Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bakke ut
(12-19-2023, 03:50 PM)viftab Skreiv:
(12-19-2023, 10:49 AM)NilsDN Skreiv: Man er jo ikke bedre enn sin siste prestasjon da.

18 seriekamper ga 4-6-8 og er poengsnitt på 1,00 pr kamp. Gjorde flere totale feilvurderinger underveis.
Det hadde han kommet seg gjennom, men den ynkelige og feige gameplanen hjemme mot Kristiansund vipper det i feil retning.

Det er de tallene som gjør at vi er bekymret. På 18 kamper har Bakke absolutt fått mulighet til å sette sitt preg på laget og formasjon. Lurer veldig på hva han selv tenker, han kan ikke ha fått økt tro på seg selv vedr hva han tilfører laget av positivitet. Dårlig selvfølelse inn i ny sesong er katastrofe om motgangen fortsetter i de første kampene. Lav selvfølelse: passer ikke inn, frykt for å feile, frykt for hva vi rundt laget mener, blir bekymret og selvkritisk, ser at andre trenere lykkes, føler på udugelighet, blir deprimert og nedstemt, opplever skamfølelse og skylder på alt og alle. 

Håper Bakke ikke leser her inne på forumet hvor kritiske røster i flere tråder sier at du ikke duger og gir han enda mindre selvfølelse. 
Håper ikke planen var å parkere bussen mot Kristiansund i siste hjemmekamp, men at det var spillerne som ikke leverte.

For hans egen del så håper jeg det var planen. Hvis han ikke klarer å få spillerne til å følge en plan inen så viktig kamp så er det om mulig enda mer kritikkverdig.
Svar
(12-19-2023, 08:35 PM)NilsDN Skreiv:
(12-19-2023, 03:50 PM)viftab Skreiv: Håper ikke planen var å parkere bussen mot Kristiansund i siste hjemmekamp, men at det var spillerne som ikke leverte.

For hans egen del så håper jeg det var planen. Hvis han ikke klarer å få spillerne til å følge en plan inen så viktig kamp så er det om mulig enda mer kritikkverdig.

Ikke helt med deg her. Et hvert fotballag som taper en fotballkamp har vel feila i å utføre trenerens plan? Og våre gutter feila, uansett om planen var å parkere bussen eller om den var å angripe friskt og avgjøre kampen tidlig.
Svar
(12-19-2023, 08:33 PM)NilsDN Skreiv:
(12-19-2023, 07:19 PM)Arnekatten Skreiv: Håper både spillerne og trenerne har ferie og ikke bruker tid her akkurat nå. Jeg er som regel litt skeptisk til å tro at det å bytte en person med en annen vil løse saker og ting. Det har vært mange bytter i klubben siste året. Jeg mener ikke å sparke noen, men klubben har en mental trener!hun sa i Dagsavisa i februar: «70% av all prestasjon er mental». Jeg vet ikke om prosentandel og sånne ting, men hun har vel ikke lyktes så veldig godt?

Vet ikke med deg, men jeg føler et berettiget sinne mot de som sto bak det som sannsynligvis er tidenes mest unødvendige nedrykk. Hvis noen av dem blir krenka av litt kjeft så får det så være.

Jeg er også pisseforbanna, og helt enig at det er et unødvendig og dustete nedrykk. Og alle med litt ansvar for driften må tåle masse kjeft. Fortjent. Men husker hvor hjelpeløs Horneland så ut i Brann nå de rykka ned. Han fikk fortsette, og det har vist seg som et bra valg for Brann. Jeg jubla ikke da Bakke ble ansatt og tror dessverre Rosenborg har gjort et modigere og kanskje bedre valg av trener enn oss, men jeg tror det er mange som har lagt mye prestisje i ansettelsen av Bakke, så han blir nok. Jeg kjefter gjerne, men jeg håper han kan få til noe med laget.
Svar
(12-19-2023, 08:44 PM)hmchrist Skreiv:
(12-19-2023, 08:35 PM)NilsDN Skreiv:
(12-19-2023, 03:50 PM)viftab Skreiv: Håper ikke planen var å parkere bussen mot Kristiansund i siste hjemmekamp, men at det var spillerne som ikke leverte.

