VPN-forum
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Utskriftsvennlig utgave

+- VPN-forum (https://www.vpn.no/forum)
+-- Forum: Vålerenga sport og fritid (https://www.vpn.no/forum/forum-1.html)
+--- Forum: Vålerenga Fotball (https://www.vpn.no/forum/forum-2.html)
+--- Tråd: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 (/thread-12.html)



RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Presterende speller - 02-22-2024

Siden 2020 har vi kun gått i underskudd 1 år og det er i 2022


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - NilsDN - 02-22-2024

(02-22-2024, 12:23 PM)Presterende speller Skreiv: Siden 2020 har vi kun gått i underskudd 1 år og det er i 2022

Ja, men da inkluderer du spillersalg. Vi har underskudd på drift, så vi må hele tiden selge spillere. Det er ikke vits i å ta den diskusjonen en gang til, men det at vi hele tiden har tappet laget for kvalitet (for småpenger) og ikke klart å erstatte dem som har gjort at vi er i OBOS. 

Problemet er at i OBOS så får vi ikke sånne priser for spillerne våre. Tviler på at vi får 30-40 millioner for Riisnæs, selv om han har en bra sesong i OBOS. Bare som et eksempel. Hadde han hatt en bra sesong med oss i Eliteserien så hadde det kanskje vært annerledes.

Så det å være i OBOS gjør også at vi i stor grad er avskåret fra det som har vært redningen vår tidligere år.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Presterende speller - 02-22-2024

Ikke uenig i at det er uheldig, men Glimt for eksempel hadde aldri bygd opp den økonomien de har nå uten spillersalg. Stort sett har vi solgt for ingenting, men det siste året med Jatta, Odin og Ilic har vært summer vi ikke har vært vant til


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Rad11vb - 02-22-2024

Kommer en som gir litt fingern til sutringa som er her så kommer det ene sutre og superlange svarene tilbake. Behøver ikke skrive en stil for å svare han. Vi har skjønt dere synes alt er ræva om dagen.
Men nå er situasjonen slik den er. Nå må vi prøve å se fremover. Jeg har vært sint, skuffet og sutra selv her inne men kan vi ikke gi oss nå. Jeg ble meget glad for seier. 4 mål og at vi klarte å få bedre kontroll og fasong utover i kampen. Noen som vet hvor lenge Borch og Risnæs er ute?


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Flemmern - 02-22-2024

(02-22-2024, 01:27 PM)Rad11vb Skreiv: Kommer en som gir litt fingern til sutringa som er her så kommer det ene sutre og superlange svarene tilbake.  Behøver ikke skrive en stil for å svare han. Vi har skjønt dere synes alt er ræva om dagen.
Men nå er situasjonen slik den er. Nå må vi prøve å se fremover.  Jeg har vært sint, skuffet og sutra selv her inne men kan vi ikke gi oss nå. Jeg ble meget glad for seier. 4 mål og at vi klarte å få bedre kontroll og fasong utover i kampen. Noen som vet hvor lenge Borch og Risnæs er ute?

Det er ikke sutring, men bekymring (sånn jeg ser det).
Jeg synes også det var mye positivt å se i kampen igår, og vi har en god 11'er.
Er stallen jeg er bekymra over og tiden det tar å få på plass spillere. Det er ikke så rart når dette har vedvart i halvannen sesong, minst.

I et forum som dette, vil vi oppleve flere sider av en sak, heldigvis. Ellers hadde det blitt lite diskusjon.
Selvom et innlegg kan virke negativt, er jeg ganske sikker på at tanken bak er til for klubbens beste. 

Vi supportere får ikke gjort så mye fra eller til, men jeg tipper at klubben får med seg at folk er engasjerte og setter pris på at folk har en mening om klubben, positiv eller negativ.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - Rad11vb - 02-22-2024

Ja ok, men prøv å demp bekymringa litt da. Blir jo bare trist å lese alt det negative uke etter uke. Greit å være kritisk men er ute etter litt mer positiv holdning ihvertfall nå som det nærmer seg seriestart. Vil glede med, ikke grue meg. Og helt riktig, vi får ikke gjort så mye men tror folk har fått sagt ifra nok nå. Jeg er ikke bekymret over tiden. Tror stallen blir god nok for å kjempe om topp 2.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - NilsDN - 02-22-2024

Jeg har ikke noe særlig behov for å gjenta det til det kjedsommelige. Men jeg svarer på kommentarer hvis jeg har tid.

Ut over det er jeg helt enig med Flem, det er jo ikke for å spre negativitet. Men hallo, hvis man forventer at det bobler over av entusiasme når klubben ikke klarer å finne spillere så er man jo litt naiv. Men det er jo ikke noe som spres utover det. Man må oppsøke det selv.

Jeg er i hvert fall veldig forundra over hvor lett folk tar på ting. Jeg tror det å ikke rykke opp fort kan bli veldig mye mer ubehagelig enn det folk tror og liker å tenke på. Og så er det jo greit å tenke på hva Jokke selv mener om kritikk da.

