VPN-forum
Tippe bursdagskamptråd Enga - Ranheim Man kl 19 - Utskriftsvennlig utgave

+- VPN-forum (https://www.vpn.no/forum)
+-- Forum: Vålerenga sport og fritid (https://www.vpn.no/forum/forum-1.html)
+--- Forum: Vålerenga Fotball (https://www.vpn.no/forum/forum-2.html)
+--- Tråd: Tippe bursdagskamptråd Enga - Ranheim Man kl 19 (/thread-248.html)

Sider: 1 2 3 4 5 6


Tippe bursdagskamptråd Enga - Ranheim Man kl 19 - Bohem33 - 07-24-2024

Mandag klokka 19 fylles stadion av Norway cup deltakere og bursdagsgjester når klubben feirer 111 år. 

Ranheim står på motsatt side og alle sesongkortholdere får ta med seg en venn gratis. 
Ta med en venn på 111-årsfeiringa / Vålerenga (vif-fotball.no) 

Alle forventer at vi skal feie over samtlige lag nå som vi er i gang. 
Og bookmakerne har oss som favoritter med en snittodds hos de utenlandske på 1,49
Det betyr 67 % sjanse for at vi vinner om oddsen er fair 
NT gir oss 1,43 

Sist stilte vi med samme gjeng som feide over Ulf med unntak av vår nye stopper-Jarl 
Det er jo forståelig med tanke på hvor gode vi var mot Ulf, men i første omgang mot Start var vi ikke gode så nå er det fullt mulig å gjøre endringer på laget. 

Lange var meget god og er klar for å starte, Kamara har vært god på trening og i treningskampen og jeg håper virkelig at han får prøve seg som kant. Vår nye spiss Brajanac må vel etterhvert får sjansen fra start, men kanskje ikke nå? 
Petter strand er skadefri og kom inn og avgjorde kampen kanskje belønnes han med startplass? 
Thorvaldsen hadde også et godt innhopp og med tanke på hvor bleke Jones og Håkans var kan det hende vi bytter ut begge kantene. Jukle kom inn som innbytter og hadde assist og han er vel helt i assistoppen av ligaen. Får han starte da? 
Ikke vet jeg, men det er jammen godt med konkurranse. 

Men Ranheim blir neppe noen pushover, de har tre seire på rad mot sogndal ålesund og raufoss og kun sluppet inn to mål på de tre kampene. 
De har faktisk ikke tapt siden sist de møtte oss. De fikk ingen kort i forrige kamp så da er det neppe noen som er ute med karantene. 

De har heller ikke for vane å tape og står foreløpig med to tap hjemme og tre tap borte (på femten kamper). 
De spiller jævla mye uavgjort da og har faktisk spilt uavgjort i halvparten av bortekampene sine. 
Klarer de også det mot oss? 

Sjelden har det vært vanskeligere å tippe startelever 

Det er meldt strålende sol og over 20 grader 

Stem på alt du tror

Og de som vipser minst 111 kroner til Enga tifo #569329 kan vinne signert drakt fra kapteinen vår. Frist fredag før midnatt.

6466 solgte
3504 på blokka


RE: Tippe bursdagskamptråd Enga - Ranheim Man kl 19 - Ettlagioslo - 07-24-2024

6466 solgte, hvor 3504 er på Østblokka.


RE: Tippe bursdagskamptråd Enga - Ranheim Man kl 19 - Leikvoll - 07-24-2024

Er Strand skadefri? Syntes han haltet etter målet og sa han hadde vondt i intervjuet etter kampen. Ambina ute med karantene? Ligger godt an til å få inn Lange


RE: Tippe bursdagskamptråd Enga - Ranheim Man kl 19 - Bohem33 - 07-25-2024

(07-24-2024, 10:23 PM)Leikvoll Skreiv: Er Strand skadefri? Syntes han haltet etter målet og sa han hadde vondt i intervjuet etter kampen. Ambina ute med karantene? Ligger godt an til å få inn Lange

To gode spørsmål. Det siste først. Ambina står vel med fem gule nå  Vålerenga Menn Senior A - Spillere - Norges Fotballforbund er det ikke karantene på partall fra og med fire? 

