VPN-forum
Start - Vålerenga lørdag 20. juli kl 16:00 - Utskriftsvennlig utgave

+- VPN-forum (https://www.vpn.no/forum)
+-- Forum: Vålerenga sport og fritid (https://www.vpn.no/forum/forum-1.html)
+--- Forum: Vålerenga Fotball (https://www.vpn.no/forum/forum-2.html)
+--- Tråd: Start - Vålerenga lørdag 20. juli kl 16:00 (/thread-246.html)

Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9


Start - Vålerenga lørdag 20. juli kl 16:00 - hmchrist - 07-19-2024

Under et døgn til avspark og på tide med en kamptråd.


Oppgjørene mellom Start og Vålerenga blir ofte målrike. Det kan bety god underholdning. Forhåpentligvis mest underholdende for oss… 

I Kristiansand sier historikken at det kan gå litt begge veier, men det ender nokså sjelden uavgjort. 

Litt ferskere statistikk tilsier at vi er klare favoritter i morgen og jeg tenker vel også at vi bør forvente 3 poeng i morgen. Skjønt historikken viser også at bunnlag som har nedrykkskniven på strupen ikke er noe å kødde med (ref. Glimt-Sandefjord, f.eks). Her må det ytes maks fra start til slutt, og jages mål selv om vi tar ledelsen. 

Har så vidt jeg vet ingen ute med karantene. Skadesituasjonen har jeg ikke helt kontroll på, men har ikke snappa opp noe som bekymrer på den fronten heller. Også er det jo spennende å se om noen nye spillere får vist seg frem. Bakke/Myhre har hatt litt tid til å drille Lange og Brajanac, mens Jarl vel har ankommet klubben litt i seineste laget til å starte mot Start. 

Vel, ble en kort ferie-preget start på en kamptråd. Feel free til å fylle på med det du har av snacks om oppgjøret.


RE: Start - Vålerenga lørdag 20. juli kl 16:00 - magnusbe - 07-19-2024

https://www.fvn.no/sport/i/Ooom9l/politiet-setter-inn-ekstra-ressurser-foer-storinnrykk-av-vaalerenga-supportere

"– Politiet vil sette inn ekstra ressurser i forbindelse med Start-kampen, men hvor mange ressurser vi vil ha til stede ønsker jeg ikke å si noe om.

Det sier avsnittsleder i patruljeseksjonen på Kristiansand politistasjon, Bjarne Lindland, til Fædrelandsvennen.

I tillegg til at sommerturistene preger bybildet i Kristiansand, inntar flere tusen Vålerenga-supportere byen i forbindelse med kampen mot Start lørdag ettermiddag."

https://www.fvn.no/sport/start/i/rPPmdR/gruer-seg-til-tribunekamp-mot-vaalerenga-vi-skal-mobilisere

"Bortesupporterne som reiser er også blitt oppfordret til å stille opp i klubbens kongeblå farger på kamp, i anledning klubbens kommende 111-årsdag.

Alt dette skremmer leder i Starts supportergruppe Tigerberget, Kai Rune Karlsen.

– Jeg gruer meg til det koket som skal bli i helga. Vi skal mobilisere på Londsia og langsida, og gjøre det vi kan for å hindre bank på tribunene, sier han."

https://www.fvn.no/sport/start/i/qPPEVz/noekkelspiller-usikker-foer-storkampen
"Start møter storlaget Vålerenga til seriekamp på Sør Arena lørdag ettermiddag. Midtstopperen Sivert Sira Hansen trente for seg selv fredag formiddag. Årsaken er en kjenning i lysken.

– Jeg har slitt litt med lysken i det siste, så får vi bare se hvordan det inn mot kampen, sier Hansen og utdyper:

– Det er et problem som har oppstått nylig og er en belastningsskade. Jeg har nok trent litt mye, så får vi se hvor lenge skaden varer. Jeg føler meg mye bedre i dag i forhold til i går, så det går fort framover.

Hansen har vært en viktig brikke for Start denne sesongen og har spilt samtlige 14 seriekamper. Med unntak av en kamp mot Åsane, har han spilt hver eneste minutt av denne sesongen."


