Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 3.75 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Treningskamper 2024
Elsker at gutta virker på, og er knallharde i duellspillet. I banespillet, er det jo vi som har styrt dette.
Svar
Vi spiller bra, men det er et eller annet jeg misliker med utspilling bakfra. Vi bruker for mye tid med ball bak der, og det resulterer i at vi spiller oss bort og mister ballen.
Om det er midtbanen/vingene som beveger seg for dårlig, eller vår bakre firer som bruker for mye tid med ball vet jeg ikke, kanskje en kombinasjon.
Når dette sitter, blir det veldig bra.

Misforstå meg rett, jeg er for en slik spillestil, men vi må prøve mer i lengderetning, spesielt i treningskamper.
Svar
Det der er ikke lov.
Svar
2-0 etter et kvarter i andre omgang.
Er vel innafor å føre opp Strand og Storevik med hver sin assist.
Svar
(03-26-2024, 06:29 PM)Flemmern Skreiv: Vi spiller bra, men det er et eller annet jeg misliker med utspilling bakfra. Vi bruker for mye tid med ball bak der, og det resulterer i at vi spiller oss bort og mister ballen.
Om det er midtbanen/vingene som beveger seg for dårlig, eller vår bakre firer som bruker for mye tid med ball vet jeg ikke, kanskje en kombinasjon.
Når dette sitter, blir det veldig bra.

Misforstå meg rett, jeg er for en slik spillestil, men vi må prøve mer i lengderetning, spesielt i treningskamper.

Tipper at teorien er at man skal lokke motstanderen fram ved å spille på seg press, for så å slå opp.
Men det funker ikke så veldig bra, ihvertfall ikke hver gang.
Svar
Er greit å ta de personlige feilene i en sånn kamp som det her. Men Rijks er ingen Braut Håland. Og vi gir dem jo de to første.
Svar
AIK er ikke 4-0 bedre enn oss, men det er sjelden vi gjør så mye feil som dette håper jeg.
Aner ikke hva som skjedde i andre omgang, men du verden så kokos det har vært bak der.

3 av måla er jo feil i vårt forsvar (ikke nødvendigvis forsvarsspillere alene). AIK har ET spillemål av fire.

Edit: Det er ikke lag som AIK vi møter i OBOS, men allikevel ser man feil jeg hadde et håp om at vi hadde luka vekk nå, og det er presshøyden og det å presse samla. Alt for enkelt får AIK spille seg ut bakfra, og vi blir fort hengende etter.
Motsatt når vi har ballen i forsvar (som jeg nevnte tidligere), vi bruker alt for lang tid i bakre ledd og det er nok litt for lite begevelse på de 5 foran forsvarslinja.

Disse tingene hadde jeg håpet vi hadde ryddet opp i før vi starta OBOS sesongen. Vi rykka ned på at motstander pressa oss høyt til å gjøre feil.
Er bare å håpe at laga vi møter ikke er like dristige i stilen sin, eller gode nok. Vi har rett og slett en jobb å gjøre her.
Svar
Mye personlige feil som fører til resultatet som står nå (4-0). Helt greit at det blir tap i denne kampen, gir nok gutta litt «blod på tann» ifht møtet med Sogndal på mandag. Vil ikke si at AIK har overbevist noe særlig egentlig, bare vært en rotete 2 omgang.
Svar
Litt merkelig 2.omgang. Men jeg synes spillerne virker slitne og det virker jo litt rart
Svar
Kan jo være knallhard trening som gjør at de virker slitne. BØR jo være det. Forsvarsspill fra helvete, i en kamp jeg føler vi er best spillemessig. Rar kamp.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 5 Gjest(er)