Han sier selv: I det norske samfunnet, i næringslivet og i fotballklubber, er det alt for mye "ryggstryking". Alle skal være venner og folk tør ikke si det de faktisk mener. Jeg skulle ønske at det norske samfunnet var bedre på det.

https://www.tv2.no/sport/fotball/apenhjertig-joacim-jonsson-foler-pa-et-svik-overfor-barna/14739605/


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - blaarizla - 02-22-2024

Det er forskjell på innleggene til f.eks. NilsDN, og enkelte som tilsynelatende alltid mener at alt er ræva og alle må gå uten å kunne begrunne det. Bare slenger ut dommedagsspådommer fordi det er "typisk VIF" o.l.

Det ble blant annet ramaskrik (på twitter og her) da vi hentet Fasika Idumba på prøvespill, men etter to økter med laget tirsdag gjør han en god figur i går og viser allerede tydelig at han ferdighetsmessig er bedre enn både Kiil-Olsen og Kjelsen. Selvfølgelig blir jeg også skeptisk av at han har vært ute med kneskade i over ett år, og at det kanskje er en sjanse for at han slår opp skaden. Men her regner jeg med det medisinske apparatet gjør en grundig vurdering før han evt. får kontrakt.

Jeg vet at klubben før i tida har driti seg ut og henta dyre spillere som er "kjeks". Det skjedde f.eks. da vi hentet hjem Moa, og kanskje oftere på 90- og 00-tallet. Men det skjer vel nesten aldri lenger? Men det virker litt som det er en forestilling som har festa seg i huet på noen. "Typisk Vål'enga" this, "typisk Vål'enga" that. Og det som er typisk, det som definerer klubben sportslig, er alltid noe negativt blant flere her inne og på det gamle forumet.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - mestah - 02-22-2024

(02-22-2024, 03:32 PM)blaarizla Skreiv: Det er forskjell på innleggene til f.eks. NilsDN, og enkelte som tilsynelatende alltid mener at alt er ræva og alle må gå uten å kunne begrunne det. Bare slenger ut dommedagsspådommer fordi det er "typisk VIF" o.l.

Det ble blant annet ramaskrik (på twitter og her) da vi hentet Fasika Idumba på prøvespill, men etter to økter med laget tirsdag gjør han en god figur i går og viser allerede tydelig at han ferdighetsmessig er bedre enn både Kiil-Olsen og Kjelsen. Selvfølgelig blir jeg også skeptisk av at han har vært ute med kneskade i over ett år, og at det kanskje er en sjanse for at han slår opp skaden. Men her regner jeg med det medisinske apparatet gjør en grundig vurdering før han evt. får kontrakt.

Jeg vet at klubben før i tida har driti seg ut og henta dyre spillere som er "kjeks". Det skjedde f.eks. da vi hentet hjem Moa, og kanskje oftere på 90- og 00-tallet. Men det skjer vel nesten aldri lenger? Men det virker litt som det er en forestilling som har festa seg i huet på noen. "Typisk Vål'enga" this, "typisk Vål'enga" that. Og det som er typisk, det som definerer klubben sportslig, er alltid noe negativt blant flere her inne og på det gamle forumet.

Helt enig i dette. Det finnes en del negativitet på forumet som er dommedagsspådommer uten noe egentlig innhold, annet enn at alt er ræva - uansett hva klubben gjør. 

Men så finnes det også mye kritikk som er helt relevant og riktig. Det er ikke sånn at den gjengen som akkurat rykka ned automatisk skal få fripass fra kritikk. Det er heller ikke rart at det er en del skepsis til overgangsstrategien med tanke på hvor liten troppen vår er, hvor mye som står på spill, og hva som har blitt gjort tidligere. 

Det at det er veldig lite rykter om for tida merker jeg gjør meg mer bekymra også, fordi jeg ikke aner hvem de jobber med å hente inn. Men, det er jo egentlig er et godt tegn at det ikke lekker ut ifra Valle hvem vi prøver å hente. 

Man kan si mye om Jokke, og det er en del avgjørelser jeg ikke alltid er enig i. Men jeg syntes ikke jobben han har gjort er så ræva som enkelte skal ha det til. 
Strandberg og Jukle er signeringer "alle" ville gjort hvis de kunne det. Det å hente Ofkir tilbake til klubben etter den sesongen han hadde var også ganske naturlig. 
Håkans er en god signering. Ilic en knallsignering. Bitri var en type trenerne etterspurte, en "no-nonsense" forsvarsspiller. Ikke et knallkjøp, men heller ikke et bomkjøp. Elias var også et naturlig kjøp når vi trengte en i den rollen og han var ledig. Ingen hadde vel takket nei til han når vi henta han. 

Han skal også ha for at han fikk en god slump penger ut av Ilic på tross av at vi åpenbart måtte selge. 

Men med det sagt; hvis ikke han og trenerapperatet får til en stall som rykker opp til Eliteserien - så er det faen meg utrolig. Selv om vi har økonomiske utfordringer etter nedrykket så har vi fortsatt spillere, talenter og en forutsetning alle andre klubber i OBOS misunner oss.


RE: Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024 - NilsDN - 02-22-2024

(02-22-2024, 04:19 PM)mestah Skreiv: Helt enig i dette. Det finnes en del negativitet på forumet som er dommedagsspådommer uten noe egentlig innhold, annet enn at alt er ræva - uansett hva klubben gjør. 

Synes egentlig ikke det er så mye av det jeg. En del på Twitter, Facebook og andre plasser ja. Men ikke her.

De fleste her klarer fint å begrunne sine meninger i hvert fall.