Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
Galskap å låne Ilic uten en grei opsjon.
Skulle vi i såfall satt Baranjac og Rijks på sidelinja neste år, og så børsta støvet av dem i 2026 ? Det hadde sikkert vært vellykka....
Svar
(10-31-2024, 02:51 PM)Wild Touch Skreiv:
(10-30-2024, 09:41 PM)NilsDN Skreiv: Jeg klarer heller ikke helt å se hva vi har å vinne på å låne han i stedet for å kjøpe en annen.

Vel, å vinne fotballkamper f.eks. Ville heller låne han, og kvalifisere oss for europa, enn at vi kjøper en som ikke er riktig så god. Å låne han for så å havne midt på tabellen er selvfølgelig noe tull og bortkastet, men da er det jo greit at vi ikke har betalt dyre dommer for han. 

Å få klubben på en oppadgående spiral er det viktigste nå. Hvordan vi kommer dit kan jo diskuteres, men gode spillere hjelper definitivt.

Enig i at Ilic lån, hvis det garanterte en topp 3 plass gir god mening. Problemet er at det gjør det ikke. Har han i det hele tatt spilt en obligatorisk kamp siden vi spilte mot Kristiansund? 

Var ganske mye bråk rundt han sist og jeg tenker at en utrent spiller med mye støy rundt seg trenger vi ikke på lån. 

https://www.dagbladet.no/video/fikk-ilic...r/XuTLOAAa
Svar
(10-31-2024, 06:17 PM)NilsDN Skreiv:
(10-30-2024, 09:41 PM)NilsDN Skreiv: Jeg klarer heller ikke helt å se hva vi har å vinne på å låne han i stedet for å kjøpe en annen.

Vel, å vinne fotballkamper f.eks. Ville heller låne han, og kvalifisere oss for europa, enn at vi kjøper en som ikke er riktig så god. Å låne han for så å havne midt på tabellen er selvfølgelig noe tull og bortkastet, men da er det jo greit at vi ikke har betalt dyre dommer for han. 

Å få klubben på en oppadgående spiral er det viktigste nå. Hvordan vi kommer dit kan jo diskuteres, men gode spillere hjelper definitivt.

Enig i at Ilic lån, hvis det garanterte en topp 3 plass gir god mening. Problemet er at det gjør det ikke. Har han i det hele tatt spilt en obligatorisk kamp siden vi spilte mot Kristiansund? 

Var ganske mye bråk rundt han sist og jeg tenker at en utrent spiller med mye støy rundt seg trenger vi ikke på lån. 

Nå var ikke det ikke mynta spesielt på Ilic, men på lån generellt. Det er selvfølgelig ingenting som er sikkert, men vi vet hva han stod for. Når det gjelder agnten hans, så er jeg helt enig. Burde i det minste prøve å unngå slike mennesker. 

Men vi trenger sårt å blande oss inn i toppen av norsk fotball før forspranget til de andre blir for stort. Ved å kvalifisere seg til Europa,  er det ikke bare premie penger å hente, men verdien på våre egne spillere kommer til å stige.

(10-31-2024, 04:52 PM)Oldtimer Skreiv: Galskap å låne Ilic uten en grei opsjon.
Skulle vi i såfall satt Baranjac og Rijks på sidelinja neste år, og så børsta støvet av dem i 2026 ? Det hadde sikkert vært vellykka....

Hvis Ilic hadde vært sitt gamle jeg, ja. Uten tvil. Hvis ikke han leverer så får de jo sjansen sin ganske fort. Kan ikke tenke "stakkars dem". Dette er jo elite sport, ikke breddeidrett.
Svar
Gøy at man har ulike meninger og tenker forskjellig. 

Er alle enige blir jo et forum lite spennende. 

Og garantier har man jo aldri, så selv om vi hadde henta 9-ern på City kunne det ha floppet og en få har troa på kan bli bra. 
Men noen signeringer virker det mer sannsynlig at kan bli en suksess enn andre. 

Illics agent ble beskrevet som helt idiot, det trekker ned. Samtidig har vi lykkes med å forhandle med han før og at han er sånn kan kanskje ha skremt større klubber unna. 
For Jokke tror jeg at å forholde seg til han er en svært liten pris å betale om han føler at belønningen er en veldig god spiller. 

