Trådvurdering:
  • 3 stemmer - 3 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Obos - ligaen 2024
(06-10-2024, 12:49 PM)mestah Skreiv:
(06-10-2024, 12:22 PM)Oldtimer Skreiv: Må si det er komplett idiotisk med en hel  måneds pause i den beste tiden for fotball, både for spillere og publikum. 
Med så lang pause, skal det sikkert spilles treningskamper før vi skal igang igjen.
Totalt meningsløst  det hele.  De to november kampene burde selvfølgelig vært spilt i juli.

Delvis enig. Samtidig er det vel mange som er på ferie i sommermånedene. Og vinterpausen er veldig lang fra før, skal den gjøres enda lenger?

Kunne  evt. starta en uke eller to tidligere,  eller hatt litt mindre tett program i mai.
Svar
(06-10-2024, 11:12 AM)Theo 66 Skreiv: Nå er trua tilbake!

Jeg er først og fremst glad for at vi er der vi er nå.

Jeg har hele tiden trodd at den støste utfordringen vår ville være i starten av sesongen. Rett og slett fordi jeg visste det ville bli et sirkus. Åpningskamp, antatt toppkamp mot Stabæk, lokalderby, cupkamper, 16.mai og god anleding til å skli på bananskall og ha høye skuldre. Og skulle luka bli for stor så ville det være vanskelig å tette den.

Men heldigvis så har ikke det skjedd. Men det er små marginer det her. På et tidspunkt i går ledet både Egersund og xxx lå an til å snu kampen sin. Det kunne gitt dem 27 og 24 poeng, mens vi ville blitt stående på 20 om vi tapte mot Moss. Jeg regner med at vi slår tabelljumbo Ulf i siste kamp før sommeren. Og jeg forventer vel egentlig at vi også tar Egersund. Uansett så gir det oss et sted mellom 26 og 29 poeng før sommeren. Seier i begge og vi er faktisk også på over 2 poeng i snitt halvveis.

Nå forventer jeg egentlig at vi cruiser inn det her. Nå er laget i gang og har fått flyt og senket skuldrene. Vi har fått igang spillerne våre og vi har fått igang mer enn bare en 11'er. Nå bør det at vi den beste og bredeste troppen komme fram. Vi kommer sikkert til å skli på et og annet bananskall mellom nå og sesongslutt. 

De som er rundt oss nå er klubber med gode 11'ere og som har vært litt heldige med skader og flyt. Et lag som Egersund regner jeg med at er der de er på ren entusiasme. Og jeg tror ikke det er noe de klarer å holde på gjennom en lang sommerferie. xxx er også et lag som har vært flinke til å vippe kamper i sin favør. Men vi ser jo at også de begynner å få slitasje nå. Så når det røyner på for de andre så regner jeg med at vi får betalt for kvaliteten og bredden vi har sammenlikent med de andre.
Svar
Ser absolutt lysere ut dette nå.
Men vi får dra inn 6 poeng til i juni. Det er jevnt og vi må fortsette å vinne for å få pusterom.
Litt surt at vi ikke har Start før ferien.
De er på et meget mørkt sted, men får inn penger fra investorer som de kan bruke før de møter oss i runde 14.

Så lurer jeg på når NøFF skal våkne og oppdage at kvartfinalen i cupen er samme dag som full OBOS-runde (eliteserien har spillefri).
Det kryr ikke av steder å flytte kamp til.
Får håpe klubben har mottatt noen signaler om hvor hjemme mot Mjøndalen kan bli flyttet til, så dette ikke bare "dukker opp" i midten av september..
Svar
(06-10-2024, 02:29 PM)Loffen Skreiv: Ser absolutt lysere ut dette nå.
Men vi får dra inn 6 poeng til i juni. Det er jevnt og vi må fortsette å vinne for å få pusterom.
Litt surt at vi ikke har Start før ferien.
De er på et meget mørkt sted, men får inn penger fra investorer som de kan bruke før de møter oss i runde 14.

Jeg er ikke så bekymra for at vi skal møte et helt nytt Start-lag. For det første tror jeg det er langt fra sikkert at de vil stemme for disse investorene. For det andre er Start for tiden det som på nynorsk kalles for a shower of shite. De kommer ikke til å få tak i spillere nå i sommer som er noe bedre enn at de kanskje klarer å holde seg i OBOS. 

Det absolutt beste de kan håpe på er at de ikke rykker ned. Og at de klarer å få kontroll på ting foran 2025-sesongen. Start er vel en av veldig få klubber som klarer å overgå oss i negativ forstand når det gjelder å forvalte potensialet sitt.
Svar
Mener bildene avslører «nye» Vålerenga
Svar
(06-10-2024, 12:49 PM)mestah Skreiv:
(06-10-2024, 12:22 PM)Oldtimer Skreiv: Må si det er komplett idiotisk med en hel  måneds pause i den beste tiden for fotball, både for spillere og publikum. 
Med så lang pause, skal det sikkert spilles treningskamper før vi skal igang igjen.
Totalt meningsløst  det hele.  De to november kampene burde selvfølgelig vært spilt i juli.

Delvis enig. Samtidig er det vel mange som er på ferie i sommermånedene. Og vinterpausen er veldig lang fra før, skal den gjøres enda lenger?

Altså, det kommer ikke til å flere folk på tribunen i november enn ev. juli, det er bare mye mer komfortabelt å gå på kamp i juli enn november. Samt at det kan jo hende noen turister tar turen innom og.
Edit: På de siste 4 kampene har vi scoret i snitt 4 mål, og sluppet inn 1 mål i snitt. Det er jo ikke verst. Wink
Svar
(06-10-2024, 03:15 PM)Flemmern Skreiv: Mener bildene avslører «nye» Vålerenga

Nuvel, det var vel ikke akkurat full fyring før Jones blei hekta rett før 2 og 3-0
Svar
(06-10-2024, 09:35 PM)idle76 Skreiv:
(06-10-2024, 03:15 PM)Flemmern Skreiv: Mener bildene avslører «nye» Vålerenga

Nuvel, det var vel ikke akkurat full fyring før Jones blei hekta rett før 2 og 3-0

Enig i det, men det ble litt ekstra fyring utover kampen, mest fordi Moss var ekstremt ufine i en rekke taklinger. Når dommer ikke straffer godt nok, blir det fyring.
Allikevel liker vi å se positive artikler om vår kjære klubb Smile
Svar
Unggutta våre!

https://www.tv2.no/sport/18-aringene-dag.../16754730/
Svar
(06-10-2024, 10:18 PM)Ettlagioslo Skreiv: Unggutta våre!

https://www.tv2.no/sport/18-aringene-dag.../16754730/

Nydelig artikkel. Takk for at du deler
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 17 Gjest(er)