Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bakke ut
(05-18-2024, 09:46 AM)Oldtimer Skreiv:
(05-17-2024, 11:04 PM)idle76 Skreiv: Det er definitivt ikke noe åpenbart i at det ikke er tidspunkt å bytte trenerteam.

Når mener du man skal bytte da? Når det er for seint å rykke opp? Alle ser de samme tinga: spillerne har ikke motivasjon, de er ikke samspilte, og det er elendige i begge bokser (der kamper faktisk vinnes og tapes).

Trenerteamet har mislykkes. Punktum. Eller, det har ihvertfall sportslig ledelse, dvs. Jokke og Bakke. Og ta gjerne med Nordnes ut døra.

Myhre kan få prøve seg noen runder til, mens vi leiter etter ny sportssjef. Som igjen kan få vurdere om PM kan fortsette.

100% enig.
Få Jokke, Bakke og Nordnes ut døra nå med engang, ingen grunn til å vente.

Bytter gjerne ett par av de trenerene der, mot 1 eller 2 Klassespillere.
Svar
(05-17-2024, 04:58 PM)Ulf Bøtta Johansen Skreiv:
(05-17-2024, 08:59 AM)Ettlagioslo Skreiv:
(05-17-2024, 08:41 AM)Ulf Bøtta Johansen Skreiv: Vi har fire på rad før dette. Er i kvarten. Er fire poeng bak førsteplassen. Pust med magen. Bakke får dn god del ut av et lag som er dårlig balansert og fylt med mange mindre gode spillere. Om noe bør Jokke se seg et par ganger i speilet. Overgangsvinduet inn i denne sesongen er en skam.

Ehhh, ok. Se på de siste kampene Ulf. Det er SÅ mye marginer for. Bryne burde vunnet. Vi dominerer ikke, i OBOS! Det er førstepri. Se hva Brann gjorde. I går passet Sjøeng på oss.

VÅKN OPP!!!

Og det var marginer imot i Sogndal-kampen. OBOS er gjerne sånn. 

Brann er en anomali, vanligvis skjer ikke den slags. Viking slet før de rykka opp, samme med LSK. Å sammenligne oss med Brann uten å vurdere ulikheter og likheter i lag, organisasjon, by, historikk osv er jo ikke spesielt smart eller godt tenkt, rett og slett. 

Jeg tror folk må innse at Vålerenga har vært dårlig styrt i flere år, og at det vi ser nå er ettervirkningene av personbaserte prosjekter, innfall, valg tatt fordi de «kler Vålerenga» osv … At folk nå ønsker å ta inn Rekdal som en kortsiktig – og veldig dyr, all den tid man må sparke Bakke og Myhre og kanskje også Jokke + gi Reka de millionene og spillerne (Aga, Sadiku, gudene vet hvem flere) han ønsker – er som å bruke et par år på å drite i eget reir for så å pisse i buksa for å holde seg varm. 

Det er 66 poeng igjen å spille om i OBOS. Det er åpenbart ikke tidspunktet for å bytte trenerteam.

At det er 66 poeng igjen å spille om er jo poenget med å gjøre det nå. 

Jeg er helt enig i at det er marginer i fotball, men det er ikke det som er poenget her.

Vi slipper inn mye mål, som i fjor. Vi har ikke forsterket forsvaret. Den eneste midtstopperen vi har hentet sitter på benken for en midtstopper som en som knapt fikk spille i fjor. I motsetning til i fjor så scorer ikke spissene. Rijks og Kamara har vel hvert sitt mål etter 720 minutter. Det imponerer ingen.

Akkurat som i fjor får vi ikke resultater fordi vi mangler spillere vi rett og slett har glemt å hente. To spisser, en kant, en stopper og en midtbanespiller. De beste vi hadde i fjor er borte. De nest beste vi hadde i fjor er bedre enn de som har kommet til. Bakke er helt lost, laget henger ikke sammen og nå har han vært her et år. Nå må det tas grep. Vi kan ikke vente til det er 30 poeng igjen å spille om. Da er det for sent. 