For hans egen del så håper jeg det var planen. Hvis han ikke klarer å få spillerne til å følge en plan inen så viktig kamp så er det om mulig enda mer kritikkverdig.

Ikke helt med deg her. Et hvert fotballag som taper en fotballkamp har vel feila i å utføre trenerens plan? Og våre gutter feila, uansett om planen var å parkere bussen eller om den var å angripe friskt og avgjøre kampen tidlig.

Det er også en kvalitetsdimensjon som må tas med. Det er forskjell på å tape mot Man City og å tape mot et midt på treet OBOS-lag. Mot City vil det være deres individuelle ferdigheter som hindrer oss i å gjennomføre vår egen plan. Men det samme er ikke tilfelle med Kristiansund.
Svar
(12-19-2023, 09:17 PM)Arnekatten Skreiv:
(12-19-2023, 08:33 PM)NilsDN Skreiv:
(12-19-2023, 07:19 PM)Arnekatten Skreiv: Håper både spillerne og trenerne har ferie og ikke bruker tid her akkurat nå. Jeg er som regel litt skeptisk til å tro at det å bytte en person med en annen vil løse saker og ting. Det har vært mange bytter i klubben siste året. Jeg mener ikke å sparke noen, men klubben har en mental trener!hun sa i Dagsavisa i februar: «70% av all prestasjon er mental». Jeg vet ikke om prosentandel og sånne ting, men hun har vel ikke lyktes så veldig godt?

Vet ikke med deg, men jeg føler et berettiget sinne mot de som sto bak det som sannsynligvis er tidenes mest unødvendige nedrykk. Hvis noen av dem blir krenka av litt kjeft så får det så være.

Jeg er også pisseforbanna, og helt enig at det er et unødvendig og dustete nedrykk. Og alle med litt ansvar for driften må tåle masse kjeft. Fortjent. Men husker hvor hjelpeløs Horneland så ut i Brann nå de rykka ned. Han fikk fortsette, og det har vist seg som et bra valg for Brann. Jeg jubla ikke da Bakke ble ansatt og tror dessverre Rosenborg har gjort et modigere og kanskje bedre valg av trener enn oss, men jeg tror det er mange som har lagt mye prestisje i ansettelsen av Bakke, så han blir nok. Jeg kjefter gjerne, men jeg håper han kan få til noe med laget.

Brann måtte vel overtale han men det gikk jo veldig bra. 

Selv har jeg ikke kommentert noe særlig de siste årene for at jeg bor i Thailand og ikke får med meg alle kampene. Men bare basert på Marbella som jeg så så lå det vel litt i kortene at dette her kom til å gå dårlig? 

Jeg har ikke svarene på hvem som må gå og ikke gå, men det er vel ikke senere enn i sommer at JJ ble over hovedtrener som da ble Bakke. 

Laget var jo godt på ræva allerede når JJ og Bakke fikk formelt det ansvaret, våren så var det kanskje ikke så lett å overstyre Fagermo heller? 

Sist kamp jeg var på var mot RBK på Intility i 2022, og det var min første kamp live siden jeg flyttet ut i 2012. Alt jeg da hørte var Fagermo som ropte, men ingen som egentlig gjorde noe så de hadde vel mistet truen allerede. 

Halvt år kommer JJ inn som bare skal signere hva Fagermo vil ha, og så i sommer kommer Bakke inn. 

Det er jo ekstremt lite kontinuitet, og med det nye regimet så er det vel ikke så lett å ha bygget opp det i løpet av 6 måneder heller.

Jeg har i alle fall store forhåpninger om at Bakke og JJ skal klare å få til en ganske god OBOS stall som forhåpentligvis gjør det godt nok til å kunne ha selvtillit for Eliteserien igjen. 

