Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 2 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd vinter/vår 24/25
Smaken er som baken. Jeg mener at om vi skal hente inn en ny spiss, noe jeg mener vi bør, og bytte ut en av Rijks eller Brajanac, så er det Rijks vi bør beholde. Jeg er uansett mer opptatt av at en kommer inn enn at en skal ut.

Men jeg synes det virker veldig unødvendig å ha 3 utenlandske spisser. Vi kan kun ha 9 utenlandske spillere totalt. I øyeblikket er ikke det noe problem, vi har Obasi, Ambina, Lange, Brajanac og Rijks. Så vi har plass til 4 til. Vi har jo også Bitri da, men han regner jeg ikke med. Regner heller ikke med at vi beholder Fasika.

Hurtigheten til Brajanac stiller jeg meg veldig usikker til. I en av de siste kampene nå ble han spilt alene gjennom, men hadde så liten tro på egen fart at han løp mot cornerflagget i stedet for mot mål.

Men henter vi inn et par talenter til, som Obasi, noe jeg også mener vi absolutt bør, så er vi straks nede i bare 2 ledige plasser. Skal vi ha en spiss, back og en stopper så kan det hende at også på dem må vi utenfor landets grenser. Og da virker det veldig unødvendig å ha 3 utenlandske spisser når bare 1, maks 2 spiller samtidig.

Prisnivået i Eliteserien virker ganske høyt for tiden. Helt ordinære spillere går for 7-8 millioner mellom norske klubber. Fordi Europapenger og store salg har gitt klubbene mer romslig økonomi. Vi, på vår side, har ikke vært i OBOS og gjort oss fete akkurat. Så vi er nok nødt til å lete andre steder for forsterkninger.
Svar
Det er vel ikke bare fordi du svarer folk du skriver gjentatte innlegg om Brajanac. Makan til gnåling om en spiller som får godkjent+ så langt. Han må liksom plutselig ut han da.
Svar
Synes på ingen måte NilsND gnåler. Saklige, velfunderte, gode innlegg. Kommenterer bare andre innlegg i tråden. Fortsett med det NilsDN.
Svar
(Igår, 07:49 PM)Østblokka Skreiv: Det er vel ikke bare fordi du svarer folk du skriver gjentatte innlegg om Brajanac. Makan til gnåling om en spiller som får godkjent+ så langt. Han må liksom plutselig ut han da.

Begynner å bli noe repetetivt. 
Er det 30 eller 40 innlegg om hvor lite kompetent Brajanac er i han øyne?
Svar
(Igår, 07:49 PM)Østblokka Skreiv: Det er vel ikke bare fordi du svarer folk du skriver gjentatte innlegg om Brajanac. Makan til gnåling om en spiller som får godkjent+ så langt. Han må liksom plutselig ut han da.

Da foreslår jeg at du leser de siste sidene en gang til. 

For 10 dager siden, i innlegg 181 skriver jeg:  Vi må ha 3 spisser, vi kommer til å slite med å finne en norsk spiss som er bedre enn Rijks og Brajanac og på vårt budsjett. Derfor bør vi lete etter en ny toppspiss i utlandet og kvitte oss med en av Brajanac eller Rijks. Og heller erstatte med en ung norsk spiss. Her ville jeg droppet Brajanac og beholdt Rijks, men jeg tipper vi i så fall kommer til å droppe Rijks og beholde Brajanac.

For 9 dager siden, i innlegg 185, som svar til en annen:  At folk ikke er bekymret for spissplassen skjønner jeg lite av. Rijks hadde en dårlig start, men har vist at han både er målscorer og kan bidra i spillet ellers. Mens Brajanac har gjort det han kom for, få oss opp. Men han er ingen trussel på fart, ikke på teknikk, jeg har ikke sett han skyte noen gang jeg kommer på. Han vinner få dueller og scorer stort sett tap ins etter litt klabb ogbabb i feltet. Noe han får mindre sjanse til neste år. Brajanac blir også 24 før sesongstart, så det er ikke noe enormt utviklingspotensiale der.