Styret har ansvaret for at vi når våre sportslige mål. Nå må de ta et valg. Enten gjør vi grep NÅ, eller så kan vi like gjerne droppe det. De vil bli bedømt på det valget de tar.
Svar
(05-18-2024, 07:36 PM)NilsDN Skreiv:
(05-17-2024, 04:58 PM)Ulf Bøtta Johansen Skreiv:
(05-17-2024, 08:59 AM)Ettlagioslo Skreiv:
(05-17-2024, 08:41 AM)Ulf Bøtta Johansen Skreiv: Vi har fire på rad før dette. Er i kvarten. Er fire poeng bak førsteplassen. Pust med magen. Bakke får dn god del ut av et lag som er dårlig balansert og fylt med mange mindre gode spillere. Om noe bør Jokke se seg et par ganger i speilet. Overgangsvinduet inn i denne sesongen er en skam.

Ehhh, ok. Se på de siste kampene Ulf. Det er SÅ mye marginer for. Bryne burde vunnet. Vi dominerer ikke, i OBOS! Det er førstepri. Se hva Brann gjorde. I går passet Sjøeng på oss.

VÅKN OPP!!!

Og det var marginer imot i Sogndal-kampen. OBOS er gjerne sånn. 

Brann er en anomali, vanligvis skjer ikke den slags. Viking slet før de rykka opp, samme med LSK. Å sammenligne oss med Brann uten å vurdere ulikheter og likheter i lag, organisasjon, by, historikk osv er jo ikke spesielt smart eller godt tenkt, rett og slett. 

Jeg tror folk må innse at Vålerenga har vært dårlig styrt i flere år, og at det vi ser nå er ettervirkningene av personbaserte prosjekter, innfall, valg tatt fordi de «kler Vålerenga» osv … At folk nå ønsker å ta inn Rekdal som en kortsiktig – og veldig dyr, all den tid man må sparke Bakke og Myhre og kanskje også Jokke + gi Reka de millionene og spillerne (Aga, Sadiku, gudene vet hvem flere) han ønsker – er som å bruke et par år på å drite i eget reir for så å pisse i buksa for å holde seg varm. 

Det er 66 poeng igjen å spille om i OBOS. Det er åpenbart ikke tidspunktet for å bytte trenerteam.

At det er 66 poeng igjen å spille om er jo poenget med å gjøre det nå. 

Jeg er helt enig i at det er marginer i fotball, men det er ikke det som er poenget her.

Vi slipper inn mye mål, som i fjor. Vi har ikke forsterket forsvaret. Den eneste midtstopperen vi har hentet sitter på benken for en midtstopper som en som knapt fikk spille i fjor. I motsetning til i fjor så scorer ikke spissene. Rijks og Kamara har vel hvert sitt mål etter 720 minutter. Det imponerer ingen.

Akkurat som i fjor får vi ikke resultater fordi vi mangler spillere vi rett og slett har glemt å hente. To spisser, en kant, en stopper og en midtbanespiller. De beste vi hadde i fjor er borte. De nest beste vi hadde i fjor er bedre enn de som har kommet til. Bakke er helt lost, laget henger ikke sammen og nå har han vært her et år. Nå må det tas grep. Vi kan ikke vente til det er 30 poeng igjen å spille om. Da er det for sent. 

Styret har ansvaret for at vi når våre sportslige mål. Nå må de ta et valg. Enten gjør vi grep NÅ, eller så kan vi like gjerne droppe det. De vil bli bedømt på det valget de tar.

Vi må agere på den informasjonen vi har. Laget ser dårligere ut nå enn i manns minne, og alle piler peker feil vei. Vi har for liten og for dårlig tropp, får ikke ut potensialet i det vi har, ser ikke ut som et sammenhengende lag, slipper inn mye, skaper lite etc. etc. 

Trenere og apparat må få tid, og det har de fått. Jönnson startet liksom litt på nytt etter at fagermo forsvant, jeg og mange andre her inne var optimistiske til at han skulle få til noe med mer frihet. Det har han ikke på noe måte fått til. Og jeg mener fortsatt at ranten hans i pausen i lyn-kampen alene er grunn til en mulig avgang. 

