Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
Strandberg legger opp.
Svar
(01-30-2024, 03:33 PM)klokkieta Skreiv: Strandberg legger opp.

Det hørtes veldig trist og alvorlig ut i pressemeldingen fra klubben 

Kapteinen vår tvinges til å legge opp / Vålerenga (vif-fotball.no)

Vålerengas kaptein ble operert for prolaps i ryggen like før jul, og skulle etter planen starte opptrening i starten av februar. Slik blir det dessverre ikke, og nå venter en lang rehabilitering som også innebærer medisiner livet ut.

- Etter operasjonen på Martina Hansens Hospital inntraff en komplikasjon som førte til en livstruende blodpropp i hele venstre bein og opp i magen. Strandberg måtte derfor gjennom en omfattende hasteoperasjon på Ullevål sykehus i midten av januar, opplyser lege i Vålerenga Fotball Elite, Erik Rosenlund.

...

- Dette er naturlig nok en livskrise for meg. Jeg har spilt fotball hver dag siden jeg lærte meg å gå, og var absolutt ikke klar for å gi meg. Nå er alt tatt ifra meg. Fotballkarrieren er over. Jeg var klar for å kjempe for Vålerenga og landslaget, og dette er et stort sjokk. Akkurat nå er jeg bare glad for å være i live, men trenger tid på å la alt synke inn, sier Strandberg, som har spilt sin andre periode i Vålerenga siden sommeren 2022.

---
Huff, jeg var ikke klar over at han hadde hatt fått komplikasjoner og var i livsfare. Håper virkelig at det går bra med han.
Svar
(01-30-2024, 03:31 PM)viftab Skreiv: Det som kan skje er at laget vi har/ hadde selges ut litt etter litt frem til seriestart om knappe 9 uker.
Vi har spillere i mange kategorier: 

1) vi har spillere som ikke er gode nok, vi rykket ned til Obos grunnet ræva prestasjoner
2) vi har spillere som ikke ønsker å spille i Obos, de har større ambisjoner og mener de er for gode for obos
3) vi har spillere som ikke klarer å opprettholde livskvaliteten med nedsatt lønn i størrelsesorden 30% mindre lønn.
4) vi har spillere klubben ønsker solgt eller lånt ut grunnet dyre lønnskontrakter
5) vi har spillere som er i landslagsdiskusjoner og kan ikke sammenfalle det med spill i Obos
6) vi har spillere som ikke er fornøyd med tingenes tilstand i klubben, er umotiverte for videre spill
7) vi har spillere som er skadet, har vært skadet som vil tviholde på kontrakten uten å kunne gi noe tilbake
8) vi har spillere som er ønsket i utenlandske serier
9) vi har spillere som er ønsket i eliteserieklubber
10) vi har spillere som vil holde på sine dyre lønnskontrakter grunnet ræva prestasjoner og ingen interesse fra andre klubber

Det er bare å sette inn dagens spillertropp i kategoriene.

Krysser fingrene for at vi har en velspillende sammensatt tropp med gode spillere i alle posisjoner allerede om under 9 uker hvor vi spiller første hjemmekamp på Intility mot Sogndal. Når jeg sier gode spillere så mener jeg gode nok. Laget som starter i første kamp 1 april kan sees veldig forskjellig ut fra dagens stall. Det blir en kort innkjøringsperiode for mange nye spillere.

Vi har også en del spillere som ikke passer i noen av de kategoriene...
Svar
Når spillera først har klart å rykke ned så får de ta konsekvensene av det og.
Dette er problemet med å flagge oss selv som en "utviklingsklubb" som egentlig betyr "springbrett til Europa". Alle ser for seg maks 2-3 år her og så Ferrari. Ikke mange av de med ryggrad og/eller evner til å brette opp arma og ta et løft for andre enn seg sjæl.
Svar
Veldig trist at det var slik det skulle ende for Stefan, men godt å høre at det gikk bra når det kunne gått så mye verre.

