Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga damer 2024
#91
Jeg er litt redd for at Anderlacht kan være bedre enn hva vi tror. Viktig å ikke undervurdere dem. Greit nok, de fikk grus av Brann i fjor, men det var i fjor.
Svar
#92
Vanskelig å vite helt styrkeforholdet mellom Anderlecht og Enga.
Men Anderlecht har vel forsterket laget noe siden sist sesong.
Endel landslagspillere.
Og Belgia slo England og Nederland på hjemmebane i fjor.

Kan ikke være lett å sette odds på denne kampen, men ser at Enga er favoritter rundt omkring med odds på 1.70 - 1.90.
Svar
#93
https://www.tv2.no/sport/fotball/norsk-f.../17009190/
Svar
#94
Slik jeg forstår det, er edet kun VG som sender kampen? Eller er det andre som vet noe jeg ikke vet? Smile
Tegna meg for nytt abbo på Direktesport for 1mnd siden, men de har kun sendt en interessant kamp, mens VG har bøtta på med kamper i både fotball og hockey.
Ønsker jo ikke å betale for Direktesport, Play.tv2 og VG.

Man får vel håpe at Vålenga familien går sammen i mediasammenheg, og sender alt av kamper via en og samme portal, mot at man betaler selvfølgelig. Er jo ikke så uvanlig ute blant andre klubber "der ute".

Edit: Jeg tegna abbo på VG LIVE og det koster jo som alle sikkert vet, 149 spenn/mnd. Klok av erfaring, valgte jeg å si opp med en gang så man slipper å ha dritten løpende og være støttemedlem.
Da fikk jeg opp et spørsmål om hvorfor jeg vaglte å si opp, og begrunna det med pris og gikk videre. Da fikk jeg opp en "trygle" plakat med nytt tilkbud, 49 spenn neste mnd og 99 spenn hver mnd etter det.
Greit for andre å vite, om det er ønskelig å se denne og andre kamper.
Svar
#95
(09-18-2024, 06:26 PM)Flemmern Skreiv: Slik jeg forstår det, er edet kun VG som sender kampen? Eller er det andre som vet noe jeg ikke vet? Smile
Tegna meg for nytt abbo på Direktesport for 1mnd siden, men de har kun sendt en interessant kamp, mens VG har bøtta på med kamper i både fotball og hockey.
Ønsker jo ikke å betale for Direktesport, Play.tv2 og VG.

Man får vel håpe at Vålenga familien går sammen i mediasammenheg, og sender alt av kamper via en og samme portal, mot at man betaler selvfølgelig. Er jo ikke så uvanlig ute blant andre klubber "der ute".
Ja, fort gjort å bli ruinert om dagen.
Direktesport sender vel primært fotball fra litt nedover i divisjonssystemet + noen aldersbestemte landskamper. 
VG+ viser vel italiensk og noe belgisk fotball + enkelte andre kamper.

Kveldens CL-kamp går bare på VG+ (og Øst), men før du går all in på årsabonnement kan jeg nevne at jeg ikke tror de (i hvert fall foreløpig) har rettighetene til eventuelle gruppespillskamper i CL. Blir uansett spennende å se damene våre mot belgisk toppnivå.
Svar
#96
(09-18-2024, 06:53 PM)®øst Skreiv:
(09-18-2024, 06:26 PM)Flemmern Skreiv: Slik jeg forstår det, er edet kun VG som sender kampen? Eller er det andre som vet noe jeg ikke vet? Smile
Tegna meg for nytt abbo på Direktesport for 1mnd siden, men de har kun sendt en interessant kamp, mens VG har bøtta på med kamper i både fotball og hockey.
Ønsker jo ikke å betale for Direktesport, Play.tv2 og VG.

Man får vel håpe at Vålenga familien går sammen i mediasammenheg, og sender alt av kamper via en og samme portal, mot at man betaler selvfølgelig. Er jo ikke så uvanlig ute blant andre klubber "der ute".
Ja, fort gjort å bli ruinert om dagen.
Direktesport sender vel primært fotball fra litt nedover i divisjonssystemet + noen aldersbestemte landskamper. 
VG+ viser vel italiensk og noe belgisk fotball + enkelte andre kamper.

Kveldens CL-kamp går bare på VG+ (og Øst), men før du går all in på årsabonnement kan jeg nevne at jeg ikke tror de (i hvert fall foreløpig) har rettighetene til eventuelle gruppespillskamper i CL. Blir uansett spennende å se damene våre mot belgisk toppnivå.

Jeg ville aldri valgt et år, og fikk denne bekreftelsen etter å ha "re-signert":
Abonnementet fornyes til 99 kroner hver måned. Du kan kansellere abonnementet når du selv ønsker, men senest 48 timer før fornyelse, med tilgang ut perioden du har betalt for.

Jeg mener det da var verdt å betale 149 spenn for å se kampen idag, i praksis som pay pr view Smile


0-1 Kovacs
0-2 Sævik
Det har vært en forferdelig rotete start hvor vi virker veldig nervøse. Masse feilpasninger og dårlige valg.
Etterhvert tar vi mer og mer over og leder da fortjent 2-0 etter ca 15 minutter.

Vi fortsetter å gjøre en rekke feil, helt natta hvor dårlige enkelte er der ute, uten å nevne navn.