Kanskje er det mulig at ting snur etter hvert hvis vi fortsetter med jönnson og bakke, men jeg ser absolutt ingenting som tyder på det. Å sitte på rævva og håpe på at det ordner seg er feigt, og vi må ta grep nå mens det er tid. En ny sportssjef trenger også tid før sommeren på å forberede  overgangsvindu.
Svar
(05-18-2024, 09:08 PM)Gåbblin Skreiv:
(05-18-2024, 07:36 PM)NilsDN Skreiv:
(05-17-2024, 04:58 PM)Ulf Bøtta Johansen Skreiv:
(05-17-2024, 08:59 AM)Ettlagioslo Skreiv:
(05-17-2024, 08:41 AM)Ulf Bøtta Johansen Skreiv: Vi har fire på rad før dette. Er i kvarten. Er fire poeng bak førsteplassen. Pust med magen. Bakke får dn god del ut av et lag som er dårlig balansert og fylt med mange mindre gode spillere. Om noe bør Jokke se seg et par ganger i speilet. Overgangsvinduet inn i denne sesongen er en skam.

Ehhh, ok. Se på de siste kampene Ulf. Det er SÅ mye marginer for. Bryne burde vunnet. Vi dominerer ikke, i OBOS! Det er førstepri. Se hva Brann gjorde. I går passet Sjøeng på oss.

VÅKN OPP!!!

Og det var marginer imot i Sogndal-kampen. OBOS er gjerne sånn. 

Brann er en anomali, vanligvis skjer ikke den slags. Viking slet før de rykka opp, samme med LSK. Å sammenligne oss med Brann uten å vurdere ulikheter og likheter i lag, organisasjon, by, historikk osv er jo ikke spesielt smart eller godt tenkt, rett og slett. 

Jeg tror folk må innse at Vålerenga har vært dårlig styrt i flere år, og at det vi ser nå er ettervirkningene av personbaserte prosjekter, innfall, valg tatt fordi de «kler Vålerenga» osv … At folk nå ønsker å ta inn Rekdal som en kortsiktig – og veldig dyr, all den tid man må sparke Bakke og Myhre og kanskje også Jokke + gi Reka de millionene og spillerne (Aga, Sadiku, gudene vet hvem flere) han ønsker – er som å bruke et par år på å drite i eget reir for så å pisse i buksa for å holde seg varm. 

Det er 66 poeng igjen å spille om i OBOS. Det er åpenbart ikke tidspunktet for å bytte trenerteam.

At det er 66 poeng igjen å spille om er jo poenget med å gjøre det nå. 

Jeg er helt enig i at det er marginer i fotball, men det er ikke det som er poenget her.

Vi slipper inn mye mål, som i fjor. Vi har ikke forsterket forsvaret. Den eneste midtstopperen vi har hentet sitter på benken for en midtstopper som en som knapt fikk spille i fjor. I motsetning til i fjor så scorer ikke spissene. Rijks og Kamara har vel hvert sitt mål etter 720 minutter. Det imponerer ingen.

Akkurat som i fjor får vi ikke resultater fordi vi mangler spillere vi rett og slett har glemt å hente. To spisser, en kant, en stopper og en midtbanespiller. De beste vi hadde i fjor er borte. De nest beste vi hadde i fjor er bedre enn de som har kommet til. Bakke er helt lost, laget henger ikke sammen og nå har han vært her et år. Nå må det tas grep. Vi kan ikke vente til det er 30 poeng igjen å spille om. Da er det for sent. 

Styret har ansvaret for at vi når våre sportslige mål. Nå må de ta et valg. Enten gjør vi grep NÅ, eller så kan vi like gjerne droppe det. De vil bli bedømt på det valget de tar.

Vi må agere på den informasjonen vi har. Laget ser dårligere ut nå enn i manns minne, og alle piler peker feil vei. Vi har for liten og for dårlig tropp, får ikke ut potensialet i det vi har, ser ikke ut som et sammenhengende lag, slipper inn mye, skaper lite etc. etc. 

Trenere og apparat må få tid, og det har de fått. Jönnson startet liksom litt på nytt etter at fagermo forsvant, jeg og mange andre her inne var optimistiske til at han skulle få til noe med mer frihet. Det har han ikke på noe måte fått til. Og jeg mener fortsatt at ranten hans i pausen i lyn-kampen alene er grunn til en mulig avgang. 