Mulig jeg tar veldig feil men jeg tror og håper at at det blir en slags reset med nerver og slikt nestet år og at vi forhåpentligvis kommer høyt opp.

Gi de i alle fall noen måneder mot treningskamper og slikt før de blir lynsja, mye kan skje. 

For meg så er jeg positiv for neste sesong, vi har allerede rykket ned så det er ikke mer å gjøre med det. En vinterpause til å la Bakke implementere hva han vil tror jeg kan funke, heller en brannslukking fra en rekke med dårlige kamper og feil spillere.

Sparke Bakke for å få inn en annen, gir meg jo spørsmålet om hvem det skal være? 

Jeg heier uansett, tror dette skal gå veien og jeg tror det kommer en mye bedre klubbkultur etter dette med JJ, Siem, Bakke og Graff. (Kast råtne tomater her om dere vil)

Med ønske om god jul og godt nyttår til dere alle Smile
Svar
(12-19-2023, 09:17 PM)Arnekatten Skreiv:
(12-19-2023, 08:33 PM)NilsDN Skreiv:
(12-19-2023, 07:19 PM)Arnekatten Skreiv: Håper både spillerne og trenerne har ferie og ikke bruker tid her akkurat nå. Jeg er som regel litt skeptisk til å tro at det å bytte en person med en annen vil løse saker og ting. Det har vært mange bytter i klubben siste året. Jeg mener ikke å sparke noen, men klubben har en mental trener!hun sa i Dagsavisa i februar: «70% av all prestasjon er mental». Jeg vet ikke om prosentandel og sånne ting, men hun har vel ikke lyktes så veldig godt?

Vet ikke med deg, men jeg føler et berettiget sinne mot de som sto bak det som sannsynligvis er tidenes mest unødvendige nedrykk. Hvis noen av dem blir krenka av litt kjeft så får det så være.

Jeg er også pisseforbanna, og helt enig at det er et unødvendig og dustete nedrykk. Og alle med litt ansvar for driften må tåle masse kjeft. Fortjent. Men husker hvor hjelpeløs Horneland så ut i Brann nå de rykka ned. Han fikk fortsette, og det har vist seg som et bra valg for Brann. Jeg jubla ikke da Bakke ble ansatt og tror dessverre Rosenborg har gjort et modigere og kanskje bedre valg av trener enn oss, men jeg tror det er mange som har lagt mye prestisje i ansettelsen av Bakke, så han blir nok. Jeg kjefter gjerne, men jeg håper han kan få til noe med laget.

Som sagt så tror jeg ikke vi bare skal forvente at vi rykker rett opp igjen og tar medalje i Eliteserien 2025. Det er tre lag minst som alle har direkte opprykk som en naturlig ambisjon. Det er ikke gitt på forhånd st vi blir topp 2. Vi har så klart alle forutsetninger til å klare det men vi har ikke anledning til mange feilskjær. Hvis vi taper begge mot Stabæk og AaFK så har vi 26 kamper å ta ca 60 poeng på. Det skjer regelmessig i Eliteserien st lag nr 2 tar mer enn 60 poeng. Jeg tror det er mye vanskeliger å rykke opp i 2024 enn å unngå nedrykk i 2023. 

Det er mye lettete å komme opp igjen hvis det bare er to lag som går ned og det andre laget er f eks Sandefjord eller Mjøndalen eller noe sånt.
Svar
(12-19-2023, 09:17 PM)Arnekatten Skreiv:
(12-19-2023, 08:33 PM)NilsDN Skreiv:
(12-19-2023, 07:19 PM)Arnekatten Skreiv: Håper både spillerne og trenerne har ferie og ikke bruker tid her akkurat nå. Jeg er som regel litt skeptisk til å tro at det å bytte en person med en annen vil løse saker og ting. Det har vært mange bytter i klubben siste året. Jeg mener ikke å sparke noen, men klubben har en mental trener!hun sa i Dagsavisa i februar: «70% av all prestasjon er mental». Jeg vet ikke om prosentandel og sånne ting, men hun har vel ikke lyktes så veldig godt?

