Trådvurdering:
  • 3 stemmer - 3 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Obos - ligaen 2024
Takk for svar begge to!!
Svar
En slags oppsummering av runden i OBOS-ligaen.

Aalesund moser xxx 1-5 borte. Åsane moser Mjøndalen 5-0 hjemme. Mjøndalen ligger på nedrykk, sammen med Ulf. Start på kval.plass, og Aalesund rett over der. Plassen i OBOS er på ingen måte sikra for Rekdal & co, så de vil kjempe med nebb og klør om alle poengene som skal deles ut og de er vår neste motstander, allerede på tirsdag. Tror ikke vi skal ta for lett på den kampen, for å si det sånn...De har også bare 8 poeng opp til topp 6 og mulighet for kval.spill. Litt mange lag foran dem og mye som skal gå galt for veldig mange, men å hente 8 poeng på 7 kamper er ingen umulig oppgave i seg selv, om Reka virkelig er i ferd med å få orden på laget.

Stabæk får fik av Start på Nadderud, havner utenfor topp 6 og ser OBOS 2025 i hvitøyet. Kjenner at det plager meg lite. Unner Start å få sanka nok poeng til å kunne spille mot Stabæk neste sesong også.

Det er temmelig jevnt under topp 3, så hvilke lag som ender opp med å få spille kval.kamper er vidåpent. Per nå er Lyn der oppe, og om tabellen ender som den står nå, er Raufoss og Egersund de to første hindrene for Lyn, før de må slå Moss og nr. 13 i ES (som per nå er Sandefjord). Har ikke akkurat kjempetrua på at Lyn skulle klare å karre seg opp i Eliteserien neste år, men synes det hadde vært gøy om de slo følge opp. Å få muligheten til å slå Lyn to ganger i året er langt mer verdt enn å møte uinteressante lag som Sandefjord og Kristiansund, eller Odd (som i skrivende stund ligger på direkte nedrykk) for den sakens skyld. Et annet lag som ligger på direkte nedrykk fra ES er LSK. Nå er det såpass kort tid siden de var nedom OBOS sist, at jeg tenker det er best om de klarer å holde seg i ES og heller surrer rundt der og tror at de er skitgode. Igjen, deilig å ha noen å hate, så Lyn og LSK i ES 2025? Ja takk.
Svar
Ja, vi vant jo ikke. Så vi kan ikke lenger rykke opp etter kampen mot Aalesund.

Men det nest viktigste var at vi ikke tapte mot Bryne, så det kunne bli en slags spenning om hvem som ender på 1.plass. Med 21 poeng igjen å spille om må de ta 10 mer enn oss.

Er nok for optimistisk å håpe på at Sandnes skal klare å ta poeng borte mot Moss i neste runde, men det er vel lov å håpe at Sogndal kan ta poeng hjemme mot Bryne.

Med litt flaks er vi matematisk oppe etter bortekampen mot xxx, som kan være greit nok det. Men er vel morsommere hvis vi i stedet rykker opp hjemme mot Mjøndalen.
Svar
Spent på om vi bytter noe særlig på laget til i morgen. Bakke nevnte vel før Bryne at vi gjorde noen bytter bak med tanke på slitasje.
Regner med vi ser Risnæs fra start. Backbytte blir det nok. Reijks fortjener også en mulighet. Tviler på det blir flere rokkeringer, men Hagen kan også fort dukke opp.
Svar
2 minutter spilt og Sogndal leder over Bryne, mens Sandnes leder over Moss
Svar
(09-25-2024, 07:04 PM)NilsDN Skreiv: 2 minutter spilt og Sogndal leder over Bryne, mens Sandnes leder over Moss

Håper på Bryne og Moss.
Svar
(09-25-2024, 07:36 PM)Ettlagioslo Skreiv:
(09-25-2024, 07:04 PM)NilsDN Skreiv: 2 minutter spilt og Sogndal leder over Bryne, mens Sandnes leder over Moss

Håper på Bryne og Moss.

Hvorfor håpe på Bryne og Moss? For å utsette opprykksfeiringen? 
Var ikke mye hjelp å få fra Ulf som nå ligger under 6-1 i Moss, så vi kan vel anta at Moss tar 3 poeng selv om det er noen minutter igjen. Om jeg leser tabellen rett betyr det at vi leder med 13 poeng på Moss etter 24 runder, noe som betyr at vi vil lede med 16 poeng etter runde 25 og sikre opprykket dersom vi slår xxx og Bryne slår Moss på lørdag.
Svar
(09-25-2024, 08:46 PM)hmchrist Skreiv:
(09-25-2024, 07:36 PM)Ettlagioslo Skreiv:
(09-25-2024, 07:04 PM)NilsDN Skreiv: 2 minutter spilt og Sogndal leder over Bryne, mens Sandnes leder over Moss

Håper på Bryne og Moss.

Hvorfor håpe på Bryne og Moss? For å utsette opprykksfeiringen? 
Var ikke mye hjelp å få fra Ulf som nå ligger under 6-1 i Moss, så vi kan vel anta at Moss tar 3 poeng selv om det er noen minutter igjen. Om jeg leser tabellen rett betyr det at vi leder med 13 poeng på Moss etter 24 runder, noe som betyr at vi vil lede med 16 poeng etter runde 25 og sikre opprykket dersom vi slår xxx og Bryne slår Moss på lørdag.

Jo, nå skal du få høre. Jeg liker pølse i vaffel, og traktorer. I tillegg hindrer de FC Lyn. Du skal få håpe på FC Lyn, Lillestrøm og at Glimt får 200 millioner ekstra på konto. Kos deg. Rykket opp, har vi gjort uansett.
Svar
(09-25-2024, 08:59 PM)Ettlagioslo Skreiv:
(09-25-2024, 08:46 PM)hmchrist Skreiv:
(09-25-2024, 07:36 PM)Ettlagioslo Skreiv:
(09-25-2024, 07:04 PM)NilsDN Skreiv: 2 minutter spilt og Sogndal leder over Bryne, mens Sandnes leder over Moss

Håper på Bryne og Moss.

Hvorfor håpe på Bryne og Moss? For å utsette opprykksfeiringen? 
Var ikke mye hjelp å få fra Ulf som nå ligger under 6-1 i Moss, så vi kan vel anta at Moss tar 3 poeng selv om det er noen minutter igjen. Om jeg leser tabellen rett betyr det at vi leder med 13 poeng på Moss etter 24 runder, noe som betyr at vi vil lede med 16 poeng etter runde 25 og sikre opprykket dersom vi slår xxx og Bryne slår Moss på lørdag.

Jo, nå skal du få høre. Jeg liker pølse i vaffel, og traktorer. I tillegg hindrer de FC Lyn. Du skal få håpe på FC Lyn, Lillestrøm og at Glimt får 200 millioner ekstra på konto. Kos deg. Rykket opp, har vi gjort uansett.

Skjønner. 
Tenker vel kanskje at Lyn uansett ikke vil klare å ta igjen både Bryne og Moss, så direkte opprykk ser jeg som lite sannsynlig for Lyn. Så da kunne det kanskje vært bedre om Sogndal slo Bryne og sneik seg innpå Lyn bakfra og kanskje bidro til å holde Lyn utenfor topp 6 til slutt? Bare en tanke Wink
Svar
Hater både Lyn og Lillestrøm, men blir utrolig kjedelig serie uten følelsen av ekte hat… Brann, RBK og B/G vekker ikke samme engasjement i meg. Ser bare hva kampene mot Lyn har betydd tilskuermessig i år
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 17 Gjest(er)