Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bakke ut
(04-29-2024, 02:32 PM)Rutter Skreiv: Virker hyggelig -  men tafatt Bakke. Tror ikke han er det aller største problemet. Det største problemet er at vi har for dårlige spillere - og en del av de som er for dårlige viser i tillegg særdeles dårlig moral med dårlig innsats og et kroppsspråk som tydlig sier at "jeg er for god til å være her i OBOS".  De som har ansvaret for å sette sammen spillergruppa er de som har hovedskylden .. Bakke er helt sikkert medskyldig i det også - men for kjøp og salg av spillere er vel JJ hovedansvarlig.

Håper Bjørdal er tilbake snart - med han, Strand og Riisnæs har vi 3 bra spillere med god moral på midten ihvertfall. Håkans bør være rask og god nok til å være en trussel for de fleste OBOS lag som kant/innoverkant og selv om han var svak igår har jeg tro på Sjøeng. Men så er det omtrent slutt - syntes forresten Kiil Olsen var bra i senhøstkampene ifjor .... Det skulle ryddes opp i stallen etter fjoråret - foreløbig er resultatet at vi er mye svakere enn det svake 2023 laget. Om vi innser at vi er dårlige (ihvertfall ikke gode) må vi ihvertfall være påskrudd mentalt hele veien og villig til å jobbe hardt. Ta dueller og spille enkelt. Ikke prøve å spille et spill som Manchester City når vi egentlig er Rochdale.

At vi har en for dårlig spillerstall til å vinne Obos ligaen. 
Der er jeg totalt uenig med deg, og det er et samlet ekspert korps også.
Det er Bakke som ikke greier å få spillerstallen til å fungere.
Svar
Som NilsDN er inne på, rykker vi ikke opp etter inneværende sesong blir oppgaven desto vanskeligere. Vi kommer til å ha et dårligere lag i OBOS 25 enn det vi har i år. Og rykker vi ikke opp etter 2025-sesongen heller frykter jeg for klubbens fremtid. Ja, det koster penger å fjerne Bakke og JJ, men har vi råd til å la være?
Svar
Bakke skulle vært borte allerede etter den begredelige fjorårs sesongen, da vi rykket ned. Sportssjef og trener blir målt på resultater, ikke prestasjon eller uheldige omstendigheter, ikkenoe som heter uflaks i 25 kamper og 24 poeng. Vi har en meget god spillerstall sett i OBOS sammenheng, men taper kampene. 25 kamper og 24 poeng er utvilsomt ræva i fotballsammenheng, det kan ikke gjøres mye dårligere og noen bør stilles til ansvar, nå! Stiller meg undrende til at klubben ikke stiller krav til resultatoppnåelse. Isteden leter sportssjef og trener etter unnskyldninger for at ting blir som det blir og klubben lar de få lov.

Hadde det vært usikkerhet om klubben ikke skulle klare å vinne OBOS med dagens stall, ville det kommet penger på bordet både til en målgarantist og midtstopper med eliteserie nivå før sesongstart. Det å ikke rykke opp på første forsøk koster altfor mye til å gamble på akkurat det. Her har sportssjef og trener vært klare på at det ikke var behov for ytterligere forsterkninger av dagens spillertropp før sesongstart. Oddsen og eksperter sa det samme. Å skylde på dårlig spillerstall blir feil. Det som ikke fungerer er samhandling, dra i samme retning, tro på egne ferdigheter, tro på formasjon og spillemåte, spille og gjøre hverandre gode, skape ro og selvtillit i spillegruppa- her bommer vi totalt.

Drit i cup, den vinner vi ikke uansett, nå må vi vinne seriekamper. Om kynisk spill er nødvendig så helt iorden- vi blir ikke målt med stilpoeng i fotball. Underholdning er å vinne kamper.

Jeg blir uvel når vi alltid skal spille oss ut fra egen 16 meter og det til tross for at motstander står høyt. Vi spiller på høy risiko, hver jævla gang. Med dagens stall uten målgarantist er vi avhengig av at alle på banen skaper målpoeng løpet av sesongen. Der er vi ikke, lykkes ikke hittil.

