Tråder: 0
Ble medlem: Nov 2023
Omdømme:
21
(01-12-2025, 03:25 PM)Bohem33 Skreiv: Helt enig i det, må være et taktisk utspill. Vi kommer selvsagt ikke til å bruke opp alt det.
Men, jeg blir veldig skuffa om det ikke kommer et par signeringer det er litt ordentlige forventninger til.
Jeg ser Sørensen mer som en Kamara erstatter enn Jones erstatter. Men så var forventningene mine til kamara mye høyere enn det han levere til slutt da. Det er gull å ha en spiller som kan spille på alle offensive plasser og er han god nok til å spille fast er ingenting bedre enn det.
At neste inn er høyre ving kan rime godt med det. Sørensen er bra, han skal spille.
Ble medlem: Feb 2024
Omdømme:
3
(01-12-2025, 05:59 PM)Stenzenga Skreiv: (01-12-2025, 03:25 PM)Bohem33 Skreiv: Helt enig i det, må være et taktisk utspill. Vi kommer selvsagt ikke til å bruke opp alt det.
Men, jeg blir veldig skuffa om det ikke kommer et par signeringer det er litt ordentlige forventninger til.
Jeg ser Sørensen mer som en Kamara erstatter enn Jones erstatter. Men så var forventningene mine til kamara mye høyere enn det han levere til slutt da. Det er gull å ha en spiller som kan spille på alle offensive plasser og er han god nok til å spille fast er ingenting bedre enn det.
At neste inn er høyre ving kan rime godt med det. Sørensen er bra, han skal spille. Kan vi forvente å se noen nye fjes under treningsleiren Stenz?
Omdømme:
21
(01-12-2025, 06:12 PM)christian1913 Skreiv: (01-12-2025, 05:59 PM)Stenzenga Skreiv: (01-12-2025, 03:25 PM)Bohem33 Skreiv: Helt enig i det, må være et taktisk utspill. Vi kommer selvsagt ikke til å bruke opp alt det.
At neste inn er høyre ving kan rime godt med det. Sørensen er bra, han skal spille. Kan vi forvente å se noen nye fjes under treningsleiren Stenz?
Mulig, men ikke sikkert. Har jobber med en spiller i lang tid nå.
Omdømme:
13
(01-12-2025, 05:59 PM)Stenzenga Skreiv: (01-12-2025, 03:25 PM)Bohem33 Skreiv: Helt enig i det, må være et taktisk utspill. Vi kommer selvsagt ikke til å bruke opp alt det.
At neste inn er høyre ving kan rime godt med det. Sørensen er bra, han skal spille.
På venstrekant?
Omdømme:
3
(01-12-2025, 07:16 PM)Stenzenga Skreiv: (01-12-2025, 06:12 PM)christian1913 Skreiv: (01-12-2025, 05:59 PM)Stenzenga Skreiv: (01-12-2025, 03:25 PM)Bohem33 Skreiv: Helt enig i det, må være et taktisk utspill. Vi kommer selvsagt ikke til å bruke opp alt det.
Mulig, men ikke sikkert. Har jobber med en spiller i lang tid nå. Er dette en stopper? Håper det
Tråder: 1
Ble medlem: Oct 2023
Omdømme:
118
(01-12-2025, 05:59 PM)Stenzenga Skreiv: Sørensen er bra, han skal spille.
Ja, men hvor på banen? Hentes han som kant eller som spiss?
Omdømme:
3
(01-13-2025, 09:13 AM)NilsDN Skreiv: (01-12-2025, 05:59 PM)Stenzenga Skreiv: Sørensen er bra, han skal spille.
Ja, men hvor på banen? Hentes han som kant eller som spiss? Tipper venstrekant
Tråder: 1
Omdømme:
118
01-13-2025, 10:22 AM
(Dette innlegget blei sist endra: 01-13-2025, 10:27 AM av NilsDN.)
(01-12-2025, 12:11 PM)JackBlack Skreiv: Blir litt forvirret av rollen til godeste sørensen.
I intervjuet med klubben sier han at han er venstrekant, men kan bekle alle posisjoner i angrepet.
Ser man på perioden hans i Esbjerg så spilte han sine beste kamper som venstrekant. Men i England spilte han vel mest spiss skal man tolke heatmap’en.
Ser ut som om han har vært mest brukt som spiss tidlig i karrieren. I Danmark har det vært ca 50/50 mellom spiss og kant.
Det ligger jo lite av videoer ute med han, så det er litt vanskelig å se helt hva slags spiller han er. Ikke at en YouTube video eller to sier så veldig mye alltid, men det pleier i hvert fall å vise litt av hva slags spillertype det er snakk om.
Jeg begynner som sagt nå å bli litt bekymra for utenlandskvota. Vi har bare 2 ledige plasser nå. Og vi skal ha stopper, kantspiller og kanskje to backer.
