VPN-forum
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Utskriftsvennlig utgave

+- VPN-forum (https://www.vpn.no/forum)
+-- Forum: Vålerenga sport og fritid (https://www.vpn.no/forum/forum-1.html)
+--- Forum: Vålerenga Fotball (https://www.vpn.no/forum/forum-2.html)
+--- Tråd: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 (/thread-12.html)



RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - NilsDN - 02-13-2024

(02-13-2024, 07:04 PM)Stenzenga Skreiv:
(02-13-2024, 07:00 PM)NilsDN Skreiv: Er de to utropstegnet? Eller er det noe annet?

Waka Waka

Føler ikke at det er svar på spørsmålet. Wink

Tsamina mina Zangalewa


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Stenzenga - 02-13-2024

(02-13-2024, 07:16 PM)NilsDN Skreiv:
(02-13-2024, 07:04 PM)Stenzenga Skreiv:
(02-13-2024, 07:00 PM)NilsDN Skreiv: Er de to utropstegnet? Eller er det noe annet?

Waka Waka

Føler ikke at det er svar på spørsmålet. Wink

Tsamina mina Zangalewa

Its time for Africa.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Ulf Bøtta Johansen - 02-13-2024

(02-13-2024, 06:41 PM)NilsDN Skreiv: Den skjønte jeg ikke. Det er full stop hos meg.

To Sørafrikanere er med til Marbella

Har du navn?


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - NilsDN - 02-13-2024

Nei, det sto i Dagsavisen. Det er ikke pur unge talenter. En stopper og en midtbane.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - blaarizla - 02-13-2024

Stopper på 26 eller 27 år, sier Petter Myhre.

Da tipper jeg Yagan Sasman (https://www.transfermarkt.com/yagan-sasman/profil/spieler/324952)
eller
Denwin Farmer(!) (https://www.transfermarkt.com/denwin-farmer/profil/spieler/312258)


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - NilsDN - 02-13-2024

Kan jo hende det er noe Siem har fiksa. Han har jo kontakter der

Får kjøpe inn vuvuzela da…


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Bohem33 - 02-14-2024

Veldig spennende intervju med Myhre i trikkeligaen  Vålerenga-trener Petter Myhre – Trikkeligaen – Podcast – Podtail 
anbefaler alle å høre den. 

Av det mest interessante er at de sier at skal en ny spiss inn så må han være bedre enn de vi har her nå. Det kan bety at vi ikke helt har gitt opp Heggebø 
Hvis vi ikke får inn en spiss som er bedre så går vi for en kant. 

Vi skal spille 433 det er han helt klar på

Prøvespillerne spiller i Sør Afrika de skal rett inn i elvern om vi henter dem. 
  
En av prøvespillerne er midtbanespiller, det synes jeg er litt rart for det er der jeg mener vi har best dekning per i dag. 
Han sier ikke om det er def midt eller om det er en indreløper. Er det det første så blir det beinhard konkurranse for Elias Hagen og lang vei å gå for Stian S Thorstensen
Er det en indreløper så har vi veldig tøff konkurranse på de to plassene mellom han nye, Bjørdal, Strand og Riisnæs. Han sier det ikke er sikkert at Riisnæs skal brukes der. 
Kanskje gjør det det mer sannsynlig at Bjørdal forsvinner? 

Kreuz ser han for seg som vb, men det kan være aktuelt å bruke han som stopper om vi får inn en veldig god vb. men helst vil vi ha inn to stoppere. 

Her og er jeg litt overrasket over at man ikke tenker at trioen Hedenstad (kan spille på begge sider) Borch (hb) og Jukle (vb) skal spille det aller meste og at man ser for seg at Bjurstrøm som også kan spille på begge sider er back up nok der. Det høres jo litt ut som sistnevnte er på vei vekk, han har jo trent med et annet oslolag i sesongoppkjøringa (jeg husker ikke om det var skeid eller Grorud) Siden vi i utgangspunktet tenker Kreuz som back up på vb så vil jeg tro at det blir veldig lite spilletid på han. jeg skjønner ikke helt når han skal klare å utkonkurrere både jukle og hedenstad, men meg om det. 

Jeg synes Myhre gikk ganske langt i å dempe forventningene til at Rijks skal levere fra dag en. Han er ung og trenger kanskje litt tid. Da høres det jo ut som vi helst vil ha inn en ny førstespiss. I et annet intervju i Dagsavisen sier Bakke at vi fikk han billig og at han er et godt oppspillspunkt og en link-spiller (hva er nå det?) han er bevegelig og hardtarbeidende. 