I så fall vil både Borch (3) og Ambina (5) få karantene om de får gult på mandag, men jeg tror ikke vi har noen ute nå. 
Se 7.5.1 s. 16  turneringsbestemmelser-obos-ligaen.pdf (fotball.no)  

Så var det Strand da, jeg husker også at han sa at han hadde vondt etter kampen, men om han regnes som skada vet jeg ikke og her er vel ofte klubben vår litt hemmelighetsfull. De går vel sjelden ut med det før laget og kamptroppen offentliggjøres. At han var i troppen og fikk spille sist må jo bety at de mente det var forsvarlig at han spilte noe, men om det har blitt verre eller bedre siden da er ikke godt å svare på.

Men det er defintivt et rotterace når det kommer til startplassene på mange posisjoner ja. 
Sjøeng, Jarl, Olsen, Ambina og Bjørdal føler jeg meg helt trygg på at starter, men på de andre plassene er det vanskeligere å si. 

Jeg tror vi går for Jukle og Borch som backer. Jukle regnes vel for vårt sikreste kort, men er han klar for en helt kamp eller blir det Hedenstad som sist og kan det tenkes at Hedenstad utkonkurrerer Borch og starter på høyre?

Får Riisnæs beholde plassen eller erstattes han av Strand om Strand er helt klar? 

Det føles som på tide at Lange får starte. Han var veldig god i treningskampen mot xxx og da han kom inn sist. Men skal han spille off midt (Bjørdal rollen) indreløper, eller kant? Om man velger kant så er han vel best på venstre og der spilte Håkans sist. Håkans var svak, men han regnes vel for en av våre aller beste. Våger de å sette han på benken? 
Der trives også Thorvaldsen godt og han var jo god sist og fortjener virkelig å starte snart. Kanskje bruker vi han? 

På motsatt kan hadde heller ikke Jones sin beste dag. Der vil jeg gjerne se Kamara. Det tror jeg ikke er så sannsynlig, men kanskje flytter vi Håkans over hit for å gjøre plass til Thorvaldsen eller Lange på venstre kant. 

På topp har jeg sett Rijks langt bedre selv om han var bedre enn kantene våre. Er tiden allerede moden for Brajanc fra start? Det tror jeg vel egentlig ikke, men større under har skjedd. 

Forøvrig melder Hagen i intervju med klubben at opptreninga går bedre enn forventet og at han håper å få bidratt utover høsten, da kan det bli skikkelig kriging om ankerrollen og. Stian Sjøvold signerte jo nylig ny kontrakt, men har slitt med skader i år og bare fått spilletid i en kamp. Men det hadde vært gøy om han fikk noen innhopp for Ambina etterhvert og da helst før Hagen er tilbake igjen. 

Kurd Rønning er vel ikke nærmere laget når han ikke vil signere ny kontrakt. Man kan selvsagt ikke kreve spilletid, men det er jo forståelig at han ser at nåløyet for stratplass er veldig trangt sånn laget vårt ser ut nå. Og enda har ikke Bully og Obasi meldt seg skikkelig på, men de er jo spillere som på sikt kan være svært tøffe å konkurrere ut. 

Håper inderlig at vi klarer å utnytte dette til vår fordel med å kjøre et helvetes tempo og kunne bytte når folk blir slitne. Tenk deg om du var back for motstandern da og nærmet deg utslitt etter å ha passet på Håkans i 60 minutter så så du han ble bytta ut til fordel for Thorvaldsen. Eller at Jones ble bytta ut for Kamara. Da er det ikke særlig gøy når du vet at det ikke er noen på benken som kan komme inn for deg eller håp om at et par var-pauser kan gi deg noen femminnuttere til å hente igjen pusten.


RE: Tippe bursdagskamptråd Enga - Ranheim Man kl 19 - Oldtimer - 07-25-2024

Når det gjelder backer mener jeg Jukle er vår klart beste venstreback, og Hedenstad vår klart beste høyreback, så det burde ikke være noe tema.
Synes både Bully, Sjøvold, Obasi og Kamara var veldig gode når de kom inn i treningskampen.
Blir spennende med laguttaket fremover, men har en følelse av at Bakke er veldig "konservativ" der.
.


RE: Tippe bursdagskamptråd Enga - Ranheim Man kl 19 - hmchrist - 07-25-2024

(07-24-2024, 10:23 PM)Leikvoll Skreiv: Er Strand skadefri? Syntes han haltet etter målet og sa han hadde vondt i intervjuet etter kampen. Ambina ute med karantene? Ligger godt an til å få inn Lange

Ambina har ikke karantene etter hva jeg kan forstå.
Han fikk sitt fjerde gule borte mot Ranheim (De tre første mot Raufoss, Bryne og xxx).
Han sto over mot Moss og fikk sitt femte kort mot Start. Ergo må han sone ny kamp etter neste gule kort, men skal være tilgjengelig hjemme mot Ranheim.


