VPN-forum
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Utskriftsvennlig utgave

+- VPN-forum (https://www.vpn.no/forum)
+-- Forum: Vålerenga sport og fritid (https://www.vpn.no/forum/forum-1.html)
+--- Forum: Vålerenga Fotball (https://www.vpn.no/forum/forum-2.html)
+--- Tråd: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 (/thread-12.html)



RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - MaxManus - 02-14-2024

(02-14-2024, 01:16 PM)blaarizla Skreiv:
(02-14-2024, 12:59 PM)Bohem33 Skreiv:
(02-14-2024, 12:40 PM)JohnF Skreiv: Jeg tolker ikke pratet om få spillere på trening og nødvendigheten av å selge først som unnskyldninger.
Det tror jeg i større grad handler om å forklare status og bakgrunn for supportere med stort informasjonsbehov og god fantasi.

Hvordan er det for konkurrentene våre. Lagene som var i Obos i fjor har vel neppe hatt så store utskiftninger av troppen og får i større grad fortsatt med det de har begynt på. 

Aalesund har mistet 8 spillere, og Diop og Karlsbakk kan fort forsvinne snart.

Stabæk har mistet 13!

Dette er kun medregnet spillere som figurerte på a-laget i fjor.

Så mye vil avhenge av hvem som lykkes best med nysigneringer.


Helt enig i dette. Vi må treffe på signeringene vi gjør om vi skal ha sjans på opprykk..
Det er spennende tider i vente.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - NilsDN - 02-14-2024

Jeg tror ikke folk helt har skjønt hvor shit OBOS er.

Vi har i realiteten tre konkurrenter. Det er Stabæk, AaFK og oss selv. Med fem innbyttere som det nå er så kan fort 15-16 spillere være involvert i en kamp. OBOS i år tror jeg er mye lag som har en håndfull spillere som egentlig er OBOS-nivå og en håndfull som egentlig er PostNord eller svakere. Tror ikke vi skal så langt ned på tabellen før vi finner lag som i beste fall bare har en slagkraftig 11'er og knapt nok det.

Det som blir avgjørende for om vi rykker opp eller ikke er til syvende og sist hvor høyt bunnivå vi har. Vi må vinne 1-0 på dårlige dager. Og vi har ikke en enorm tabbekvote. Så vi kan ikke ta lett på det.

Håper på flere spillere inn snart da. Synes det er veldig stille.

(02-14-2024, 12:22 PM)Bohem33 Skreiv: Jeg synes Myhre gikk ganske langt i å dempe forventningene til at Rijks skal levere fra dag en. Han er ung og trenger kanskje litt tid. Da høres det jo ut som vi helst vil ha inn en ny førstespiss. I et annet intervju i Dagsavisen sier Bakke at vi fikk han billig og at han er et godt oppspillspunkt og en link-spiller (hva er nå det?) han er bevegelig og hardtarbeidende. 

En link up spiss er en spiss som spiller på lagkameratene egentlig. Litt vanskelig å forklare det nærmere egentlig i korthet. Men spillestilen til Rijks virker da å være at han tar i mot ballen med ryggen mot mål, spiller ballen til en medspiller, beveger seg inn i et farligere rom og får ballen tilbake. Det er en veldig kort kortversjon.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Presterende speller - 02-14-2024

Noen som vet hvem vi har lagt inn bud på ref artikkelen i Dagsavisen?


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Kriger'n - 02-15-2024

Når stikker gutta til Marbella?
Det burde komme et par spillere i dag eller i morgen?


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Tom_S - 02-15-2024

(02-15-2024, 10:44 AM)Kriger'n Skreiv: Når stikker gutta til Marbella?
Det burde komme et par spillere i dag eller i morgen?

I følge VIF app er det Marbella fra 19/2.