Vet ikke med deg, men jeg føler et berettiget sinne mot de som sto bak det som sannsynligvis er tidenes mest unødvendige nedrykk. Hvis noen av dem blir krenka av litt kjeft så får det så være.

Jeg er også pisseforbanna, og helt enig at det er et unødvendig og dustete nedrykk. Og alle med litt ansvar for driften må tåle masse kjeft. Fortjent. Men husker hvor hjelpeløs Horneland så ut i Brann nå de rykka ned. Han fikk fortsette, og det har vist seg som et bra valg for Brann. Jeg jubla ikke da Bakke ble ansatt og tror dessverre Rosenborg har gjort et modigere og kanskje bedre valg av trener enn oss, men jeg tror det er mange som har lagt mye prestisje i ansettelsen av Bakke, så han blir nok. Jeg kjefter gjerne, men jeg håper han kan få til noe med laget.

Alle har all mulig grunn til å være skuffa og forbanna. Bakke har selvsagt sin del av ansvaret, men veldig mye var galt når han kom. La oss bare innse det, Bakke er vår trener i 2024. Han skal selvsagt ta oss rett opp igjen (ja vet det ikke er noen automatikk i det). For min del har jeg fornyet sesongkortet og ser frem til sesongen allerede. 

Vi står sammen - og kjemper - og vinner til slutt
Svar
(12-20-2023, 12:34 AM)NilsDN Skreiv:
(12-19-2023, 09:17 PM)Arnekatten Skreiv:
(12-19-2023, 08:33 PM)NilsDN Skreiv:
(12-19-2023, 07:19 PM)Arnekatten Skreiv: Håper både spillerne og trenerne har ferie og ikke bruker tid her akkurat nå. Jeg er som regel litt skeptisk til å tro at det å bytte en person med en annen vil løse saker og ting. Det har vært mange bytter i klubben siste året. Jeg mener ikke å sparke noen, men klubben har en mental trener!hun sa i Dagsavisa i februar: «70% av all prestasjon er mental». Jeg vet ikke om prosentandel og sånne ting, men hun har vel ikke lyktes så veldig godt?

Vet ikke med deg, men jeg føler et berettiget sinne mot de som sto bak det som sannsynligvis er tidenes mest unødvendige nedrykk. Hvis noen av dem blir krenka av litt kjeft så får det så være.

Jeg er også pisseforbanna, og helt enig at det er et unødvendig og dustete nedrykk. Og alle med litt ansvar for driften må tåle masse kjeft. Fortjent. Men husker hvor hjelpeløs Horneland så ut i Brann nå de rykka ned. Han fikk fortsette, og det har vist seg som et bra valg for Brann. Jeg jubla ikke da Bakke ble ansatt og tror dessverre Rosenborg har gjort et modigere og kanskje bedre valg av trener enn oss, men jeg tror det er mange som har lagt mye prestisje i ansettelsen av Bakke, så han blir nok. Jeg kjefter gjerne, men jeg håper han kan få til noe med laget.

Som sagt så tror jeg ikke vi bare skal forvente at vi rykker rett opp igjen og tar medalje i Eliteserien 2025. Det er tre lag minst som alle har direkte opprykk som en naturlig ambisjon. Det er ikke gitt på forhånd st vi blir topp 2. Vi har så klart alle forutsetninger til å klare det men vi har ikke anledning til mange feilskjær. Hvis vi taper begge mot Stabæk og AaFK så har vi 26 kamper å ta ca 60 poeng på. Det skjer regelmessig i Eliteserien st lag nr 2 tar mer enn 60 poeng. Jeg tror det er mye vanskeliger å rykke opp i 2024 enn å unngå nedrykk i 2023. 

Det er mye lettete å komme opp igjen hvis det bare er to lag som går ned og det andre laget er f eks Sandefjord eller Mjøndalen eller noe sånt.

