Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 3 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga sesongen 2023
#81
(11-12-2023, 08:17 PM)Loffen Skreiv: Da er det bare teori som kan gi 13.plass. Kvalikner innafor men må nok vinne resten for å få til det. Skjønner ikke hvordan det skal gå...

Tipper vi vinner på Hamar. Festfotball og 3-0 seier. Så må vi vel ha med oss noe i hjemmekampen mot Tromsø da. Og alle skjønner jo at det ikke går. Vårt eneste håp er at Stabæk ikke tar mer poeng, og vi spiller kvalik
Svar
#82
Nå håper jeg ledelsen forstår at akademiet IKKE kan vinne trofeer, eller holde oss i Eliteserien.
Akademiet får dyttes under bredde og supplere A-laget den veien.
I tillegg må Tuva ut, hu må innse at hun har feilet med sitt syn på akademiet og trekke seg. I tillegg må vi ha inn kompetanse i styret, få vekk daukjøttet.
Nå er jeg så forbanna, at det går an å fucke opp klubben så mye er ganske så utrolig.
Trist at vi har fått en trener som ikke evner å endre kampbildet med taktiske grep, og i tillegg starter med 5 mann bak selvom vi må score mål. Spesielt!
Svar
#83
For et jævla mageplask.. Den rekken vi har av kamper nå likner jo ikke grisen, og dagens prestasjon må jo være nullpunktet.

OBOS neste stopp, og vi går ditt med middelmådighet fra topp til bunn, inkludert treneren. Var jo rene euforien her inne når vi fikk Bakke hit, men skepsisen min og et fåtall til, har dessverre vist seg innertier. Med fasit i hånd skulle Fagermo fått styre sesongen ut, og så kunne vi lagt en ny plan i ro og mak.

I stedet har vi brukt 5 nye mill, og sitter stuck med en trener som skulle putte firkanter i runde hull, og la en stø kurs til OBOS.
Svar
#84
(11-12-2023, 05:00 PM)Flemmern Skreiv: Hva er galt med Vålenga?
Jeg er enig i mye av det som skrives her, og spesielt det med kompetansen, eller mangel på den, i styret.
https://www.vg.no/sport/fotball/i/VP7XBp...vaalerenga

Henger meg litt opp i dette sitatet fra artikkelen

"Hvis dette ikke stoppes nå, vil aksjeselskapene overta bestemmende myndighet i idrettslagene. Det er all mulig grunn til at idretten må ta denne utviklingen alvorlig, sa Kjenner"

Det er jo det som i praksis skjer. Idrettslaget har i praksis vært styrt av Espeseth, som daglig leder. Styret i klubben har ingen sanksjonsmuligheter mot en daglig leder som er ansatt i AS'et og ikke i klubben. Den beste forklaringen på at vi er der vi er skyldes at Erik Espeseth hadde flere agendaer. Han ønsket å få stjerne i boka hos Trøim og fortale Trøim hva han trodde Trøim ville høre. 

Men ansvaret for dette er likevel først og fremst hos styret i klubben. De må jo selv være pådriver overfor AS'et i sportslige prosesser. Noe de så klart ikke greier så lenge de ikke har folk. Så styret er vel så skyldig for rett og slett å feile i å sette en sportslig organisasjon. Det er det faktisk de som må gjøre. Det er ikke AS'et sin rolle. Den endringen som ble gjort i sommer, med sportssjef over trener, var jo bare noe de gjorde fordi de skjønte det var et ønske absolutt alle hadde. 

Og det er her bikkja ligger begravet. Styret i klubben har ikke klart å tenke selv i sportslige spørsmål. Det har lent seg på øverste ansatte på sport, dvs hovedtrener. Og til daglig leder, Erik Espeseth. Når hovedtrener så ikke klarer å skjønne hvem han jobber for, han tror han må levere det han har lovet til Trøim, så blir det problemer. Og når Erik Espeseth også ønsker å satse ung for å selge spillere så er det ingen som kan si at keiserein ikke har klær på. Svakt av styret å ikke klare å fange opp dette. De trenger ikke sportslig kompetanse for det, de trenger bare å vite hva de selv kan og ikke kan. Derfor har de blindt fulgt en strategi som egentlig bare var ønsketenkning. Og da gikk det som det måtte gå til slutt.