Kanskje er det mulig at ting snur etter hvert hvis vi fortsetter med jönnson og bakke, men jeg ser absolutt ingenting som tyder på det. Å sitte på rævva og håpe på at det ordner seg er feigt, og vi må ta grep nå mens det er tid. En ny sportssjef trenger også tid før sommeren på å forberede  overgangsvindu.

Alt Nils sier stemmer der - det er spot on. Bakke og Myhre ble kastet under bussen i det de valgte å signere for Vålerenga. Det er heller ingenting som tyder på at det å bytte trener hele tiden er skysses ref milan, Leeds.
Svar
(05-18-2024, 11:19 PM)Majorstuen Skreiv: Alt Nils sier stemmer der - det er spot on. Bakke og Myhre ble kastet under bussen i det de valgte å signere for Vålerenga. Det er heller ingenting som tyder på at det å bytte trener hele tiden er skysses ref milan, Leeds.

Vi bytter jo ikke trener hele tiden heller vi da.

Rekdal 2001-2006. Petter Myhre 2006-2007- Martin Andresen 2008-2012. Kjetil Rekdal 2013-2016. Ronny Deila 2017-2019. Fagermo 2020-2023. Bakke 2023-

Av disse så sluttet alle frivillig med unntak av Fagermo. Og Petter Myhre som kanskje ikke helt trakk seg frivillig i 2007. Hvis du legger til at var assistent her under Rekdal til 2005 og Petter Myhre fram til Rekdal trakk seg og Myhre tok over selv så ser ikke jeg noe som tilsier at vi driver å bytter trenere alt for ofte. Det er jo stort sett samme gjengen som har holdt på et kvart århundre her.

Rekdal født 1968, Geir Bakke født 1969, Petter Myhre født 1972, Fagermo født 1967, Deila født 1975 og Martin Andresen født 1977. Alle har vært i det norske trenermiljøet i et kvart århundre. Alle har vært i eller følt seg tiltrukket av Vålerengamiljøet. Alle tilhører samme generasjon som fikk med seg Drillo-årene.

Som jeg sa i fjor, før Bakke kom, så ville det riktige vært å hente inn en kjip fyr som Henning Berg eller noe til å lede laget ut sesongen og sikre plassen. Og gå for en yngre trener som kunne få hele preseason på seg.

Men vi må rydde nå og rydde skikkelig. Ut med JJ som har vært en katastrofe over tid. Ut med trenerteamet. Spillertroppen har godt av noe nytt.

Jeg tror vi kommer best ut av å kjøre inn Rekdal ut sesongen som diktator. Vi trenger ingen ny Jokke umiddelbart. Trener er en quckfix. Men den som skal lede det sportslige i klubben over tid må vi bruke mer tid på. Viktigste er å få på plass noen sånn at vi er forberedt til preseason 2025, uansett hvilken divisjon vi er i.
Svar
(05-17-2024, 06:16 AM)Ettlagioslo Skreiv:
(04-28-2024, 06:09 PM)hmchrist Skreiv: Det er ikke en reset vi trenger. Det er en justering. La trenersparking ligge en stund til.

Haha, hva faen? Ser du hva som er i ferd med å skje her? Tipper styret er like handlingslammet. 

Få ut, "Jeg er både gul og blå" fyren.

Kast ut denne kjærringa her i samme slengen.

https://www.nrk.no/sport/tok-med-palesti...1.16886765

Først av alt: 
Du siterer meg i et innlegg fra 28. april, skrevet etter tapet mot Mjøndalen. Etter det har vi to seire i serien og to avansement i cupen, før vi tryner igjen mot Kongsvinger. En justering er ikke gjort over natta, men selv om jeg synes det er pussig å trekke frem et innlegg som er 3 uker+ gammelt, så står jeg for det jeg skrev. Jeg orker ikke en ny trener, en ny sportssjef og full utskifting i stallen fordi noen surmaga supportere tåler et tap svært dårlig. 
Nei, ting er ikke som det burde, og det trengs fortsatt justeringer, men ikke mas om en full reset. Vi er på rett spor! Ja, det går tregere enn vi ønsker oss, og det svinger mer enn vi ønsker oss, men la nå ting ta litt tid. 
HamKam slo Glimt i dag. Tromsø snudde 0-2 til 3-2 mot RBK (og Kåffa tok skalpen til RBK 16. mai). Og vi tapte mot Kongsvinger. Fotballen er rund. Norsk fotball er nokså kokos. Vi kommer nok til å gå på noen flere sure tap, men klubben er heldigvis ikke så ute å kjøre som følelsesregisteret til flere her inne... (i alle fall rett etter et forsmedelig tap)