Hvorfor skulle vi ta det som utgangspunkt, ble 7 poeng mot de i år. Kan ikke ser for meg at de blir så mye mindre svakere neste season av oss. Eller er det noe jeg ikke får med meg?
Svar
(12-20-2023, 08:28 AM)Theo 66 Skreiv:
(12-19-2023, 09:17 PM)Arnekatten Skreiv:
(12-19-2023, 08:33 PM)NilsDN Skreiv:
(12-19-2023, 07:19 PM)Arnekatten Skreiv: Håper både spillerne og trenerne har ferie og ikke bruker tid her akkurat nå. Jeg er som regel litt skeptisk til å tro at det å bytte en person med en annen vil løse saker og ting. Det har vært mange bytter i klubben siste året. Jeg mener ikke å sparke noen, men klubben har en mental trener!hun sa i Dagsavisa i februar: «70% av all prestasjon er mental». Jeg vet ikke om prosentandel og sånne ting, men hun har vel ikke lyktes så veldig godt?

Vet ikke med deg, men jeg føler et berettiget sinne mot de som sto bak det som sannsynligvis er tidenes mest unødvendige nedrykk. Hvis noen av dem blir krenka av litt kjeft så får det så være.

Jeg er også pisseforbanna, og helt enig at det er et unødvendig og dustete nedrykk. Og alle med litt ansvar for driften må tåle masse kjeft. Fortjent. Men husker hvor hjelpeløs Horneland så ut i Brann nå de rykka ned. Han fikk fortsette, og det har vist seg som et bra valg for Brann. Jeg jubla ikke da Bakke ble ansatt og tror dessverre Rosenborg har gjort et modigere og kanskje bedre valg av trener enn oss, men jeg tror det er mange som har lagt mye prestisje i ansettelsen av Bakke, så han blir nok. Jeg kjefter gjerne, men jeg håper han kan få til noe med laget.

Alle har all mulig grunn til å være skuffa og forbanna. Bakke har selvsagt sin del av ansvaret, men veldig mye var galt når han kom. La oss bare innse det, Bakke er vår trener i 2024. Han skal selvsagt ta oss rett opp igjen (ja vet det ikke er noen automatikk i det). For min del har jeg fornyet sesongkortet og ser frem til sesongen allerede. 
Vi står sammen - og kjemper - og vinner til slutt

Hvorfor ikke la fakta ødelegge argumentene som støtter Bakke. Det er ingenting som karma Bakke har vist som imponerer noen med 18 kamper -4 seire. Hva hvis vårsesongen går til helvete, hva skjer da? Jeg tror klubben gjør det lurest å gjøre endringer nå når vi har tid. Dessverre, det skjer nok ikke. Klubben lurer seg selv og så er vi der da, i Obos gul og blå.
Svar
Jeg flytter dette innlegget hit siden alle maser og tjaser om at Bakke skal ut.
Ingen i Bergen er lei seg for at de beholdt Horneland. Ingen i Stabæk er skuffet over at Bradley tar den faste jobben i Stabæk.
Noen her på forumet mener fakta viser at han må vekk, men jeg må skuffe dere;

