Trådvurdering:
  • 3 stemmer - 3 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Obos - ligaen 2024
For to sesonger siden var vel Brann klar for Eliteserien når det gjensto 5 kamper.

Kan vel bli det samme for oss, selv om noen færre poeng enn Brann hadde.
To seire til og det BLIR opprykk.
Så kan vi hvile spillere mot Mjøndalen før cup-kampen mot Fredrikstad med god samvittighet.
Selv om det øker muligheten for at Mjøndalen tar alle 6 poengene mot oss i år.
Svar
(09-17-2024, 09:05 AM)Bohem33 Skreiv: Moss har i snitt tatt 1,77 poeng per kamp. 
Fortsetter de med det snittet ender de på 53 poeng. 
Vinner vi en kamp til så har vi 54 poeng. 
Dessuten har vi 32 mål bedre målforskjell enn dem. 

Jeg tror ikke Moss klarer å holde oppe snittet på 1,77 poeng per kamp. De overpresterte i starten og har solgt seg ned gjennom overgangsvinduet. De siste tre kampene har de en seier (1-0 mot Mjøndalen) en uavgjort (i går mot xxx) og ett tap (3-2 mot Egersund). Før det vant de mot sogndal og hadde to tap på rad mot oss og ålesund. Det gir to seire (7 poeng) på seks kamper. Kalkulatoren min har solcelle panel og virker derfor ikke nå, men jeg tror det blir mindre enn 1,77 poeng per kamp. 

 Lag nummer fire er fem poeng bak Moss. 

Så det blir som de sa i den gamle reklamen man fikk i posten. Vi kan allerede ha vunnet.

Altså, jeg tror ikke det er tvil om at vi rykker opp. Jeg snakket bare om matematisk rykket opp jeg.

Hvis Bryne slår Moss i internoppgjøret dem mellom så får Moss matematisk maks 60 poeng hvis de vinner resten. Hvis Moss slår Bryne så har begge lag 63 som maks. Hvis det blir uavgjort er Moss på maks 61, mens Bryne er på maks 64. 

Men det krever jo så klart at de vinner alle andre kamper, noe de så klart ikke gjør. Men i øyeblikket så må vi ha 63 poeng for å rykke opp på målforskjell. Og opprykket er klart når vi passerer maksgrensa til et av lagene. Jeg snakker ikke om å vinne serien, men å bli topp 2. Og hver gang enten Bryne eller Moss avgir poeng blir lista lavere for oss.

Slår vi Bryne så tar vi derfor 3 poeng fra deres maks og er på 54. Bryne kan da maksimalt få 60 poeng hvis kampen mellom Moss og Bryne ender uavgjort. Hvis et av lagene vinner den kampen så beholder vinneren sin maks, mens det andre laget taper ytterligere 3 poeng fra sin maks. Så hvis Bryne vinner, så er Moss på maks 60. Men hvis Moss vinner så er Bryne på maks 60.

Men Moss møter Ranheim borte til helga, samme runde vi møter Bryne. Hvis Moss taper der så kan ikke Moss få 60 poeng på noen andre måter enn å slå Bryne. Og gjør de det er Bryne på maks 60 poeng de også.

Runden etter så møter vi AaFK. Slår vi dem så er vi på 57. Så om enten Moss taper hjemme mot Sandnes (lite trolig) eller Bryne taper borte mot Sogndal så er det ikke lenger noen mulighet til at det dårligste laget av dem ender på noe mer enn 57. Og da er vi allerede på 57 og har 32 plussmål mer enn Moss og 24 mer enn Bryne.

Så hvis Ranheim slår Moss, vi slår Bryne og AaFK, og enten Moss eller Bryne taper sin kamp i runden etter er vi oppe etter AaFK.
Svar
Liker matematikken over.
Det er vondt å tenke på å tape 6 poeng mot Mjøndalen, nesten uutholdelig…
Har lenge lurt på når bananskallet kommer, men det Bakke og Myhre har fått til virker veldig solid, sammensatt. Vi snakker OBOS, men likevel. Samtidig er jeg ikke for optimistisk til om vi får en cupfinale, for noe av forsvarspillet vårt ville gitt resultater motsatt vei med bedre motstand. Det samme på angrepslinja. Noen av målene (for eksempel i går) ville ikke kommet mot bedre lag (selvsagt). Men kanskje vi hever nivået mot bedre motstand og kanskje vi er bedre enn jeg tror.
Svar
(09-17-2024, 12:40 PM)Talentløs Skreiv: Liker matematikken over.
Det er vondt å tenke på å tape 6 poeng mot Mjøndalen, nesten uutholdelig…
Har lenge lurt på når bananskallet kommer, men det Bakke og Myhre har fått til virker veldig solid, sammensatt. Vi snakker OBOS, men likevel. Samtidig er jeg ikke for optimistisk til om vi får en cupfinale, for noe av forsvarspillet vårt ville gitt resultater motsatt vei med bedre motstand. Det samme på angrepslinja. Noen av målene (for eksempel i går) ville ikke kommet mot bedre lag (selvsagt). Men kanskje vi hever nivået mot bedre motstand og kanskje vi er bedre enn jeg tror.

