VPN-forum
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Utskriftsvennlig utgave

+- VPN-forum (https://www.vpn.no/forum)
+-- Forum: Vålerenga sport og fritid (https://www.vpn.no/forum/forum-1.html)
+--- Forum: Vålerenga Fotball (https://www.vpn.no/forum/forum-2.html)
+--- Tråd: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 (/thread-12.html)



RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Bohem33 - 02-16-2024

(02-16-2024, 11:16 AM)NilsDN Skreiv: Hadde Ilic brukket beinet 12.januar kunne vi sannsynligvis ikke hentet noen.

Der har vi vært gode da, for å peke på noe positivt. Spillerne får alvorlige skader rett etter at de drar fra oss og ikke før (Illic og Vithinho) 
ja, med unntak av Strandberg da. Huff god bedring til alle tre.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Churchill - 02-16-2024

Det som er sjansespillet her er jo nettopp det at VIF fremdeles driver med prøvespillere fra mindre attraktive fotballavkroker i verden. Man KAN selvsagt finne gull på denne måten, men erfaringene viser at det er veldig langt mellom de gode historiene. De klubbene som driver best på overgangsmarkedet for tiden driver ikke med slikt. De har kartlagt spillere de ønsker og som er mulige å hente og de fleste klubbene har et "Skyggelag" av slike spillere. Dette er spillere de VET at kan gå inn og gjøre en jobb. Hvor lenge er det siden dere i det hele tatt så PRØVESPILLERE i noen av toppklubbene i Norge? Dette er avlegs desperasjon!


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Oldtimer - 02-16-2024

Vi trenger ihvertfall forsterkninger. 
Vi blir jo regelrett pissa på av Fredrikstad.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Churchill - 02-16-2024

(02-16-2024, 02:28 PM)Oldtimer Skreiv: Vi trenger ihvertfall forsterkninger. 
Vi blir jo regelrett pissa på av Fredrikstad.

VIF ble IKKE pisset på av FFK,  men klubben trenger selvsagt forsterkninger. Jeg mener imidlertid at dette ikke er tiden for å ta hodeløse sjanser på overgangsmarkedet. Dette er tiden for å kjøpe smart og sikkert. Selv om VIF spiller i OBOS, bør man klare å lokke til seg bedre spillere enn konkurrentene i den ligaen. Klubben MÅ rykke opp ved første forsøk og bør vise en satsing som lokker til seg noen av de beste talentene i landet. Sats ungt, sats norsk, sats sikkert.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Oldtimer - 02-16-2024

(02-16-2024, 02:33 PM)Churchill Skreiv:
(02-16-2024, 02:28 PM)Oldtimer Skreiv: Vi trenger ihvertfall forsterkninger. 
Vi blir jo regelrett pissa på av Fredrikstad.

VIF ble IKKE pisset på av FFK,  men klubben trenger selvsagt forsterkninger. Jeg mener imidlertid at dette ikke er tiden for å ta hodeløse sjanser på overgangsmarkedet. Dette er tiden for å kjøpe smart og sikkert. Selv om VIF spiller i OBOS, bør man klare å lokke til seg bedre spillere enn konkurrentene i den ligaen. Klubben MÅ rykke opp ved første forsøk og bør vise en satsing som lokker til seg noen av de beste talentene i landet. Sats ungt, sats norsk, sats sikkert.

Du ser på kampen?


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Churchill - 02-16-2024

Ja, og etter to tidlige mål av FFK mener jeg at VIF er fullt på høyde.

Petter STRAND(!) av alle!!!!


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Flemmern - 02-16-2024

(02-16-2024, 11:16 AM)NilsDN Skreiv:
(02-16-2024, 10:45 AM)Flemmern Skreiv: Vi har nå i flere sesonger kvittet oss med spillere uten å ha noen i bakhånd.

Det er jeg helt enig med deg i. Vi har jo de siste 4-5 årene pekt på de enorme svakhetene med den spillersalgsmodellen vi har hatt. Og det var litt gøy å høre Petter Myhre sa nøyaktig det samme i podcasten til Trikkeligaen. For mange unge spillere, selger for mange spillere, selger de for billig, for mye fokus på å holde 2.laget vår i PostNord. Og så videre, og så videre...

Men akkurat nå er jo situasjonen litt spesiell da. Vi har rykka ned. Det visste vi ikke før 10.desember, 14 dager før jul. Hvilken situasjon vi hadde vært i nå med spillere inn og ut hvis vi hadde holdt oss er vanskelig å si.

Så jeg er helt enig med deg i dette generelt. Men jeg tenker også at det var viktig å få ryddet litt i stallen først. Hadde Ilic brukket beinet 12.januar kunne vi sannsynligvis ikke hentet noen. Det virker jo også som vi har identifisert spillere i og med at vi har hentet en og har bud inne.

