VPN-forum
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Utskriftsvennlig utgave

+- VPN-forum (https://www.vpn.no/forum)
+-- Forum: Vålerenga sport og fritid (https://www.vpn.no/forum/forum-1.html)
+--- Forum: Vålerenga Fotball (https://www.vpn.no/forum/forum-2.html)
+--- Tråd: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 (/thread-12.html)



RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Langbølgen - 01-28-2024

(01-26-2024, 03:55 PM)Flemmern Skreiv:
(01-26-2024, 03:40 PM)ehauger Skreiv:
(01-26-2024, 12:31 PM)Churchill Skreiv: Men utlån og ikke salg, altså. Det innebærer 0 inntekter.

Jonas Almaas skriver på X/Twitter:
Sånn jeg har skjønt det får Vålerenga en relativt fin sum for dette. I tillegg til at selvfølgelig en betydelig lønnspost forsvinner fra et budsjett som skal kuttes. Dette for en spiller som ikke leverte noe i fjor. Helt sjokkerende er det vel ikke?

https://x.com/JonasOslo/status/17506018600528775

For meg er dette et sjokk og veldig trist.
Vi kan ikke stole på unggutta våre som ikke er gode nok, og vi selger en av de etablerte. Det vil si at det må erstattes, og bare drøm om at vi finner en god nok målscorer.
Selger vi Ilic i tillegg, har vi store problemer. 
Ser at folk mener det er det rette, og til det vil jeg svare, lærte vi ikke noe sist sesong?

Ofkir scorte ikke nok mål, men se på hvordan vi spilte forrige sesong. Ofkir er mer enn god nok til å levere i OBOS, så dette mener jeg er dårlig håndtert.
Som nevnt, han må erstattes for å ha en god treningshverdag. Hvilke penger sparer vi da på dette? Ingenting, og derfor blir han ikke erstattet.
Ingen blir det før Ilic selges, og da er vi i trøbbel.

Vi kommer ikke til å lønne folk etter ES-nivå, og det blir dermed begresna av kvalitet vi får inn til å få oss rett opp.

Dette er ingen god dag spør du meg.

(01-28-2024, 12:55 PM)idle76 Skreiv:
(01-28-2024, 03:44 AM)Majorstuen Skreiv: La oss vente å se. Det er lenge til vinduet stenger, og er det sånn at vi blir en ving for lite er jeg ganske sikker på at vi kan hente en som bidrar med like mye som Ofkir for en billigere penge.

Ofkir var en av de som bidro med flest målpoeng i fjor. Uten at det var noe å skryte av selvfølgelig.

Håper du har rett, men når spillere heller kan gå til ES-lag som KFUM eller et av de andre småbylaga, kan det bli tøft. Vi har også vist at vi ikke har peiling på hvem vi signerer, det er helt bingo hvem som funker og ikke.

Jeg ikke like optimistisk som deg, men tar gjerne feil.

De fleste spillere skjønner at det kun er for en liten periode at KFUM er i divisjonen over Enga. Sannsynligvis bare 2024. Noe annet er naturstridig. I tillegg har vi en helt annen supporterkultur, og er den store klubben i Oslo. Derfor tror jeg ikke de har noe fortrinn, selv én divisjon over.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - idle76 - 01-28-2024

(01-28-2024, 01:11 PM)Langbølgen Skreiv:
(01-28-2024, 12:55 PM)idle76 Skreiv:
(01-28-2024, 03:44 AM)Majorstuen Skreiv: La oss vente å se. Det er lenge til vinduet stenger, og er det sånn at vi blir en ving for lite er jeg ganske sikker på at vi kan hente en som bidrar med like mye som Ofkir for en billigere penge.

Ofkir var en av de som bidro med flest målpoeng i fjor. Uten at det var noe å skryte av selvfølgelig.

Håper du har rett, men når spillere heller kan gå til ES-lag som KFUM eller et av de andre småbylaga, kan det bli tøft. Vi har også vist at vi ikke har peiling på hvem vi signerer, det er helt bingo hvem som funker og ikke.

Jeg ikke like optimistisk som deg, men tar gjerne feil.

De fleste spillere skjønner at det kun er for en liten periode at KFUM er i divisjonen over Enga. Sannsynligvis bare 2024. Noe annet er naturstridig. I tillegg har vi en helt annen supporterkultur, og er den store klubben i Oslo. Derfor tror jeg ikke de har noe fortrinn, selv én divisjon over.

Men spill i Eliteserien er et mye større utstillingsvidu enn OBOS, og mange fotballspillere veit at de bare får én sjanse. Hvis jeg ikke hadde noen tilknytning til Enga ville jeg også valgt KFUM nå.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - NilsDN - 01-28-2024

(01-28-2024, 04:39 AM)Tony2 Skreiv: Led ikke Ofkir også av "Vålerengasyken"? Var god før han kom men så ble det liksom aldri helt store. Så i noen glimt at det var noe der men det ender alltid opp som ingenting før vi sender de videre. Det er slik det har vært i flere tiår og kommer til å vedvare til den dagen vi knekker koden og får en episk era der vi endelig er best i Norge.

Tror ikke det var noen Vålerenga-syke han led av. Jeg har aldri blitt særlig imponert av Ofkir.

Her er hele hans karriere. Han var god for Sandefjord i 2022. Men det er hans eneste gode sesong egentlig.

