Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
Tokmac Nguen eraktuell for Vålerenga.
Venstre kant med masse erfaring.

(10-28-2024, 05:07 PM)Oldtimer Skreiv: Jo, som jeg skrev, så har vi fått opp mange, men dette er alle talenter vi kjente godt til for tre år siden.
De siste tre årene er det ikke dukket opp noen nye med en viss wow faktor. Apold Aasen er jeg enn sålenge avventende til, er ikke helt overbevist.

da må du følge mer med. 

De som virkelig er spennende på rekruttlaget i mine øyne er Gabriel Opsahl (lillebror), Taha Usman og diamanten Emin Pajic.
Svar
Tokmac Chol Nguen er født i Kenya, men er norsk statsborger. Han står med en landskamp. 

Han fylte 31 år for halvannen uke siden. 

I år har han spilt så vidt over 1 000 minutter for Djurgården i Allsvenskan fordelt på 20 kamper som har gitt han seks mål 4 assist og to gule kort. 
Pluss fem kamper i Europa der han har to mål. 

Hans forrige klubb var Ferencvárosi TC (Ungarn) Der var han fra 18/19 sesongen til 23/24 sesongen Han vant serien 6 ganger og cupen en gang 
Han hadde ni mål 6 assist i serien 21/22
11 mål 3 assist i serien 20/21 

I Norge har han spilt mest for Strømsgodset og vunnet serien en gang

Totalt i karrieren står han med 78 mål 56 assist på 328 kamper. 

Han har spilt mest som venstreving (98 kamper) og offensiv midtbane (91 kamper) 

Litt som høyre ving (25 kamper) og spiss (13 kamper) 

Tokmac Chol Nguen - Detailed stats | Transfermarkt

I følge ryktene er Bodø Glimt også interessert i han, men det spørs vel om han vil være fast der. 

Han har vært involvert i seks kamper mot oss fem for godset og en for bærum 
Også har han ikke vært i troppen i ni kamper mot oss. 
Av de seks har han 4 seire en uavgjort og ett tap han har skårt to mål mot oss og fått en en assist.
Svar
(10-29-2024, 03:57 PM)Bohem33 Skreiv: I følge Twitter er vi med i kampen om en norsk ving 

Vålerenga er en av klubbene som er interessert i Tokmac Nguen,

Se @engamann1913 

Men det skal vel litt til vel?

Jeg er litt sånn meh til Nguen. Han var en ålreit spiller når han var i Norge, så tror jeg han gjorde det veldig bra i Ungarn. Og han gjør det vel ålreit i Sverige også. Ikke helt fast på laget, men han spiller jo i en stor klubb som ikke har vært ute av topp 4 siden 2018 og som snitter på rundt 20 000 på tribunen. Så han har sikkert noe å gjøre i en nyopprykket klubb i Norge også.

Er vel litt mer det med motivasjonen hans jeg kanskje er litt skeptisk til. Kommer han hit fordi han faktisk er motivert, eller kommer han fordi det var det beste han kunne finne i en karriere som er litt på hell.
Svar
(10-29-2024, 05:38 PM)NilsDN Skreiv: Jeg er litt sånn meh til Nguen. Han var en ålreit spiller når han var i Norge, så tror jeg han gjorde det veldig bra i Ungarn. Og han gjør det vel ålreit i Sverige også. Ikke helt fast på laget, men han spiller jo i en stor klubb som ikke har vært ute av topp 4 siden 2018 og som snitter på rundt 20 000 på tribunen. Så han har sikkert noe å gjøre i en nyopprykket klubb i Norge også.

Er vel litt mer det med motivasjonen hans jeg kanskje er litt skeptisk til. Kommer han hit fordi han faktisk er motivert, eller kommer han fordi det var det beste han kunne finne i en karriere som er litt på hell.

Jeg tok ikke bølgen eller ble eitranes jeg heller så meh er en god oppsummering. 

Ser man på YouTube klipp så virker det som han har en styrke kontringer og at han er god på å skyte fra rett utenfor og innenfor motstanderens 16-meter når han kommer i stor fart etter at laget har vunnet ballen. På YouTube får man se alle gangene han lykkes og ingen av gangene han mislykkes så hvor verdifullt det er kan diskuteres. 

TOKMAC CHOL NGUEN | 2021 | Norway Superstar Ferencvaros [HD]

https://youtu.be/WRCqoeyYmY0?feature=shared 

Så er det som du skriver vanskelig å vite hvor motivert han er når han er over 30 og kommer fra Sverige der de har omtrent dobbelt så mange på tribunen. 
Graver han da ekstra dypt for å brillijere i tre sesonger til eller er det fint å få en kontrakt til å bo hjemme igjen på tampen av karrieren. 

Men heldigvis er Jokke og co bedre på å vurdere dette enn meg og det er gøy at vi igjen har spillere og diskutere. 

Herregud som jeg har savnet en skikkelig silly season, avisens tips og fantasy. 
Det blir en helt annen oppbygging til neste års sesong enn årets for å si det sånn. 

