Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
(07-05-2024, 09:24 PM)Bohem33 Skreiv:
(07-05-2024, 05:44 PM)NilsDN Skreiv: Jeg skjønner ikke hvorfor folk venter en avklaring om Fasika. Godt mulig han drar, men han er en viktig spiller i troppen. Selv om han ikke har fått startet mye.

Vi kan ikke slippe Fasika før vi har en ny. Og vi hadde nok tålt enda en stopper uten å gi slipp på han.

Grunnen er at det på Twitter har stått at de er i ferd med å få bud på han. Om han blir solgt så vil jeg tro vi og klubben hans blir greit enige om å slippe han. Vi kjøper nok gjerne en ny stopper om vi vet at vi ikke har lønnsutgifter på han og bitir. Men så lenge han er her fortsetter han nok som reserve. Men verken han eller vi synes vel det er helt perfekt mtp at han kun får spille om noen blir skada.

Du skal ikke undervurdere effekten det kan ha for Ambina og ha en venn han er trygg på i Oslo.
Svar
(07-06-2024, 12:04 AM)Majorstuen Skreiv:
(07-05-2024, 09:24 PM)Bohem33 Skreiv:
(07-05-2024, 05:44 PM)NilsDN Skreiv: Jeg skjønner ikke hvorfor folk venter en avklaring om Fasika. Godt mulig han drar, men han er en viktig spiller i troppen. Selv om han ikke har fått startet mye.

Vi kan ikke slippe Fasika før vi har en ny. Og vi hadde nok tålt enda en stopper uten å gi slipp på han.

Grunnen er at det på Twitter har stått at de er i ferd med å få bud på han. Om han blir solgt så vil jeg tro vi og klubben hans blir greit enige om å slippe han. Vi kjøper nok gjerne en ny stopper om vi vet at vi ikke har lønnsutgifter på han og bitir. Men så lenge han er her fortsetter han nok som reserve. Men verken han eller vi synes vel det er helt perfekt mtp at han kun får spille om noen blir skada.

Du skal ikke undervurdere effekten det kan ha for Ambina og ha en venn han er trygg på i Oslo.
Jeg håper de bor sammen, alle 3 jeg.
Noen nevner X, men det bestemmer jo klubben, siden Idumba er på 12 måneders lån.
Var det ikke nevnt opsjon, på begge fra Cape Town?

Aron og Idumba, for alltid. Wink
Hakuna Matata.
Vålenga.
Svar
(07-05-2024, 04:11 PM)Bohem33 Skreiv: Bitiri lånes ut igjen, denne gangen ett år til Ungarn og  ETO FC Győr

Jokke sier: 

- Eneo ønsket å spille på høyest mulig nivå, og får samtidig forutsigbarhet med en hel sesong. Når Györ kom opp med denne avtalen, passet det veldig bra for begge parter. For oss handler det om økonomi og prioriteringer, sier sportssjef Joacim Jonsson.

Låneavtalen med ETO FC Györ varer til 30. juni 2025, mens albanerens kontrakt med Vålerenga går til sommeren 2026.

---
Det slo vel ikke ned som noen bombe at han ikke skulle spille for oss denne høsten, men jeg lurer virkelig på hva økonomien er i disse låneavtalene. Dekker de hele lønna hans det året, får vi i så fall noe mer enn at vi slipper lønnsutgiftene? 

Om han kommer tilbake etter lånet har han ett år igjen av kontrakten med oss og da er det vel ikke særlig håp om å tjene noe penger på han ved et salg. Det virker som det mest handler om å redusere utgiftene. 
Man kan jo lure på om det hadde vært like bra for klubben å latt han gå gratis som å få han tilbake om ett år hvor han da har ett år igjen av kontrakten. Det kan jo hende tyrkerne hadde takket nei til en sånn avtale da men. 

Ja ja en avklaring er det i hvert fall, men litt skuffende er det at vi ikke fikk noe for han. 

Da venter vil vel bare på avklaring rundt Fasika, Håkans og Ofkir.

Jeg tror det har vært mer å hente her enn kun å kutte lønnsutgifter. Har fremdeles en markedsverdi rundt 4 milioner, og det forrige lånet gav rundt 750 000 i følge TM. Tipper vi får rundt 1 million for lånet og slipper lønn.

