i Esbjerg så spilte han sine beste kamper som venstrekant. Men i England spilte han vel mest spiss skal man tolke heatmap’en.
Svar
(5 timer siden)NilsDN Skreiv: Ja. Men vi er uansett tilbake til utgangspunktet da. Vi trenger en venstreback.

Men vi har jo akkurat signert en finsk venstre back, Noah Pallas
Svar
(4 timer siden)Theo 66 Skreiv:

Men vi har jo akkurat signert en finsk venstre back, Noah Pallas

Hvis Jukle forsvinner ut så står vi fortsatt med kun en venstreback.
Svar
Jokke sier det ikke blir noen kjøpefest og at vi ikke har planer om å bruke noen av de femti millionene til kjøp. Men vi skal hente forsvarsspillere da så noen penger har vi
https://www.vg.no/sport/i/5EwdWe/vaalere...abdellaoui
Svar
Stenz skrev jo at neste inn er høyreback, høyreving og stopper, vi får tro det er riktig.
Svar
https://www.dagsavisen.no/sport/2025/01/...som-mulig/

Vålerenga vil ha avklaring med Kjelsen, slik at vi ikkje får ein Näsberg-situasjon der spelaren går gratis ved kontraktslutt.
Svar
(3 timer siden)Bohem33 Skreiv: Jokke sier det ikke blir noen kjøpefest og at vi ikke har planer om å bruke noen av de femti millionene til kjøp. Men vi skal hente forsvarsspillere da så noen penger har vi
https://www.vg.no/sport/i/5EwdWe/vaalere...abdellaoui

Merker at jeg tar sånne ting med en klype med salt. Nå er jeg jo ikke sikker på hva de legger i begrepet kjøpefest da, men jeg tror ingen forventer at vi skal hente 2 spillere for 25 millioner hver. At vi derimot skal være avhengig av 50 millioner i overskudd på spillersalg virker veldig veldig rart. Mener det var overskudd på 50 millioner på kjøp og salg i nedrykkssesongen. Regnskapet for 2024 er jo så klart ikke tilgjengelig enda, men 50 millioner inn for Ilic og Håkans burde gi et solid overskudd på spillerlogistikk i 2024 også. Så skjønner jeg at driften som sådan i OBOS sikkert gikk i minus. 

Men når vi rykket ned så var vi avhengig av 10-15 millioner i overskudd på spillersalg. I OBOS har vi kvittet oss med dyre spillere og sikkert gjort en del andre kostnadskutt også. Så at vi kommer opp og har økt behovet vårt for spillersalg fra 20 til 50 millioner virker merkelig. Hva skulle vi gjort da, hvis Håkans hadde vært frisk og Jones ikke hadde sluppet til? Feiret opprykket med å reise til skifteretten?

Selv om jeg så klart ikke forventer enkeltspillere til 20-30 millioner inn, så forventer jeg at vi investerer i spillerne vi trenger. Hvis ikke så bør noen ta en alvorlig kikk på hvordan denne klubben driftes. 50 inn i januar 2025, 10 inn i august 2024, 40 inn i januar 2024, 50 inn i juli 2023, 30 inn i januar 2023. Hva går egentlig disse pengene til? På de siste 5 overgangsvinduene har vi fått inn 200 millioner, på salg og videresalg. Uten at vi egentlig har brukt noe særlig med penger på spillere. 

Så som sagt så tar jeg det med en klype med salt. Jeg skjønner at de har behov for litt forventningsstyring både til supportere som forventer gode spillere inn og til selgende klubber. Som sagt, 200 millioner inn på 2 år og fortsatt klages det over at vi har dårlig råd. Når vi i tillegg har en milliardær i bakhånd.
Svar
Helt enig i det, må være et taktisk utspill. Vi kommer selvsagt ikke til å bruke opp alt det.
Men, jeg blir veldig skuffa om det ikke kommer et par signeringer det er litt ordentlige forventninger til.
Jeg ser Sørensen mer som en Kamara erstatter enn Jones erstatter. Men så var forventningene mine til kamara mye høyere enn det han levere til slutt da. Det er gull å ha en spiller som kan spille på alle offensive plasser og er han god nok til å spille fast er ingenting bedre enn det.
At neste inn er høyre ving kan rime godt med det.
Svar
(2 timer siden)Bohem33 Skreiv: Helt enig i det, må være et taktisk utspill. Vi kommer selvsagt ikke til å bruke opp alt det.

Garantert! Vi slipper også å betale for gammel morro i år. Kontraktene til Strandberg og Fagermo har utløpt nå.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: Fisken, Krolla, NilsDN, 37 Gjest(er)