VPN-forum
Obos - ligaen 2024 - Utskriftsvennlig utgave

+- VPN-forum (https://www.vpn.no/forum)
+-- Forum: Vålerenga sport og fritid (https://www.vpn.no/forum/forum-1.html)
+--- Forum: Vålerenga Fotball (https://www.vpn.no/forum/forum-2.html)
+--- Tråd: Obos - ligaen 2024 (/thread-68.html)



RE: Obos - ligaen 2024 - Oldtimer - 07-21-2024

Mener at vi skal være et hav foran resten.
Igår var problemet elendig coaching av Bakke, og at Jokke ikke har vært på jobb å skaffet oss en god venstreback som backup / utfordrer til Jukle. Egentlig en skandale når vi vet hvor lenge Jukle har vært skadeplaget.


RE: Obos - ligaen 2024 - NilsDN - 07-21-2024

OBOS er nok jevn, men ikke tøff. Hvis vi ikke rykker opp er det vi som underpresterer.

Tar vi bra med poeng de neste 3-4 rundene også har vi nok fått en luke.


RE: Obos - ligaen 2024 - Loffen - 07-23-2024

Billettene til kampen mot Preben&co slippes 1.august. Vi har visst gitt bort hele den ene kortsida. Mulig det gir mening rent sikkerhetsmessig men jeg fortstår ikke hvorfor vi lissom skal "være snille". Det bør være "helvete" for både bortelag og bortesupporter å komme til vår hjemmebane
https://www.vif-fotball.no/nyheter/slik-sikrer-du-deg-billett-til-osloderbyet


RE: Obos - ligaen 2024 - Ettlagioslo - 07-23-2024

Enig med deg, også fordi de knapt trekker folk på hjemmebane. Vi trakk flere Engasupportere til Kristiansand, enn de gjorde på Bislett mot Åsane.


RE: Obos - ligaen 2024 - christian1913 - 07-23-2024

Den kortsida blir vel fylt opp av folk som gir greit faen i L*n og bare er der for å se kampen. Kapasiteten på den kortsida er vel 3000 ca og de hadde vel knapt 1500 forrige hjemmekamp


RE: Obos - ligaen 2024 - anhenrik - 07-23-2024

(07-23-2024, 03:35 PM)Loffen Skreiv: Billettene til kampen mot Preben&co slippes 1.august. Vi har visst gitt bort hele den ene kortsida. Mulig det gir mening rent sikkerhetsmessig men jeg fortstår ikke hvorfor vi lissom skal "være snille". Det bør være "helvete" for både bortelag og bortesupporter å komme til vår hjemmebane
https://www.vif-fotball.no/nyheter/slik-sikrer-du-deg-billett-til-osloderbyet

Jeg tror vi gjør lurt i å gi den ene kortsiden til Lyn. Å bygge opp derbyfølelsen i hele Oslo tror jeg alle er tjent med. Vi kommer uansett til å dominere og kjøre denne kampen både på tribune og bane.


RE: Obos - ligaen 2024 - Loffen - 07-24-2024

Kampen i våres viste vel at det ikke er behov for å bygge en derby-følelse. Ullevaal ble utsolgt kjapt. Vi skal uansett opp og Liin har ikke en klubb rigget for opprykk før om tidligst 2-3 år. Jeg ser fortsatt ikke hvorfor vi skal gi lillesøster almisser. Eneste jeg kan skjønne er sikkerhet som nok ville medført et felt sperret mellom borte og hjemme og dermed ikke helt utsolgt stadion. Men vi burde gått for den løsningen


RE: Obos - ligaen 2024 - Bohem33 - 07-24-2024

Jeg tror at det beste både for oss og norsk fotball er at man legger til rette for stemning på kampene og konkurranse på tribunene. 

Det beste hadde vært om bortelaget hadde krav på en hel kortside om de klarte å selge ut billettene en uke før kampstart. 

Jeg forstår argumentet om at vi ikke bør gi rivalene våre noe ekstra så derfor burde et sånt tiltak vært noe som lå i regelverket, men jeg tror at vi er veldig godt fornøyd med at vi mot lsk gir hverandre hele bortefelt og ikke begrenser det til 5 % selv om man kunne gjort det med regelboka i hånda. 

I håkkien er Storhamar kjent for å prøve å begrense bortesupportere mest mulig, og mange lag kan bli fristet av å bare gi bortesupportere gode forhold om de ikke selv klarere å selge ut billettene til hjemmesupportere og nøytrale. 
Jeg tror det skaper en dårligere ramme rundt kampene og gjør at interessen for kampene blir mindre. 

Man kan selvsagt diskutere om Lyn var greie med oss i sist derby eller bare gjorde det fordi de ikke ville klart å selge ut ullevål selv, men det er utrolig kult at den mest sette kampen i norsk fotball i år er en oboskamp. Og at derbyet mellom oss og lyn skulle bli så stort skyldes godt arbeid. Stang Ut har en fin episode som forteller om hvordan man fikk til det, jeg lurer på om det er episode 44. Poenget er at det er ingen grunn til at vi skal være redd for konkurranse og mer liv og motstand er bra for oss.


RE: Obos - ligaen 2024 - Flemmern - 07-24-2024

(07-24-2024, 10:13 AM)Loffen Skreiv: Kampen i våres viste vel at det ikke er behov for å bygge en derby-følelse. Ullevaal ble utsolgt kjapt. Vi skal uansett opp og Liin har ikke en klubb rigget for opprykk før om tidligst 2-3 år. Jeg ser fortsatt ikke hvorfor vi skal gi lillesøster almisser. Eneste jeg kan skjønne er sikkerhet som nok ville medført et felt sperret mellom borte og hjemme og dermed ikke helt utsolgt stadion. Men vi burde gått for den løsningen

Den eneste kampen som trekker fulle hus, mot et annet Oslo lag, skal vi ikke bygge derby-følelse rundt?
Her skjønner jeg ikke hva du mener. Greit å være mot Lyn, men dette er klubben det skal bygges en slik følelse rundt.


RE: Obos - ligaen 2024 - Grimm - 07-24-2024

Helt greit synes jeg. Vi fikk jo en hel kortside mot de. Wink

Uansett så tenker jeg at de Vålerenga-folka som bare er på stadion par-tre kamper i året har godt av å kjenne litt på FOMO av og til.