Spørs om ikke det var en stallordre om å ta det litt piano på slutten der. 
mange kamper på kort tid. ikke noen vits i å ta ut for mye.
Svar
(09-17-2024, 12:40 PM)Talentløs Skreiv: Liker matematikken over.
Det er vondt å tenke på å tape 6 poeng mot Mjøndalen, nesten uutholdelig…
Har lenge lurt på når bananskallet kommer, men det Bakke og Myhre har fått til virker veldig solid, sammensatt. Vi snakker OBOS, men likevel. Samtidig er jeg ikke for optimistisk til om vi får en cupfinale, for noe av forsvarspillet vårt ville gitt resultater motsatt vei med bedre motstand. Det samme på angrepslinja. Noen av målene (for eksempel i går) ville ikke kommet mot bedre lag (selvsagt). Men kanskje vi hever nivået mot bedre motstand og kanskje vi er bedre enn jeg tror.

Enig, det er vanskelig å si noe konkret om hvor gode vi er når vi møter bedre motstand. 

Men vi møter to nyopprykkede lag i kvart og semifinalen da. Som vel har hatt en litt ulik tilnærming til spill i Eliteserien. Opplever at FFK spiller ganske kynisk, mens Kåffa satser mer på eget spill. 

FFK taper jo 6-1 mot Molde, 4-0 mot Brann. Men drar inn noen kjipe trepoengere med å vinne 1-0. Kåffa byr mer opp til fest og hevder seg mot gode lag. Slår Molde, tar poeng mot Glimt. Men surrer bort en del poeng likevel. 

FFK er nedadgående. Tok 21 poeng på første 10. Som er medaljetemp. Så har det blitt 13 på de siste 12. Som er nedrykkstempo. Det skjedde noe med dem, spesielt når treneren dro. Tror vi har en bra sjanse mot dem. Og spesielt vil det si oss noe om hvor gode vi er mot lag som er litt bedre enn de vi vanligvis møter. Og Kåffa kanskje enda mer. Jeg tror de vil ønske å slå oss på sitt eget spill, så det blir jo også en test i om vi klarer å vinne krigen og få kampen inn i vårt spor. Dessuten er de sikkert veldig lystne på en finale og spesielt om de kan slå ut oss.
Svar
(09-17-2024, 02:58 PM)NilsDN Skreiv:
(09-17-2024, 12:40 PM)Talentløs Skreiv: Liker matematikken over.
Det er vondt å tenke på å tape 6 poeng mot Mjøndalen, nesten uutholdelig…
Har lenge lurt på når bananskallet kommer, men det Bakke og Myhre har fått til virker veldig solid, sammensatt. Vi snakker OBOS, men likevel. Samtidig er jeg ikke for optimistisk til om vi får en cupfinale, for noe av forsvarspillet vårt ville gitt resultater motsatt vei med bedre motstand. Det samme på angrepslinja. Noen av målene (for eksempel i går) ville ikke kommet mot bedre lag (selvsagt). Men kanskje vi hever nivået mot bedre motstand og kanskje vi er bedre enn jeg tror.

Enig, det er vanskelig å si noe konkret om hvor gode vi er når vi møter bedre motstand. 

Men vi møter to nyopprykkede lag i kvart og semifinalen da. Som vel har hatt en litt ulik tilnærming til spill i Eliteserien. Opplever at FFK spiller ganske kynisk, mens Kåffa satser mer på eget spill. 

FFK taper jo 6-1 mot Molde, 4-0 mot Brann. Men drar inn noen kjipe trepoengere med å vinne 1-0. Kåffa byr mer opp til fest og hevder seg mot gode lag. Slår Molde, tar poeng mot Glimt. Men surrer bort en del poeng likevel. 

FFK er nedadgående. Tok 21 poeng på første 10. Som er medaljetemp. Så har det blitt 13 på de siste 12. Som er nedrykkstempo. Det skjedde noe med dem, spesielt når treneren dro. Tror vi har en bra sjanse mot dem. Og spesielt vil det si oss noe om hvor gode vi er mot lag som er litt bedre enn de vi vanligvis møter. Og Kåffa kanskje enda mer. Jeg tror de vil ønske å slå oss på sitt eget spill, så det blir jo også en test i om vi klarer å vinne krigen og få kampen inn i vårt spor. Dessuten er de sikkert veldig lystne på en finale og spesielt om de kan slå ut oss.
Nå må dem vel slå Stabæk først? Eller er det noe jeg har oversett?
Svar
Regner med at vi møtet Kåffa i semi. Håper vi møter Stabæk.
Svar
(9 timer siden)NilsDN Skreiv: Regner med at vi møtet Kåffa i semi. Håper vi møter Stabæk.

Hvis vi møter Stabæk, hvem får da hjemmekamp? Husker for mange år siden at det var 2 oppgjør i serien. Ble litt mer rettferdig.
Svar
(9 timer siden)Wild Touch Skreiv:
(9 timer siden)NilsDN Skreiv: Regner med at vi møtet Kåffa i semi. Håper vi møter Stabæk.

Hvis vi møter Stabæk, hvem får da hjemmekamp? Husker for mange år siden at det var 2 oppgjør i serien. Ble litt mer rettferdig.

Vi får hjemmekamp.
Svar
(8 timer siden)Ettlagioslo Skreiv:
(9 timer siden)Wild Touch Skreiv:
(9 timer siden)NilsDN Skreiv: Regner med at vi møtet Kåffa i semi. Håper vi møter Stabæk.

Hvis vi møter Stabæk, hvem får da hjemmekamp? Husker for mange år siden at det var 2 oppgjør i serien. Ble litt mer rettferdig.

Vi får hjemmekamp.

For å supplere. Lag fra lavere divisjon får hjemmebane. Ved to lag fra samme divisjon, får første trukne lag hjemmebanefordelen. Vi ble trukket først. Derfor får altså vi hjemmebane (som Ettlagioslo skriver).
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 12 Gjest(er)