Så: 
Legg det derre "gul og blå" bak deg. Det er et usaklig argument. Fotballspillere og trenere er proffer som først og fremst gjør jobben sin basert på deres kompetanse. Jeg blåser i hvor folk har vært og hvem de har/har hatt sympatier for, og tror virkelig ikke det påvirker deres yrkesutøvelse. 

Til slutt: 
Ingen andre beit på agnet ditt, så jeg burde kanskje bare tiet det i hjel jeg også, men kan du ikke være så snill å la være med palestina/israel pjatt på dette forumet. Vi er her fordi vi enes om en kjærlighet til Vålerenga. Ikke noe annet. Om du virkelig vil diskutere hvorvidt det er greit med palestinaflagg på en fotballtribune eller ei, så er det fint om du finner deg et annet forum. Her inne har vi nok av andre ting å være uenige om.
Svar
Ser argumentene for å agere nå. Mine tanker om hvorfor vi bør vente:

- 6 kamper igjen til sommeren. Kaster vi en, to eller tre nå kan vi i hvert fall si farvel til en rekke gode spillere. Hvem vil komme til en kaosklubb? Enda færre enn de som vil komme til en klubb som sliter med å finne fotfeste, men som fortsatt er en av favorittene til å rykke opp.

- Økonomi. Om Bakke går, går Myhre. Det blir ikke billig. Antageligvis samme med Jokke. Som dere sikkert vet: Vi har ikke penger.

- Vi skal være utrolig dårlige for å ikke klare å rykke opp. Selv om vi skulle kommet på sjette får vi flere sjanser. Der betyr også at vi må tåle å ha litt (mer) is i magen. Ja, Bakke har vært her et år, og gjort mye feil, men der har også vært et år hvor han (og Myhre) kan takke tidligere VIF-ansatte for mye av det negative.

- Vi er fire poeng bak førsteplassen.
Svar
(05-20-2024, 10:42 PM)Ulf Bøtta Johansen Skreiv: Ser argumentene for å agere nå. Mine tanker om hvorfor vi bør vente:

- 6 kamper igjen til sommeren. Kaster vi en, to eller tre nå kan vi i hvert fall si farvel til en rekke gode spillere. Hvem vil komme til en kaosklubb? Enda færre enn de som vil komme til en klubb som sliter med å finne fotfeste, men som fortsatt er en av favorittene til å rykke opp.

- Økonomi. Om Bakke går, går Myhre. Det blir ikke billig. Antageligvis samme med Jokke. Som dere sikkert vet: Vi har ikke penger.

- Vi skal være utrolig dårlige for å ikke klare å rykke opp. Selv om vi skulle kommet på sjette får vi flere sjanser. Der betyr også at vi må tåle å ha litt (mer) is i magen. Ja, Bakke har vært her et år, og gjort mye feil, men der har også vært et år hvor han (og Myhre) kan takke tidligere VIF-ansatte for mye av det negative.

- Vi er fire poeng bak førsteplassen.

Ja, det er 6 kamper igjen før ferien. Det er jo også poenget med å gjøre endringer nå. Ny trener vil få en mulighet til å påvirke utfallet av sesongen 2024

Vi kan ikke la inkompetente trenere og ledere holde klubben som gissel pga økonomi. Dette er ikke folk det er synd på. De hever millionlønninger og blir ikke fjernet av noen andre årsaker enn deres egen inkompetanse. Det koster kanskje noe å bli kvitt dem, men det koster mer å beholde dem.

Jeg tror du er alt for optimistisk med tanke på "is i magen". I år satser vi som et Eliteserielag i OBOS. Det kan vi gjøre fordi vi har solgt Ilic og vi har Trøim i bakhånd. 