Hvorfor blir gode trenere, og gode spillere dårlige når de kommer til Vålerenga, ett mysterium i seg selv.
Svar
Jeg tror dette ordner seg og at Bakke får fart på gutta igen. Den viktigste å kvitte seg med er Jokke som jeg synes absolutt ikke har peiling på hva som skal til for å være sportssjef i en toppklubb. Så mye skrik og så lite ull!! Han skal forsøke å gjøre "geniale kjøp" hver gang og leter etter spillere under de steinene alle andre går forbi. Man kan ha flaks med dette en gang (Ilic), men som regel er det en grunn til at andre går forbi, uten å sjekke hva som ligger under steinen. Hvis man ser bort fra Ilic, hva har ,ammet å vise til? Null og niks!

Jeg tror dette ordner seg og at Bakke får fart på gutta igen. Den viktigste å kvitte seg med er Jokke som jeg synes absolutt ikke har peiling på hva som skal til for å være sportssjef i en toppklubb. Så mye skrik og så lite ull!! Han skal forsøke å gjøre "geniale kjøp" hver gang og leter etter spillere under de steinene alle andre går forbi. Man kan ha flaks med dette en gang (Ilic), men som regel er det en grunn til at andre går forbi, uten å sjekke hva som ligger under steinen. Hvis man ser bort fra Ilic, hva har han ellers å vise til? Null og niks!
Svar
(04-29-2024, 05:08 PM)PrimeFootballer Skreiv: Jeg tror dette ordner seg og at Bakke får fart på gutta igen. Den viktigste å kvitte seg med er Jokke som jeg synes absolutt ikke har peiling på hva som skal til for å være sportssjef i en toppklubb. Så mye skrik og så lite ull!! Han skal forsøke å gjøre "geniale kjøp" hver gang og leter etter spillere under de steinene alle andre går forbi. Man kan ha flaks med dette en gang (Ilic), men som regel er det en grunn til at andre går forbi, uten å sjekke hva som ligger under steinen. Hvis man ser bort fra Ilic, hva har ,ammet å vise til? Null og niks!

Jeg tror dette ordner seg og at Bakke får fart på gutta igen. Den viktigste å kvitte seg med er Jokke som jeg synes absolutt ikke har peiling på hva som skal til for å være sportssjef i en toppklubb. Så mye skrik og så lite ull!! Han skal forsøke å gjøre "geniale kjøp" hver gang og leter etter spillere under de steinene alle andre går forbi. Man kan ha flaks med dette en gang (Ilic), men som regel er det en grunn til at andre går forbi, uten å sjekke hva som ligger under steinen. Hvis man ser bort fra Ilic, hva har han ellers å vise til? Null og niks!

Å si jeg tror, er ikke nok i den situasjonen vi befinner oss i. Det må taes grep, vi har en spillerstall langt over OBOS kvalitet. 

Se dette intervjuet med Bakke etter siste kamp. Vi blir målt etter prestasjoner sier han, han vet ikke hva som skal gjøres for å levere prestasjoner, til slutt sier han at det er poengene som gjelder. Vår karismatiske kulturbygger har resignert og skjønner at alle som er glade i Vålerenga er skuffet. 
https://www.tv2.no/video/sport/fotball/b...n/1958685/
Svar
(04-29-2024, 04:09 PM)Trazan Apansson Skreiv: Som NilsDN er inne på, rykker vi ikke opp etter inneværende sesong blir oppgaven desto vanskeligere. Vi kommer til å ha et dårligere lag i OBOS 25 enn det vi har i år. Og rykker vi ikke opp etter 2025-sesongen heller frykter jeg for klubbens fremtid. Ja, det koster penger å fjerne Bakke og JJ, men har vi råd til å la være?

Det er, i bunn og grunn, kun et regnestykke det her.

