VPN-forum
Obos - ligaen 2024 - Utskriftsvennlig utgave

+- VPN-forum (https://www.vpn.no/forum)
+-- Forum: Vålerenga sport og fritid (https://www.vpn.no/forum/forum-1.html)
+--- Forum: Vålerenga Fotball (https://www.vpn.no/forum/forum-2.html)
+--- Tråd: Obos - ligaen 2024 (/thread-68.html)



RE: Obos - ligaen 2024 - NilsDN - 08-26-2024

Noe nytt om skaden til Bjørdal?


RE: Obos - ligaen 2024 - NilsDN - 08-26-2024

Ellers spilles jo resten av runden i dag. Sogndal tapte i går for de som fortsatt var bekymret for dem. Trolig ikke mange.

Bryne og Moss møter vanskelig motstand i dag, så håper minst en av dem ikke vinner. Det vil gjøre at vi har 9-10 poeng ned til 3.plassen med 10 runder igjen. 

Våre to neste er så og si garantert 6 poeng. Vi møter Sandnes borte og Åsane hjemme. Jeg klarer ikke å se for meg at vi unngår å vinne mot dem. Det vil ta oss til 51. Så følger 4 runder til før vi møter FFK i kvarten. Vinner vi 2 av 4 er vi nok 90% rykket opp før kvarten. Vinner vi 3 er vi oppe før FFK. Og det samme gjelder så klart om vi vinner alle 4. 

Så jeg tipper vi kan ta det litt rolig i hjemmekampen mot Mjøndalen i runden før FFK i cupen. Mener vi har rundt 50% sjanse på finalen i år. Et tap mot FFK vil være et antiklimaks rent sportslig i hvert fall. Da blir resten av høsten en ren transportetappe. Ikke at jeg egentlig mener det er særlig spennende nå heller, men fram til vi faktisk passerer 60 poeng (selv om jeg tror også færre holder) så er det jo i hvert fall noe å spille for. 

Det eneste som egentlig er spennende nå er om vi er klare for Eliteserien alt før FFK-kampen og om vi kommer til semi og finale.


RE: Obos - ligaen 2024 - Ettlagioslo - 08-26-2024

Egersund tok Moss. Da har vi 10 poeng ned til 3. Plassen, pluss en overlegen målforskjell. Dette bør vi ha god kontroll på.


RE: Obos - ligaen 2024 - hmchrist - 08-26-2024

Vi rykker opp! Vi vinner serien med 71 poeng og 31 plussmål.
Bryne blir med oss rett opp, med 58 poeng og 11 plussmål.
Moss, Kongsvinger, Stabæk og Lyn får kvalplassene. (Og ender i den rekkefølgen fra 3. til 6. plass)
Du leste det her først Wink


RE: Obos - ligaen 2024 - NilsDN - 08-27-2024

(08-26-2024, 07:59 PM)Ettlagioslo Skreiv: Egersund tok Moss. Da har vi 10 poeng ned til 3. Plassen, pluss en overlegen målforskjell. Dette bør vi ha god kontroll på.

Ja, dette er jo egentlig ikke så veldig spennende. Så lenge vi vinner mot Sandnes og mot Åsane. Det er det jo veldig sannsynlig at vi gjør, men fram til vi faktisk har spilt de kampene så vet vi det jo ikke. Men gjør vi det vi skal der så er vi nok i praksis oppe.

De lagene på 35, som er høyeste som ikke gir direkte opprykk, må nå ta 25 av 30 poeng for å nå 60. Dvs Egersund og Moss. Stabæk må ta 27 av 30 mens Sogndal må ta 30 av 30. Lagene under der igjen kan ikke nå 60 poeng. Det vil si at de må ligge på et snitt på 2,5 poeng eller mer pr kamp, men ingen av dem har et høyere poengsnitt enn 1,75 til nå. 

Det vil si at hvis de bare forlenger det poengsnittet de allerede har ut sesongen, så ender de opp på rundt 53. 60 virker veldig høyt og jeg tror at det mest realistiske nå er at 3.plassen ender opp et sted mellom 52-57. Mens seire mot Sandnes og Åsane vil ta oss til 51. Da har vi enda 4 kamper igjen før kvartfinalen. Som er 12 poeng å spille for. 6 eller flere på disse 4 kampene og vi har rykket opp. Men igjen, det forutsetter jo at vi slår Sandnes og Åsane da.

Og det er vel også der vi bør ligge. Det er enda 4 kamper igjen etter kvartfinalen, så plenty av kamper til å ta de poengene vi  eventuelt mangler. Men vi avslutter mot Egersund (h), Stabæk (b), Start (h) og Sogndal (b). Altså sannsynligvis 4 lag som alle trenger poeng. 

Men jeg har jo sett Vålerenga skape trøbbel for seg selv før. Så selv om jeg er overbevist om at vi rykker opp uten noe problem nå, så vil jeg gjerne at vi tar de siste poengene så raskt som mulig.


RE: Obos - ligaen 2024 - Caanradi - 08-27-2024

(08-26-2024, 10:38 PM)hmchrist Skreiv: Vi rykker opp! Vi vinner serien med 71 poeng og 31 plussmål.
Bryne blir med oss rett opp, med 58 poeng og 11 plussmål.
Moss, Kongsvinger, Stabæk og Lyn får kvalplassene. (Og ender i den rekkefølgen fra 3. til 6. plass)
Du leste det her først Wink

Vi har jo allerede 31 plussmål da. Bør blir flere på de ti neste kampene. Særlig om vi ender på 71 poeng.

(08-26-2024, 03:56 PM)NilsD Skreiv: Det eneste som egentlig er spennende nå er om vi er klare for Eliteserien alt før FFK-kampen og om vi kommer til semi og finale.
 
Ambina og Borch er vel ute pga gule kort mot Frekkstad i cupen.
Ambina kan bli et savn, men vi har en god benk nå så...


RE: Obos - ligaen 2024 - Oldtimer - 08-27-2024

Hvis det er riktig at Borch og Ambina er ute mot Fredrikstad så bør vi allerede nå begynne å spille inn laget vi skal bruke i den kampen.
Opprykket er i praksis allerede klart, og Sandnes Ulf skal vi slå uansett hvilket lag vi spiller med.
Fredrikstad kampen blir årets viktigste så langt.


RE: Obos - ligaen 2024 - Loffen - 08-27-2024

Ifølge NFF har Ambina bare 1 gult i cupen. Borch og Riisnæs fikk begge gult nr 2 mot Kamma og må stå over mot FFK.


RE: Obos - ligaen 2024 - Wild Touch - 08-27-2024

(08-27-2024, 12:51 PM)Loffen Skreiv: Ifølge NFF har Ambina bare 1 gult i cupen.  Borch og Riisnæs fikk begge gult nr 2 mot Kamma og må stå over mot FFK.

Kjipt at Riisnæs må stå over, men det viktigste er at Henrik Bjørdal blir frisk. Er det noen som har hørt status på han?


RE: Obos - ligaen 2024 - Ettlagioslo - 08-27-2024

"Ute en stund" er det jeg har hørt. Dessverre.