Midstopper inn som er en reell forsterkning tror jeg vi må ha. Her må vi mest sannsynlig utenlands. Hvis Jokke ikke har noen ess i ermet. Det er noen norske kandidater i utlandet også så klart. Colin Rösler i MFF, Høibråten i Japan, Rosted, Risa og Utvik i USA. Lode i Häcken. Synd Heggheim forsvant til Viking. Skal ikke helt påstå at alle disse er aktuelle, men det er vel i hvert fall de mer realistiske kandidatene. Tror ikke helt på at vi henter de beste norske spillerne som allerede spiller i Norge. De blir for dyre. Talentet er AHK, så her vil vi nok sikkert ha inn en som kan gå rett inn i laget og forsterke det. Og da er mitt tips at utenlandsk spiller nummer 8 blir en midtstopper.
Høyrekant er også vanskelig. Hvis Stenzenga har rett i at vi skal ha en så er det jo rimelig å tro at Sørensen ikke er erstatteren til Jones. Ellers hadde vi hatt grei dekning i Obasi i den posisjonen. Heller ikke her er det noen åpenbare etablerte norske kandidater. Men kantspillere har jo kort utviklingstid da, sammenliknet med stoppere, så det er kanskje noen på vei opp som de som har bedre oversikt enn meg har greie på. Men det kan godt være vi må utenlands også her. Og da er i så fall utenlandskvota full.
Det er så klart mulig å hente norsk dekning på backene bak de antatte førstevalgene Hedenstad og Pallas. Venstreback trenger vi ikke engang hvis vi beholder Juklerød i troppen. Og også på høyreback har vi Borch, som er norsk. Her kan også spillere som AHK, Strand og Bjørdal vikariere hvis vi absolutt må.
Som allerede sagt før så tror jeg vi kommer til å kvitte oss med en av Rijks eller Brajanac nettopp pga det. Det er litt unødvendig å ha 3 utenlandske spisser. I hvert fall så lenge ingen av dem er i talentalderen. Jeg mener at de utenlandske spillerne enten bør være rimelig faste i laget, eller talenter. Som det er nå så er etablerte norske spillere for dyre. Å bruke opp utenlandsplassene for å få bredde i troppen virker veldig unødvendig.
(01-13-2025, 09:51 AM)christian1913 Skreiv: (01-13-2025, 09:13 AM)NilsDN Skreiv: (01-12-2025, 05:59 PM)Stenzenga Skreiv: Sørensen er bra, han skal spille.
Kan godt hende du har rett i det. Men vi spilte ikke med en typisk venstrekant i fjor og hvor vil du i så fall putte inn Riisnæs?
Ble medlem: Jan 2024
Omdømme:
15
(01-13-2025, 10:22 AM)NilsDN Skreiv: (01-12-2025, 12:11 PM)JackBlack Skreiv: Blir litt forvirret av rollen til godeste sørensen.
I intervjuet med klubben sier han at han er venstrekant, men kan bekle alle posisjoner i angrepet.
Ser man på perioden hans i Esbjerg så spilte han sine beste kamper som venstrekant. Men i England spilte han vel mest spiss skal man tolke heatmap’en.
Ser ut som om han har vært mest brukt som spiss tidlig i karrieren. I Danmark har det vært ca 50/50 mellom spiss og kant.
Det ligger jo lite av videoer ute med han, så det er litt vanskelig å se helt hva slags spiller han er. Ikke at en YouTube video eller to sier så veldig mye alltid, men det pleier i hvert fall å vise litt av hva slags spillertype det er snakk om.
Jeg begynner som sagt nå å bli litt bekymra for utenlandskvota. Vi har bare 2 ledige plasser nå. Og vi skal ha stopper, kantspiller og kanskje to backer.
Midstopper inn som er en reell forsterkning tror jeg vi må ha. Her må vi mest sannsynlig utenlands. Hvis Jokke ikke har noen ess i ermet. Det er noen norske kandidater i utlandet også så klart. Colin Rösler i MFF, Høibråten i Japan, Rosted, Risa og Utvik i USA. Lode i Häcken. Synd Heggheim forsvant til Viking. Skal ikke helt påstå at alle disse er aktuelle, men det er vel i hvert fall de mer realistiske kandidatene. Tror ikke helt på at vi henter de beste norske spillerne som allerede spiller i Norge. De blir for dyre. Talentet er AHK, så her vil vi nok sikkert ha inn en som kan gå rett inn i laget og forsterke det. Og da er mitt tips at utenlandsk spiller nummer 8 blir en midtstopper.