RE: Tippe bursdagskamptråd Enga - Ranheim Man kl 19 - Goliat - 07-25-2024

(07-25-2024, 10:12 AM)Bohem33 Skreiv:
(07-24-2024, 10:23 PM)Leikvoll Skreiv: Er Strand skadefri? Syntes han haltet etter målet og sa han hadde vondt i intervjuet etter kampen. Ambina ute med karantene? Ligger godt an til å få inn Lange

To gode spørsmål. Det siste først. Ambina står vel med fem gule nå  Vålerenga Menn Senior A - Spillere - Norges Fotballforbund er det ikke karantene på partall fra og med fire? 

I så fall vil både Borch (3) og Ambina (5) få karantene om de får gult på mandag, men jeg tror ikke vi har noen ute nå. 
Se 7.5.1 s. 16  turneringsbestemmelser-obos-ligaen.pdf (fotball.no)  

Så var det Strand da, jeg husker også at han sa at han hadde vondt etter kampen, men om han regnes som skada vet jeg ikke og her er vel ofte klubben vår litt hemmelighetsfull. De går vel sjelden ut med det før laget og kamptroppen offentliggjøres. At han var i troppen og fikk spille sist må jo bety at de mente det var forsvarlig at han spilte noe, men om det har blitt verre eller bedre siden da er ikke godt å svare på.

Men det er defintivt et rotterace når det kommer til startplassene på mange posisjoner ja. 
Sjøeng, Jarl, Olsen, Ambina og Bjørdal føler jeg meg helt trygg på at starter, men på de andre plassene er det vanskeligere å si. 

Jeg tror vi går for Jukle og Borch som backer. Jukle regnes vel for vårt sikreste kort, men er han klar for en helt kamp eller blir det Hedenstad som sist og kan det tenkes at Hedenstad utkonkurrerer Borch og starter på høyre?

Får Riisnæs beholde plassen eller erstattes han av Strand om Strand er helt klar? 

Det føles som på tide at Lange får starte. Han var veldig god i treningskampen mot xxx og da han kom inn sist. Men skal han spille off midt (Bjørdal rollen) indreløper, eller kant? Om man velger kant så er han vel best på venstre og der spilte Håkans sist. Håkans var svak, men han regnes vel for en av våre aller beste. Våger de å sette han på benken? 
Der trives også Thorvaldsen godt og han var jo god sist og fortjener virkelig å starte snart. Kanskje bruker vi han? 

På motsatt kan hadde heller ikke Jones sin beste dag. Der vil jeg gjerne se Kamara. Det tror jeg ikke er så sannsynlig, men kanskje flytter vi Håkans over hit for å gjøre plass til Thorvaldsen eller Lange på venstre kant. 

På topp har jeg sett Rijks langt bedre selv om han var bedre enn kantene våre. Er tiden allerede moden for Brajanc fra start? Det tror jeg vel egentlig ikke, men større under har skjedd. 

Forøvrig melder Hagen i intervju med klubben at opptreninga går bedre enn forventet og at han håper å få bidratt utover høsten, da kan det bli skikkelig kriging om ankerrollen og. Stian Sjøvold signerte jo nylig ny kontrakt, men har slitt med skader i år og bare fått spilletid i en kamp. Men det hadde vært gøy om han fikk noen innhopp for Ambina etterhvert og da helst før Hagen er tilbake igjen. 

Kurd Rønning er vel ikke nærmere laget når han ikke vil signere ny kontrakt. Man kan selvsagt ikke kreve spilletid, men det er jo forståelig at han ser at nåløyet for stratplass er veldig trangt sånn laget vårt ser ut nå. Og enda har ikke Bully og Obasi meldt seg skikkelig på, men de er jo spillere som på sikt kan være svært tøffe å konkurrere ut. 

Håper inderlig at vi klarer å utnytte dette til vår fordel med å kjøre et helvetes tempo og kunne bytte når folk blir slitne. Tenk deg om du var back for motstandern da og nærmet deg utslitt etter å ha passet på Håkans i 60 minutter så så du han ble bytta ut til fordel for Thorvaldsen. Eller at Jones ble bytta ut for Kamara. Da er det ikke særlig gøy når du vet at det ikke er noen på benken som kan komme inn for deg eller håp om at et par var-pauser kan gi deg noen femminnuttere til å hente igjen pusten.
Rønning er vel neste unge spilleren vi slipper som går til et norsk topplag? Han storspilte rett før ferien og var med å løfte laget, med assist og mål. Takken var å bli satt på benken for en meget svak Ambina, fatter ikke hvordan de tenker..