Ofkir 2023: Vålerenga- 27 kamper, 2 mål, 5 assists
Ofkir 2022: Sandefjord: 29 kamper, 12 mål, 9 assists
Ofkir 2021: Sarpsborg 7 kamper, 0 mål, 0 assists
Ofkir 2020: Sarpsborg 25 kamper, 1 mål, 1 assist
Ofkir 2019: Sandefjord i OBOS: 25 kamper, 2 mål, 5 assists
Ofkir 2018: Sanderfjord 21 kamper, 3 mål, 0 assists
Ofkir 2017: Belgia, Lokeren, 7 kamper, 1 assist
Ofkir 2016: LSK, 23 kamper, 3 mål, 4 assists
Ofkir 2015: LSK, 12 kamper, 0 mål, 2 assists

På ni sesonger har han scoret 34 mål og gitt 31 assists. Og ca en tredejedel av mål og assists kom i hans ene gode sesong.
Totalt i karrieren så trenger han 371 minutter for å score et mål og 407 minutter for en målgivende.

For min del helt greit at han drar. Bidro med lite og det er lite som tyder på at vi går glipp av noe særlig.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Østblokka - 01-28-2024

Tydelig på diskusjonene her inne at det er agurktid, men blir jo en spennende uke mtp Ilic nå kommende ut. I tillegg åpner straks overgangsvinduet.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - termii - 01-29-2024

Da meldes det ulike steder at Cardiff har lagt inn et nytt bud på Ilic.
45 millioner er bankers, ved ulike klausuler kan summen komme opp i 80 millioner, samt en solid videresalgsprosent.

Da kan han bare reise altså.

Stian Andre de Wahl melder dette blant annet.
https://www.nettavisen.no/sport/nettavisen-erfarer-megabud-pa-valerenga-spiss/s/5-95-1592919




RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - NilsDN - 01-29-2024

Bra bud.

Aksepter det og start å hente spillere inn i stedet.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - MaxManus - 01-29-2024

(01-29-2024, 09:31 AM)termii Skreiv: Da meldes det ulike steder at Cardiff har lagt inn et nytt bud på Ilic.
45 millioner er bankers, ved ulike klausuler kan summen komme opp i 80 millioner, samt en solid videresalgsprosent.

Da kan han bare reise altså.

Stian Andre de Wahl melder dette blant annet.
https://www.nettavisen.no/sport/nettavisen-erfarer-megabud-pa-valerenga-spiss/s/5-95-1592919


Veldig bra. Dette kan vi være veldig fornøyde med! 
Da kan vi begynne å hente inn spillere. 

Aune Heggebø er en som visstnok stor høyt på lista som erstatter for Ilic


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Langbølgen - 01-29-2024

Veldig bra ja. Bare å få unna salget, så vi kan begynne å hente så vi får satt en stall.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - NilsDN - 01-29-2024

(01-29-2024, 11:03 AM)MaxManus Skreiv: Aune Heggebø er en som visstnok stor høyt på lista som erstatter for Ilic

Det er litt vanskelig å bygge opp enorm entusiasme for Brann-reserve Heggebø, men vi er tross alt i OBOS. 13 mål på 30 kamper for Brann der i 2022. Vi er nødt til å hente noen trygge spillere også, vi kan ikke satse alt på wildcards som f.eks. Vitinho.

Så jeg skjønner at vi vurderer en spiller som Heggebø. Jeg er mer opptatt av at vi henter inn noen spillere med mer X-faktor, i tillegg til de trygge valgene. For selv om Heggebø spilte 30 av 30 kamper for Brann i OBOS og scoret 13 ganger, så ble han henvist til benken når de rykket opp. Som får meg til å tro at selv om Heggebø er en spiller som kan gjøre en jobb for oss i 2024, så er han ikke en langsiktig løsning, forutsatt at vi rykker opp.

Vi må også hente inn unge spillere som kan ta OBOS-nivået i 2024 og et enda høyere nivå i 2025. Får vi til det, så bruker vi OBOS-året vårt til noe fornuftig. Gjør vi det ikke må vi kjøpe inn et halvt lag foran sesongstart i 2025. Hvis vi i det hele tatt klarer å rykke opp da.

De lagene som har rykket opp og gjort det bra har brukt OBOS-året stitt til å tenke både kortsiktig og langsiktig. Jeg er opptatt av at vi gjør det samme.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Bohem33 - 01-29-2024

Hatten av for jokke, her virker det som han har presset sitronen maks.
Jeg var litt overrasket over at vi hadde baller nok til å avvise forrige bud på 35 sikre mill, men ti mill til er jo helt gull.
Det står i Nettavisen saken:
Etter et visst antall kamper vil Vålerenga for eksempel få fem millioner kroner, samt seks millioner for 15 mål per sesong i Championship.

Det vil si at Vålerenga kan få potensielt mange nye millioner dersom Ilic scorer over 15 mål i hver sesong han ifølge kontraktslengden skal spille for Cardiff, hvis partene kommer til en endelig enighet. Et opprykk til Premier League for Cardiff vil også gi ytterligere 20 millioner til.

--
De første fem får vi håpe vi får, 15 mål i championship skal vel holde hardt så de seks virker usikre.
15 mål per sesong fremstår lite realistisk, men opprykk for Cardiff gir oss 20 M til. Det kan vel skje? Da blir det å heie på Cardiff neste år da.
--
Budsjettmessig vil jeg håpe vi får lov til å bruke 10-15 av disse og at "bare" 20 går med til besparelsene som var nødvendig pga nedrykk.
Og at vi får bruke alt ved eventuelle nye salg til å kjøpe for. Går dette i orden og når dagens medlemsmøte er over så blir det mulig å se framover og tenke litt på spillere inn igjen.

Jeg synes Heggebø virker lovende, han er kjent for å være en spiller som virkelig gir alt og å ha noen av de samme egenskapene som Illic om enn i veldig light versjon.
13 mål i obos er jo bra da, får håpe han overgår det for oss nå som han er et par år eldre. Tror det kan bli en fin signering jeg.