Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
(09-24-2024, 10:05 AM)NilsDN Skreiv:
(09-24-2024, 09:37 AM)mestah Skreiv: Jeg blir ikke lei meg om vi henter nytt førstevalg på topp, men jeg tviler på det. Tror heller ikke vi har så mye penger å bruke som mange tror.

Jeg tror det er fint mulig å hente en spiss som både er god og som ikke koster 15-20 millioner. Vi må finne en spiss som er på vei opp, ikke en som er på vei ned.

Den spissen vi eventuelt henter kan godt være å gamble litt. Vi er ikke i samme situasjon nå som vi var i f.eks. høsten 2023 der spissen MÅTTE levere fra dag 1. Vi har sannsynligvis fortsatt både Mees og Mo i troppen neste år også.

Selv om jeg kanskje ikke helt har tro på at Mees eller Mo kommer til å herje i Eliteserien neste år, så er de i hvert fall bedre enn Børven.

Det er mange bra fotballand som får fram bra spisser som det går an å hente hit. Det er unge afrikanske og brasilianske spisser som gjør det bra i land som Latvia, Litauen. Det er sikkert noen spisser på Island også. Serbisk liga? Kroatisk? Hva med litt nedover i divisjonene i land som Spania og Portugal?

Det er selvfølgelig mulig, men det er ikke lett. Henter vi en ny spiss som skal rett inn som førstevalg så bør vi nok selge enten Mees eller Mo. Med mindre vi skal ut i Europa så blir det dyrt å lønne tre A-lagsspisser når vi kun bruker en om gangen. Tror også Mees ville bedt om å få dra hvis han skulle vært tredjevalg på topp. 

Henter vi et talent som kan starte sesongen som utfordrer/tredjevalg, så er nok det mer levelig for de to andre. Den spilleren kan være Apold-Aasen, tror jeg. Men jeg blir ikke skuffet om vi henter et supertalent fra Afrika/Brasil eller et annet sted i tillegg.
Svar
Nei, jeg mener vi trenger 3 spisser fordi 2 så og si garantert spiller. Så vi trenger alltid minst 2 friske spisser.
Svar
(09-24-2024, 12:48 PM)NilsDN Skreiv: Nei, jeg mener vi trenger 3 spisser fordi 2 så og si garantert spiller. Så vi trenger alltid minst 2 friske spisser.

Jo da. Men som sagt, skal du hente et nytt førstevalg nå så vil nok Mees be om å få dra. Han vil ikke være tredjevalg. Mo ble nok også forespeilet å bli satset på i Eliteserien, så da om vi allerede etter 6mnd skulle benket han og hentet inn nytt førstevalg - da ville nok også han blitt misfornøyd. 

Vi skal selvfølgelig ha tøff konkurranse om alle plassene. Men vi også tenke litt på dynamikken i laget og stallsammensetning. Jeg mener vi bør ha to spisser som kjemper om å være førstevalg, også vil ha et stort talent bak der igjen som kan få noen minutter når en av de andre spissene er skadet.

Så for meg må vi bytte ut Mees eller Mo dersom vi skal hente inn et nytt førstevalg på topp.
Svar
Jeg mener vi egentlig har det. Mees Rijks er mer et talent enn en ferdig spiller. Han er 21. Det er fortsatt en ung spiller som venter på sitt endelige gjennombrudd. Og den rollen kan ha i 2025 og kanskje 2026 også.
Svar
Nå blir en dansk back fra Brann sannsynlig free agents til nyttår.
Svar
(09-24-2024, 02:03 PM)NilsDN Skreiv: Jeg mener vi egentlig har det. Mees Rijks er mer et talent enn en ferdig spiller. Han er 21. Det er fortsatt en ung spiller som venter på sitt endelige gjennombrudd. Og den rollen kan ha i 2025 og kanskje 2026 også.

Du tenker at en spiller som har scoret 11 mål i OBOS-ligaen (foreløpig) i år, i sin første sesong som A-lagsspiller, vil være fornøyd med å spille 3.div i Norge de neste to årene? 

