Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
Det er jo et prioriteringsspørsmål det. Uten spiss nummer 4 og Lange så hadde vi hatt det.

Eller så får de ta en telefon til London da.
Svar
(06-17-2024, 05:37 PM)NilsDN Skreiv: Så er det det jeg rett og slett ikke skjønner. Du har jo før sagt at det ikke var avtalt noen pris i denne opsjonen, men nå er det altså det. Det er bare at den er for høy. Som vi alle mistenkte. Og hva er da poenget med å ta inn spillere fra det sørlige afrika og bruke halve sesongen på å spille dem i form før vi bare sender dem tilbake? Helt uavhengig av hva man måtte med om Ambina er god eller ikke, hva er poenget?

Vi kan ikke bare bytte ut halve laget hvert overgangsvindu. Til slutt er vi faktisk nødt til å finne noen spillere som fungerer her også. Vi har kjøpt f.eks. stopper og spiss i hvert eneste overgangsvindu siden Jokke kom hit. Det er jo null plan over det her. Nå skal vi altså fylle opp stallen med dansker med diverse riper i lakken. Jokke er jo konsekvent et overgangsvindu på etterskudd.

Jeg tror dette er enklere enn som så.
Jokke og det sportslige trodde Ambina var bedre enn det han har vist til nå. Hadde han dominert OBOS, kan det potensielt være et røverkjøp å betale "skarve" 6-9 millioner for en midtbanespiller som kan dominere Eliteserien fra neste sesong.
Så har det sportslige apparatet sett at han ikke er verdt den summen, og vil derfor ikke løse ut opsjonen. Samtidig har de latt han spille kreti og pleti av kampene, som jeg mener er litt gambling, men de har nok trodd og forventa at vi skulle være så mye bedre at vi kunne la Ambina spille seg i form og nå det nivået man hadde håpet på.
Når så da ikke har skjedd, ønsker de ikke å betale den summen, da han rett og slett ikke er verdt det.

De er usikre på om han er verdt avtalt sum, men ser at han kan bistå gjennom OBOS og ønsker derfor å låne han ut sesongen.
Mine 10 cents.

(06-17-2024, 07:29 PM)NilsDN Skreiv: Det er jo et prioriteringsspørsmål det. Uten spiss nummer 4 og Lange så hadde vi hatt det.

Eller så får de ta en telefon til London da.

Han er IKKE god nok for Eliteserien som han spiller spør du meg, og det er noe de også har sett og vil derfor ikke løse ut opsjonen. Jeg tror det er så enkelt.
Svar
Klubben har VELDIG lyst til å kjøpe Ambina. Ja, dette VET jeg.
Svar
(06-17-2024, 08:58 PM)Ettlagioslo Skreiv: Klubben har VELDIG lyst til å kjøpe Ambina. Ja, dette VET jeg.

Ikke til summen som er avtalt, det skjønner vi jo alle og hva er grunnen til det tror du?
De er usikre på om han er god nok for Eliteserien og er redd for at de bommer nok en gang.
Svar
(06-17-2024, 09:01 PM)Flemmern Skreiv:
(06-17-2024, 08:58 PM)Ettlagioslo Skreiv: Klubben har VELDIG lyst til å kjøpe Ambina. Ja, dette VET jeg.

Ikke til summen som er avtalt, det skjønner vi jo alle og hva er grunnen til det tror du?
De er usikre på om han er god nok for Eliteserien og er redd for at de bommer nok en gang.

Sånn jeg oppfatter Stenzenga i hvert fall, så er det at vi ikke har pengene. Det er altså en økonomisk grunn, ikke noe som ligger på spilleren. Vi har flere behov og mener sannsynligvis at vi blir bedre totalt sett om vi ikke bruker en veldig stor del av totalbudsjettet på Ambina.

Men jeg tror vi bare får se denne an. Hvis det ikke er noen tidsfrister i opsjonen så får vi vel bare se hva som skjer. Tror Ambina er her på lån ut juli. Og at han i utgangspunktet har igjen kampen mot Sandes Ulf nå, og Start og Ranheim etter ferien. 

Hvis Stenzenga også har rett i at prisen er rundt 7 millioner så mener jeg det er en sum som bure være rimelig faktisk. Det er rundt det vi betaler for spillere som Ofkir, Håkans, Kiil Olsen, osv. Og vel rundt det samme vi betalte for Hagen. Det er vel mer det at vi er i OBOS og ikke i Eliteserien som skaper problemene. Det er vel også sånn, tolker jeg ryktene rett, at vi hadde kjøpt Ambina om han kostet mindre. Altså har vi ikke et problem med hele kjøpesummen, bare deler av den. Hadde han kostet, kanskje 4 millioner, så hadde vi kjøpt han. 