RE: Tippe bursdagskamptråd Enga - Ranheim Man kl 19 - Bohem33 - 07-26-2024

Østblokka er utsolgt for enkeltbilletter, men det er fortsatt mulig å skaffe seg abbonoment så får man sett Lyn kampen og. https://www.vif-fotball.no/nyheter/ostblokka-er-utsolgt-mot-ranheim?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3Uo2HJpliX-1hJR0K0PDfU2H9RecTuA5jIhksZ06efWQum6NTalHQkBDI_aem_H7jlQq8JSIGipNz6HBqiRw

Hockey laget skal grille pølser for oss fra klokka fire på Jordal og det går Corteo fra jordal kl fem https://www.vif-hockey.no/article/1ugash5-49ejd/view


RE: Tippe bursdagskamptråd Enga - Ranheim Man kl 19 - Bohem33 - 07-28-2024

Helt nydelig resultater for oss i går som nevnt i andre tråder. 

Stabæk tapte mot Moss og står nå med 23 poeng på 15 kamper (7 mindre enn oss) 

Bryne klarte kun uavgjort mot Ulf og har da 28 poeng med en kamp mer spilt enn oss. 

Moss passerte oss med to poeng, men vi har en kamp til gode så vi tar tilbake ledelsen om vi vinner i morgen. Neste kamp er jo mot Moss og at den blir viktigere er åpenbart, men selv om vi skulle tape mot Ranheim så beholder vi andreplassen og er igjen i ledelsen om vi vinner neste kamp borte mot Moss. 
Men Moss vil da ha 5 poengs luke om vi taper de to neste og vi vil ha 4 poengs luke om vi vinner de to neste. 

Ta kampen mot Ranheim først da. Vinner vi så har vi 7 poengs luke til xxx det skal de da umulig kunne ta igjen. 
Vi har 10 poengs luke til Stabæk og selv om de da har en kamp mindre spilt skal de ikke klare det heller. 
I så fall har vi parkert det de fleste trodde var våre argeste rivaler etter 16 kamper. 

Ranheim ble tippet som nummer fire av Dagsvisen før sesongen så vi har en jobb å gjøre. De er nummer to på xG tabellen og ville hatt 12 poeng mer enn de har nå om xG var fasit. Vi ville da hatt 7 poeng mer enn vi har. Ranheim har sluppet inn tre mål mer enn forventet og skåret tre mål mindre enn forventet ut fra xG. Vi har skåret to mål mer enn forventet (!) og sluppet inn tre mål mer enn forventet). 

Men det er jo ellevilt at vår kanskje største konkurrenten er Moss. Dette skrev Dagsavisen i sitt tabelltips om Moss før sesongen: 

11) Moss

Thomas Myhre har gjort sine saker i Moss meget bra, og vi tipper at den vanskelige andresesongen ikke blir så veldig vanskelig. 
I likhet med Åsane spår vi en nokså trygg tilværelse, selv om de har mistet Claudio Braga som var viktig i angrepet. 
Saadiq Elmi er en god tilvekst, mens Eythor Bjørgolfsson skal score mål.

Ålesund ble tippet på andreplass.... 

Egersund er kun ett poeng bak Moss, men de har jo solgt seg kraftig ned i løpet av vinduet så de har jeg ikke helt troa på at står løpet ut. Så Bryne er nå kanskje den største tusselen, men de er fem poeng bak oss om vi vinner og de overbeviste ikke akkurat mot Ulf i går. 

Moss er mestre i å samle gule kort. Mot oss fikk fem spillere gult, og det er også fem spillere som må sone i neste kamp (mot rekas Ålesund) om de får gult mot oss. 

Men ja, vi har gitt oss selv litt pusetrom der poeng tap ikke er noen krise, men der vi virkelig begynner å stikke fra våre rivaler om vi vinner. Bedre utgangspunkt kan man vel ikke drømme om. 

Ellers går klubben foran i kampen mot VAR  Pressemelding: VAR angår hele fotball-Norge / Vålerenga Fotball Damer (vif-damefotball.no)


RE: Tippe bursdagskamptråd Enga - Ranheim Man kl 19 - Ettlagioslo - 07-28-2024

8540 solgte. Bli med på Corteo da!