Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga - Levanger. Søndag 14.30!
#31
(05-26-2024, 04:22 PM)Kroken Skreiv: Synes midtbanen fungerer bedre nå inkl Åsane kampen - vi er flinkere til å fortsette bevegelsene og pasningene, fremover i banen. Amibina kritiseres av mange, men han har kanskje gjort sin beste match for oss i dag - gode defensive involveringer og et par strøkne gjennombruddspasninger.

Øke effektiviteten noe nå, så ser det bedre ut igjen - vi burde vel ha scora minst 5 i dag også…

Enig, Ambina var veldig god idag.
Allikevel må vi få vekk alle disse duste støttepassa (gjelder ikke Ambina). Vi holder på i stor stil med dette, som gjør at vi mister ballen gang på gang.
Bakke må få dette inn i skallen på gutta våre at vi må tenke offensivt og få ballen framover. Sjansen er større for å vinne en 50/50 duell når spillerne er på vei fram, enn når de rygger etter støttepass. Det er sunn fornuft. Dessuten når Sjøeng spiller ut under press, er jo sjansen vesentlig større for at det blir et dårlig forsøk på pasning kontra det å spille framover når vi IKKE er pressa (som Borch og våre 2 stoppere gjorde flere ganger idag).

Flere gode idag, spesielt Ambina som sagt, Riisnæs og Bjørdal var også meget gode. Jukle gjorde også et godt innhopp, og Kiil Olsen er trygg.
Strand var også god. Ingen av spissene gjorde en god kamp selvom det puttes 1 mål fra deres side. Innsats alene er ikke godt nok, de skal måles i antall mål eller bistå med mål, det gjør de dessverre ikke nok av.
Jones rota for mye i starten og virka litt veik, men tok seg stort opp siste halvtimen før han ble bytta ut.
Svar
#32
God kjemping og deilig seier i varmen, men jeg tror Rijks og Kamara må trene på å skyte UTENFOR mål. Da går nok skuddene mellom stengene.
Svar
#33
Rijks og Joa på topp i sammen kunne vært en løsning..
Svar
#34
Ambina, Bjørdal, Kiil og "Moa", best.

Så mye dritt Ambina har fått, SÅ god han er nå. 22 år fra en annen kultur.

Har du fotballforståelse, ser du lett at han kommer til å bli meget god. Veldig lett. Kjøp.
Svar
#35
Solid kamp av Vålerenga. Mye bra spill. Mer effektivitet forsn mål så kommer ketsjup-effekten. Levanger har slått Brann og Viking. Vi regelrett valset over dem.
Svar
#36
(05-26-2024, 05:04 PM)Ettlagioslo Skreiv: Ambina, Bjørdal, Kiil og "Moa", best.

Så mye dritt Ambina har fått, SÅ god han er nå. 22 år fra en annen kultur.

Har du fotballforståelse, ser du lett at han kommer til å bli meget god. Veldig lett. Kjøp.

Når det gjelder Ambina tar jeg til meg litt kritikk. Jeg har vært negativ, først og fremst fordi jeg synes han har vært svært dårlig under press og virker litt treg. 
Hans eget presspill er derimot meget godt og fører til flere gode brudd. I dag har han også mange gode valg MED ball. 

Dette er pga flere bevegelser fra flere spillere samtidig som igjen fører til flere valgmuligheter. 
Det er så viktig! Samtidige og forskjellige bevegelser. Ballen spilles og deretter kommer det en ny bølge av bevegelser. 

Denne kampen er et godt steg fram. Greit å ha med seg at vi ikke er i nærheten av Eliteserienivå ennå. Vi må holde og forbedre det nivået vi er i ferd med å finne.
Svar
#37
Det er så deilig. Hakkekyllingen Ambina er det bare å få signert. Med litt utvidet fotballforståelse, var det ikke rakettforskning å se at han kommer til å bli meget god. Tok meg én kamp å se. Styrer og steller der ute. En intelligent ballspiller.
Svar
#38
(05-26-2024, 09:17 PM)Ettlagioslo Skreiv: Det er så deilig. Hakkekyllingen Ambina er det bare å få signert. Med litt utvidet fotballforståelse, var det ikke rakettforskning å se at han kommer til å bli meget god. Tok meg én kamp å se. Styrer og steller der ute. En intelligent ballspiller.

Hva er dette for noe tullprat da? Han spilte jo rævva i en haug av kamper og hadde store mangler. Da snakker vi elementære mangler. Det er IKKE uvanlig at folk fra andre steder av verden bruker tid å venne seg til norsk fotball. Vi har ikke tid til å "lære" opp spillere dette året, og det er nok grunnen til at jeg og mange med meg var negative når han spilte så begrensa og gjorde så mange feil.
Du må gjerne tro du er en rakettforsker og har mer fotballforståelse enn den jevne supporter, deg om det.
Svar
#39
(05-26-2024, 09:17 PM)Ettlagioslo Skreiv: Det er så deilig. Hakkekyllingen Ambina er det bare å få signert. Med litt utvidet fotballforståelse, var det ikke rakettforskning å se at han kommer til å bli meget god. Tok meg én kamp å se. Styrer og steller der ute. En intelligent ballspiller.

Kan jeg spørre hvilken kamp du først så Ambina spille? Som da var den ene kampen du trengte å se han spille for å konkludere med at han kommer til å bli meget god?

Og hva mener du med meget god? Meget god i OBOS? I Eliteserien? I Europa? Snakker vi Claude Makelele her?
Svar
#40
Tipper han blir sånn Nederland-Belgia-Frankrike-MLS god. I en ok men ikke kjempegod klubb der.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 3 Gjest(er)