Så vet jeg ikke helt hva som er grunnen. Vi har plutselig fått et par litt uønskede tillegg på lønnsbudsjettet i stedet for noen kroner inn for Ofkir og Bitri. Så kanskje vi bare får se det an. 

Klarer vi å kvitte oss med Ofkir og Bitri og får inn en grei sum for Håkans så kan det se annerledes ut. Kanskje vi klarer å forlenge lånet og opsjonen og kan kjøpe han hvis vi rykker opp så er ikke nødvendigvis det heller et dårlig alternativ.

Det er jo to ting å ta hensyn til når det gjelder Ambina. Han er verdifull for oss nå. Det ligger mye i potten. Han er her og han presterer. Å fjerne han fra laget innebærer risiko for at laget blir dårligere enn det er nå. Selv om det også innebærer en mulighet for at laget blir bedre hvis vi finner en annen spiller, så kan vi ikke ta risiko nå som vi presterer og er på vei mot det opprykket vi er helt avhengig av. At Hagen i tillegg er skadet og vi egentlig kun har Ambina i den rollen gjør det enda verre.

Det andre er jo mer langsiktig. Hva man mener om Ambina er jo subjektivt. Jeg mener han er en bra defensiv midtbane i dag, som jeg tror kommer til å bli enda bedre. Noen er enige med meg, andre mener noe annet. Men hvis vi har Ambina her ut 2024 så klarer vi oss uten han i 2025 hvis vi må. Vi må riktig nok finne en annen spiller. Men å miste han etter sesongen er ikke like negativt som å miste han nå i sommer.
Svar
(06-18-2024, 08:18 AM)NilsDN Skreiv:
(06-17-2024, 09:01 PM)Flemmern Skreiv:
(06-17-2024, 08:58 PM)Ettlagioslo Skreiv: Klubben har VELDIG lyst til å kjøpe Ambina. Ja, dette VET jeg.

Ikke til summen som er avtalt, det skjønner vi jo alle og hva er grunnen til det tror du?
De er usikre på om han er god nok for Eliteserien og er redd for at de bommer nok en gang.

Sånn jeg oppfatter Stenzenga i hvert fall, så er det at vi ikke har pengene. Det er altså en økonomisk grunn, ikke noe som ligger på spilleren. Vi har flere behov og mener sannsynligvis at vi blir bedre totalt sett om vi ikke bruker en veldig stor del av totalbudsjettet på Ambina.

Men jeg tror vi bare får se denne an. Hvis det ikke er noen tidsfrister i opsjonen så får vi vel bare se hva som skjer. Tror Ambina er her på lån ut juli. Og at han i utgangspunktet har igjen kampen mot Sandes Ulf nå, og Start og Ranheim etter ferien. 

Hvis Stenzenga også har rett i at prisen er rundt 7 millioner så mener jeg det er en sum som bure være rimelig faktisk. Det er rundt det vi betaler for spillere som Ofkir, Håkans, Kiil Olsen, osv. Og vel rundt det samme vi betalte for Hagen. Det er vel mer det at vi er i OBOS og ikke i Eliteserien som skaper problemene. Det er vel også sånn, tolker jeg ryktene rett, at vi hadde kjøpt Ambina om han kostet mindre. Altså har vi ikke et problem med hele kjøpesummen, bare deler av den. Hadde han kostet, kanskje 4 millioner, så hadde vi kjøpt han. 

Så vet jeg ikke helt hva som er grunnen. Vi har plutselig fått et par litt uønskede tillegg på lønnsbudsjettet i stedet for noen kroner inn for Ofkir og Bitri. Så kanskje vi bare får se det an. 

Klarer vi å kvitte oss med Ofkir og Bitri og får inn en grei sum for Håkans så kan det se annerledes ut. Kanskje vi klarer å forlenge lånet og opsjonen og kan kjøpe han hvis vi rykker opp så er ikke nødvendigvis det heller et dårlig alternativ.

Det er jo to ting å ta hensyn til når det gjelder Ambina. Han er verdifull for oss nå. Det ligger mye i potten. Han er her og han presterer. Å fjerne han fra laget innebærer risiko for at laget blir dårligere enn det er nå. Selv om det også innebærer en mulighet for at laget blir bedre hvis vi finner en annen spiller, så kan vi ikke ta risiko nå som vi presterer og er på vei mot det opprykket vi er helt avhengig av. At Hagen i tillegg er skadet og vi egentlig kun har Ambina i den rollen gjør det enda verre.