RE: Start - Vålerenga lørdag 20. juli kl 16:00 - Paulinho - 07-19-2024

Pga avbud har jeg 1 ekstra billett på bortefeltet H1 (utsolgt felt) til pålydende kr 150. Hvis noen er interessert send en mail med navn og mobilnummer til mrpaulbo@gmail.com så meldes vi. #alletilsyden


RE: Start - Vålerenga lørdag 20. juli kl 16:00 - Oldtimer - 07-19-2024

Blir veldig spennende å se startoppstillingen imorgen.
Nå har vi plutselig en veldig stor tropp, og veldig jevn tropp, kanskje litt for jevn ?
Tipper Bakke og Myhre er relativt konservative i uttaket.
Uansett må alle spillerne skikkelig opp i ringa for å kjempe for plassen sin.
Slik jeg ser det er det bare tre spillere som bør være klink i en førsteellever, Sjøeng, Kiil Olsen og Riisnæs. Kanskje Bjørdal også, samt Jukle og Hedenstad i mangel av alternativer på backene.


RE: Start - Vålerenga lørdag 20. juli kl 16:00 - Caanradi - 07-19-2024

Går Jarl rett inn på laget?
Bare et par treninger med gutta, men han burde ha potensialet til det.
Spilt alt for Kristiansund i ES og er i toppform.

Og hva med Lange og Brajanac?

Kampen er såpass hausa opp at jeg er redd for et lite bananskall her. Og motstander mobiliserer selvfølgelig ekstra. Etter at lag vinner veldig stort (8-0 f.eks), så er det en klar tendens til kraftig nedtur i neste kamp. Vi får håpe at en fire ukers sommerpause kan bidra til å ødelegge den statistikken. Altså at forrige kamp er såpass på avstand at man ikke er for "høye" på seg selv.

Sånn ellers, så BLIR det faktisk sydenstemning i morgen. 24 grader, skyfritt og lite vind. Kanskje årets beste sommerdag i Kristiansand. Snakk om å treffe blink værmessig!


RE: Start - Vålerenga lørdag 20. juli kl 16:00 - Loffen - 07-19-2024

Viktig match. Første etter pausen, også viktig å komme godt igang. Samtidig møter lag 2-5 i ligaen hverandre. Så seier gir oss luke til minst 2 lag.


RE: Start - Vålerenga lørdag 20. juli kl 16:00 - Thomas S - 07-19-2024

(07-19-2024, 07:07 PM)Caanradi Skreiv: Går Jarl rett inn på laget?

Ja
Dette blir laget (om det ikke blir noe sykdom i løpet av natta)
Sjøeng, Borch, Kiil Olsen, Jarl, Hedenstad, Ambina, Riisnæs, Håkans, Bjørdal, Jones, Riijks.

Jukle trente alternativt (sammen med Elias Hagen) og er neppe med i troppen.
Petter Strand trente for fullt og trolig med i troppen.
Ofkir skikkelig tafatt og blir neppe med og trolig solgt snart.


RE: Start - Vålerenga lørdag 20. juli kl 16:00 - Theo 66 - 07-19-2024

Hva med de nye danskene?


RE: Start - Vålerenga lørdag 20. juli kl 16:00 - Thomas S - 07-19-2024

(07-19-2024, 08:22 PM)Theo 66 Skreiv: Hva med de nye danskene?

Med i troppen men starter på benken.


RE: Start - Vålerenga lørdag 20. juli kl 16:00 - Oldtimer - 07-19-2024

(07-19-2024, 07:54 PM)Thomas S Skreiv:
(07-19-2024, 07:07 PM)Caanradi Skreiv: Går Jarl rett inn på laget?

Ja
Dette blir laget (om det ikke blir noe sykdom i løpet av natta)
Sjøeng, Borch, Kiil Olsen, Jarl, Hedenstad, Ambina, Riisnæs, Håkans, Bjørdal, Jones, Riijks.

Jukle trente alternativt (sammen med Elias Hagen) og er neppe med i troppen.
Petter Strand trente for fullt og trolig med i troppen.
Ofkir skikkelig tafatt og blir neppe med og trolig solgt snart.

Vi rykker opp uansett,  men skrikende behov for nye backer.