Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
Tar gjerne i mot Oskar Spiten-Nysæter på venstre ving.
Svar
(10-26-2024, 01:56 AM)Majorstuen Skreiv: Tar gjerne i mot Oskar Spiten-Nysæter på venstre ving.

Tror det er ganske usannsynlig. Blir nok alt for dyr. Kanskje vi kan kjøpe en opsjon da.
Svar
(10-26-2024, 08:37 AM)NilsDN Skreiv:
(10-26-2024, 01:56 AM)Majorstuen Skreiv: Tar gjerne i mot Oskar Spiten-Nysæter på venstre ving.

Tror det er ganske usannsynlig. Blir nok alt for dyr. Kanskje vi kan kjøpe en opsjon da.

Det skjer ikke. Han er den dyreste spilleren i Obos og er verdt nærmere 30 mill i følge transfermarkt. Gutten har og nettopp skrevet ny kontrakt og er nok opptatt av å få mest mulig spilletid. Det passer ikke helt Bakke/ Myhre sin policy. 

Vi har dessuten en Thorvaldsen og en Hammer Kjeldsen som bør satses på nå. Håper klubben har klare planer for hvordan de skal brukes neste år. Bakke/ Myhre har gjort mye bra, men må si jeg hadde håpet på enda mer bruk av våre største talenter i årets sesong. De må få langt mer spilletid neste år. AHK har ett år igjen av kontrakten, vi risikerer å miste han gratis for en spiller som Jokke tidligere har karakterisert som en av de aller største talentene i Europa i sitt kull og plass.
Svar
Hvorfor ikke? Vi har da kjøpt opsjoner fra Stabæk før? Wink
Svar
Det ligger ganske mange indirekte effekter i potten av å hente an av de største stjernene til Stabæk. De siste 10 årene har det vært Stabæk og ViF som til slutt har endt opp med de største talentene i Oslo. Om vi klarer å hente et av de største talentene til Stabæk (kun slått av Olderheim) vil dette skape bane for andre spillere som 14-15 og skal velge en klubb de vil gå gradene i.

Vi har levert Osame, Aron og Odin Thiago ut av ligaen på høyt nivå. Stabæk har Børkeiet, Ola Brynhildsen (Molde), Emil Bohinen, Vetlesen (Glimt) og Nusa.

Valgte å ikke gå alt for langt bake i tid når jeg plukket ut overganger, men det kan virke som at de beste spillerne velger Stabæk på yngre nivå. Men, må også gi cred til begge klubbene for utviklingen av spillere. Begge lagene er høyt opp på dette i norsk målestokk.

Det er ikke mange månedene siden Nils ville bruke en god slant på en spiller fra Sogndal. I dagens marked blr vi ha råd til å betale rundt 15-20 for Olderheim eller Spiten-Nysæther - det er nærmest garantert at begge disse vil gå ut for rundt 40-60.000.000. Stabæk kan også bli nødt til å selge dersom de ikke rykker opp.

Jeg skal tørre å påstå at de to seneste eksemplene av at vi har handlet talenter for en større sum er Daniel Fredheim Holm og Bård Finne. Ilic kanksje? Poenget mitt er at alle tre eksemplene har gått relativt bra. Vi har hatt ek stugg uvane og heller hentet 5 spillere til 2.000.000 enn en til 10.000.000.
Svar
(10-26-2024, 11:13 PM)Majorstuen Skreiv: Det ligger ganske mange indirekte effekter i potten av å hente an av de største stjernene til Stabæk. De siste 10 årene har det vært Stabæk og ViF som til slutt har endt opp med de største talentene i Oslo. Om vi klarer å hente et av de største talentene til Stabæk (kun slått av Olderheim) vil dette skape bane for andre spillere som 14-15 og skal velge en klubb de vil gå gradene i.

Vi har levert Osame, Aron og Odin Thiago ut av ligaen på høyt nivå. Stabæk har Børkeiet, Ola Brynhildsen (Molde),  Emil Bohinen, Vetlesen (Glimt) og Nusa.

Valgte å ikke gå alt for langt bake i tid når jeg plukket ut overganger, men det kan virke som at de beste spillerne velger Stabæk på yngre nivå. Men, må også gi cred til begge klubbene for utviklingen av spillere. Begge lagene er høyt opp på dette i norsk målestokk.

Det er ikke mange månedene siden Nils ville bruke en god slant på en spiller fra Sogndal. I dagens marked blr vi ha råd til å betale rundt 15-20 for Olderheim eller Spiten-Nysæther - det er nærmest garantert at begge disse vil gå ut for rundt 40-60.000.000. Stabæk kan også bli nødt til å selge dersom de ikke rykker opp.

Jeg skal tørre å påstå at de to seneste eksemplene av at vi har handlet talenter for en større sum er Daniel Fredheim Holm og Bård Finne. Ilic kanksje? Poenget mitt er at alle tre eksemplene har gått relativt bra. Vi har hatt ek stugg uvane og heller hentet 5 spillere til 2.000.000 enn en til 
Altså, det er lov å drømme, men er redd for at du/dere blir skuffet. )det vil aldri skje! Vi bør og ha lært nå. Siste gang vi hentet en så ung spiller som vi brukte veldig mye penger på så,fikk det ganske store konsekvenser. Enden på visa var at spilleren aldri slo helt gjennom heller, jfr Stengel og vi fikk aldri igjen for vår investering. 

