Trådvurdering:
  • 4 stemmer - 3.5 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Obos - ligaen 2024
Hohoho. Stabæk fra 4-0 hjemme til 4-5. Sjukt.

Herlig også at Raufoss tok snobben.
Svar
Utrolig. Ikke sett kampen. Byttet Bradley ut flere sentrale spillere etter en times tid for å hvile dem?
Pluss at de som har kommet inn har hatt tankene en helt annen plass enn på banen.
Skal ikke kunne gå an, men herlig at Stabæk kollapset.
Svar
Det ble vel brukt ord som "koko-ligaen" om eliteserien i fjor. Men OBOS er enda mer koko. Egersund taper mot Start, uavgjort mot Levanger og så putter de 5 på 30 min etter å ligga under 4-0. Man tror det ikke når man ser det..
Svar
stabæk lider av det samme som VIF2 blir for mange unge som både er for fysisk underlegne til å stå i mot i egenboks, samt at erfaring betyr noe, når du blir satt under press og du får to raske i mot så er det vel fort slik at en yngre spiller letter lar seg påvirke negativt og mister hodet. var helt rart å se på at Stabæk som spilte ball i hatt med egersund i første med raske overganger og spill i bakrom, fullstendig sluttet med det i andre når Egersund måtte opp for å skåre og det var enda mer bakrom tilgjengelig for fotrappe angrepsspillere. de tre ungutta på topp var helt usynlige i andre omgang.
Svar
Egersund på 2. plass med 1 kamp mindre spilt, men det bekymrer meg ikke. De kommer til å kollapse, er ofte sånn med nyopprykkete lag. Jeg ser fortsatt på Stabæk som vår nærmeste konkurrent, sammen med Kongsvinger og kanskje Sogndal.
Svar
(05-27-2024, 10:08 PM)kenpet Skreiv: Egersund på 2. plass med 1 kamp mindre spilt, men det bekymrer meg ikke. De kommer til å kollapse, er ofte sånn med nyopprykkete lag. Jeg ser fortsatt på Stabæk som vår nærmeste konkurrent, sammen med Kongsvinger og kanskje Sogndal.

Det tror jeg du gjør rett i. 

Spesielt etter ferien tenker jeg at de kommer til å slite med å gjenskape formen.

Vi må bare fortsette å vinne.
Svar
(05-28-2024, 12:28 AM)NilsDN Skreiv:
(05-27-2024, 10:08 PM)kenpet Skreiv: Egersund på 2. plass med 1 kamp mindre spilt, men det bekymrer meg ikke. De kommer til å kollapse, er ofte sånn med nyopprykkete lag. Jeg ser fortsatt på Stabæk som vår nærmeste konkurrent, sammen med Kongsvinger og kanskje Sogndal.

Det tror jeg du gjør rett i. 

Spesielt etter ferien tenker jeg at de kommer til å slite med å gjenskape formen.

Vi må bare fortsette å vinne.

Måtte se litt på målene i går på STB-Egersund. 
For det første, imponerende moral til Egersund. Ligger under 4-0 i det 60. minutt, og så snur de kampen! Men de hadde litt stang inn på 1-2 mål.
Spissen deres kan skåre mål - Reijks hadde vel ikke satt noen (men truffet keeper/bommet på mål) og Kamara hadde ikke fått tak i ballen. 
Egersund driver og triller ball på 80 (4-3) og 90 minutter (4-4), men har tydeligvis troa på at de har flere mål i laget . 
Heretter må det bli: "Den farlige 4-0-ledelsen" 

PS til Bakke ut-tråden: anbefaler Rabona med Thomas Holm. Synd vi ikke tok den muligheten, da TH inviterte til dans i fjor sommer. Men sånn er det vel med et ambisiøst og proft styre. Det er kulere å rappe Geir Bakke fra LSK enn å satse på en uerfaren trener, selv om TH ticker av på mange bokser jeg håper også sto på Jokkens og Tuvas liste: 
  • god kunnskap om oslo-fotballen
  • lokal tilhørighet
  • trenerkompetanse
  • kjennskap til Vålerenga

Morsomt med kokos-ligaen, men tror vi hadde holdt oss i ES med Holm, men det er jo umulig å vite.
Svar
Rundeoppsett runde 16 til 21.

En ting som er fantastisk i Obos, det er helt fantastiske kamptidspunkter vi spiller.
Vi spillr mot Lyn på lørdagen etter fellesferien. Den kommer til å bli full fort.


