Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bakke ut
Beklager å ødelegge dette selvforsterkende kaninhullet, men jeg er altså ikke enig i at rub og rake skal sparkes. Ei heller Bakke. Gi fyren tid til å sette sitt preg på sakene. Det vi har sett i høst bærer skuffende lite preg av Bakke.
Å ansette en trener som får arve en spillertropp med lite trua på seg sjøl og gi ham 5 måneder for så og gi ham fyken er i overkant, selv for en klubb med kontinuitetsallergi.
Svar
(12-18-2023, 09:47 PM)hmchrist Skreiv: Beklager å ødelegge dette selvforsterkende kaninhullet, men jeg er altså ikke enig i at rub og rake skal sparkes. Ei heller Bakke. Gi fyren tid til å sette sitt preg på sakene. Det vi har sett i høst bærer skuffende lite preg av Bakke.
Å ansette en trener som får arve en spillertropp med lite trua på seg sjøl og gi ham 5 måneder for så og gi ham fyken er i overkant, selv for en klubb med kontinuitetsallergi.

Vanskelig situasjon når det gjelder mye rundt klubben når det har skjedd som er skjedd, vi rykka ned. Hva positivt mener du Geir Bakke har tilført, bortsett fra å være sterkt delaktig bidragsyter til nedrykk?
Svar
Selvforsterkende kaninhull?
Svar
(12-18-2023, 09:47 PM)hmchrist Skreiv: Beklager å ødelegge dette selvforsterkende kaninhullet, men jeg er altså ikke enig i at rub og rake skal sparkes. Ei heller Bakke. Gi fyren tid til å sette sitt preg på sakene. Det vi har sett i høst bærer skuffende lite preg av Bakke.
Å ansette en trener som får arve en spillertropp med lite trua på seg sjøl og gi ham 5 måneder for så og gi ham fyken er i overkant, selv for en klubb med kontinuitetsallergi.

Vel talt hmchrist. Helt enig
Svar
Man er jo ikke bedre enn sin siste prestasjon da.

18 seriekamper ga 4-6-8 og er poengsnitt på 1,00 pr kamp. Gjorde flere totale feilvurderinger underveis.
Det hadde han kommet seg gjennom, men den ynkelige og feige gameplanen hjemme mot Kristiansund vipper det i feil retning.
Svar
(12-19-2023, 10:49 AM)NilsDN Skreiv: Man er jo ikke bedre enn sin siste prestasjon da.

18 seriekamper ga 4-6-8 og er poengsnitt på 1,00 pr kamp. Gjorde flere totale feilvurderinger underveis.
Det hadde han kommet seg gjennom, men den ynkelige og feige gameplanen hjemme mot Kristiansund vipper det i feil retning.

Basert på det vi fikk se fra garderoben i Ære Være, virker det ikke som planen var å legge seg bakpå og la KBK styre kampen. MEN vi fikk jo ikke se noe taktikkprat, så litt vanskelig å si sikkert.

Uansett så har vi en mentaltrener som åpenbart ikke har greid å få spillerne til å takle press, spesielt på hjemmebane. Hun har jo selv sagt (i Stang ut!-episode om jeg husker riktig) at hun ikke har noe som helst fotballerfaring. Jeg stusset også over at hun selv tok kontakt med klubben for å få jobben. Selvfølgelig skal jeg ikke sitte her og late som jeg kan bedømme arbeidet hennes, men utifra hvordan spillerne opptrer i hjemmekampene mot Stabæk og KBK, er det åpenbart at de trenger bedre hjelp for å få ut sitt beste.
Svar
(12-19-2023, 10:49 AM)NilsDN Skreiv: Man er jo ikke bedre enn sin siste prestasjon da.

18 seriekamper ga 4-6-8 og er poengsnitt på 1,00 pr kamp. Gjorde flere totale feilvurderinger underveis.
Det hadde han kommet seg gjennom, men den ynkelige og feige gameplanen hjemme mot Kristiansund vipper det i feil retning.

