Avstemning Obosligaen 2024?
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
Direkte nedrykk
48.78%
20 48.78%
Kvalifikasjon
39.02%
16 39.02%
Vi kommer på 13. plass eller høyere
12.20%
5 12.20%
Totalt 41 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykker Vålerenga ned til OBOS?
#1
Skulle gjerne likt å se hva forumet tror om årets sesong - ender det med nedrykk?
Svar
#2
Det er vel hekt åpent. Fifty fifty.
Svar
#3
Jeg tenkte at med bare tre runder igjen må det være mulig å regne litt sannsynlighet, men det viste seg at det er for lenge siden jeg regna sannsynllighet på skolen, så det måtte jeg gi opp. Men, jeg bruker Excel hyppig i hverdagen og har kjørt noen simuleringer i Excel, da Wink

Om jeg avskriver Aalesund, og tenker at de ikke kan klare å karre seg til en kval.plass, og samtidig forærer HamKam og Haugesund en plass i Eliteserien 2024, så er det altså kun Vålerenga, Stabæk eller Sandefjord som skal slåss om én trygg plass, én kval.plass og ett direkte nedrykk.

Ettersom to av kampene i de siste tre rundene er interne oppgjør mellom to av disse tre lagene, er det strengt tatt kun 7 kamper som har betydning for hvordan disse lagene skilles, etter at Aafk - Sandefjord er spilt i dag.

VIF - Stabæk
Sandefjord - RBK

HamKam - VIF
Stabæk - Sandefjord

VIF - TIL
Haugesund - Stabæk
Sandefjord - LSK

Jeg har simulert disse 7 kampene 250.000 ganger (gøy med Excel). Da har jeg lagt til grunna at det er nøyaktig like stor sannsynlighet for H, U og B i hver av de 7 kampene, så her er det ingen hjemmebanefordeler eller formkurver med i beregningen.

Dersom Sandefjord vinner i dag:
VIF rykker rett ned i 39% av de simulerte scenariene
VIF får kval.plassen i 35% av de simulerte scenariene
VIF blir i Eliteserien i 26% av de simulerte scenariene

Dersom Aalesund-Sandefjord ender uavgjort i dag:
VIF rykker rett ned i 24% av de simulerte scenariene
VIF får kval.plassen i 40% av de simulerte scenariene
VIF blir i Eliteserien i 36% av de simulerte scenariene

Dersom Aalesund vinner i dag:
VIF rykker rett ned i 16% av de simulerte scenariene
VIF får kval.plassen i 44% av de simulerte scenariene
VIF blir i Eliteserien i 40% av de simulerte scenariene
Svar
#4
(11-06-2023, 05:58 PM)Majorstuen Skreiv: Skulle gjerne likt å se hva forumet tror om årets sesong - ender det med nedrykk?

Dette fikser gutta mot Stabekk og Kam! Dessuten ser det ut som at Tromsø har slutta å vinne alt!! Dere har vist før at tårene til Siem sitter løst når VIF redder plassen, gleder meg!
Svar
#5
AaFK har en halvtime på seg til å få oss opp på kvalikplassen igjen.
Svar
#6
(11-06-2023, 09:16 PM)Trazan Apansson Skreiv: AaFK har en halvtime på seg til å få oss opp på kvalikplassen igjen.

.. og der var det håpet ute.. ålesund sliter med det samme som oss, nemlig temposvake forsvarere som fungerer som reine rundingsbøyer når motstanders angripere setter fart.

Håper våre spillere tar en titt på tabellen ikveld og endelig nå forstår at de må gå i KRIGEN hvis de skal unngå nedrykk!
Svar
#7
Det er en stor sannsynlighet for det.
Det er langt ifra noen selvfølge at vi vinner noen av de resterende kampene.
Svar
#8
Good night. Da er varene snart levert, med hva som etter alle solemerker ender med et nedrykk. For et mageplask
..
Svar
#9
Spent på hvilke andre spillere enn Riisnæs og Borch som gråter om vi rykker ned. I LSK gråt alle mann, mens Lehne Olsen forlenget kontrakten fordi han var flau over å rykke ned med LSK.
Svar
#10
Jeg børster støv av banehoppoversikten min. TOBB Arena i Levanger blir konge, og kanskje Jørpeland stadion i Egersund.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)