Runde Hjemme Borte Klokkeslett Dato Dag
16 Vålerenga Ranheim 19.00 29.07.2024 Mandag
17 Moss Vålerenga 16.00 03.08.2024 Lørdag
18 Vålerenga Raufoss 14.30 11.08.2024 Søndag
19 Levanger Vålerenga 17.00 18.08.2024 Søndag
20 Vålerenga Lyn 18.00 24.08.2024 Lørdag
21 Sandnes Ulf Vålerenga 14.30 01.09.2024 Søndag
Svar
(05-28-2024, 12:57 PM)Talentløs Skreiv:
(05-28-2024, 12:28 AM)NilsDN Skreiv:
(05-27-2024, 10:08 PM)kenpet Skreiv: Egersund på 2. plass med 1 kamp mindre spilt, men det bekymrer meg ikke. De kommer til å kollapse, er ofte sånn med nyopprykkete lag. Jeg ser fortsatt på Stabæk som vår nærmeste konkurrent, sammen med Kongsvinger og kanskje Sogndal.

Det tror jeg du gjør rett i. 

Spesielt etter ferien tenker jeg at de kommer til å slite med å gjenskape formen.

Vi må bare fortsette å vinne.

Måtte se litt på målene i går på STB-Egersund. 
For det første, imponerende moral til Egersund. Ligger under 4-0 i det 60. minutt, og så snur de kampen! Men de hadde litt stang inn på 1-2 mål.
Spissen deres kan skåre mål - Reijks hadde vel ikke satt noen (men truffet keeper/bommet på mål) og Kamara hadde ikke fått tak i ballen. 
Egersund driver og triller ball på 80 (4-3) og 90 minutter (4-4), men har tydeligvis troa på at de har flere mål i laget . 
Heretter må det bli: "Den farlige 4-0-ledelsen" 

PS til Bakke ut-tråden: anbefaler Rabona med Thomas Holm. Synd vi ikke tok den muligheten, da TH inviterte til dans i fjor sommer. Men sånn er det vel med et ambisiøst og proft styre. Det er kulere å rappe Geir Bakke fra LSK enn å satse på en uerfaren trener, selv om TH ticker av på mange bokser jeg håper også sto på Jokkens og Tuvas liste: 
  • god kunnskap om oslo-fotballen
  • lokal tilhørighet
  • trenerkompetanse
  • kjennskap til Vålerenga

Morsomt med kokos-ligaen, men tror vi hadde holdt oss i ES med Holm, men det er jo umulig å vite.

Ja, det er vanskelig å si. Å kaste en uerfaren trener som Holm ut på det store dypet det er å skulle trygge en Eliteserieplass for å se om han kan svømme skjønner jeg faktisk at vi ikke gjorde.

Men jeg er enig med deg i at vi burde gjøre noe med trenerprofilen i framtiden. Vi er jo besatt når det gjelder å få frem unge spillere. Unge trenere derimot driter vi i. 

De trenerne som har hatt størst suksess hos oss er unge trenere. Rekdal hadde sin første trenerrolle her hos oss. Og Martin Andresen det samme. Når vi har hentet trenere utenfra, Deila og Fagermo, så har de først og fremst fokusert på å endre klubben. Jeg tror det er mye lettere å lykkes her for noen som ikke trenger noen innkjøring i det som kan kalles "andre ting" og som kjenner og intuitivt forstår vår klubb. Som er litt annerledes enn alle andre klubber. 

Jeg tror også det er en aldersgreie her. Jeg skjønner jo at etablerte trenere som Fagermo og Deila faktisk holder seg orientert. Men det er noe helt annet å ha egne erfaringer og faktisk ha praktisert mer moderne fotball. 

Jeg vil i hvert fall si at de trenerne vi har hatt størst suksess under er unge trenere. Og noen trenere er en god match for enkeltklubber. Solkjær var en god match for Manchester United, fordi han var ganske god til å få det beste ut av gode spillere der, men håpløs i Cardiff. Kåre Ingebrigtsen vant i RBK men fikk det ikke til før eller senere. Og så videre. Barcelona satser på tidligere spillere som managerer, Xavi har spilt der, Esclusa har spilt der, Koeman har spilt der, Luis Enrique har spit der, Vilanova var vel innom som spiller og var assistent. Guardiola har spilt der. Samme ser man i klubber som Ajax. 

Når det gjelder Thomas Holm så vet jeg ikke helt. Kan godt hende han hadde vært suveren som trener hos oss. Kan godt hende det ikke hadde fungert. Men at vi burde satse på spillere som vil bli trenere og la et utvikle seg et trenermiljø der mange har spilt i klubben er jeg helt tilhenger av.
Svar
Gjør jo ikke noe at Start slår Sogndal
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 5 Gjest(er)