Når han returnerer er det ikke mye markedsverdi igjen.
Svar
Får vi noe om Klaesson blir solgt eller betaler de så mye mindre enn Leeds ga at det ikke er noe å hente?
https://www.nettavisen.no/sport/nettavis...95-1905424
Svar
(07-06-2024, 01:23 PM)Bohem33 Skreiv: Får vi noe om Klaesson blir solgt eller betaler de så mye mindre enn Leeds ga at det ikke er noe å hente?
https://www.nettavisen.no/sport/nettavis...95-1905424

Har aldri hørt om den klubben, spørs om.det er mye å hente der.
Svar
Thorvaldsen forlenger til sommeren 2028. Endelig et intervju med han også, og jeg tror han bare er litt sjenert angående feiring og sånn. Virker flott.

Herlig!
Svar
(07-06-2024, 01:54 PM)Wild Touch Skreiv:
(07-06-2024, 01:23 PM)Bohem33 Skreiv: Får vi noe om Klaesson blir solgt eller betaler de så mye mindre enn Leeds ga at det ikke er noe å hente?
https://www.nettavisen.no/sport/nettavis...95-1905424

Har aldri hørt om den klubben, spørs om.det er mye å hente der.

De vant polsk toppserie for et par år siden tror jeg.
Svar
(07-06-2024, 06:40 PM)JohnF Skreiv:
(07-06-2024, 01:54 PM)Wild Touch Skreiv:
(07-06-2024, 01:23 PM)Bohem33 Skreiv: Får vi noe om Klaesson blir solgt eller betaler de så mye mindre enn Leeds ga at det ikke er noe å hente?
https://www.nettavisen.no/sport/nettavis...95-1905424

Har aldri hørt om den klubben, spørs om.det er mye å hente der.

De vant polsk toppserie for et par år siden tror jeg.

Vant i 22/23 sesongen. 2 andreplasser på rappen før det.
Svar
anhenrik
Jeg tror det har vært mer å hente her enn kun å kutte lønnsutgifter. Har fremdeles en markedsverdi rundt 4 milioner, og det forrige lånet gav rundt 750 000 i følge TM. Tipper vi får rundt 1 million for lånet og slipper lønn.

Når han returnerer er det ikke mye markedsverdi igjen.
--------------------------

Håper du har rett i at vi får en slant i tillegg til at vi slipper lønnsutgifter, men selv om vi får en mill for dette lånet og 0,75 for det forrige så får vi tilbake en spiller med ett år igjen og da uten særlig videresalgsverdi. Tidspunktet (om ett år) er heller ikke særlig gunstig om vi skal få se han i kongeblått igjen. Hadde det vært ut sesongen så kunne han fått en full pre season med laget etter at vi forhåpentligvis har rykka opp og det hadde vært en god mulighet til en resett av Enga-karrieren hans. Når han kommer midtveis i neste sesong så må vi planlegge 2025 uten han og det tar bare et halvt år fra han kommer til han fritt kan snakke med andre klubber. Da synker oddsen betraktelig for at han skal bli en stor suksess for oss. 
Jokke sier intervjuet med klubben at det var viktig for Bitiri å spille på så høyt nivå som mulig, men saken er vel at han floppa her og kanskje var han en av dem som ikke var villig til å gå ned i lønn. Det siste vet jeg ikke, men kan være en forklaring på at han nå går på sitt andre utlån. 

Når det gjelder Klaesson så spekulerer Transfermarkt i at han nå har en verdi på 1,8 mill Euro og at Leeds for tre år siden ga 2,4 mill Euro for han. 
Det er ikke et veldig stort verditap selv om han ikke har spilt noe særlig er de da villige til å slippe han helt gratis mon tro? 
Og får vi i så fall en prosentandel om de fikk noe for han eller er det så mye som skal trekkes fra et sånt beløp at det ikke er noe igjen? 

Ellers har det vel blitt en tradisjon å håpe på videresalgspenger for Sander Berge
Svar
Bitri kostet oss vel ca 5 millioner. Om vi tjener inn 2-3 på å låne han ut i resten av tiden hans her så er det vel helt greit. 

Videresalgsprosenter er som regel av fortjeneste, selv om det ikke alltid er det. Så hvis Leeds selger Klaesson med tap, så blir det sannsynligvis ikke noe til oss. 

Videresalgprosenter av videresalgsprosenter blir som regel veldig lite. 

Til gjengjeld er det jo noe som heter solidaritetsmidler da. Så noen kroner blir det nok.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 30 Gjest(er)