Det er de tallene som gjør at vi er bekymret. På 18 kamper har Bakke absolutt fått mulighet til å sette sitt preg på laget og formasjon. Lurer veldig på hva han selv tenker, han kan ikke ha fått økt tro på seg selv vedr hva han tilfører laget av positivitet. Dårlig selvfølelse inn i ny sesong er katastrofe om motgangen fortsetter i de første kampene. Lav selvfølelse: passer ikke inn, frykt for å feile, frykt for hva vi rundt laget mener, blir bekymret og selvkritisk, ser at andre trenere lykkes, føler på udugelighet, blir deprimert og nedstemt, opplever skamfølelse og skylder på alt og alle. 

Håper Bakke ikke leser her inne på forumet hvor kritiske røster i flere tråder sier at du ikke duger og gir han enda mindre selvfølelse. 
Håper ikke planen var å parkere bussen mot Kristiansund i siste hjemmekamp, men at det var spillerne som ikke leverte.
Svar
Håper både spillerne og trenerne har ferie og ikke bruker tid her akkurat nå. Jeg er som regel litt skeptisk til å tro at det å bytte en person med en annen vil løse saker og ting. Det har vært mange bytter i klubben siste året. Jeg mener ikke å sparke noen, men klubben har en mental trener!hun sa i Dagsavisa i februar: «70% av all prestasjon er mental». Jeg vet ikke om prosentandel og sånne ting, men hun har vel ikke lyktes så veldig godt?
Svar
(12-19-2023, 07:19 PM)Arnekatten Skreiv: Håper både spillerne og trenerne har ferie og ikke bruker tid her akkurat nå. Jeg er som regel litt skeptisk til å tro at det å bytte en person med en annen vil løse saker og ting. Det har vært mange bytter i klubben siste året. Jeg mener ikke å sparke noen, men klubben har en mental trener!hun sa i Dagsavisa i februar: «70% av all prestasjon er mental». Jeg vet ikke om prosentandel og sånne ting, men hun har vel ikke lyktes så veldig godt?

Vet ikke med deg, men jeg føler et berettiget sinne mot de som sto bak det som sannsynligvis er tidenes mest unødvendige nedrykk. Hvis noen av dem blir krenka av litt kjeft så får det så være.
Svar
(12-18-2023, 10:21 PM)viftab Skreiv:
(12-18-2023, 09:47 PM)hmchrist Skreiv: Beklager å ødelegge dette selvforsterkende kaninhullet, men jeg er altså ikke enig i at rub og rake skal sparkes. Ei heller Bakke. Gi fyren tid til å sette sitt preg på sakene. Det vi har sett i høst bærer skuffende lite preg av Bakke.
Å ansette en trener som får arve en spillertropp med lite trua på seg sjøl og gi ham 5 måneder for så og gi ham fyken er i overkant, selv for en klubb med kontinuitetsallergi.

Vanskelig situasjon når det gjelder mye rundt klubben når det har skjedd som er skjedd, vi rykka ned. Hva positivt mener du Geir Bakke har tilført, bortsett fra å være sterkt delaktig bidragsyter til nedrykk?

Synes det er vanskelig å gi Bakke skylda for kampene de første par ukene han var ansatt i VIF ettersom han ble ansatt ut av det blå og neppe hadde brukt mye tid på å studere stallen og planlegge veien videre. 
Deler vi sesongen i to, så gjorde vi det bedre i det siste 15 kampene (11. plass) enn vi gjorde i de 15 første (15. plass), så han bidro faktisk positivt, selv om det ikke holdt og utfallet ble nedrykk. 
Tenker det er helt OK å holde Fagermo ansvarlig for 7 av 14 tap. Styret og administrasjon (eller Nordnes) ansvarlig for de 3 tapene rundt trenerskiftet, og holde Bakke ansvarlig for 4 av 14 tap i sesongen. 
Bakke må selvsagt også ta ansvaret for det siste og 5. tapet hjemme mot Kristiansund, men det var altså ikke han som kolapsa utpå banen og du får meg ikke til å tro at gutta "gjorde som avtalt" i den kampen. Ergo mener jeg det er helt innafor å se tilbake til før 12. juli for å finne årsaken/e til nedrykket.  
5 måneder var ikke nok tid for Bakke til å klare å bygge opp et lag med nok tru på seg sjøl å sikre plassen. 

Tror ikke vi hadde hatt denne diskusjonen om vi hadde slått KBK - men det gjorde vi altså ikke, så kjør debatt. 
Bakke har i alle fall min støtte og tillit.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 41 Gjest(er)