Høyrekant er også vanskelig. Hvis Stenzenga har rett i at vi skal ha en så er det jo rimelig å tro at Sørensen ikke er erstatteren til Jones. Ellers hadde vi hatt grei dekning i Obasi i den posisjonen. Heller ikke her er det noen åpenbare etablerte norske kandidater. Men kantspillere har jo kort utviklingstid da, sammenliknet med stoppere, så det er kanskje noen på vei opp som de som har bedre oversikt enn meg har greie på. Men det kan godt være vi må utenlands også her. Og da er i så fall utenlandskvota full.
Det er så klart mulig å hente norsk dekning på backene bak de antatte førstevalgene Hedenstad og Pallas. Venstreback trenger vi ikke engang hvis vi beholder Juklerød i troppen. Og også på høyreback har vi Borch, som er norsk. Her kan også spillere som AHK, Strand og Bjørdal vikariere hvis vi absolutt må.
Som allerede sagt før så tror jeg vi kommer til å kvitte oss med en av Rijks eller Brajanac nettopp pga det. Det er litt unødvendig å ha 3 utenlandske spisser. I hvert fall så lenge ingen av dem er i talentalderen. Jeg mener at de utenlandske spillerne enten bør være rimelig faste i laget, eller talenter. Som det er nå så er etablerte norske spillere for dyre. Å bruke opp utenlandsplassene for å få bredde i troppen virker veldig unødvendig.
(01-13-2025, 09:51 AM)christian1913 Skreiv: (01-13-2025, 09:13 AM)NilsDN Skreiv: (01-12-2025, 05:59 PM)Stenzenga Skreiv: Sørensen er bra, han skal spille.
Kan godt hende du har rett i det. Men vi spilte ikke med en typisk venstrekant i fjor og hvor vil du i så fall putte inn Riisnæs?
Bjørdal er vel i utgansgspunktet høyrekant?
Det var vel DEF som flytta han ned som indreløper. Kan det være en løsning?
Blir mye kraft på topp dersom dette blir en startoppstilling.
Sørensen - Brajanac/Rjiks - Bjørdal
Tråder: 15
Omdømme:
98
HA skriver at HamKam ikke har gitt opp Ofkir. Saken er bak betalingsmur så jeg vet lite utover overskriften, med de fleste av dere abonnerer vel på den?
Tipper det er tre parter her som presser hverandre, men at alle regner med at ender opp der til slutt.
HamKam vil selvsagt betale minst mulig både til oss og i lønn. Vi vil ha mest mulig og slippe å kompensere han for at han går ned i lønn når han drar til dem.
Og Ofkir selv vil vel beholde mest mulig av lønna fra den gullkanta kontrakten han har med oss.
Så kan man vel si at det er verst for Ofkir om han blir værende her og ikke får spille. Men vi er nok glade for å slippe lønnsutgiftene og ideelt sett få noen kroner i tillegg og HamKam er glade for hans bidrag på banen så alle vil jo at det skal løse seg til slutt.
Ellers snakker trenerne våre fra syden om at inngangen nå er mye bedre enn i fjor naturlig nok. Vi er flere spillere og har troa på at langt flere av de som nå er på tur skal være her under sesongen. Vi kommer da raskere i gang med å spille 11 mot 11. Noen sitater fra Dagsavisen:
JJ: – I utgangspunktet ser vi ikke for oss å ta inn noen prøvespillere, men vi håper å signere nye spillere under oppholdet, og da vi vil prøve å få vedkommende ned så fort som mulig.
... det er mer trøkk og typer i Danmark. Det får vi også i Elias, som vi har fulgt lenge, sier Jonsson og fortsetter: Vi prøvde å hente han i sommer da han dro fra Esbjerg, men da klarte vi ikke å matche budet Portsmouth kom med. Da spilte vi i Obos, mens de var i Championship, så noen ganger er det ren matematikk. Elias er derfor en spiller vi har sett på over tid, og ikke bare noe vi kastet oss over nå som han ble ledig, sier Jonsson. – Det er ingen hemmelighet at vi jobber med forsvarsspillere, og at vi har for få. Nå har vi seks spillere, og det er ikke nærheten av det vi må ha inn i Eliteserien. Vi bør i hvert fall ha inn minst to til der for å gjøre oss konkurransedyktige, og det jobbes det med
---
Det blir spennende å følge med både her i tråden og andre steder de neste ukene.
Omar og Filip blir ikke med. De sliter fortsatt med skader som gjør at de ikke kan spille fotball, og da er det bedre for dem å bli hjemme og få et opplegg som gjør at de forhåpentligvis er friske til vi kommer tilbake.
...
da vi må begynne å drille 11 mot 11 så fort som mulig. Det klarte vi ikke forrige sesong, da det gikk langt ut i februar måned før vi klarte det samme, forteller Myhre og fortsetter: – Med Bully er situasjonen egentlig ganske lik. Han sliter fortsatt med det samme som han har gjort, men føler fremgang, så det er veldig bra. Med sånne skader er det umulig å svare på hvor lang tid det kan ta,
|