Avstemning Obosligaen 2024?
Du har ikke tillatelse til å avgi stemme i denne avstemmingen.
Direkte nedrykk
48.78%
20 48.78%
Kvalifikasjon
39.02%
16 39.02%
Vi kommer på 13. plass eller høyere
12.20%
5 12.20%
Totalt 41 stemmer 100%
* Du stemte på dette valget. [Vis resultater]

Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykker Vålerenga ned til OBOS?
#11
(11-06-2023, 10:02 PM)Trazan Apansson Skreiv: Jeg børster støv av banehoppoversikten min. TOBB Arena i Levanger blir konge, og kanskje Jørpeland stadion i Egersund.

Drar du til Jørpeland hvis vi skal møte Egersund, blir du nok helt alene der Tongue

Nå er det kvalikplassen som gjelder mellom oss og Stabæk.
Svar
#12
Tror dessverre vi rykker ned. Hvorfor? Vi viser ingen tegn til å omsette alvoret til påkrevd desperasjon og resultatene i andre kamper, vitner om at desperasjonen er større hos de andre «rundt oss».

I beste fall overlever vi med minste margin via kvalik.

Om det ender med nedrykk, frykter jeg også at veien opp igjen, kan bli tøffere enn mange tror. Litt korthus altså. Ikke spesielt enkelt å skrive dette så rett frem, men med 3 kamper igjen, klarer jeg ikke helt å se hvordan dette skal snu. Her har så mye gått galt på flere plan over flere år, at det er vanskelig å tro.

Tar gledelig feil, men realisten i meg, sier at toget dessverre har gått og at vi spiller i OBOS i 2024.
Svar
#13
(11-06-2023, 10:17 PM)Langbølgen Skreiv:
(11-06-2023, 10:02 PM)Trazan Apansson Skreiv: Jeg børster støv av banehoppoversikten min. TOBB Arena i Levanger blir konge, og kanskje Jørpeland stadion i Egersund.

Drar du til Jørpeland hvis vi skal møte Egersund, blir du nok helt alene der Tongue

Nå er det kvalikplassen som gjelder mellom oss og Stabæk.

Ikke hvis kampen går sent på høsten  Smile
Svar
#14
(11-06-2023, 10:38 PM)Kroken Skreiv: Tror dessverre vi rykker ned. Hvorfor? Vi viser ingen tegn til å omsette alvoret til påkrevd desperasjon og resultatene i andre kamper, vitner om at desperasjonen er større hos de andre «rundt oss».

I beste fall overlever vi med minste margin via kvalik.

Om det ender med nedrykk, frykter jeg også at veien opp igjen, kan bli tøffere enn mange tror. Litt korthus altså. Ikke spesielt enkelt å skrive dette så rett frem, men med 3 kamper igjen, klarer jeg ikke helt å se hvordan dette skal snu. Her har så mye gått galt på flere plan over flere år, at det er vanskelig å tro.

Tar gledelig feil, men realisten i meg, sier at toget dessverre har gått og at vi spiller i OBOS i 2024.

Nå er vi sannsynligvis nødt til å vinne to av tre kamper igjen. Jeg hadde trodd vi skulle klare å plukke opp noen poeng mot Brann, LSK, RBK og Sarpsborg. Men neida. 

Men det er fortsatt håp. Slår vi Stabæk så sender vi dem ned på direkte nedrykk. De har dårligere målforskjell enn Sandefjord. Det er det viktigste nå. Det er Stabækkampen som er nøkkelkampen uten tvil nå. Den må vinnes. Gjør vi ikke det så rykker vi sannsynligvis ned. Så dette er siste sjanse.

Derfra og inn så er det et par ulike scenarioer. Forhåpentligvis så klarer RBK å slå Sandefjord. Hvis RBK er gode nok til å slå Molde er de også gode nok til å slå Sandefjord. Men vi har ikke fått mye hjelp av andre, så forventer ikke noe her.

Sandefjord kan komme til maks 31 poeng etter runde 29. Men det krever at de slår både RBK og Stabæk. Hvis vi allerede har slått Stabæk blir Stabæk stående med sine 25 foran runde 30. Det betyr at vi kun trenger et poeng til på de to siste for å sikre kvalik. Vi har da våre allerede 24, pluss tre fra Stabæk og har bedre målforskjell enn Stabæk. Og vi blir dårligst kvalik med en uavgjort, fordi Stabæk da maksimalt ender på 28. 

Hvis RBK slår Sandefjord så er jo Sandefjord fortsatt i sumpa de også. Men sånn som ting har blitt så tror jeg det er en fordel for oss om Sandefjord slår Stabæk. I hvert fall så lenge vi selv slår Stabæk.

