Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
Hvis vi har takka nei til Lode, så må det være utelukkende på et økonomisk grunnlag. Mulig Trøim burde finne seg en annen hobby?
Svar
(03-14-2024, 10:04 PM)Oldtimer Skreiv: Hvis vi har takka nei til Lode, så må det være utelukkende på et økonomisk grunnlag. Mulig Trøim burde finne seg en annen hobby?

Vi er ikke Trøims leketøy.
Svar
(03-14-2024, 10:15 PM)Stenzenga Skreiv:
(03-14-2024, 10:04 PM)Oldtimer Skreiv: Hvis vi har takka nei til Lode, så må det være utelukkende på et økonomisk grunnlag. Mulig Trøim burde finne seg en annen hobby?

Langt på vei så er vi vel det.
Svar
(03-14-2024, 10:23 PM)Oldtimer Skreiv:
(03-14-2024, 10:15 PM)Stenzenga Skreiv:

Langt på vei så er vi vel det.

Sier som Bob Dylan "times are a changing"
Svar
(03-14-2024, 10:04 PM)Stenzenga Skreiv:
(03-14-2024, 09:17 PM)Tony2 Skreiv:
(03-14-2024, 08:31 PM)Stenzenga Skreiv:
(03-14-2024, 01:08 PM)Oldtimer Skreiv: Nå putta vi fem mål mot Sarpsborg,  et mye bedre lag enn de vi møter i Obos, i tillegg hadde vi to skudd i tverrliggeren.
Så jeg synes det er litt tidlig å snakke om noen spisskrise.
Vi putta jo også fire mot Rosenborg, selvom det resultatet var ganske flatterende. 
Tar selvfølgelig imot en ny spennende spiss med glede.
Hvis Trøim virkelig vil satse, kunne han jo brukt noen millioner på stopperen Marius Lode, som vil lbort  fra Glimt.

Vi takka nei til Lode.

Vil det si vi hadde mulighet på han? Han var jo enorm da han spilte fast på Glimt så det hadde sannsynligvis vært en meget god signering. Men jeg antar han skulle ha ganske høy lønn.jeg 
Ja, han ønsket seg hit. Han tjener 4/5 mill i Bodø, haha.
Alle er vel egentlig glad for at klubben drives av edruelige folk som skjønner det blir for mye. Samtidig.... snakk om spiller å bygge et lag rundt. På FM hadde jeg ikke tenkt meg om en gang Smile
Svar
(03-15-2024, 01:03 AM)Tony2 Skreiv: Alle er vel egentlig glad for at klubben drives av edruelige folk som skjønner det blir for mye. Samtidig.... snakk om spiller å bygge et lag rundt. På FM hadde jeg ikke tenkt meg om en gang Smile

Jeg hadde tatt sjansen på et lån med opsjon hvis Glimt dekket en god del av lønna hans.

Han har hatt litt helseutfordringer. Bl.a. driti blod og vært veldig slapp. Nå føler han at det er under kontroll med diett og jerntilskudd. Problemet til Glimt er at ingen kommer til å kjøpe han eller overta en lønnskostnad på 4-5 millioner i året med et sånt utgangspunkt. Tror et år med oss i OBOS kunne vært akkurat det han trengte. Og det er kanskje også noe Glimt burde legge til rette for av litt mer mennesklige hensyn. De har lite å tape på det. De styrker ikke en konkurrent og alternativt så blir han bare sittende der oppe og heve høy lønn. Han har bedt om å bli solgt, men hvem skal kjøpe han?
Svar
(03-15-2024, 10:53 AM)NilsDN Skreiv:
(03-15-2024, 01:03 AM)Tony2 Skreiv: Alle er vel egentlig glad for at klubben drives av edruelige folk som skjønner det blir for mye. Samtidig.... snakk om spiller å bygge et lag rundt. På FM hadde jeg ikke tenkt meg om en gang Smile

Jeg hadde tatt sjansen på et lån med opsjon hvis Glimt dekket en god del av lønna hans.