(11-12-2023, 08:24 PM)Trasskuken Skreiv:
(11-12-2023, 08:17 PM)Loffen Skreiv: Da er det bare teori som kan gi 13.plass. Kvalikner innafor men må nok vinne resten for å få til det. Skjønner ikke hvordan det skal gå...

Tipper vi vinner på Hamar. Festfotball og 3-0 seier. Så må vi vel ha med oss noe i hjemmekampen mot Tromsø da. Og alle skjønner jo at det ikke går. Vårt eneste håp er at Stabæk ikke tar mer poeng, og vi spiller kvalik

Så lenge vi ikke tapte mot Stabæk så er det fortsatt et like kvalikhåp her. 

Hvis Stabæk ikke slår Sandefjord så er det fortsatt mulig å greie kvaliken. Om vi vinner på Hamar er vi foran Stabæk igjen så lenge de ikke slår Sandefjord. 

Hvis Stabæk slår Sandefjord og vi selv også vinner på Hamar så er vi poenget bak både Sandefjord og Stabæk før siste runde. Og vi passerer det/de lagene som ikke vinner i siste runde med seier mot Tromsø.

Jeg mener fortsatt at det mest realistiske er at Stabæk ikke vinner mot Sandefjord, som vet at de klarer seg om de slår Stabæk. Og jeg mener at Stabæks bortekamp i siste runde er helt åpen. Jeg ser ikke bort fra at Stabæk bare klarer et enkelt poeng til på sine to siste. Og da passerer vi dem med en seier.

Så vi må vinne på Hamar.
Svar
#85
At Ham-Kam er trygge bør være en fordel oss. Er vi heldige så kan Tromsø sin skjebne være avgjort til siste runde. Time will show!
Samtidig kan det også føre til at begge lag spiller med senka skuldre. Noe jeg er ganske sikker på at vi ikke gjør.
HK kommer nok uansett til å ville slå oss bare fordi. I motsetning til dem har ikke Tromsø det samme komplekset mot oss og kan fort være fornøyd med sesongen uansett. Overrasker meg absolutt ikke om vi taper mot HK, men vinne mot Tromsø.
Svar
#86
Jeg tror ikke det er noen fordel for oss at HamKam kan senke skuldrene. De vil helt sikkert ønske å sende oss ned.

Når det gjelder medaljekampen er det mest realistisk at Brann taper mot Glimt, men at Viking slår AaFK og at Tromsø slår Haugesund hjemme. I siste runde møter Viking RBK hjemme, mens Brann har Godset borte.

Det betyr at Tromsø trenger seier mot oss i siste runde. En seier mot oss vil gi dem sølv, mens uavgjort eller tap veldig sannsynlig betyr fjerdeplass. Jeg klarer ikke å se noen resultatkombinasjon i neste runde som ikke gir Tromsø noe å spille for i siste runde. Det eneste er hvis Viking taper mot AaFK, mens Tromsø selv vinner så er de sikret topp 3 uansett hvordan det går i siste runde. Men sølv er jo fortsatt mer gøy enn bronse da.
Svar
#87
(11-12-2023, 08:37 PM)Jocke Skreiv: For et jævla mageplask.. Den rekken vi har av kamper nå likner jo ikke grisen, og dagens prestasjon må jo være nullpunktet.

OBOS neste stopp, og vi går ditt med middelmådighet fra topp til bunn, inkludert treneren. Var jo rene euforien her inne når vi fikk Bakke hit, men skepsisen min og et fåtall til, har dessverre vist seg innertier. Med fasit i hånd skulle Fagermo fått  styre sesongen ut, og så kunne vi lagt en ny plan i ro og mak.

