(8 timer siden)NilsDN Skreiv: Bra. Sannsynligvis en bra spiller i en posisjon vi trenger. Men også enda en utlending. Det kommer jo ikke egentlig som noen overraskelse, det er vanskelig å finne en stopper som er god nok, billig nok og også norsk.
Klarer vi å beholde Kjelsen så er jo midtstopperplassene dekket inn. Da er det backplassene som gjenstår. Vil tro vi skal ha inn minst 1, kanskje 2 backer.
Men nå er utenlandskvota full. I hvert fall blir den det til sommeren, når Promise kommer. Vet ikke hva vi betaler for Tshiembe, men ser han hadde kontrakt med Brøndby bare ut juni. Jeg kan ikke helt se for meg at vi har betalt all verdens for han. Mener Jocke sa i en podcast at vi betalte 1,5 for Pallas. Og jeg tviler på at vi har betalt mer enn 10 millioner til sammen for trioen Tshiembe, Pallas og Sørensen. Det er på papiret bra business.
Men nå starter også vanskelighetene da. Vi kan signere en utenlandsk spiller til, men da må vi kvitte oss med en til sommeren. Pluss Bitri da, men han regner jeg ikke med.
Det vi absolutt må ha inn er backer. Minst 1, kanskje 2. Høyrekanten er tynt besatt etter at Jones og Kamara dro. Obasi virker visst bra på trening, men det er bare trening. Og uansett får vi neppe 2700 minutter ut av han i 2025. Thorvaldsen er skadet, så venstrekanten står vel i øyeblikket også bare mellom Riisnæs og Sørensen. Så vi bør ha en kantspiller til inn også.
Og så mener jeg jo at vi bør oppgradere på spissplassen også. Men det tror jeg må bli en utenlandsk ut og en inn.
Analyserapport – Kevin N'Goyi Tshiembe
Oversikt
Brøndby IF-forsvareren Kevin N'Goyi Tshiembe har sett betydelige endringer i prestasjonene sine mellom 2022-23 og 2023-24 danske Superliga-sesongene. Han spilte for det meste som venstresidig forsvarer i sesongen 22-23 og som høyresides forsvarer i sesongen 23-24. Spilletiden ble også redusert fra 2.250 minutter til 1.110 minutter den siste sesongen.
Komparativ analyse viser defensive forbedringer, men også et fall i distribusjonskvaliteten og en økning i aggressivitet, gjenspeilet i antall begåtte kort og feil.
Sammenlignende statistisk analyse
1. Defensive attributter
Justerte taklinger (Adj.): Taklingsaggressiviteten økte litt (fra 9.48 til 9.65).
Defensive dueller vunnet (%): Betraktelig forbedret fra 74,81 % til 51,22 %, noe som indikerer en nedgang i suksessraten for defensive dueller.
Interceptions (Adj.): Økt fra 6,81 til 8,73, viser en større defensiv lesning.
Shot Blocks: Forble praktisk talt stabil (0,64 til 0,57).
Aerial Duels Won (%): Lite fall fra 61,07 % til 60,71 %, og opprettholder et akseptabelt nivå.
2. Balldistribusjon
Lange pasninger (%): Det var et betydelig fall fra 65,71 % til 48,48 %, noe som tyder på mindre effektivitet i å distribuere lange baller.
Progressive pasninger: Liten forbedring (1,04 til 1,05), som indikerer opprettholdelse av evnen til å fremme ballen med pasninger.
Progressive Conductions: Også forbedret fra 7,92 til 9,0, noe som viser større deltakelse i å bære ballen.
3. Offensivt bidrag
Assists og 2./3. Assists: Nesten ikke-eksisterende i begge sesonger (0,08 til 0,08).
xA (Expected Assists): Minimum offensivt bidrag, men med svak vekst (0,01 til 0,07).
4. Fysisk og disiplinær atferd
Feil begått: Bekymrende økning fra 1,0 til 2,11 per kamp.
Kort: Dobles fra 1,0 til 2,0 per 90 minutter, noe som indikerer større aggressivitet og mulige vanskeligheter med å bestemme tilnærminger til spill.
Felles: Litt reduksjon fra 1,08 til 0,97, noe som tyder på mindre eksponering for fysiske dueller.
Konklusjon og relevans
Tshiembes overgang til høyre side av forsvaret ser ut til å ha påvirket prestasjonen hans. Defensivt opprettholdt eller forbedret han målinger som interceptions og blokkeringer, men suksessraten hans i defensive dueller falt. Hans mer aggressive oppførsel resulterte i flere feil og kort, noe som kunne skade laget hans i kamper med høy innsats.
På den annen side fikk balldistribusjonen hans en kraftig nedgang, spesielt i lange pasninger. Som forsvarsspiller kan sikkerheten hans i besittelse ha vært en bekymring for Brøndby, som trenger midtstoppere som er i stand til å sette i gang kvalitetsspill.
Hvis Tshiembe forblir på høyre side av forsvaret, kan det hende laget må justere systemet sitt for å kompensere for hans begrensede ballbesittelse og økende aggresjon. Imidlertid kan hans økning i interceptions og progressive drifter være en indikasjon på større proaktivitet i forsvar og spilling.
Anbefalinger
Arbeid med å gjenopprette nøyaktigheten til lange pasninger.
Juster tilnærmingstiden i defensive dueller for å redusere kort og feil.
Vurder tilpasningen hans til høyresiden eller vurder en retur til venstresiden, hvor han hadde mer balansert defensiv statistikk.
I hodet mitt ser jeg Jarl spille til høyre og han skal spille til venstre. Jeg er veldig bekymret for spørsmålet om disiplin, enda mer hvis VAR-drittet fortsetter. Inkluderer i analysen hans to siste sesonger hvor han hadde mer enn 1000 minutter.