Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
I følge Arilas Ould-Saada på Twitter/X så er Ofkir på vei vekk. Han skal til en tyrkisk klubb.

https://x.com/arilasos/status/1750083878675501534?s=20
Svar
Ofkir på vei bort også. Tyrkiske Manisa BBSK på nivå to er neste stopp.
Svar
Håper på at Håkans blir værende, han har vel kontrakt ut 2026 om det betyr noe som helst. Kan bli tynt offensivt selv i Obos, men lenge til sesongstart.
Svar
(01-24-2024, 11:35 AM)NilsDN Skreiv: Ofkir på vei bort også. Tyrkiske Manisa BBSK på nivå to er neste stopp.

Jøsses. Også til 2 nivå i Tyrkia da! Kjipt at vi mister Ofkir men ikke sjokkerende.
Ilic og Håkans kan fort bli neste ut. 

Noen som vet hvor mye cash vi får inn for Ofkir?

Vi er nødt til å forsterke.
Svar
(01-24-2024, 11:58 AM)MaxManus Skreiv: Jøsses. Også til 2 nivå i Tyrkia da! Kjipt at vi mister Ofkir men ikke sjokkerende.
Ilic og Håkans kan fort bli neste ut. 

Noen som vet hvor mye cash vi får inn for Ofkir?

Vi er nødt til å forsterke.

Vet ikke hva vi får for han. Men vi får håpe det er kontant betaling.

Personlig er jeg ikke særlig skuffa over at han drar. Har absolutt ikke noe i mot han, synes bare ikke han er god nok.

Håkans tror jeg blir. Har vært greit god for oss og er finsk landslagsspiller. Burde være verdt 10-15 millioner. Problemet hans er at jeg ikke kan se for meg at de som eventuelt ønsker han har råd til å betale en sånn sum. Men det er klart, det kan jo dukke opp en klubb som vil.

Og det er vel å forsterke som også er målet. Vi må bare få noen ut før vi kan hente inn noen andre.
Svar
(01-24-2024, 11:58 AM)MaxManus Skreiv:
(01-24-2024, 11:35 AM)NilsDN Skreiv: Ofkir på vei bort også. Tyrkiske Manisa BBSK på nivå to er neste stopp.

Jøsses. Også til 2 nivå i Tyrkia da! Kjipt at vi mister Ofkir men ikke sjokkerende.
Ilic og Håkans kan fort bli neste ut. 

Noen som vet hvor mye cash vi får inn for Ofkir?

Ifølge Nettavisen er det snakk om lån fram til sommeren med opsjon på kjøp. Så null cash foreløpig. 
Svar
Jeg hadde veldig tro på Ofkir da han kom, og jeg har hatt stor tro på at han kan få en ny vår i Obos.
Men skal man være ærlig så har oppholdet hans her vært en stor skuffelse.
Han var vel veldig god da han kom inn som innbytter mot brann i cupen, men utover det har det vært lite.
Så får vi håpe at vi får en slant for han da uten at jeg tror de kommer til å sprenge banken.
Det blir en lykkens dag den dagen Børven drar videre selv om jeg tror vi fort må dekke halve lønna han har krav på ut kontraktstida.
Jeg ser det som svært usannsynlig at noen betaler oss penger for å overta han.
Illic er det trist å miste, men enig med flere i at det nok er det beste nå.

Det er jo som ventet at det starter med en del overganger ut før vi kan glede oss over spillere inn. Men med Illic, Børven, Ofkri og fort Strandberg og Storevik ute så må det da gå an å fylle på litt igjen. Jeg må si jeg gleder meg til den delen av overgangsvinduet og hvem Jokke har siktet seg ut.
Håkans og Illic var jo meget gode signeringer får vi mer av det blir det veldig gøy og jeg tror det er lettere å finne spillere som dominerer i Obos enn som dominerer i Eliteserien selv om de beste spillerne neppe vil spille i Obos.
Svar
(01-24-2024, 12:48 PM)NilsDN Skreiv:
(01-24-2024, 11:58 AM)MaxManus Skreiv: Jøsses. Også til 2 nivå i Tyrkia da! Kjipt at vi mister Ofkir men ikke sjokkerende.
Ilic og Håkans kan fort bli neste ut. 