I stedet har vi brukt 5 nye mill, og sitter stuck med en trener som skulle putte firkanter i runde hull, og la en stø kurs til OBOS.
Fagermo styre ut? Han burde vært pælma i fjor sommer. Det er restene etter han som rykker ned, til helvete med hele fyren. Se på alle spillerne han kvitta seg med som er i Brann, Tromsø, Hamkam for å nevne noen lag, alle spiller eliteserien neste år. Vi har jo Strand som rykka ned med Brann, skikkelig bra..
Svar
#88
(11-14-2023, 01:10 AM)Goliat Skreiv:
(11-12-2023, 08:37 PM)Jocke Skreiv: For et jævla mageplask.. Den rekken vi har av kamper nå likner jo ikke grisen, og dagens prestasjon må jo være nullpunktet.

OBOS neste stopp, og vi går ditt med middelmådighet fra topp til bunn, inkludert treneren. Var jo rene euforien her inne når vi fikk Bakke hit, men skepsisen min og et fåtall til, har dessverre vist seg innertier. Med fasit i hånd skulle Fagermo fått  styre sesongen ut, og så kunne vi lagt en ny plan i ro og mak.

I stedet har vi brukt 5 nye mill, og sitter stuck med en trener som skulle putte firkanter i runde hull, og la en stø kurs til OBOS.
Fagermo styre ut? Han burde vært pælma i fjor sommer. Det er restene etter han som rykker ned, til helvete med hele fyren. Se på alle spillerne han kvitta seg med som er i Brann, Tromsø, Hamkam for å nevne noen lag, alle spiller eliteserien neste år. Vi har jo Strand som rykka ned med Brann, skikkelig bra..

Det var helt umulig for Fagermo å fortsette. Selv om han nok hadde klart å holde plassen, så ville det likevel ikke gått. Så helt enig, han burde gått i fjor sommer eller i hvert fall etter sesongen. 

Jeg var en av de som var skeptisk til Bakke. Navnet hans har jo blitt nevnt mange ganger før, også før han gikk til LSK. Og like skeptisk hele tiden. 

Jeg hadde egentlig ønska meg en midlertidig løsning i å hente inn en trener kortsiktig for å holde plassen. Og så brukt mer tid på å finne en langsiktig løsning. Henning Berg inn kortsiktig var vel egentlig det jeg mente var riktig. Han dro i stedet til AIK og tok 26 poeng på 18 kamper for dem og sikra med det plassen deres. De hadde 10 etter de første 12 kampene så i utgangspunktet samme situasjon som her.

Men jeg er også helt enig med deg i at det er Fagermo som må ta hovedansvaret for det her. Han burde vært den voksne i rommet og sagt tydelig fra om at strategien klubben valgte var feil. Og man må ikke være rakettforsker for å skjønne hvorfor.

Dønnum, Klaesson, Haug, Christensen, Osame, Odin og Jatta ut for gode penger. Så vi solgte for over 150 millioner på de 2,5 årene han var her etter bronsesesongen 2020. Men laget sto helt ribbet tilbake. Vi mista jo også andre gode spillere som Ivan, JTN. Horn Myhre, osv.

Fagermo har jo også innrømmet at han ble helt besatt av tanken på å vinne kun med lokale unggutter. Så i stedet for å være den ansvarlige sportslige lederen som sa tydelig i fra, så ble han jo en pådriver for den ungdomssatsinga. Og for at vi for enhver pris ikke skal spørre Trøim om penger.

Så den lure strategien tenkt ut av folk som Espseseth og Tuva om å bli økonomisk uavhengig gjennom å selge spillere viste seg som like lurt som å pisse i buksa for å holde varmen. De gode spillerne dro, vi erstattet dem med billigere spillere som ikke er i nærheten av å være like gode. Og vips, så var vi et OBOS-lag i stedet.
Svar
#89
Håkans har putta for Finland. Måtte han gjøre det samme for oss neste helg.
Svar
#90
(11-17-2023, 08:28 PM)Langbølgen Skreiv: Håkans har putta for Finland. Måtte han gjøre det samme for oss neste helg.

Han er god når han spiller i riktig formasjon. Passer ikke inn i formasjonen til Bakke dessverre.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 8 Gjest(er)