Illic har utvilsomt falt i verdi siden sist og han har fått få minutter spilletid noe som enkelt kan forklares med at han brakk beinet første kamp. 
Skulle vi fått han tilbake måtte man gjort en grundig vurdering på om han var helt frisk igjen. 
Vi måtte selvsagt også vurdere motivasjonen hans, men om han er villig til å komme hit så ville det jo vært utrolig rart om han ikke gjorde sitt ytterste for å prestere og komme seg videre til et høyere nivå. Han ville visst at han hadde lykkes med det før og at han da tjente svært godt på å levere.  
Om vi kunne velge ville vi selvsagt hatt med en opsjon, men da ser jeg ikke helt at avtalen er så attraktiv for franskmennene. De vil nok ha en ny start med han, at han kommer tilbake i toppform og forhåpentligvis ikke igjen brekker beinet i første kamp. Om de er klare for å realisere tapet så ville det vært lurere å selge han enn å forsøke å låne han ut. 
Var det snakk om salg tror jeg det er langt mindre realistisk at han ville til oss. Da tror jeg det finnes andre klubber et sted mellom Lille og oss i fotball hierarkiet og at Illic krever langt høyere lønn enn vi kan tilby. 

Jeg er enig med deg NilsDN når du skriver: 
"Kommer han hit så er det på lån, ikke faen om Lille avskriver en spiller til nærmere 40 millioner etter et halvår. Han er damaged goods, han har ikke fått det til på nivået høyere. Så hvor motivert han er og i hvilken form han er er veldig usikkert. I tillegg spørsmål ved hvor godt han passer inn i en annen spillestil nå enn når han var en suksess her sist". 

Ja det er usikkert hvilket nivå han er på. Men hadde han kommet i dag eller første januar eller til og med i løpet av februar så ville han hatt en god del tid til sesongoppkjøring og kunne fokusere på å komme tilbake i form. Han har ikke fått det til på høyere nivå, men han har jo nesten ikke fått prøvd seg på høyere nivå heller. Han ble skada umiddelbart og det virker ikke som franskmennene har tid til å la han få komme i gang igjen, derfor lånte de han ut for så å kunne teste han når han igjen er i form. Men tyskerne virker lite interessert i å bruke han, kanskje har de funnet noen ande de tror mer på og som de faktisk eier. Det øker sjansen for at han kan lånes ut hit. 
På spørsmålet om spillestil så ser jeg helt klart problemstillingen, men jeg tror absolutt at trenerne er mer enn villig til å tilpasse stilen spillernes egenskaper. Lykkes ikke Illic like godt i den nye rollen så sørger vi for å prøve å spille han god. Man er villig til å gjøre mye for å få toppskåreren i ligaen. Og med 13 mål på 9 kamper er man definitivt potensielt toppskårer materiale. 

Jeg tror ikke vi får se han igjen i kongeblått, men det er neppe fordi vår klubb ikke vil det eller ikke tror på han.
Svar
(11-01-2024, 12:26 PM)Wild Touch Skreiv:
(10-31-2024, 06:17 PM)NilsDN Skreiv:

Nå var ikke det ikke mynta spesielt på Ilic, men på lån generellt. Det er selvfølgelig ingenting som er sikkert, men vi vet hva han stod for. Når det gjelder agnten hans, så er jeg helt enig. Burde i det minste prøve å unngå slike mennesker. 

Men vi trenger sårt å blande oss inn i toppen av norsk fotball før forspranget til de andre blir for stort. Ved å kvalifisere seg til Europa,  er det ikke bare premie penger å hente, men verdien på våre egne spillere kommer til å stige.

(10-31-2024, 04:52 PM)Oldtimer Skreiv: Galskap å låne Ilic uten en grei opsjon.

Hvis Ilic hadde vært sitt gamle jeg, ja. Uten tvil. Hvis ikke han leverer så får de jo sjansen sin ganske fort. Kan ikke tenke "stakkars dem". Dette er jo elite sport, ikke breddeidrett.
Selvfølgelig synes man ikke synd på folk som. Ikke får plass.
Poenget var, hva med sesongen 2026, hvis vi låner Ilic i et år, uten opsjon, og han spiller såpass bra at han holder de andre ute av laget?
Svar
Det skjer jo ikke så mye som er verdt å diskutere, så vi kan like gjerne diskutere noe som ikke kommer til å skje.