Videre snakka de litt om Håkans og at vi ikke trenger å selge siden vi har solgt det vi må og han har en kontrakt. Men for riktig bud er jo alle til salgs. 
Det tenker jeg hadde vært litt krise for per nå er det primært han som står for offensiv ekstremkvalitet og det er jo særlig der vi er veldig svekka. 
Det er jo på stopperplass og i angrep at det er veldig tydelig at vi har mangler. 

Det er sannsynlig at vi henter noen på lån (eventuelt med opsjon) Kanskje dreier det seg om prøvespillerne? 

Jeg er litt bekymret over at Jokke og trenerne våre i alle intervjuer understreker at ting ikke er ideelt med tanke på få spillere på trening og at vi måtte slanke stallen før vi kunne kjøpe. Det er jo tidlig å starte med unnskyldningene i februar selv om det ikke er vanskelig å forstå at det er reelt. 

Min andre bekymring er balansen i laget. Det virker som vi begynner å få veldig mye kvalitet på keeper back og midtbane og at stopper og hele angrepsrekka lider under det. Jeg håper virkelig at vi får inn to stoppere og ikke en stopper og en vb og jeg lurer på hva som skjer om vi signerer midtbaneprøvepilleren. Gjør vi det så er det et veldig godt tegn for da må de jo se noen store kvaliteter i han, men da spørs det vel om vi ikke enten må omskolere Riisnæs til ving eller kvitte oss med en av midtbanespillerne våre. Og så veldig mange flere ut nå tror jeg ikke er gunstig.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - JohnF - 02-14-2024

Jeg tolker ikke pratet om få spillere på trening og nødvendigheten av å selge først som unnskyldninger.
Det tror jeg i større grad handler om å forklare status og bakgrunn for supportere med stort informasjonsbehov og god fantasi.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Bohem33 - 02-14-2024

(02-14-2024, 12:40 PM)JohnF Skreiv: Jeg tolker ikke pratet om få spillere på trening og nødvendigheten av å selge først som unnskyldninger.
Det tror jeg i større grad handler om å forklare status og bakgrunn for supportere med stort informasjonsbehov og god fantasi.

Det er helt klart en viktig del av det. Men de sier jo også at kvaliteten på treningene blir mye dårligere, at man ikke får øvd 11 mot 11 samtidig som man skal ha ny formasjon og spillestil og at folk må brukes ute av pos (som Storm som var spiss) og at spillere i treningskampen måtte spille lengre enn ideelt fordi vi ikke hadde noen på benken. Det siste kan i verste fall føre til skader. 
Skulle vi få en dårlig start på sesongen så er det jo veldig nærliggende å si at det var mye av grunnen til at vi kom skeivt ut. 
Hvordan er det for konkurrentene våre. Lagene som var i Obos i fjor har vel neppe hatt så store utskiftninger av troppen og får i større grad fortsatt med det de har begynt på. 
Det vil si omtrent samme spillertropp og formasjon så har vi mer kvalitet i troppen enn dem, men spørsmålet er jo hvor mye som forsvinner ut ved at spillere drar og hvor mye mangelen på folk svekker oss i oppkjøringen. Langt bedre fasiliteter enn del alle de andre lagene i obos taler jo til vår fordel og jeg har fortsatt stor tro på at vi vil ende med opprykk, men det er ting nå som ikke er så lovende.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - blaarizla - 02-14-2024

(02-14-2024, 12:59 PM)Bohem33 Skreiv:
(02-14-2024, 12:40 PM)JohnF Skreiv: Jeg tolker ikke pratet om få spillere på trening og nødvendigheten av å selge først som unnskyldninger.
Det tror jeg i større grad handler om å forklare status og bakgrunn for supportere med stort informasjonsbehov og god fantasi.

Hvordan er det for konkurrentene våre. Lagene som var i Obos i fjor har vel neppe hatt så store utskiftninger av troppen og får i større grad fortsatt med det de har begynt på. 

Aalesund har mistet 8 spillere, og Diop og Karlsbakk kan fort forsvinne snart.

Stabæk har mistet 13!

Dette er kun medregnet spillere som figurerte på a-laget i fjor.

Så mye vil avhenge av hvem som lykkes best med nysigneringer.