I Trikkeliga pod nevner Myhre at spillere kan også joine oss under oppholdet der nede. Tror det er viktig at de som skal til oss får de kampa vi skal ha der nede for å komme litt inn i det.
Det virker veldig som at vi har gitt tilbud/beskjed til de som er aktuelle, men at de drøyer med å svare/bestemme seg. Da kan det bli mye leiesoldater..

Vi møter RBK og skarrepakket fra Bergen der nede, så da blir det sikkert en brutal realitetsorientering på hvor vi står.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - NilsDN - 02-15-2024

Ja, det kan jo hende vi rekker å få inn noen. Men det kan jo også hende at nysigneringer kommer med Jeg reiser alene-skilt rundt halsen.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Bohem33 - 02-15-2024

(02-15-2024, 12:36 PM)NilsDN Skreiv: Ja, det kan jo hende vi rekker å få inn noen. Men det kan jo også hende at nysigneringer kommer med Jeg reiser alene-skilt rundt halsen.

Ja for de som ikke holder til i Norge er det nok vel så praktisk å møte direkte der framfor å ta turen om Valle først. 

Forsvaret (mer presist stopperne) tror jeg vi har en god strategi for å få styrket i tide, men hvor mange mål er det i angrepsprekka vår? 
Jeg er litt redd for at det blir å håpe på mye at vår nederlandske venn skal gå rett inn som toppskårer. At han er et oppspillspunkt og en link-up spiss høres jo også ut som en som bidrar vel så mye med assist som mål og antall mål han har på CV-en er vel heller ikke avskrekkende. Jeg håper det budet vi har inne nå er på en ren spiss som da er tenkt som førstevalget. Gjerne Heggebø, ellers har jo Udahl vært nevnt her som også har mange mål på CV-en men som jeg ikke tror det er så veldig realistisk at kommer til oss etter å ha vært her to ganger før uten å ha fått mye spilletid. 

Men si vi blir enige om at prøvespillerne ser ut som en million dollar hver og blir signert da er vi bare en kant og en spiss unna at jeg skal få klart mer troa igjen. Alternativt omskolere Riisnæs til kant og at han er tilretteleggeren, Håkans har ekstremferdigheten (farta) og den nye spissen er målskårer. Da har vi en som kan sette fart, en som kan holde på ballen og en som kan skåre brorparten av målene. 

Det Myhre sa om spilleren som vi skal kjøpe var at vi har bud inne på minst en spiller og at vi ikke vet om det tar en dag eller en uke før han og hans klubb godtar eller avslår tilbudet. Da høres det jo ut som de har forhørt seg litt i forkant og tror de kommer med et bud det er realistisk kan kan aksepteres. Jeg håper ikke vi helt ut av det blå sender ut et lavt bud på en spiller som vi ikke aner om er interessert i å spille for oss og at vi så forteller i podkasten at vi har et bud til vurdering. 
Til sammenligning var vi ikke langt unna å presentere nederledern da vi offisielt bekreftet at vi jobbet med å signere han. 

Ellers sies det i SOME at Bully er tilbake i trening og nærmer seg, han har slitt med betennelse i begge knær. Det hadde vært veldig bra om han kunne spille minst en av kampene i Spania. Og det er også en spiller jeg håper vil bli brukt som ving og ikke enda en konkurrent til Bjørdal, Strand, prøvespilleren og Riisnæs om de to inderløperplassene. 
Og Bjørdal hadde ikke noe brudd så han tror jeg er med for fullt igjen, kanskje får vi se han allerede i morgen.

