Trådvurdering:
  • 3 stemmer - 3 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Obos - ligaen 2024
Vi må vel gjøre jobben selv, men tar gjerne en håndsrekning fra start. Men at det start laget der slår noen som helst er jo ren skjær flaks!
Svar
Litt av en runde den her. Og vi er foran Liin, Stabæk og Sogndal igjen, og har heng på teten. Kokosligaen Ass..
Svar
(05-28-2024, 01:51 PM)NilsDN Skreiv: Når det gjelder Thomas Holm så vet jeg ikke helt. Kan godt hende han hadde vært suveren som trener hos oss. Kan godt hende det ikke hadde fungert. Men at vi burde satse på spillere som vil bli trenere og la et utvikle seg et trenermiljø der mange har spilt i klubben er jeg helt tilhenger av.

Nå har også Thomas Holm både broren og Moesgaard (som er hovedtrener) med i apparatet, og det er nok veldig trygt og godt for dem alle.

Personlig tror jeg hele den trioen hadde gjort det bra for oss, men først må nok Kåffa rykke ned.
Svar
Ser av oppdatert terminliste at Enga-Lyn er flyttet fra mandag 26. august til lørdag 24. august kl 18.
Godt fornuften seiret.
Svar
Ser man på oddsen denne runden er Lyn størst favoritt av alle lag. De spiller hjemme mot Mjøndalen i dag og har i snitt 1,65 fra de utenlandske. 

Deretter følger Levanger som spiller hjemme mot Start (1,73) 

Egersund som som spiller hjemme mot Raufoss (1,75) 

Åsane som er hjemme mot Ulf (1,83) 

Moss hjemme mot Ålesund (1,88) 

Vi er helt nede på sjette plass med 2,06 borte mot Ranheim. Men vi har lavest odds av bortelagene da. 

Etter oss følger xxx med 2,07 hjemme mot Bryne. Der håper jeg virkelig at Bryne gir oss hjelp. 

Og den minste favoritten av favorittene er Sogndal hjemme mot Stabæk (2,12) der er ikke uavgjort å forakte. 

Hva betyr så dette? At mange gamle storlag er outsidere mot lag som knapt har vært i eliten og at det er ventet en tøff oppgave for oss borte mot Ranheim. Vi har mindre enn femti prosent sjanse for seier der selv om oddsen er fair. Og oddsen gir jo uttrykk for at utfall er mer sannsynlige enn de i virkeligheten er ellers vil de jo ikke tjene penger. 

Ellers ser vi at det er få klare favoritter i Obos og resultatene så langt der alle slår alle stemmer jo godt med det. Det gjør tabellen jevnere og hvert poeng viktigere selv om man da også kan lykkes med færre poeng.
Svar
Deilig og fortjent Mjøndalenscoring på slutten der. 1-1. Ca 700 på tribunen.
Svar
Moss og Egersund er de to neste vi møter.
Dette er kamper som avgjør veldig mye, både poengmessig og mentalt. Seier i disse kampene vil bety at vi skaper en luke mellom de to beste lagene (oss og KIL) og røkla. I tillegg vil det nok bringe en god dose selvtillit inn i gruppa. Og sist vil det gjøre oss langt mer attraktive i sommerens overgangsvindu.
Svar
Ser vel ut som om kampen om de to øverste plassene vil stå mellom oss, Stabæk og xxx.

Tror egentlig vi må vinne de tre neste.
Svar
Da vi lå under 0-1 hadde jeg blitt greit fornøyd om vi greide 1 poeng. Stabæk tapte 0-3 der borte, så er ikke bare å vinne der. Imponerende at vi snudde til 3-1! Deilig at Kamara scorte to, forhåpentligvis løsner det for han nå. Kampen mot Moss neste søndag blir ordentlig tøff, men vi bør være bedre på papiret.

Egersund tapte mot Raufoss, så forhåpentligvis har den gode starten tatt slutt.
Svar
Som andre har nevnt så krever sikret opprykk 60 poeng, dvs 2 poeng i gjennomsnitt. Nå har vi 20 på 11 kamper. Vi må vinne alle de 3 neste for å komme oss over 2 i snitt. 2 seire og 1 uavgjort vil bety 27 på 14 kamper som er bak 2 i gjennomsnitt. Så vi bare må fortsette å vinne.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 16 Gjest(er)