1-2

Kovacs får direkte rødt kort - svak dømming. Dette er en duell hvor begge spillere får seg en trøkk. Kovacs har forøvrig vært veldig svak idag, treg og lite vennlig med ballen. Blir ikke noe stort tap defensivt uten henne, men det går på bekostning av det offensive.

Helt mot slutten av omgangen bør enten Sævik eller Tomsen score. Sævik blir alt for treg med ball i beina og driller seg vekk, men ballen kommer over på høyre side og Janni får muligheten fra skrått hold. Over dessverre.

Anderlecht er et svakt lag vi skal slå 10 av 10 ganger slik jeg ser det etter første omgang. Utfordringa er de høye skuldra til jentene. De spiller kanskje den dårligste kampen jeg har sett i år, og jeg har sett de aller fleste. Allikevel leder vi 2-0 og det sier litt om motstanden.

Kudos til de 10-15 som har tatt turen, de høres godt Smile
Svar
#97
(09-18-2024, 07:09 PM)Flemmern Skreiv: 0-2 Sævik
Det har vært en forferdelig rotete start hvor vi virker veldig nervøse. Masse feilpasninger og dårlige valg.
Etterhvert tar vi mer og mer over og leder da fortjent 2-0 etter ca 15 minutter.

Vi fortsetter å gjøre en rekke feil, helt natta hvor dårlige enkelte er der ute, uten å nevne navn.

1-2

Kovacs får direkte rødt kort - svak dømming. Dette er en duell hvor begge spillere får seg en trøkk. Kovacs har forøvrig vært veldig svak idag, treg og lite vennlig med ballen. Blir ikke noe stort tap defensivt uten henne, men det går på bekostning av det offensive.

Helt mot slutten av omgangen bør enten Sævik eller Tomsen score. Sævik blir alt for treg med ball i beina og driller seg vekk, men ballen kommer over på høyre side og Janni får muligheten fra skrått hold. Over dessverre.

Anderlecht er et svakt lag vi skal slå 10 av 10 ganger slik jeg ser det etter første omgang. Utfordringa er de høye skuldra til jentene. De spiller kanskje den dårligste kampen jeg har sett i år, og jeg har sett de aller fleste. Allikevel leder vi 2-0 og det sier litt om motstanden.

Kudos til de 10-15 som har tatt turen, de høres godt Smile

Gøy du kom deg inn på VG Smile !

Veldig enig i din vurdering av første, også i at Kovacs begynte litt svakt. Men tror dessverre ikke det betyr at vi ikke blir betydelig svekket defensivt. Kovacs kom seg litt etter hvert, er normalt en god duellspiller og den eneste bak der med fart, og Anderlecht har noen raske framover i banen. Og som du sier, svekkes vi kanskje enda mer offensivt.
Svar
#98
Svakeste kampen du har sett?

Synes Enga har vært gode, men stygt balltap på midtbanen av Godø(?) før Anderlecht sin redusering.
Merkelig hvordan hun klarte å miste ballen der.

Håpløs utvisning på Kovacs rett før pause. Ikke med vilje hun tråkker på motspilleren. Kunne kanskje godtatt gult kort.

Blir tøft i 2. omgang nå, men sprekker vi ikke helt, så skal avansementet kunne sikres på hjemmebane om en uke.
Svar
#99
(09-18-2024, 08:34 PM)Caanradi Skreiv: Svakeste kampen du har sett?

Synes Enga har vært gode, men stygt balltap på midtbanen av Godø(?) før Anderlecht sin redusering.
Merkelig hvordan hun klarte å miste ballen der.

Håpløs utvisning på Kovacs rett før pause. Ikke med vilje hun tråkker på motspilleren. Kunne kanskje godtatt gult kort.

Blir tøft i 2. omgang nå, men sprekker vi ikke helt, så skal avansementet kunne sikres på hjemmebane om en uke.

Svakeste kampen av damelaget så langt denne sesongen ja, og da snakker jeg om antall balltap, feilpasninger og dårlige utnyttelser av rom som skapes. Vi henger rett og slett ikke sammen - i forhold til hvor gode vi har vært i serien.

Vi fortsetter å miste ballen over hele banen. Heldigvis for oss, er ikke Anderlecch bedre enn Arna Bjørnar. Takk for det.

Tvedten ut, det liker jeg ikke. Hun vet vi kan gjøre ting på egenhånd. Galt bytte spør du meg.

Forøvrig har Bjelde spilt meget bra idag, Thorsnes og Janni har også vært gode så langt.

Føler jeg repeterer meg til det kjedsommelige her, men du verden så dårlig vi spiller. Vi skaper jo sjansene for dem. Enblom i mål klarer jo ikke spille ballen ut lenger enn 20 meter, og bokser rett opp i lufta.
Jeg elsker disse jentene, men dette er en svært dårlig kamp av våre blå og vi har flaks som ikke ligger under. Er kanskje bare jeg som har for store forventninger her?
Svar
Vet ikke hvilke forventninger du har? Det er kvinnefotball. Sammenligner du med herrer, vil du jo bli skuffet uansett. Vårt herrelag hadde vunnet 20 - 0. Minimum. Sammenligner du mot andre kvinnelag, er jo dette uansett et godt resultat.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 2 Gjest(er)