Og at han vil være fornøyd med å bli sett på som et talent frem til han er 23 år?
Svar
Ja, egentlig. Jeg mener som sagt vi trenger 3 spisser. Med 5 bytter er det mye rotasjon på offensive spillere. I tillegg blr vi ha noen med lite ulike ferdigheter sånn at vi kan endre et kampbilde. Jeg tror ikke vi skal være så innmari bekymra for å tråkke på spillernes følelser.

Vi kommer til å bruke minst 2 av dem i kamp. Og vi kan ikke gå veldig ned i kvalitet hvis en av dem er skadet. Med 5 bytter er det også slutt på den tiden der de fleste som starter også spiller 90 minutter. Det er mye rotasjon på indreløper, spiss og kant.

Fotball blir mindre og mindre et spill 11 mot 11 og mer et spill 20 mot 20.
Svar
(09-25-2024, 01:27 PM)NilsDN Skreiv: Ja, egentlig. Jeg mener som sagt vi trenger 3 spisser. Med 5 bytter er det mye rotasjon på offensive spillere. I tillegg blr vi ha noen med lite ulike ferdigheter sånn at vi kan endre et kampbilde. Jeg tror ikke vi skal være så innmari bekymra for å tråkke på spillernes følelser.

Vi kommer til å bruke minst 2 av dem i kamp. Og vi kan ikke gå veldig ned i kvalitet hvis en av dem er skadet. Med 5 bytter er det også slutt på den tiden der de fleste som starter også spiller 90 minutter. Det er mye rotasjon på indreløper, spiss og kant.

Fotball blir mindre og mindre et spill 11 mot 11 og mer et spill 20 mot 20.
Nå er ikke Bakke og co kjente for å rotere så veldig mye.. Dette handler ikke om spillernes følelser, men en opplevelse av å bli satset på. Du er ikke talent når du bikker 22 år og en karriere er kort.  Mees gidder ikke å bli i klubben om han ikke får et min med spilletid. Tenker han allerede nå er ganske lite tilfreds med situasjonen, ikke mange min han fått i høst. Jeg synes han allerede har tatt klare steg og han er vel vår toppscorer igjen. Ett mer enn Jones? Han kan ikke bli ett tredje valg. Skal vi få inn en ny spiss må det isåfall bli en 18-19 åring som er inneforstått med at han er en utviklingsspiler.
Svar
Vel, vår egen sportsplan definerer 19-23 som «gjennombruddsalder».

Og Brajanacs første 90 minutter kom mot Bryne og da startet han neste på benken.

Hvis det ikke handler om følelser så skjønner jeg ikke helt hva du mener med følt seg satset på. Den som er spiss nummer 3 har en viktig rolle i troppen. Akkurat som reservekeeper. De må være klare og gripe sjansen når den byr seg. Vi tar ikke ut laget på starten av sesongen og forholder oss til det resten av året.
Svar
(09-25-2024, 02:07 PM)NilsDN Skreiv: Vel, vår egen sportsplan definerer 19-23 som «gjennombruddsalder».

Og Brajanacs første 90 minutter kom mot Bryne og da startet han neste på benken.

Hvis det ikke handler om følelser så skjønner jeg ikke helt hva du mener med følt seg satset på. Den som er spiss nummer 3 har en viktig rolle i troppen. Akkurat som reservekeeper. De må være klare og gripe sjansen når den byr seg. Vi tar ikke ut laget på starten av sesongen og forholder oss til det resten av året.
Vålerengas sportsplan er nada for Mees. Kjøper vi en ny spiss som vi prioriterer vil Mees  be om å bli solgt og det skjønner jeg godt! Vi får se hvem som har rett, men synes det blir helt feil å ha en 22 åring som tredjevalg. Det er alt for gammelt. En tredjevalg bør ikke ikke være mer enn 18-19 og være en langtidsprosjekt.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 11 Gjest(er)