Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
#81
(12-10-2023, 08:50 PM)ForrestGump Skreiv: Jeg ønsker meg en ny trener som ikke spiller ultra-defensiv 5-3-2 fotball.

Håper alle ønsker det samme.  Få den ubrukelige mannen bort!!!
Svar
#82
Ny trener
Svar
#83
(12-10-2023, 09:28 PM)Hermansen Skreiv: Ny trener

Har vi ikke prøvd å bytte trener før? Åssen har det gått?
Svar
#84
Ønsker meg at følgende etablerte blir (har også tatt med de vi realistisk sett ikke klarer å bli kvitt, men gjerne skulle vært kvitt) Disse får en * bak navnet)
Sjøeng, Borchgrevink, Eggen Hedenstad*, Kiil Olsen, Kreuzriegler*, Juklerød*, Strand, Bully, Dicko Eng

Spillere jeg gjerne skulle hatt med, men som vi fort mister:
Riisnæs, Håkans, Ilic, Bjørdal, Ofkir, Hagen

Unggutter som bør satses på:
Hammer Kjelsen, Bjurstrøm, Thorstensen, Thorvaldsen

Spillere som kan pelle seg til helvete vekk:
Strandberg, Oldrup, Børven, Bitri
Svar
#85
Vi må fortsatt finne noen som kan score mål. LSK og Brann fant dette når de rykka ned. Kan aldri tenke meg at Ilic blir så da er vi der vi var våren 23. Unggutta blir jo et år eldre men det er neppe nok. Rekrutta våre fikk jo bank av de som rykka opp fra Postnord, så det er langt igjen.
Men nok om det: idag blir det hjemmekontor. De som jobber i klubben må trylle. Lykke til..
Svar
#86
(12-10-2023, 11:14 PM)hmchrist Skreiv:
(12-10-2023, 09:28 PM)Hermansen Skreiv: Ny trener

Har vi ikke prøvd å bytte trener før? Åssen har det gått?

Tja, det funka greit i 2001 og i 2009.

Veit ikke med deg, men jeg gleder meg ikke til bøffelfotball i OBOS. Bare se hvor dårlige LSK var det året de rykka opp sammenlikna med Brann.

(12-11-2023, 08:49 AM)Jonsen Skreiv: Ønsker meg at følgende etablerte blir (har også tatt med de vi realistisk sett ikke klarer å bli kvitt, men gjerne skulle vært kvitt) Disse får en * bak navnet)
Sjøeng, Borchgrevink, Eggen Hedenstad*, Kiil Olsen, Kreuzriegler*, Juklerød*, Strand, Bully, Dicko Eng

Spillere jeg gjerne skulle hatt med, men som vi fort mister:
Riisnæs, Håkans, Ilic, Bjørdal, Ofkir, Hagen

Unggutter som bør satses på:
Hammer Kjelsen, Bjurstrøm, Thorstensen, Thorvaldsen

Spillere som kan pelle seg til helvete vekk:
Strandberg, Oldrup, Børven, Bitri

Riisnæs og Ilic er jeg enig i at nok forsvinner (selv om Riisnæs bør blir dyr). Håkans muligens også, men han har jo ikke akkurat satt Eliteserien i fyr. Ofkir og Hagen har ikke vist noe som helst som viser at de forsvinner.

Kreuz har vi sett altfor lite til. Det kan hende han er fin å ha som en rotasjonsspiller i Obos.

At du ikke vil kvitte deg med Strand får stå for din egen regning. Mannen er et vandrende nedrykk og bør gis bort.
Svar
#87
Jeg tror ikke Riisnæs og Ilic forsvinner.

Vi kan ikke selge våre beste spillere og regne med at vi gjør det bra på banen. På den andre siden så er det jo akkurat det vi har gjort de siste årene da.
Svar
#88
Vålerenga, med JJ og Bakke i front den siste tiden, har vært så hellig overbevist om at vi må få inn flere eldre spillere med erfaring. Det går visst ikke an å vinne med flere unggutter på banen samtidig..

Har noen sjekket snittalderen på de to lagene i går? Det vi møter er jo en gjeng med unggutter pluss Stokke.
Vi derimot stiller med et godt voksent lag, og blir likevel pissa på.

Det er bullshit at det ikke er mulig å få til prestasjoner med et unge spillere.
Svar
#89
For å begynne å slenge ut noen navn da.

Hva med Jonas Bruusgaard? Tidligere jr. i klubben, 7 mål fra midtbaneposisjon for nedrykkslaget Fram Larvik i PostNord. Bor på Galgeberg.
Svar
#90
(12-11-2023, 10:30 AM)mestah Skreiv: Vålerenga, med JJ og Bakke i front den siste tiden, har vært så hellig overbevist om at vi må få inn flere eldre spillere med erfaring. Det går visst ikke an å vinne med flere unggutter på banen samtidig..

Har noen sjekket snittalderen på de to lagene i går? Det vi møter er jo en gjeng med unggutter pluss Stokke.
Vi derimot stiller med et godt voksent lag, og blir likevel pissa på.

Det er bullshit at det ikke er mulig å få til prestasjoner med et unge spillere.

Stor forskjell på et lag i medvind kontra oss. KBK har henta flere spillere med OBOS erfaring, mens vi har satsa på PostNord ligaen og våre unge, som ikke er i nærheten.
Når det butter imot er det lett å satse på rutine, sånn er det bare og det mener jeg er riktig.
Den store feilen over flere år er at vi har satset på akademiet, og at de skal gi oss det topplaget vi ønsker, og det er helt vanvittig å tenke sånn. Treningshverdagen må bestå av mannfolk, ikke guttunger.

Strategien bør være å dytte mange av unggutta ut på lån i OBOS når de er i slutten av tenåra, og hente de tilbake når de tar steget. Vi har gjort alt feil her.

Jeg er enig i at vi bør satse på unge spillere, helst de i begynnelsen av 20-åra. Det finnes garantert mange gode spillere vi kan hente, men vi har jo ingen oversikt fordi akademiet skulle supplere. Vi skal jo hente spillere inn til akademiet, ikke til A-laget. Dette er helt sykt da vi ikke er i posisjon til det. De store klubbene i Europa jobber sånn, men der er ikke vi. De unge vi henter inn har større ambisjoner enn eliteserien, og forsvinner når de får sjansen. Derfor må vi tenke annerledes, og ikke tro vi er en storklubb. 
Bruk masse tid på speiding i norsk ligasystem og det nordiske, og da helst i nest øverste divisjon. Billigere å handle inn, og det er lettere å få tak i "rett profil".

JJ rauter mye, men det er ingen ull dessverre. Tidenes mageplask har han stått for flere ganger allerede denne sesongen.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 31 Gjest(er)