For 7 dager siden, i innlegg 188;  Det er ingen som avskriver Brajanac. Han kan fortsatt spille en rolle i troppen han. Vi trenger mer enn en spiss. Personlig så håper jeg rekkefølgen neste år er NY - Rijks - Brajanac. Men det virker som om Bakke mener Brajanac er bedre enn Rijks. Og hvis vi skal hente en ny spiss så tror jeg vi må se utenlands. Vi er ikke tjent med å bruke 1/3 av utenlandskvota på 3 spisser, der 2 sitter på benken. Så egentlig så håper jeg da på NY utenlandsk - Rijks - NY norsk.

For 5 dager siden, i innlegg 193, melder du deg på diskusjonen med kommentaren:  Jeg lurer på hva Brajanac har gjort mot Nils. Må være noe personlig.

Jeg gir deg et lengre, utfyllende svar samme dag på denne kommentaren som jeg avslutter med:  Jeg hadde vært mer positiv til å beholde Brajanac hvis han ikke var utenlandsk. Men jeg tror som sagt vi må finne oss en ny spiss i utlandet og uten at noen går ut så har vi da brukt 3 av 9 plasser i utenlandskvota på spissplassen, der bare 1 spiller om gangen. Vi bør ha 3 spisser, men vi trenger ikke 3 utenlandske spisser. Vi kan finne en ung norsk spiss som 3.valg, vi kan gi Kamara en sesong til. Og da blir det en ut av Rijks eller Brajanac. Og av dem så mener jeg Rijks har best potensial. Uten at Brajanac har gjort meg noe personlig. Det var ikke noe verre enn det.

Så melder noen andre seg på diskusjonen før du igjen følger opp med at nå er det gnåling. Det er en diskusjon du startet med en tåpelig kommentar.

Jeg har oppfordret deg om å komme med argumenter for hva du mener og hvorfor, noe du ikke har gjort. På meg virker det mest som trolling det du driver med. Dette var jo første bidraget fra deg på det her forumet siden slutten av oktober.
Svar
(Idag, 12:32 AM)JackBlack Skreiv:

Kan ikke du heller svare Nils og argumentere mot han, istedenfor å henge deg på en annen?
Svar
Synes jeg leste et sted at i engelsk fotball har den klassiske 9ern (unntatt Haaland da) aldri scoret færre mål, og at det oftere er innovervendte vinger, offensiv midtbane og indreløpere (box2box) som scorer målene. Spissene er ofte mer tilretteleggere.

Norsk fotball er ikke som engelsk, men det er en trend jeg tror kommer også hit. Da trenger vi at midtbanen vår scorer mer. Og personlig mener jeg vi må tørre å skyte oftere.
Svar
Tenker at laget har en god stamme sånn som det er nå. Jeg er ikke så urolig på spillere inn som det virker som flere her er. Tenker at det kommer inn en venstreback, en ving begge med stor fart og en stopper av kaliber for konkurranse og bedre dekning. Ser noen melder spillere fra Moss, om vi skal hente noen derfra burde det være Håpnes, eller Hegland.
Jeg er mer skeptisk til spillere ut, jeg tror det blir vanskelig å erstatte Ambina, Kili Olsen og ikke minst Bjørdal om noen av de forsvinner. Men alle som forsvinner må erstattes samt et par tre nye tilskudd til troppen.
Svar
For å introdusere ett nytt emne. Hørte fra min danske kollega at Joachim Jonsson er koblet til Brøndby som sportssjef. Ser at emnet også har vært oppe i VG og i danske Tipsbladet.
Noen som har noe inside her?
Svar
Video 
(10 timer siden)Ettlagioslo Skreiv:
(Idag, 12:32 AM)JackBlack Skreiv:

Kan ikke du heller svare Nils og argumentere mot han, istedenfor å henge deg på en annen?

Argumentere mot synsing?
Argumentere mot påstander som helt klart er feil? 
Som den at Brajanac løp mot corner flagget mot Stabæk. Han løper rett frem.
Om noen viser hvordan man legger inn bilder her så kan jeg fint poste de

Svar

Gå til forum:

Bruker(e) som leser denne tråden: 15 Gjest(er)