Det virker i hvert fall som vi sikter oss inn på en venstre ving og det er jo bra da. 
Da håper jeg det betyr at vi tenker at minst en av Strand og Riisnæs er midtbanespillere og ikke at de tre (om Nguen eller noen andre kommer) skal dele på den plassen.
Svar
For meg handler det vel først og fremst om motivasjonen hans. Er han eventuelt her fordi han er ekte motivert for å komme og bidra. Eller er det bare at å spille for oss står på bucket lista før han legger opp. Ville følt meg mer komfortabel med en spiller fra vår egen klubb, f eks Håvard Nielsen. Han her er fra Drammen. Så mindre rart om han dro til Godset kanskje.

Men han er/var definitivt god nok. Men ikke så god at han kan droppe ned tre hakk og fortsatt være god nok. Ville han kommet hit hvis han hadde bedre muligheter. Sannsynligvis ikke. Men det kan vel sies om de fleste. Om han faktisk kommer så blir han nok ikke den beste eller verste signeringen vi har gjort. Så får vi bare håpe han er sulten og motivert.
Svar

(10-28-2024, 05:07 PM)Oldtimer Skreiv: Jo, som jeg skrev, så har vi fått opp mange, men dette er alle talenter vi kjente godt til for tre år siden.
De siste tre årene er det ikke dukket opp noen nye med en viss wow faktor. Apold Aasen er jeg enn sålenge avventende til, er ikke helt overbevist.

da må du følge mer med. 

De som virkelig er spennende på rekruttlaget i mine øyne er Gabriel Opsahl (lillebror), Taha Usman og diamanten Emin Pajic.

Har da sett endel VIF2 kamper uten at noen av de har fremhevet seg, men skulle de utvikle seg til å bli gode førstelagsspillere, så er jo det utrolig  bra.
Svar
(10-29-2024, 06:46 PM)NilsDN Skreiv: For meg handler det vel først og fremst om motivasjonen hans. Er han eventuelt her fordi han er ekte motivert for å komme og bidra. Eller er det bare at å spille for oss står på bucket lista før han legger opp. Ville følt meg mer komfortabel med en spiller fra vår egen klubb, f eks Håvard Nielsen. Han her er fra Drammen. Så mindre rart om han dro til Godset kanskje.

Men han er/var definitivt god nok. Men ikke så god at han kan droppe ned tre hakk og fortsatt være god nok. Ville han kommet hit hvis han hadde bedre muligheter. Sannsynligvis ikke. Men det kan vel sies om de fleste. Om han faktisk kommer så blir han nok ikke den beste eller verste signeringen vi har gjort. Så får vi bare håpe han er sulten og motivert.
Dersom det er beste de klarer å hoste opp, så kommer ikke jeg til å applaudere. De går gang på gang i den samme fella. Fyren har nok ikke oss på en bucket liste. Kommer han til oss er tipper jeg det kun handler om penger og ikke ambisjoner. 
Jeg kan forstå at vi trenger en venstre ving, men hvorfor leter man ikke etter nye fjes? Finnes en haug av spillere som hadde klart seg fint i ES , for en billigere penge og som og var yngre . Vi Kunne og lånt en spiller fra en større klubb i Europa ett års tid istenfor og låse oss fast til en spiller som vil må signere i 2-3 år.
Svar
(10-29-2024, 08:10 PM)Blue 1978 Skreiv:
(10-29-2024, 06:46 PM)NilsDN Skreiv: For meg handler det vel først og fremst om motivasjonen hans. Er han eventuelt her fordi han er ekte motivert for å komme og bidra. Eller er det bare at å spille for oss står på bucket lista før han legger opp. Ville følt meg mer komfortabel med en spiller fra vår egen klubb, f eks Håvard Nielsen. Han her er fra Drammen. Så mindre rart om han dro til Godset kanskje.

Dersom det er beste de klarer å hoste opp, så kommer ikke jeg til å applaudere. De går gang på gang i den samme fella. Fyren har nok ikke oss på en bucket liste. Kommer han til oss er tipper jeg det kun handler om penger og ikke ambisjoner. 
Jeg kan forstå at vi trenger en venstre ving, men hvorfor leter man ikke etter nye fjes? Finnes en haug av spillere som hadde klart seg fint i ES , for en billigere penge og som og var yngre . Vi Kunne og lånt en spiller fra en større klubb i Europa ett års tid istenfor og låse oss fast til en spiller som vil må signere i 2-3 år.

Ro ned litt. Vi er i oktober og det står i ryktet at vi er en av flere klubber som følger situasjonen. Agurknytt.
Svar
Dette er bare tull. Ingeting å bruke kalorier på.
Svar
Sitter og lurer på muligheten for å hente tilbake Andrej Ilic i løpet av ett års tid.

Stakkars mannen ble skadet med en gang i Lille og der ble det bare noen minutter i 2 seriekamper og 2 cupkamper på tampen av sist sesong.

Nå på utlån i Union Berlin som ikke virker å ha interesse av å bruke ham.
De har cupkamp mot Bielefeld i kveld, men neppe noen Ilic å se på banen der heller.

Kanskje han kan restarte karrieren hos oss?
Mulig f.eks 1,5 sesong fra neste sommer.
Men markedsverdien er ennå på rundt 35 mill ser jeg, så den må falle kraftig først.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: mestah, 12 Gjest(er)