Nå som han blir sykemeldt resten av kontraktstida, vil NAV dekke noe av lønna hans?
Svar
(01-30-2024, 03:52 PM)idle76 Skreiv:
(01-30-2024, 03:31 PM)viftab Skreiv: Det som kan skje er at laget vi har/ hadde selges ut litt etter litt frem til seriestart om knappe 9 uker.
Vi har spillere i mange kategorier: 

1) vi har spillere som ikke er gode nok, vi rykket ned til Obos grunnet ræva prestasjoner
2) vi har spillere som ikke ønsker å spille i Obos, de har større ambisjoner og mener de er for gode for obos
3) vi har spillere som ikke klarer å opprettholde livskvaliteten med nedsatt lønn i størrelsesorden 30% mindre lønn.
4) vi har spillere klubben ønsker solgt eller lånt ut grunnet dyre lønnskontrakter
5) vi har spillere som er i landslagsdiskusjoner og kan ikke sammenfalle det med spill i Obos
6) vi har spillere som ikke er fornøyd med tingenes tilstand i klubben, er umotiverte for videre spill
7) vi har spillere som er skadet, har vært skadet som vil tviholde på kontrakten uten å kunne gi noe tilbake
8) vi har spillere som er ønsket i utenlandske serier
9) vi har spillere som er ønsket i eliteserieklubber
10) vi har spillere som vil holde på sine dyre lønnskontrakter grunnet ræva prestasjoner og ingen interesse fra andre klubber

Det er bare å sette inn dagens spillertropp i kategoriene.

Krysser fingrene for at vi har en velspillende sammensatt tropp med gode spillere i alle posisjoner allerede om under 9 uker hvor vi spiller første hjemmekamp på Intility mot Sogndal. Når jeg sier gode spillere så mener jeg gode nok. Laget som starter i første kamp 1 april kan sees veldig forskjellig ut fra dagens stall. Det blir en kort innkjøringsperiode for mange nye spillere.

Vi har også en del spillere som ikke passer i noen av de kategoriene...

Skriker ikke etter spillere som vil heve laget pr d.d. Med dagens stall skal vi kunne spasere oss tilbake til Eliteserien. 

Men i det vi mister våre midtstoppere grunnet salg og at Strandberg må gi gi seg er vi nødt til å gjøre noe: Skape Trygghet i forsvaret
Når vi er i ferd til å låne ut og eller selger våre angrepsspillere er vi nødt til å gjøre noe: Trenger målscorere, målgarantister.
Når vi mest sannsynlig mister vår sentrale midtbanespiller må vi forsterke dette leddet: Skape trygghet i midtbaneleddet.
Svar
Dette overgangsvinduet kommer til å bli den virkelige testen for Jonsson. Han MÅ rett og slett lykkes, for at vi skal gå opp. Bare å krysse fingrene.
Svar
(01-30-2024, 04:20 PM)Langbølgen Skreiv: Dette overgangsvinduet kommer til å bli den virkelige testen for Jonsson. Han MÅ rett og slett lykkes, for at vi skal gå opp. Bare å krysse fingrene.

Jepp, det er konsekvens etter at vi ikke vant siste kvalikkamp eller vant en kamp eller to for å sikre eliteseriespill i ordinært seriespill. 
Obos ligaen blir vanskelig, vi er laget alle ønsker å slå. Vi trenger gode nok spillere, vi trenger riktig formasjon i forhold til spillemateriell. 
Trenger å skape trygghet i alle ledd for å oppnå flyt og resultater. Organisasjonen med JJ i spissen må lykkes.
Svar
(01-30-2024, 01:33 PM)ehauger Skreiv: Hvorfor vil vi ha Udahl tilbake egentlig? Vi selger Ilic, og tenker at Udahl er erstatteren?

Hva med å hente en fyr som er bedre enn Udahl og heller beholde de vi har som potensielle erstattere?

Helt enig, Udahl er ikke god nok i hele tatt. Vi må tenke lenger enn som så og slutte å ønske "alle gamle tilbake".
Finner vi ikke bedre spiss enn han, er det bare å gi opp.
Svar
Veldig kjipt for Strandberg.
Høres ut som en sykehustabbe eller fryktelig uflaks evt en blanding også.
Ingen av disse skal jo lissom kunne skje..

Men da må vi ut å finne midtstopper (igjen). Vi kan ikke satse alt på Kiil Olsen og Hammer Kjelsen.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 36 Gjest(er)