Tviler og sterkt på at vi har så mye penger på bok og det blir nok mer fornuftige spillerkjøp neste år. Det er vel bare BG som kan tillate seg å bruke slike summer her i Norge.
Svar
Ja, Stengel må man ta med selvfølgelig! Stengel kostet vel 4 millioner om jeg ikke husker feil? Pluss en opsjon selvfølgelig, men den må man vel nesten se bort fra. Når det gjelder ønskene jeg nevnte ovenfor er det en ønsketenkning og ikke noe jeg tror kommer til å skje.

Edit; Stengel kom vel gratis som bosman?
Svar
Tror disse gutta er litt for store og anerkjente talenter nå. Lite for dem å vinne på å komme hit. Stabæk har videresalgsklausul på Nusa og de fikk inn bra for han nå i sommer. Ikke noe konkurssalg der tror jeg.

Baidoo, når jeg foreslo han i mai, så var det å bruke de antakelig 10 millionene for Håkans på han. Det var da Håkans ble sett på kamp i Sverige. Da hadde Baidoo vel bare spilt 7-8 kamper i OBOS.og folk hadde ikke helt fått øynene opp for han. Om Sogndal hadde akseptert 10 for han da vet ingen. Det ville fortsatt vært et veldig bra salg i OBOS, men de fikk jo en del for han 3 måneder senere da.

Jeg tenker sånne kjøp som det er snakk om her er kjøp vi gjør hvis vi selger Jones for 40-50. Da er det bedre å bruke en stor del av det på en erstatter som er minst like god, enn å rote rundt i rotekassa for å se om vi finner noe der. Det er jo en (av mange) svakheter sånn som vi holdt på før. Vinninga går opp i spinninga når det vi tjener på salg blir brukt på folk som Mörfeldt, Camara som vi må gi bort gratis.

Om vi har penger eller ikke til noen talenter fra Stabæk er vel opp til Trøim. Men vi trenger mye nå i Eliteserien. Så for denne gangen i hvert fall tror jeg det er lurere å bruke penga på det vi faktisk trenger. Så får vi heller ta de neste talentene når vi igjen er etablert i Eliteserien.
Svar
(10-27-2024, 10:13 AM)NilsDN Skreiv: Tror disse gutta er litt for store og anerkjente talenter nå. Lite for dem å vinne på å komme hit. Stabæk har videresalgsklausul på Nusa og de fikk inn bra for han nå i sommer. Ikke noe konkurssalg der tror jeg.

Baidoo, når jeg foreslo han i mai, så var det å bruke de antakelig 10 millionene for Håkans på han. Det var da Håkans ble sett på kamp i Sverige. Da hadde Baidoo vel bare spilt 7-8 kamper i OBOS.og folk hadde ikke helt fått øynene opp for han. Om Sogndal hadde akseptert 10 for han da vet ingen. Det ville fortsatt vært et veldig bra salg i OBOS, men de fikk jo en del for han 3 måneder senere da.

Jeg tenker sånne kjøp som det er snakk om her er kjøp vi gjør hvis vi selger Jones for 40-50. Da er det bedre å bruke en stor del av det på en erstatter som er minst like god, enn å rote rundt i rotekassa for å se om vi finner noe der. Det er jo en (av mange) svakheter sånn som vi holdt på før. Vinninga går opp i spinninga når det vi tjener på salg blir brukt på folk som Mörfeldt, Camara som vi må gi bort gratis.

Om vi har penger eller ikke til noen talenter fra Stabæk er vel opp til Trøim. Men vi trenger mye nå i Eliteserien. Så for denne gangen i hvert fall tror jeg det er lurere å bruke penga på det vi faktisk trenger. Så får vi heller ta de neste talentene når vi igjen er etablert i Eliteserien.

godt skrevet. Som sagt, det var et ønske og når det gjaldt det med at Stabæk kanskje måtte kvitte seg med sider baserte jeg på agenter/spillere ønsket at spillerne sine skulle spille på et høyere nivå enn obos.
Svar
(10-27-2024, 10:02 AM)Majorstuen Skreiv: Ja, Stengel må man ta med selvfølgelig! Stengel kostet vel 4 millioner om jeg ikke husker feil? Pluss en opsjon selvfølgelig, men den må man vel nesten se bort fra. Når det gjelder ønskene jeg nevnte ovenfor er det en ønsketenkning og ikke noe jeg tror kommer til å skje.

Edit; Stengel kom vel gratis som bosman?

Stengel kom ikke gratis, nøyaktig hvor mye han kostet til slutt vet jeg ikke ettersom det var en lyssky handel der en islending og var involvert , (husker ikke navnet) Stengel kostet oss dyrt og det ble jo i tillegg en rettsak til slutt. 

I utgangspunkt tenker jeg vi har ett større nedslagsfelt enn Stabekk og det kryr jo av talenter i Oslo og omegn . Utfordringen ligger jo å skille klinten fra hvete, satse på de riktige spillerne og gi dem gode utviklingsbetingelser. Jeg er egentlig like opptatt av å bygge klubb som å bygge lag. Vi må ha bedre infrastruktur, med bedre og flere baner, flere speidere og flere utviklingstrenere.  Så må vi få en ordentlig  samarbeidsklubb eller to i Obos som vi kan låne våre nest beste hos så de får utviklet seg. Da vil de beste talentene komme til oss. 

Spillere som Baidoo har jeg ikke noe imot at vi fårWink men de må vi finne selv i Afrika eller andr steder i verden så vi slipper å betale en sky høy mellomleggspris desoom de er innom klubber som Stabekk eller Sogndal (som forøvrig er mye flinkere enn oss til å finne gull). Der har vi noe å lære. Er vel bare Ejiuke som har slått til hos oss.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: ep1fo, 34 Gjest(er)