Det er teoretisk mulig å rykke rett ned med 30 poeng også. Men da skal vi ha mye uflaks. Vi slår Stabæk og HamKam og ender på 30. Sandefjord når 31 gjennom å slå RBK og LSK. Mens Stabæk taper mot oss, men slår Sandefjord og Haugesund. 

Vi er i hvert fall helt avhengig av å slå Stabæk. Gjør vi det så mener jeg vi har gode sjanser til å klare dette. I et slags beste scenario så vinner vi mot Stabæk og er forbi dem. Stabæk taper også mot Sandefjord og vinner ikke kampen i Haugesund. Da er vi sikret kvalik ved bare å vinne mot Stabæk. 

Så da er oppskriften klar. Slå Stabæk så greier vi det her. Vinner vi også en til av de to siste så skal det veldig mye til for å rykke ned. Klarer vi minst fire poeng på de to siste så er vi helt trygge. Men vi må slå Stabæk.
Svar
#15
Etter hva vi har prestert i år så skal det et mirakel til å vinne på Intility til helgen. Tror ikke vi berger plassen.  Angry 
Ved å spille i OBOS vil interessen for klubben forsvinne for mange, både spillere og supportere = krise
Svar
#16
(11-07-2023, 03:57 PM)viftab Skreiv: Etter hva vi har prestert i år så skal det et mirakel til å vinne på Intility til helgen. Tror ikke vi berger plassen.  Angry 
Ved å spille i OBOS vil interessen for klubben forsvinne for mange, både spillere og supportere = krise

Etter å ha irritert meg over tapet mot Sarpsborg så ser jeg litt mer positivt på tingene igjen.

For hvert tap så kommer den neste seieren nærmere. Det er kanskje en floskel, men det er noe sant i det også. Vi er langt nede, men vi skal også huske at de lagene som er rundt oss er der av en grunn. De er ganske dårlige. De kan mobilisere til en kamp, sånn som vi forhåpentligvis gjør mot Stabæk. Men det er også vanskelig for dem å holde et jevnt høyt nivå over tid. 

Derfor er det også godt å sette seg litt inn i konkurrentens situasjon også. Stabæk går inn i dette med nøyaktig like høye skuldre som det vi gjør. Et tap for dem er egentlig helt krise. 

Vi har i hvert fall klart å levere mot de andre bunnlagene under Bakke. Vi slo AaFK og vi slo Sandefjord. Vi er spiller for spiller bedre enn Stabæk og vi skal også normalt slå dem hjemme.
Svar
#17
Håper Mushaga innser at etternavnet hans ikke er tilfeldig og spiller så dårlig at Stabæk er bak Enga etter helgen.

Når det gjelder Sandefjord, så er vel de omtrent sikret 3 poeng i siste serierunde om LSK ser de kan "hjelpe" oss ned i OBOS.
Svar
#18
Beklager, men vi går direkte ned. La oss se på kampene:

VIF - Stabæk: Nøkkelkampen. Vinner vi ikke denne er vi definitivt nede.
Sandefjord - RBK: Kan gå alle veier, spesielt nå som Ole "hodeløs" Sæter er ute. Men Sandefjord har også funnet en slags form. Helt åpent
HamKam - VIF: Her tror jeg dessverre vi taper. Og sikkert som banken er det skjebnens ironi at det er Udahl som senker oss.
Stabæk - Sandefjord: Relativt åpent, men jeg tror Stabæk tar denne. Evt. uavgjort.
VIF - TIL: Så lenge TIL har los på medalje taper vi denne.
Haugesund - Stabæk: Denne vinner nok Stabæk, for Haugesund skal kollapse fullstendig og ha alle resultater mot seg om de skal gå ned
Sandefjord - LSK: Hvis man får mer enn 1 på oddsen for Sandefjord-seier på denna er det bare å sette hus og hjem på spill.

Så før vi vurderer Stabæk-kampen tror jeg:
HamKam på 33 (-19)
Stabæk ender på 31 (-12-ish)
Sandefjord på 28-31 (-9)
Og vi ender på 24.

Så da går vi rett ned selv om vi slår Stabæk. Når det er sagt kan den kampen ha mye å si for om vi slår både HamKam og TIL.
Om vi slår Hamkam ender de på 30 (-18) og vi på 27 (-12). Da må vi slå TIL for å gå forbi HamKam.

Altså 3 seiere på rad. Det har jeg ingen tro på at kommer til å skje.
Svar
#19
På grunn av at kompleksbønda kommer til å legge seg mot Sandefjord, er det nok Stabæk vi kjemper mot når det gjelder kvalikplassen. Håpet vårt er at Rosenborg slår Sandefjord til helgen. Da trenger Sandefjord noe borte mot Stabæk, og det tror jeg de kan klare. Ut i 100 mot Stabæk nå!!
Svar
#20
DEF startet jo Ære være-serien med å spøke om at dette var nedrykksTV. Kanskje han har jingsa?
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)