Hvis Eliteserien er verdt 20 millioner i ekstra inntekter og det er estimert 50% sjanse for at Bakke tar oss dit, så "koster" Bakke oss 10 millioner. i øyeblikket (50% av 20 millioner). Hvis det med Rekdal er 80% sjanse, så koster Rekdal oss 4 millioner i øyeblikket (20% av 20 millioner). Det vil si at vi kan bruke 6 millioner på sluttpakker for å hente Rekdal. Hvis det koster mindre så er det favør Rekdal.

Utfordringen er så klart å få prosentandelen riktig. Den er subjektiv og vil hele tiden også endre seg. I tillegg er det så klart andre faktorer også. Jo lenger ned i sumpa vi synker, jo mindre prosentsjanse vil det være for begge trenerne. Avstanden opp blir for stor og det er for få kamper å utlikne forskjellen på. En annen ting er at sluttpakka til Bakke ikke er en besparelse, det er bare en utsettelse. Vi kan ikke ikke rykke opp og samtidig beholde Bakke.

Det som taler for Bakke er at han allerede er her. Det er vel egentlig ikke så mye annet. 25 seriekamper, 24 poeng taler sitt tydelige språk.

Så jo mer jeg tenker på det, jo mer overbevist blir jeg om at vi bør ta en telefon til Rekdal og høre om han er klar. Og er han det så må vi bytte nå, denne uka. Det vi absolutt ikke kan gjøre er å sparke Bakke først og så begynne å lete etter en erstatter. Sånn som vi holdt på med Fagermo.

Jeg tror jeg ville vært mer forsiktig om ikke Rekdal vil. Det er ikke mange trenere som kan gå inn her og snu det rundt på en femøring. Vi kan ikke ha en sånn prosjektledertrener inn som skal ha lang tid og bygge sitt eget lag. Det må være en som klarer å gjøre ting bedre, raskt, med de som allerede er her. Men jeg vil heller rykke ned til PostNord enn å se Tom Nordli her da.
Svar
Hvis Petter Myhre er villig til å fortsette, og ta hovedansvaret enten midlertidig eller permanent, så spiller det ingen rolle om Bakke forsvinner ut før vi har en permanent erstatter klar.
Tror ikke Bakke bidrar med noe som helst positivt uansett.
Han skulle aldri vært ansatt, så bare bli kvitt han.
Svar
(04-29-2024, 05:43 PM)Oldtimer Skreiv: Hvis Petter Myhre er villig til å fortsette,  og ta hovedansvaret enten midlertidig eller permanent,  så spiller det ingen rolle om Bakke forsvinner ut før vi har en permanent erstatter klar.
Tror ikke Bakke bidrar med noe som helst positivt uansett.
Han skulle aldri vært ansatt,  så bare bli kvitt han.

Nok en Brann-analogi. Det var nettopp det som tok dem oppover. Ingebrigtsen fikk sparken og Horneland rykket opp. Tror det samme kan skje med VIF.
Svar
Ny trener ville hatt lite å tape og mye å vinne når det gjelder å skape bedre poengfangst enn dagens trener. Petter Myhre er et alternativ.
Det finnes trenere som kjenner norsk fotball, kanskje en av disse er ledige til uka; Solskjær, Magne Hoseth, Kjetil Rekdal, Trond Sollied, Ronny Deila.

Gi en ny trener ansettelseskontrakt målt på resultater og ikke prestasjoner så er vi der vi skal være.
Svar
(04-29-2024, 06:10 PM)viftab Skreiv: Ny trener ville hatt lite å tape og mye å vinne når det gjelder å skape bedre poengfangst enn dagens trener. Petter Myhre er et alternativ.
Det finnes trenere som kjenner norsk fotball, kanskje en av disse er ledige til uka; Solskjær, Magne Hoseth, Kjetil Rekdal, Trond Sollied, Ronny Deila.

Gi en ny trener ansettelseskontrakt målt på resultater og ikke prestasjoner så er vi der vi skal være.

Ønsker fortsatt ikke en resirkulert eliteserien trener.
Magne Hoseth kunne vært spennende,  men ønsker primært en utlending.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 33 Gjest(er)