VPN-forum
Enga - Åsane 16. sept 2024 kl 19 - Utskriftsvennlig utgave

+- VPN-forum (https://www.vpn.no/forum)
+-- Forum: Vålerenga sport og fritid (https://www.vpn.no/forum/forum-1.html)
+--- Forum: Vålerenga Fotball (https://www.vpn.no/forum/forum-2.html)
+--- Tråd: Enga - Åsane 16. sept 2024 kl 19 (/thread-273.html)

Sider: 1 2 3 4


RE: Enga - Åsane 16. sept 2024 kl 19 - Flemmern - 09-16-2024

Som Nils skriver tidligere her, er det nå i praksis KUN Moss som kan hindre oss i å rykke opp.
Det er 8 kamper igjen og Moss er 12 poeng bak og langt dårligere målforskjell. De må med andre ord ha 13 poeng mer enn oss på de 8 kampene.
4 seire er vi sikre på opprykk, men Moss er ikke gode nok til å vinne alle sine 8 kamper.

Mitt stalltips er at vi trenger 2 seire til for å rykke opp. Vinner vi mot Bryne er mye gjort.

Forøvrig grei kamp hvor vi har full kontroll stort sett hele veien. Greit Åsane har ballen i perioder av andre omgang, men de skaper ikke annet enn ett skudd innafor ramma.
Banens beste? Jarl, Ambina og Jones får dele den.


RE: Enga - Åsane 16. sept 2024 kl 19 - OsloBohem - 09-16-2024

Må si jeg ble skuffa over Ikaros i dag. Gjengen kjørte «Frihet for Ultras» banner for rasistene som har blitt utestengt av klubben. Faen meg lavmål. Bortsett fra det så var det en herlig kveld på Stadion.


RE: Enga - Åsane 16. sept 2024 kl 19 - Flemmern - 09-16-2024

(09-16-2024, 09:28 PM)OsloBohem Skreiv: Må si jeg ble skuffa over Ikaros i dag. Gjengen kjørte «Frihet for Ultras» banner for rasistene som har blitt utestengt av klubben. Faen meg lavmål. Bortsett fra det så var det en herlig kveld på Stadion.

Så den bannern ja, men tenkte ikke noe over det. Hvis så er tilfelle som du sier, viser det bare at det siste rasshølet ikke er fjerna.


RE: Enga - Åsane 16. sept 2024 kl 19 - Østblokka - 09-16-2024

(09-16-2024, 09:28 PM)OsloBohem Skreiv: Må si jeg ble skuffa over Ikaros i dag. Gjengen kjørte «Frihet for Ultras» banner for rasistene som har blitt utestengt av klubben. Faen meg lavmål. Bortsett fra det så var det en herlig kveld på Stadion.

Nei, det er ikke for dem. Det er for en av de yngre i Ikaros som ble lagt i bakken av snuten bare fordi de sprayet litt grafitti. Kanskje du skal sjekke opp litt før du kommer med sånt lavmål.


RE: Enga - Åsane 16. sept 2024 kl 19 - OsloBohem - 09-16-2024

(09-16-2024, 10:55 PM)Østblokka Skreiv:
(09-16-2024, 09:28 PM)OsloBohem Skreiv: Må si jeg ble skuffa over Ikaros i dag. Gjengen kjørte «Frihet for Ultras» banner for rasistene som har blitt utestengt av klubben. Faen meg lavmål. Bortsett fra det så var det en herlig kveld på Stadion.

Nei, det er ikke for dem. Det er for en av de yngre i Ikaros som ble lagt i bakken av snuten bare fordi de sprayet litt grafitti. Kanskje du skal sjekke opp litt før du kommer med sånt lavmål.

For å si det sånn, så snakket jeg med flere som oppfattet det på samme måten oppover på tribunen. Hvis det du sier stemmer, så bør Ikaros innlemme flere i budskapet. Var ikke kun jeg som fikk lyst til å rive bort banneret for å si det sånn. Var vel ikke en eneste sjel jeg pratet med under/etter kamp som ikke mente det måtte handle om rasismeutestengelsen.