Hvis vi ikke rykker opp så vil det sannsynligvis være umulig å holde på spillere som Bjørdal, Håkans og Riisnæs enda et år i OBOS. Kamara forsvinner, det samme gjør Hedenstad og Kreutz. Hva som skjer med Idumba og Ambina vet vi vel ikke. Vi må altså inn med 8-10 mann foran en ny sesong i OBOS. Hva anser du sjansene for at JJ lykkes med det?

Økonomi...vi drev klubben med ca 10-12 millioner i minus på vanlig drift i Eliteserien. Dette kompenserte vi for med å hele tiden selge våre beste spillere. I OBOS taper vi ca 20 millioner i inntekter sammenliknet med Eliteserien. Så har vi reduserte kostnader også, men ikke i nærheten av å veie opp for dette.

Dersom Trøim ikke ønsker å finansere vår OBOS-tilværelse så må vi altså kutte 20-30 millioner neste år. Da ryker garantert hele akademiet og veldig mange andre folk og funksjoner. Vi kommer ikke til å selge spillere for 20-30 millioner kroner gjennom å ende opp midt på OBOS-tabellen. Så der vi kunne satse i OBOS i et år som et eliteserielag så kan vi ikke satse to. Å ikke rykke opp vil sette klubben veldig langt tilbake på veldig mange områder.

Neste år kommer vi derfor til å være svakere enn i år. Vi kommer sannsynligvis også til å ha Aalesund i OBOS. I tillegg ville vi hatt Tromsø og Sandefjord sånn det ser ut i dag. Det blir derfor mer vanskelig å rykke opp i 2025 fordi vi er dårligere, mens konkurransen er hardere. 

Jeg mener at det nedrykket vi var gjennom i fjor sannsynligvis er en av de svakeste prestasjoner av noen norsk klubb i nyere tid. Å ikke rykke opp med den stallen vi har, sammenliknet med konkurrentene vil også være helt der oppe. Og jeg ser ingen grunn til å beholde de folkene som står bak det her. 

På tide å ta grep mener nå jeg. I morgen spiller vi borte mot Åsane. Vinner vi ikke den kampen så er det ingen andre valg slik jeg ser det.
Svar
Helt enig med Nils her. Bakke og Jokke må ut.

Og til han Bøtta Johansen, hvor har du det fra at Myhre går hvis Bakke går ?
Kan ikke se det er noen automatikk i det.
Hvorvidt det er smart å beholde Myhre er en annen sak,  der er jeg usikker.
Svar
(05-21-2024, 10:25 AM)Oldtimer Skreiv: Helt enig med Nils her. Bakke og Jokke må ut.

Og til han Bøtta Johansen, hvor har du det fra at Myhre går hvis Bakke går ?
Kan ikke se det er noen automatikk i det.
Hvorvidt det er smart å beholde Myhre er en annen sak,  der er jeg usikker.

Sannsynligvis ikke smart i det hele tatt.

Skal vi gjøre endringer så må vi rive plasteret helt av. Det er kanskje urettferdig overfor Myhre og Nornes, men jeg tror ikke vi bare kan gjøre symbolske endringer. 

På kort sikt så tror jeg det bare er Rekdal som kan komme inn her nå og snu dette alt i inneværende år. 

Han tok over HamKam i 2020. Da hadde de tatt 3 poeng på de 9 første kampene i OBOS. Med Rekdal tok de 36 på 21. Året etter vant de OBOS med 69 poeng. Og da hentet han inn spillere fra Færøyene, Strømmen, Trysil og Lillehammer. Ikke noe kjøpelag.

Mange sier de ikke har lyst på Rekdal og det kan jeg forstå. Jeg også tror vi gjør best i å ikke gå på en tredje lengre periode med Rekdal. Men jeg tror han er det beste valget nå for å få oss ut av OBOS. Det beste ville vært om han klarte det i 2024, men også i 2025 tror jeg han er den beste om det blir nødvendig. Så kan han gi stafettpinnen videre etter et opprykk. 

Siden Rekdal er tilgjenglig, sannsynligvis har lyst, kjenner oss godt og vet hva han går til så kan jeg ikke se noe bedre alterntiv på kort sikt. Han har også et godt forhold til Trøim og til Siem.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 12 Gjest(er)