Det andre er jo mer langsiktig. Hva man mener om Ambina er jo subjektivt. Jeg mener han er en bra defensiv midtbane i dag, som jeg tror kommer til å bli enda bedre. Noen er enige med meg, andre mener noe annet. Men hvis vi har Ambina her ut 2024 så klarer vi oss uten han i 2025 hvis vi må. Vi må riktig nok finne en annen spiller. Men å miste han etter sesongen er ikke like negativt som å miste han nå i sommer.

Det er akkurat hva jeg skriver Smile
Klubben ønsker ikke å ta seg råd til den summen som er avtalt, og jeg er ganske sikker på at grunnen er at han ikke har vist seg god nok. Hadde han rocka OBOS og vist seg god nok for Eliteserien, hadde det vært en nobrainer.
Vi er med andre ord i en situasjon hvor vi trenger Ambina ut sesongen, men de ønsker ikke å betale avtalt sum på bakgrunn av hva han har vist.
Det er innlysende at de vurderte å signere etter låneavtalen. Her har de gamblet på at han ville vise seg mer enn god nok for OBOS og en spiller for framtiden.

Her bør det jobbes med ny skandinavisk spiller, eller få utvidet lånet ut året. Kjøpe Ambina til "antatt sum" er galskap. Vi vet ikke om han faller gjennom i Eliteserien.
Svar
Nei, det er ikke akkurat det jeg skriver.

Det er en liten nyanseforskjell i det å ta seg råd til og det å ha råd til. Det ene er at man har pengene som skal til, man bare vil ikke bruke dem. Det andre er at det ikke er dekning på konto.

Og som jeg forstår på Stenzenga når han sier "Så mye spenn har vi ikke" så er det det siste og ikke det første som gjelder her.

Og det er ikke galskap å kjøpe spillere til den summen der. Det er det spillere koster. Det er i den samme leia vi betaler for spillere som Ofkir, Hagen, Kiil Olsen osv osv.
Svar
I følge transfermarkt går vår låneavtale med Ambina ut 31 juli. 
Da gir det vel lite mening å innløse den før den datoen nærmer seg. 
Han kan jo brekke beinet før den datoen dessuten vet vi mer om hvem vi har solgt og hvordan økonomien vår er hvor nærmere den datoen vi kommer. Kanskje er det da også noen oppdateringer på skaden til Hagen som også spiller inn.

For meg virker det som vi jobber sakte og stille mot en plan. Vi var tidlig ute å signerte Lange, han er en målfarlig midtbanespiller/kant som er noe vi manglet. 

Vi brukte litt lengre tid på å få inn Bra? Ja! Nac. Kanskje tok det litt tid fordi vi presset pris? Uansett fint at han kan trene en måned med laget før han kan debutere mot Start. 

Så har vi vel ikke gitt opp Okore heller. Jeg vet at Jokke sa det ser vanskelig ut, men det kan jo fort endre seg. 
Om Bitiri er motivert så hadde det vært spennende å sett om han presterte bedre i runde to. Og Idumba har vi jo egentlig ikke fått sett i det hele tatt, har vi gitt han opp helt eller er han bra for andrelaget? 

Jeg vet lite om våre to danske venner (Brajanac og Lange) men de er begge i en fin alder og har begge prestert godt på nivå 2 i Danmark. Og de blir en skikkelig test på om vår nye speider er god eller ikke. Det ligger i hvert fall godt til rette med at de får en lang opptrening med laget før første kamp om ikke annet. Da er det lettere for dem å få en god start.
Svar
Spennende dette. Lange baller på Bra-ja-nac kan bli suksess.

Til Bohem33: Tre av de fire ferieukene er vel spillerne faktisk på ferie, så blir ikke SÅ lang tid til å bli samspilt...
Svar
(06-18-2024, 12:28 PM)Caanradi Skreiv: Spennende dette. Lange baller på Bra-ja-nac kan bli suksess.

Til Bohem33:  Tre av de fire ferieukene er vel spillerne faktisk på ferie, så blir ikke SÅ lang tid til å bli samspilt...

Det har du rett i, Lange signerte 28. mai da så han har vel trent en god stund med laget allerede vil jeg tro, men for Brajanac blir det selvsagt færre treninger. 
Men han starter jo den mentale forberedelsen da, nå vet han at han er Enga-gutt og kan se kampene våre og bruke treningsanlegget også i pausen. Han blir jo kjent med de andre og har tid til å forberede seg på mange måter. Snakke med trenerne, finne seg kåk og fikse alt rundt fotballen og komme i toppform. 
Det er noe helt annet enn om han fikk like mange treningsøkter med laget, men på mye kortere tid. Jeg vil tro det frister mer å løpe intervaller i østmarka nå enn om var klubbløs.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 12 Gjest(er)