RE: Enga - Åsane 16. sept 2024 kl 19 - Østblokka - 09-16-2024

(09-16-2024, 11:16 PM)OsloBohem Skreiv:
(09-16-2024, 10:55 PM)Østblokka Skreiv:
(09-16-2024, 09:28 PM)OsloBohem Skreiv: Må si jeg ble skuffa over Ikaros i dag. Gjengen kjørte «Frihet for Ultras» banner for rasistene som har blitt utestengt av klubben. Faen meg lavmål. Bortsett fra det så var det en herlig kveld på Stadion.

Nei, det er ikke for dem. Det er for en av de yngre i Ikaros som ble lagt i bakken av snuten bare fordi de sprayet litt grafitti. Kanskje du skal sjekke opp litt før du kommer med sånt lavmål.

For å si det sånn, så snakket jeg med flere som oppfattet det på samme måten oppover på tribunen. Hvis det du sier stemmer, så bør Ikaros innlemme flere i budskapet. Var ikke kun jeg som fikk lyst til å rive bort banneret for å si det sånn. Var vel ikke en eneste sjel jeg pratet med under/etter kamp som ikke mente det måtte handle om rasismeutestengelsen.

Ok, men det er bare tull. Tydeligvis noen rykter som går som ikke stemmer. De som ble utestengt er ikke Ultras, og det banneret har hengt fra før utestengelsen. Som sagt en av de yngre i Ikaros som ble slengt i bakken av en politimann fordi de ble tatt når de sprayet grafitti. Og har ingenting med utestengelsen du sikter til å gjøre.


RE: Enga - Åsane 16. sept 2024 kl 19 - Hvalkjøtt - 09-17-2024

Vanskelig å finne noe negativt her. Ikke var vi på vårt beste heller så dette var solid.
Tror Åsane bør trene på langskudd. Kan ikke huske å ha sett så mange skudd gå langt over som her!

Ellers litt enig med de som syntes det var litt voldsomt med PA anlegget her. Når vi ikke er flere så blir det komisk høyt og gjær egentlig liten nytte. Skal det brukes i hver kamp fremover bør vi dempe volumet noe. Evt bare dempe stemmen noe.


RE: Enga - Åsane 16. sept 2024 kl 19 - Talentløs - 09-17-2024

Må si det har skjedd ting når det vi klager over er høyt volum på PA-anlegget når man igangsetter sangene og misforståelse rundt et banner. (jeg tenkte IKKE på rassisme/vold, men tenkte mer på bluss og sånn, men så er det ikke mange hjerneceller som surrer rundt oppi lokket heller)
Fikk VIP-billett på hengern med bonger for øl og vond pizza. Så altså kampen fra premium plassering. Var ikke mye å utsette på, på et lag som kjørte for ca halv maskin. Ble litt rotete pressspill da halve laget bele byttet ut/inn i 2. omgang, synes jeg. Åsane hadde vel én sjanse de burde skåret på, og noen langskudd som kunne gått inn med 1000årsflaksetreff.
Mens jeg tenker at vi hadde et par sjanser der smartere valg skulle gitt uttelling... Blant annet Reijks kunne ha satt den. Risnes driblet seg fast noen ganger, Borch snudde hjemover, i stedet for å satse fremover, og det manglet kryssere/spillvendinger mot Risnes, som hadde ca halvparten av halve nbanen for seg selv i perioder, men ja


RE: Enga - Åsane 16. sept 2024 kl 19 - Stenzenga - 09-17-2024

Banneret er sikta til folk som har blitt utestengt for bluss blant annet, ikke vold ikke graffiti og ihvertfal ikke rasisme.


RE: Enga - Åsane 16. sept 2024 kl 19 - JackBlack - 09-17-2024

(09-16-2024, 07:11 PM)Thorstein Skreiv: Unnskyld, men er det meningen at capo skal skremme publikum eller være en som ligger litt i bakgrunnen og får med seg folk innimellom.
Får jo vondt i ørene av lydnivået. Forstår ikke poenget med volumet. Blir bare pinlig og rart.

får du vondt i ørene av lydnivået? 
Capo skal ikke få med folk innimellom. De skal få med folk hele tiden. Om det ikke passer er det masse plass på familietribunen. 

Big Grin Big Grin Big Grin