Noen som vet hvor mye cash vi får inn for Ofkir?

Vi er nødt til å forsterke.

Vet ikke hva vi får for han. Men vi får håpe det er kontant betaling.

Personlig er jeg ikke særlig skuffa over at han drar. Har absolutt ikke noe i mot han, synes bare ikke han er god nok.

Håkans tror jeg blir. Har vært greit god for oss og er finsk landslagsspiller. Burde være verdt 10-15 millioner. Problemet hans er at jeg ikke kan se for meg at de som eventuelt ønsker han har råd til å betale en sånn sum. Men det er klart, det kan jo dukke opp en klubb som vil.

Og det er vel å forsterke som også er målet. Vi må bare få noen ut før vi kan hente inn noen andre.

Han har ikke levd opp til forventningene. Enig i det, men 1 div er et nivå han burde kunne skinnet mer på. 
Positive er at vi får inn nytt blod og forhåpentlivis en bedre erstatter.

Har vanskeligheter med å se at Håkans blir.
Men ingenting hadde vært bedre enn det! 

Håkans hadde herjet i 1 div.
Svar
(01-24-2024, 02:36 PM)Bohem33 Skreiv: Det er jo som ventet at det starter med en del overganger ut før vi kan glede oss over spillere inn. Men med Illic, Børven, Ofkri og fort Strandberg og Storevik ute så må det da gå an å fylle på litt igjen. Jeg må si jeg gleder meg til den delen av overgangsvinduet og hvem Jokke har siktet seg ut.

Er jo mer spennende med spillere inn enn ut så klart.

Vil ikke miste unggutta, men det er så klart greit å droppe spillere vi ikke har troa på. Av de mer etablerte så er det vel en håndfull jeg ikke vil miste. Ilic er jo egentlig en av dem, men har på en måte bare innsett at han ikke blir. Og hvis vi får bra med penger for han er det greit, så lenge han drar utenlands.

Jeg ser i hvert fall OBOS-året som en bra mulighet til å hente inn spillere med potensial. Som tar OBOS-nivået i 2024 og Eliteserien i 2025. Så hvis jeg var JJ så hadde jeg hentet noen unge afrikanere, spedd på med noen lovende OBOS-spillere og ellers gått for et par grå og kjedelige spillere som kan gjøre en jobb.

(01-24-2024, 02:50 PM)MaxManus Skreiv: Har vanskeligheter med å se at Håkans blir.
Men ingenting hadde vært bedre enn det! 

Håkans hadde herjet i 1 div.

Hvorfor det egentlig? Jeg aner jo ikke om han går eller blir da. I 2023 så ble han jo ikke rendyrket i en rolle, men spilte litt over alt. For dem som følger Vålerenga tett så ser vi at han er god. Men han har ikke akkurat stats som får Fotball-Europa til å gå bananas.

Så jeg tenker da at han er aktuell for nordiske klubber først og fremst. Problemet hans er at han ikke er god nok for de aller beste, de som har penger. Og da må vi enten selge han billig, eller så får han faktisk bli. Som en god spiller og med landskamper i 2023 så burde han minst være verdt 10-15 millioner. Så jeg tror utfordringen hans med å komme seg videre er at de klubbene som han er god nok for rett og slett ikke har råd.

Men det kan jo så klart dukke opp en eller annen klubb som har både penger og lyst til å kjøpe han. De finnes jo sikkert de også.
Svar
Ilic virker ikke så veldig motivert dessverre

https://www.vg.no/sport/fotball/i/kE7Lzk...ig-skuffet
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 70 Gjest(er)