Ilic har absolutt ingen ting å vinne på å komme hit. Han har allerede bevist at han er god i Eliteserien, det trenger han ikke bevise en gang til. Hvis han likevel kommer hit, spiller veldig bra, så er han likevel bare en 26 år gammel spiss som aldri har lyktes i en serie bedre enn Eliteserien og sikkert ikke så veldig interessant for store klubber. Derimot risikerer han å vise at han ikke lenger engang holder Eliteserienivå og med det ødelegge alle muligheter for noe bedre.

Pr i dag kan han si han spiller på et Topp 4 lag i Frankrike, de endte på 4.plass forrige sesong og ligger på 4.plass nå. Og at han bare ble lånt ut til feil klubb. Klubben som låner han nå endte på plassen over nedrykk forrige sesong, men er nå høyt på tabellen. De er nummer 4 i Bundesliga. Og det er kanskje 'never change a winning team' som gjelder der. Vanskelig å spille seg inn på et lag som overpresterer. Spesielt for en lånespiller som prøver å ta plassen fra en spiss de eier selv.

Han ble lånt inn til en klubb som lå i bunnen av Bundesliga i fjor, som gjorde en totalrenovering av stallen og året etter igjen er med i toppen. Dessverre for han er han i øyeblikket ikke inne i laget. Men det finnes veldig mange nivåer mellom topp 4 i Tyskland eller Frankrike og antakeligvis midt på treet i norsk Eliteserie som det heller går an å prøve. Før han eventuelt kommer tilbake hit. Det er kanskje en liten overraskelse at Union Berlin er så høyt som de er nå, for jeg vil si at Topp 4 i Tyskland er bedre enn Topp 4 i Frankrike. Så han har blitt lånt ut til en klubb som i øyeblikket er bedre enn den han forlot for å få spilletid.

Så for Lille, hvis de bare skal låne han ut for å få solgt han, er det bedre om han prøver seg i bunnen av Bundesliga, et lag i bunnen i Frankrike. Eller i serier som i Nederland, Belgia, Østerrike eller Sveits. Presterer han der så har han en høyere markedsverdi enn hvis han presterer i Norge.

For Ilic er det bedre å prøve seg på en bedre serie enn Norge, fordi her har han alt å tape og ingen ting å vinne.

Vi for vår del risikerer kanskje ikke så mye utover å få en spiss som ikke passer så godt til den spillestilen jeg antar vi skal ha til neste år. Vi risikerer også misnøye hos de to spissene vi kjøpte i 2024 hvis vi prioriterer en spiller vi kun har på lån. I tillegg er det mye støy fra agenter og annet.

Det er det jeg mener når jeg sier at vi og Ilic var en god match for hverandre i 2023. Men vi er ikke det i 2025.

Så jeg håper rett og slett at vi finner på noe annet på spissplass. Jeg tror ikke at det kommer noe bra ut av å låne Ilic.
Svar
Jeg forstår meg ikke på den romantiseringen av tidligere spillere.
Svar
Ilic var plutselig verdensmester, for god for oss og skapte et helvetes sirkus for å komme seg vekk, så fuck han fyren. Godt å se instant karma for en gangs skyld. Han kan sitte på diverse benker til kontrakt blir terminert og så spille i en eller annen korrupt bakgårdsliga for småpenger og tenke tilbake til da han gjorde et skikkelig dumt valg.
Svar
Du kan vedde på at om kontrakten hans blir terminert er det minst 4-6 Norske klubber som vil vurdere og hente han..
Svar
(11-01-2024, 08:36 PM)Glennsoe Skreiv: Du kan vedde på at om kontrakten hans blir terminert er det minst 4-6 Norske klubber som vil vurdere og hente han..

Ja, men det er jo en helt annen situasjon.

Om vi eier Ilic så er det kanskje verdt bryderiet. Å låne han gir lite mening for meg.
Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: NilsDN, 1 Usynlig(e) bruker(e), 10 Gjest(er)