Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
Jeg kjenner på sterk bekymring. Problemet vårt de siste årene har vært en altfor tynn og ung stall slik at nivået har vært for dårlig på trening. Vi har også savnet lederskikkelser. Hva er status denne pre-season? 2 av våre lederskikkelser har forsvunnet, og vi har mistet Ilic samt flere andre alrighte spillere og treningene består av få etablerte spillere og en hel haug av unggutter.

Hvis løsningen skal være å hente 2 afrikanske, ukjente spillere, som ikke vet en pøkk om norsk fotball og norsk fotballkultur og språk, så høres det ut som et gigantisk sjansespill, evt plan C.

Her burde vi heller vært tidlig ute, hentet gode etablerte spillere fra andre OBOS klubber og fått en god treningshverdag. Å hente spillere fra andre konkurrerende klubber svekker de, og man vet man får folk som har nivået inne. Så har vi gode spillere fra før, som da vil være tungen på vektskålen mtp det å bli en bedre klubb enn de andre i OBOS.

Får håpe det skjer noe snart, plutselig blåses serien igang
Svar
(02-15-2024, 10:33 PM)JackBlack Skreiv: Det er et prøvespill, ser ikke helt grunnen til å gå helt i kjelleren.
Funker de ikke får de ikke kontrakt.

Hvor god tid tror du vi har? Dette forteller meg at vi ikke har oversikt i det hele tatt.
Det er en lærdom vi ikke har tatt dessverre, finne spillere før vi kvitter oss med andre.

(02-15-2024, 11:06 PM)Gluecoma Skreiv: Jeg kjenner på sterk bekymring. Problemet vårt de siste årene har vært en altfor tynn og ung stall slik at nivået har vært for dårlig på trening. Vi har også savnet lederskikkelser. Hva er status denne pre-season? 2 av våre lederskikkelser har forsvunnet, og vi har mistet Ilic samt flere andre alrighte spillere og treningene består av få etablerte spillere og en hel haug av unggutter.

Hvis løsningen skal være å hente 2 afrikanske, ukjente spillere, som ikke vet en pøkk om norsk fotball og norsk fotballkultur og språk, så høres det ut som et gigantisk sjansespill, evt plan C.

Her burde vi heller vært tidlig ute, hentet gode etablerte spillere fra andre OBOS klubber og fått en god treningshverdag. Å hente spillere fra andre konkurrerende klubber svekker de, og man vet man får folk som har nivået inne. Så har vi gode spillere fra før, som da vil være tungen på vektskålen mtp det å bli en bedre klubb enn de andre i OBOS.

Får håpe det skjer noe snart, plutselig blåses serien igang

Akkurat som om jeg skulle sagt det selv, 10 tomler opp!
Svar
Uansett hva vi gjør er det feil. Nå vil vi ha obos spillere. For ett kvarter siden var det galt også da vi måtte forberede oss for eliteserien og kjøpe obos var feil. Nå er prøvespill feil og vi tror vi kan velge å vrake. Prøvespill er det det er. Og i dagens fotball skal spillere levere fra dag 1. Å spille inn ett lag er oldtidens utspill. Vi kommer helt sikkert til å ha en full tropp når serien starter.
Svar
Feilen skjer ikke nå, den skjedde mye tidligere. Det ble brukt som en unnskyldning at resultatene uteble pga lav standard på trening, og man har ikke kommet lenger nå, når det nærmer seg sesongstart enn at vi har noen prøvespillere med på trening. Jeg blir bekymret når man har visst om et problem i lang tid, men åpenbart ikke har hatt noen gode planer på å løse det problemet.
For all del, det kan godt hende vi får inn en haug av kvalitet, men burde ikke den kommet på et tidligere tidspunkt?
Svar
(02-15-2024, 10:33 PM)JackBlack Skreiv: Det er et prøvespill, ser ikke helt grunnen til å gå helt i kjelleren.
Funker de ikke får de ikke kontrakt.

Er liksom ikke tredje verdenskrig at vi tar med to unge lovende.

Synes det er bra jeg, sjekka Transfermarkt på begge. Fortsatt happy.
Muskler, fart og høyde er alltid bra!

Litt off-topic, men siden mange poster om prøvespillere.
Mourinhos siste på temaet, 11 timer siden, står det: https://youtu.be/OB8KirwNvLY?t=997

Kort-kort versjonen, slå av etter 19:10, altså cirka 10 sekunder.
https://youtu.be/OB8KirwNvLY?t=1141
Svar
Man må nesten tynne ut stallen før man henter. Når kvalikk gikk så sent så er det vanskelig å få inn spillere allerede i januar. Tipper mye er klart før 1 mars.
Svar
Mye MÅ være klart før 1.mars. Vi er på Marbella fram til rundt da.
Svar
(02-16-2024, 05:03 AM)Rad11vb Skreiv: Man må nesten tynne ut stallen før man henter. Når kvalikk gikk så sent så er det vanskelig å få inn spillere allerede i januar. Tipper mye er klart før 1 mars.

Det du skriver her er både galt og riktig.
Stallen MÅ tynnes ut før man henter inn nytt, det er vedtatt og helt korrekt.
Feilen som er gjort nå, er at vi har sluppet spillere FØR det er avtalt med nye. I en profesjonelt drevet klubb signeres det nye spillere rett etter avgang av gamle. Løsningen er enkel, finn spillere først. Vi har valgt en elendig scouting-løsning, om det i det hele tatt kan kalles det. I de fleste klubber som ønsker å være i forkant, har man et bredt nett med potensielle spillere og man har sondert terrenget i forkant av salg. 

Vi har nå i flere sesonger kvittet oss med spillere uten å ha noen i bakhånd. Det forteller oss om en rævva spillerlogistikk. Enden på visa blir prøvespillere eller avdanka spillere som ikke er gode nok for andre klubber.
Er bare å se på de siste sesongene hvor mange bra spillere vi har signert. Årsaken er nettopp det jeg har skrevet her.

Nå ser det ut som om vi fortsetter i samme spor, null kontroll, for få spillere, dårlig treningshverdag som til slutt resulterer i et dårligere lag og produkt.
Svar
Har du noen nyheter eller eventuelt gåter til oss på en fredag, Stenzenga?
Svar
(02-16-2024, 10:45 AM)Flemmern Skreiv: Vi har nå i flere sesonger kvittet oss med spillere uten å ha noen i bakhånd.

Det er jeg helt enig med deg i. Vi har jo de siste 4-5 årene pekt på de enorme svakhetene med den spillersalgsmodellen vi har hatt. Og det var litt gøy å høre Petter Myhre sa nøyaktig det samme i podcasten til Trikkeligaen. For mange unge spillere, selger for mange spillere, selger de for billig, for mye fokus på å holde 2.laget vår i PostNord. Og så videre, og så videre...

Men akkurat nå er jo situasjonen litt spesiell da. Vi har rykka ned. Det visste vi ikke før 10.desember, 14 dager før jul. Hvilken situasjon vi hadde vært i nå med spillere inn og ut hvis vi hadde holdt oss er vanskelig å si.

Så jeg er helt enig med deg i dette generelt. Men jeg tenker også at det var viktig å få ryddet litt i stallen først. Hadde Ilic brukket beinet 12.januar kunne vi sannsynligvis ikke hentet noen. Det virker jo også som vi har identifisert spillere i og med at vi har hentet en og har bud inne.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 9 Gjest(er)