Bakke tok over en klubb i fritt fall og klarte ikke å få klubben til å klatre opp av hullet vi befant oss i. Det er utrolig synd og jeg er uenig i en del av de valgene som ble tatt. I etterpåklokskapens lys er jeg ganske sikker på at han skulle ønske han lente seg mer på yngre, sultne spillere denne høsten. Det er de rutinert spillerne, han og forsåvidt Fagermo støttet seg på, som har sviktet monumentalt denne sesongen. Men det valget ble tatt og jeg forstår ham jo også i den situasjonen klubben var i. Som jeg har forsøkt å forklare tidligere tror jeg ikke folk kan sette seg helt inn i hvor langt nede spillergruppa var på det tidspunktet Geir Bakke tok over. Jeg tror ikke en eneste spiller ønsker å bytte trener nå for samholdet og stemningen har vært stigende etter at Fagermo forsvant. Dessverre holdt det ikke til å redde plassen, men akkurat nå tror jeg det sitter en svært revansjesugen gjeng på Valle som vil rykke opp på første forsøk med Geir Bakke i sjefstolen. Jeg leser også at Geir Bakke ikke er på feltet. Dette faller på sin egen urimelighet og er et ganske typisk rykte å sette ut når ting ikke går veien.
Geir Bakke fortjener vår støtte fordi han bevist er en meget god fotballtrener. Han var assistenttrener og spillerutvikler for Vålerenga ved cupgullet i 2002, seriesølvet i 2004 og seriegullet i 2005. På den tiden sa foresten mange at Geir Bakke var hovedgrunnen til at vi vant sølvtøyet, ikke Kjetil Rekdal. Han var markant i oppbyggingen av Vålerenga som en stormakt på denne tiden.
Etterhvert fikk han flere og flere muligheter som hovedtrener og bygget opp en kompetanse som endte i Sarpsborg08. Her fikk han stor suksess med cupfinaler, seriebronse og suksess i Europacupen. Med Sarpsborg 08 altså...
https://www.vg.no/sport/fotball/i/ngEoeQ...aa-livstid
Sarpsborg08 spilte fotball med stor energi og rask ballflytting. Sterke i duellspillet var de også, noe vi har etterlyst i Vålerenga i lang, lang tid.
Dette tror jeg han innprenter i vårt lag.
Turen etter dette gikk til Kristiansund og deretter assistenttrener for Molde som vant seriegull året han var der.
Jeg kan ikke huske at Lillestrøm har spillt bedre fotball enn under Bakke. Underholdende, direkte og sterke i duellspillet. Stor tyngde i angrepsspillet og stor duellkraft defensivt. Under Geir Bakke rykket de opp og fikk deretter både cupfinale og 2 stk. 4.plasser.

Dette er det jeg tror Geir Bakke vil gi Vålerenga om han får tid til å bygge sitt team. Er mer usikker på JJ men har faktisk et godt inntrykk av ham. Litt mer hjelp rundt spillerlogistikk virker det dog som han trenger, men det er jo liksom jobben hans da...

Geir Bakke er uten tvil en trener som klarer å bygge en god prestasjonskultur i alle klubbene han er en del av. En god bedriftskultur kjennetegnes faktisk av at man får bygget en grunnmur som er stabil og gjenkjennelig over tid. Dette gjelder i alle toppklubber vi kjenner til og som har oppnådd suksess, også Vålerenga i 2004 og 2005.
Man MÅ finne de rette menneskene (les: spillerne) som bidrar med de verdiene og den overbevisningen vi ønsker de skal ha om spillerstil og klubb. Uavhengig av hva man tenker om selve jobben på dårlige dager er det ekstremt viktig at team-tankegangen er tilstedeværende i alt vi gjør.
Alt man som enkeltperson står for og gjør i et fellesskap vil ha innvirkning på fellesskapet. Derfor må man ha fokus på ærlighet og stor takhøyde, evaluering og å trekke hverandre framover. Å skylde på andre er lite gunstig i administrasjonen og spillergruppe. Dette gjelder Strandberg (som det har vært mye uro rundt i høst), dette gjelder Mehran (som skapte mye uro i høst med viten og vilje), dette gjelder Espeseth (som nå er ferdig i klubben). Vi har ikke plass til folk som ikke ser seg selv som en del av et lag. Spesielt når de skal være LEDERNE. Denne vinteren er fokus å bygge en sterk prestasjonskultur i klubben som gjør at vi kan reise oss som Oslos stolthet igjen. Jeg tror Geir Bakke er den rette til å klare dette og i administrasjonen har det blitt gjort kloke valg den siste tiden som gjør at vi sammen kan klare denne jobben. Om vi/dere skal sitte på forumet eller puben og sutre over treneren vil vi få problemer. Her bør alle brette opp armene og bidra til at Vålerenga gjenreises.

Nå bør vi gi Geir Bakke støtten han fortjener.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 37 Gjest(er)