Når det gjelder treningskampene så kan man jo spørre seg hvorfor bare har valgt lag på høyere nivå enn vi er per nå. I morgen møter vi et av lagene som rykka opp det er jo forsåvidt en ok test, men så gjenstår to middelhavsfarere (rbk og sarp) og to medaljelag (brann og tromsø) fra eliteserien og et litt under middels lag fra den svenske eliteserien (aik ble nummer 11 i fjor). Kanskje ville en bedre test vært lag som skal spille i samme divisjon som oss neste år så vi fikk øvd på å måtte styre kampene mot lag som ligger lavt.
Når det er sagt er vel tromsø i total oppløsning siden alle trenere speidere og spillere dra til bodø eller utenlands så vi kan jo håpe at vi gir dem et tilbud om å bytte plass. Så kan vi overta eliteserie og Europaplassen og de slippe sesongen derpå som unektelig vil måtte komme for dem. Kanskje er det vel så bra for dem å prøve å rykke opp som å måtte slite for ikke å rykke ned. Blar vi opp en pall joikakaker og noe annet de har lyst på så bør vel det være mulig.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - NilsDN - 02-15-2024

(02-15-2024, 01:10 PM)Bohem33 Skreiv: Men si vi blir enige om at prøvespillerne ser ut som en million dollar hver og blir signert da er vi bare en kant og en spiss unna at jeg skal få klart mer troa igjen.

Tror vi skal ha ganske nøkterne forventninger til de prøvespillerne egentlig. Sørafrika er riktig nok i Afrika, men det er jo ikke de som leverer talenter. De kommer stort sett fra Vestafrika. Kamerun, Senegal, Nigeria, Ghana, osv. Den muligens beste Sørafrikanske spilleren i Europa for tiden spiller på nivå 2 i Portugal. Ut fra FIFA-rankingen så er Sørafrika 12.beste nasjon i Afrika.

Tror ikke jeg kommer på andre Sørafrikanske spillere i Norge enn MacBeth Sibaya som var i RBK for rundt 20 år siden. Han fikk vel 3-4 kamper for dem og en drøss med landskamper for Sørafrika.

Nå er vi jo i OBOS da, så nivået er ikke all verdens. Men jeg har nok litt begrensa tro på at disse to skal redde oss. Men de spiller visst i Sørafrika i dag og der er sesongen i full gang. Tror ikke de klubbene der sender spillerne sine på prøvespill midt i sesongen. Så det er vel noen benkeslitere tenker jeg. Så skal de jo akklimatisere seg, venne seg til norsk fotball, osv osv. Nei, har ikke helt trua på det altså. Det er jo ikke talenter det her, det er mer etablerte spillere.

Skal så klart ikke avskrive dem heller, jeg vet jo ikke hvem det er. Men det her blir fort litt sånn Jokke-rør. Han ser jo talent i en god del spillere som aldri slår til. Mulig jeg bare er litt gretten i dag, men jeg tror nok mer det er den nye Bitri og den nye Mörfeldt det her enn den nye Ejuke.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - NilsDN - 02-15-2024

Myhre melder i Dagsavisen (Er han vår nye hovedtrener, Bakke er det jo helt stille rundt?) at det ikke blir noen andre debutanter enn Rijks mot FFK. Men at de fortsatt håper å få på plass en spiller eller to i løpet av helgen.

Så enten så kommer det nå en ny rebus fra Stenzenga, eller så kan F5 få hvile i dag eller i morgen.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Bohem33 - 02-15-2024

Dagsavisen har de fleste dager en spennende sak om klubben vår, så også i dag  Vålerenga får ingen nye spillere inn før kampen mot Fredrikstad: – Håper å signere noen i helga – Dagsavisen men det krever abb 

Noen høydepunkter fra dagens sak som både omtaler rykter, kampen i morgen og spaniaturen er: 

vi var 8 mot 8 på dagens trening, men håper snart at vi kan trene 11 mot 11 

Vi håper fortsatt å få inn 1-2 nye spillere før vi tar flyet til Spania, men der venter vi fortsatt på svar 

Dicko og Bully blir ikke med til Spania selv om Bully er på bedringens vei 

Det blir en tynn tropp mot FFK og flere som ikke burde spille 90 min må det. 

Borch og Thorstensen står over kampen i morgen, men er snart klare for spill. Bjørdal er usikker. 

Mees Rijks starter som spiss og Jones som ving