Han har hatt litt helseutfordringer. Bl.a. driti blod og vært veldig slapp. Nå føler han at det er under kontroll med diett og jerntilskudd. Problemet til Glimt er at ingen kommer til å kjøpe han eller overta en lønnskostnad på 4-5 millioner i året med et sånt utgangspunkt. Tror et år med oss i OBOS kunne vært akkurat det han trengte. Og det er kanskje også noe Glimt burde legge til rette for av litt mer mennesklige hensyn. De har lite å tape på det. De styrker ikke en konkurrent og alternativt så blir han bare sittende der oppe og heve høy lønn. Han har bedt om å bli solgt, men hvem skal kjøpe han?

Nå har jo Stenzenga skrevet at vi takket nei til Lode. BG ønsker en dobbeldekning,det får de ikke om han drar oss. Han er vel fjerde alternativ pdt.
Svar
(03-15-2024, 11:34 AM)Blue 1978 Skreiv:
(03-15-2024, 10:53 AM)NilsDN Skreiv:

Nå har jo Stenzenga skrevet at vi takket nei til Lode. BG ønsker en dobbeldekning,det får de ikke om han drar oss. Han er vel fjerde alternativ pdt.

Redd du har rett i det dessverre. For oss ville det vært en drøm å låne Lode og Heggebø ut sesongen. Da hadde alle våre problemer vært løst og vi kunne sikkert gitt en del millioner for å få på plass de lånene. 

Men det ville ikke løst så mye for verken Brann eller Bodø. De måtte begge hatt inn forsterkninger siden de er viktige backup spillere/utfordrere. 
Det er vel ikke særlig sannsynlig at Lode er bedre etter et halvt eller helt år hos oss og Bodø er vel heller ikke i så akutt økonomisk vanskeligheter at de sliter med å lønne han. 
Så det gir veldig lite mening at de skal slippe han på lån. Jeg kan forstå et salg for da kan de få inn en som er bedre, men som backup spiller fyller han rollen perfekt, han kjenner systemet og aksepterer nok å sitte på benken. 

For Brann kunne det kanskje gitt mening med et halvt års utlån. Heggebø har etter signende sett ut som en million dollar på trening. Han er en kjæledegge i byen og en de virkelig vil satse på framover. Samtidig er han klart bak Finne i køen. Putter han ti mål for oss på vårsesongen så får de en klart bedre spiller tilbake og han kan virkelig sloss med Finne på høsten og har da kampformen inne. De vil måtte handle inn en ny, men kan da velge en mer uferdig spiller siden alle forventer at Finne skal spille det aller meste. Men selv det vil svekke bredden i Brann og da spørs det om oppsiden er stor nok for dem.
Svar
(03-15-2024, 11:34 AM)Blue 1978 Skreiv: Nå har jo Stenzenga skrevet at vi takket nei til Lode. BG ønsker en dobbeldekning,det får de ikke om han drar oss. Han er vel fjerde alternativ pdt.

Jeg er klar over det. Så det var vel FM-kommentaren jeg svarte på da. Jeg ville ikke bare tatt han på FM, som jeg ikke spiller, men jeg ville vurdert å ta han på lån i virkeligheten også. Hvis det var fordelaktige betingelser..

Lode har vel bedt om å bli solgt. Det kan jo tvinge Glimt til å ta noen grep. Det er ikke mange klubber som kan hente han nå, overgangsvinduet er stengt de fleste steder. Og av de som fortsatt kan så klarer jeg ikke å se en lang liste over klubber som er interessert i å bruke massevis av penger på en gammel spiller med litt usikker helsesituasjon. Hvem skulle det vært liksom?

Fordelen for Glimt med å låne han til oss er at han 1 ble sagt å ønske seg hit, 2 Glimt styrker ikke en konkurrent 3 det er sannsynligvis ikke så mange andre klubber som vil overta han permanent og 4 det kan være greit å gi Lode en anledning til å bygge seg opp igjen av litt mer menneskelige hensyn. Alternativet er å beholde en misfornøyd spiller i troppen. Det mener jeg er gode argumenter, men om Glimt og også Jokke ser det på samme måte er jo så klart ikke sikkert.

Så når Stenzenga sier vi har takket nei, så sier han jo også indirekte at vi har blitt tilbudt Lode. Ellers kan vi jo ikke takke nei. Og da blir det jo litt rart å bruke Glimts behov for dobbelt dekning som et argument for at Lode ikke er tilgjengelig.

