Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kamptråd VIF - Frisk lørdag 25.01.25. kl. 1830
Pridekampen.

Frisk har vært utrolig gode den siste tiden. De har 11 seire på rad, inkl to mot Oilers og en mot Storhamar. Har ikke tapt siden vi vant 4-5 etter sudden i Asker tidlig desember. Den elleville kampen vi ledet 0-4 men raknet mot slutten. Heldig seier i sudden  Frisk Asker 4 - 5 Vålerenga - Høydepunkter - YouTube

Ser vi på tabellen så er det kun seier som er godt nok hvis vi skal være med i kampen om 2. plass. Utrolig viktige dager foran oss. Frisk hjemme lørdag, Oilers borte tirsdag og Storhamar hjemme neste lørdag  EHL Standings - Hockey/Norway

Mot Stjernen manglet vi Olimb, Røymark og Brekke Henriksen. Jeg fikk melding onsdag om at Olimb skulle være med. Men det var han altså ikke. 

EDIT: Skal dreie seg om hodeskade for Olimb. Da er det alltid litt usikkert hvor lang tid det tar.

PS! Klubben meldte torsdag at det var 1200 ledige billetter. Veldig mye ledig oppe i den store svingen. Asker-folket ser ut til å ha kjøpt opp nesten hele sin sving. Ikke bare felt 215 og 216, men også 214 og 217. Tipper antall solgte billetter ender på 4500.
Svar
Bra trøkk på billettsalget nå. Noen få ledige på nedre. Oppe er det bare i svingen, felt 405 til 409, det er ledig. Ca 700 plasser ledig der. Kan bli nærmere 5000 enn 4500?

Intet nytt om laget. Håper veldig på at Olimb er tilbake slikt at vi har 4 centere, og kan spille med 4 hele rekker. Ikke slik som mot Stjernen hvor de rullerte på 3 centere. Finstad, McGauley og Johansen. De kom inn med ulike rekker hele tiden. Med bare 3 centere ville jeg ha latt centeren i 2. rekka også være center i 4. rekka.
Svar
Trist at det er såpass mye ledig oppe i øvre sving, og interessant at de svindyre billettene på langsiden alltid går fortere enn de rimeligere plassene i svingen.

Lørdag kveld, dessverre er tidspunktet ganske sent for en del barnefamilier - men alt i alt blir det nok uansett et bra trøkk på tribunen i dag.

Vi er helt nødt til å vinne denne, og uavhengig av resultat håper jeg klubben er i full sving med å se etter både sportssjef og kartlegge markedet for mulige trenere til neste sesong. Å skifte trener nå midt i sesongen er bare dumt og skaper økt uro.
Svar
Olimb er tilbake! Mangler bare Røymark og Brekke Henrikse. Breivold er vår keeper.
Svar
Første hockeykamp jeg er på i år. Er det noen grunn til at det er helt stille fra Klanen så langt? Boikott?
Svar
Vil dem ikke vinne, sløve straffer ass
Svar
Tuben burde aldri stått kampen og jeg forstår ikke hvorfor Andersson foretrekker han?
Første målet han slipper inn hadde jeg tatt. Elendig keeperspill og det gjør at Asker kommer inn i kampen.
Straffa han slipper inn er også nakent. Det er nesten død vinkel og at han står med låvedøra åpent der er merkelig.
Da mista vi topp 2 også, og som jeg sa tidligere, med Andersson som trener, blir det 4.de plass, og vi møter Sparta som slår oss ut.

Synes jo syndt på Partanen som ikke får til noe, mister pucken ofte av en eller annen grunn, og har ikke det snertet han hadde før skaden.
Olimb var god idag, og Koch har spilt seg stort opp de siste 10-15 kampene. Meget bra.
Undertall uten Sebbe funka ikke så bra registrerer jeg, og overtallet var forsåvidt bra, men Gillan er en langt bedre keeper enn Tuben og hadde noen feberredninger.

En annen ting jeg også registrerer, hvorfor er Tuben så forpult elendig med puck? Han klarer jo ikke å spille til medspiller. Enten går den forbi, eller rett til motstander.
Når han får enkle skudd mot seg, er det aldri snakk om å sette i gang spillet, neida, han skal blokke gang på gang. Droppene er vi vel det dårligste laget i ligaen? Vi taper mange dropper i egen sone og motstander får etablert trykk.

Denne sesongen er det bare å glemme om man ikke får ut Andersson fort som svint.
Svar
Dagens 3.periode symboliserer hvorfor Andersson må skiftes ut. Når man skal ut å jage tre poeng blir det en feig lempe ut/rundvant-hockey. Dette i en kamp vi må ha tre poeng, alt annet er som nederlag å regne. Hva skjer egentlig m det duste-opplegget hans?
Når Roy fremstår som taktisk sterk ifht vår gjøk står det rimelig dårlig til.
Andersson ut!!
Svar
I tredje... de gutta er bedre trent, og vi var helt på felgen. Camp Roy. Vi burde uansett avgjort kampen tidligere. 3 eller 4 i stanga, så litt utur også.
Svar
(01-25-2025, 07:39 PM)Belhaven Skreiv: Første hockeykamp jeg er på i år. Er det noen grunn til at det er helt stille fra Klanen så langt? Boikott?

Tror det var en boikott. Forrige dagen fikk vi fra klubben melding om å laste ned en app som skulle sørge for blinkende mobiler i diverse farger til bruk under introen.

De på Felt E mener det er supporterne som skal ha en tifo ifm introen. Det har vi hatt flere ganger. Med flagg, bannere og ponchoer i rødt og blått. Jeg vet ikke om det var planlagt noen tifo denne gang. Men dette med introen er det Kyrre Merg i adm som styrer. Vi har ikke den samme intro i kamp etter kamp som var vanlig før. Det virker som det snekres en ny for hver kamp, hvor det er noe gjenbruk.

Etter 10 spilte minutter begynte de på Felt E nedre og øvre å synge igjen.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 5 Gjest(er)