Forskjellen er at profesjonelle klubber har nye spillere klare nå de selger/kvitter seg med andre. Det har vi aldri hatt, eller iallefall ikke på mange år.
Det er akkurat der skoen trykker.
Alle skjønner flere måtte bort, men det å ha 2 tanker i hodet klarer ikke sportslig ledelse ser det ut til.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - NilsDN - 02-16-2024

Normalt enig med deg. Men salg av Ilic og overgangssum legger nok premissene for hvem vi kan hente. Vi må kutte kostnader før vi kan ta på oss nye. Ellers står vi i en posisjon der vi simpelthen MÅ selge, uansett bud. Vi var heller ikke garantert å klare å kvitte oss med de vi ønsket. Å ta på oss ekstra lønnsutgifter når vi skal ned i lønnsbudsjett er nok en risiko vi ikke kunne ta.

Jeg er ikke uenig med deg, men vi visste ikke hvilken divisjon vi var i før 10.desember. Det er to uker siden vi visste om vi hadde 30-40 millioner for Ilic eller ikke. Tipper vi har flere alternativer, med Ilic-salget er med på å avgjøre om vi skal gå for spilleren vi virkelig ønsker, eller lavbudsjett-valget.

Så ja, det er noen tøffe valg å ta. Men jeg er ikke så bekymret foreløpig. Det tar ikke måneder å spille inn et lag. Som sagt så er jeg fortsatt litt tid unna å få panikk. Nå tipper jeg det er spillerens fysiske form det jobbes med, så går de bok over til litt lettere spilløkter og får overskudd de siste 2-3 ukene vil jeg tro. I serier som spiller høst-vår har gjerne spillerne fri fra midten av mai og til 1.juli. Så gjør de unna hele preseason på 5-6 uker og mens spillere kommer inn.

Jeg sier ikke at vår preseason er perfekt. Men jeg skjønner at det må bli sånn i år. Om vi fortsatt ser ut som skitt om 3 uker og fortsatt mangler spillere så er det bekymringsverdig. Men vi er ikke der helt enda.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Østblokka - 02-16-2024

(02-16-2024, 07:45 PM)Flemmern Skreiv:
(02-16-2024, 11:16 AM)NilsDN Skreiv:
(02-16-2024, 10:45 AM)Flemmern Skreiv: Vi har nå i flere sesonger kvittet oss med spillere uten å ha noen i bakhånd.

Det er jeg helt enig med deg i. Vi har jo de siste 4-5 årene pekt på de enorme svakhetene med den spillersalgsmodellen vi har hatt. Og det var litt gøy å høre Petter Myhre sa nøyaktig det samme i podcasten til Trikkeligaen. For mange unge spillere, selger for mange spillere, selger de for billig, for mye fokus på å holde 2.laget vår i PostNord. Og så videre, og så videre...

Men akkurat nå er jo situasjonen litt spesiell da. Vi har rykka ned. Det visste vi ikke før 10.desember, 14 dager før jul. Hvilken situasjon vi hadde vært i nå med spillere inn og ut hvis vi hadde holdt oss er vanskelig å si.

Så jeg er helt enig med deg i dette generelt. Men jeg tenker også at det var viktig å få ryddet litt i stallen først. Hadde Ilic brukket beinet 12.januar kunne vi sannsynligvis ikke hentet noen. Det virker jo også som vi har identifisert spillere i og med at vi har hentet en og har bud inne.

Forskjellen er at profesjonelle klubber har nye spillere klare nå de selger/kvitter seg med andre. Det har vi aldri hatt, eller iallefall ikke på mange år.
Det er akkurat der skoen trykker.
Alle skjønner flere måtte bort, men det å ha 2 tanker i hodet klarer ikke sportslig ledelse ser det ut til.

Vi har hatt spillere klare når vi har solgt, problemet er bare at vi har bommet. Albin Mørfelt skulle erstatte Dønnum og Ofkir skulle erstatte Sahraoui. Er sikkert flere også, men når vi selger oss ned, altså erstatterne er langt unna de vi henter så føles det vel som at vi aldri har noen klare når vi selger. 

Et annet eksempel er jo at Ilic kom inn samme dag som vi solgte Jatta, der traff vi litt bedre. Ilic var i hvert fall klar før vi solgte Jatta og det var en av premissene for å slippe han..


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Thorstein - 02-17-2024

Det er noen spillere jeg tror kan ha en Steffen Iversen-effekt i klubben. Vi var tydeligvis aldri interessert i Jo Inge Berget i fjor, noe jeg synes var synd da han holder høyt nivå men også har en innsats og fandenivoldskhet i seg som jeg savner i laget nå.

Håvard Nielsen har en kontrakt som går ut i juni. Han kan spille i alle offensive posisjoner på midtbane og i angrep. Han er Oslo Øst og jeg tror han vil være med på oppturen vi skal få i 2024! Den positive effekten ville vi sett fra dag 1.

Ivan Näsberg er garantert forbanna på situasjonen vi er i og ville vært en bauta i midtforsvaret vårt resten av sin karriere. Kommer han i år blir han legende som Erik Hagen. Det ville kledd ham. 5 kamper i år er for lite i Hellas.

Så en jeg gjerne skulle sett i Vålerenga-drakt i løpet av sesongen.
David Kruse, 21-årig danske i Valencienne. Perfekt sentral midtbanespiller som rydder bak Hagen, Bjørdal og Riisnæs. Valenciennes spiller i fransk 2.divisjon, ligger sist og han er altfor god til å rykke ned til 3.nocå i Frankrike. Perfekt alder, fysikk og tilstedeværelse. Et kupp rett og slett.