Men jeg tviler sterkt på om Lode spiller i kongeblått i år da, bare så det er sagt. Ideelt så burde vi jo bruke OBOS til å sette sammen et lag med litt yngre spillere. Men vi kan ikke bare ha unge spillere, vi må ha litt rutine og kvalitet også. Så på riktige betingelser for oss sier jeg ja takk. Ellers sier jeg det samme om Jokke tydeligvis har svart. Og det er nei takk.
Svar
(03-15-2024, 12:37 PM)NilsDN Skreiv:
(03-15-2024, 11:34 AM)Blue 1978 Skreiv: Nå har jo Stenzenga skrevet at vi takket nei til Lode. BG ønsker en dobbeldekning,det får de ikke om han drar oss. Han er vel fjerde alternativ pdt.

Jeg er klar over det. Så det var vel FM-kommentaren jeg svarte på da. Jeg ville ikke bare tatt han på FM, som jeg ikke spiller, men jeg ville vurdert å ta han på lån i virkeligheten også. Hvis det var fordelaktige betingelser..

Lode har vel bedt om å bli solgt. Det kan jo tvinge Glimt til å ta noen grep. Det er ikke mange klubber som kan hente han nå, overgangsvinduet er stengt de fleste steder. Og av de som fortsatt kan så klarer jeg ikke å se en lang liste over klubber som er interessert i å bruke massevis av penger på en gammel spiller med litt usikker helsesituasjon. Hvem skulle det vært liksom?

Fordelen for Glimt med å låne han til oss er at han 1 ble sagt å ønske seg hit, 2 Glimt styrker ikke en konkurrent 3 det er sannsynligvis ikke så mange andre klubber som vil overta han permanent og 4 det kan være greit å gi Lode en anledning til å bygge seg opp igjen av litt mer menneskelige hensyn. Alternativet er å beholde en misfornøyd spiller i troppen. Det mener jeg er gode argumenter, men om Glimt og også Jokke ser det på samme måte er jo så klart ikke sikkert.

Så når Stenzenga sier vi har takket nei, så sier han jo også indirekte at vi har blitt tilbudt Lode. Ellers kan vi jo ikke takke nei. Og da blir det jo litt rart å bruke Glimts behov for dobbelt dekning som et argument for at Lode ikke er tilgjengelig.

Men jeg tviler sterkt på om Lode spiller i kongeblått i år da, bare så det er sagt. Ideelt så burde vi jo bruke OBOS til å sette sammen et lag med litt yngre spillere. Men vi kan ikke bare ha unge spillere, vi må ha litt rutine og kvalitet også. Så på riktige betingelser for oss sier jeg ja takk. Ellers sier jeg det samme om Jokke tydeligvis har svart. Og det er nei takk.

For både oss og Bodø tror jeg vi tenker at Lode kan være verdifull i år, men at vi er klart mer usikre på neste år. 

Jeg tror Bodø er villig til å selge han for da kan de hente inn en erstatter og slipper å ha han i planene framover. Det er vel mer sannsynlig at han aldri i framtiden blir fast på Bodø enn at han blir det. 

Jeg tror derimot fort de vil unngå å låne han ut. Da mister de dobbel dekning og må ha en plan for hva de skal gjøre om han kommer tilbake. 

Det var vel få her inn som var overlykkelige da Ofkir og Bitiri gikk på halvt års lån, men jeg tror få hadde malt fanden på veggen om de ble solgt for en fair sum. 

Vår klubb er nok bekymret for at det samme skal skje med Lode som da vi hentet Strandberg. En dyr signering som har slitt med helseutfordringer og som vi ikke fikk så mye ut av som vi skulle ønske. Om det da er et lån for et halvt år eller kanskje til og med et helt så er det til å leve med, men risikerer man å ha en spiller på dyr kontrakt ett år eller to til er det veldig skummelt. 

En annen faktor her er at det fort blir vanskeligere å få det til helt på tampen av vinduet. For går Lode ut må Glimt ha en inn og da har de fryktelige dårlig tid. 
(Det samme gjelder Brann og Heggebø). 

Jeg skjønner at det kan være bra av menneskelige hensyn for Glimt å slippe han, men han fyller en viktig (backup) funksjon og han er under kontrakt (ut 205) så jeg tror ikke de låner han ut om de ikke føler de tjener på det.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 16 Gjest(er)