Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jævla horer!
#11
(12-10-2023, 08:48 PM)Langbølgen Skreiv: Pell deg til hælvete vekk Bakke! Skam er du! Feige fitte!

Det var da fært for språkbruk da. 
Jeg er enig i at Bakke burde forlate oss. 

Tuva burde også ta kjolen og spasere ut av valle.
Svar
#12
(12-11-2023, 12:17 PM)MaxManus Skreiv: Tuva burde også ta kjolen og spasere ut av valle.

Men det er som sagt en kjede her.

Tuva ble valgt inn i 2021 og ønsket fjernet i 2023. Det gikk ikke, siden valgkomiteens kandidat ikke var valgbar.

Tuva har vel etter mitt syn ikke forstått noe som helst. Det styret i klubben har ansvar for er det sportslige, men det har de rett og slett ikke skjønt. Det hadde vært behaglig å kunne skylde på Trøim, men det er faktisk klubbstyret som ikke har vært på jobb. Først stolte de blindt på Fagermo, siden har de stolt blindt på Jokke og Bakke.

Men fjernes ikke Tuva så fjernes ikke JJ. Og fjernes ikke JJ, så fjernes ikke Bakke. Det er alt for mye personlig prestisje knyttet til de valgene de har tatt, så de kommer ikke til å endre dem. Selv om en blind ser at det trengs endringer her.

Hvis det er noe ryggrad i dette styret så stiller de sine plasser til disposisjon. Det er faktisk mulig å komme styrket ut av et nedrykk. Det er bare å se på Glimt, Viking, Brann, LSK og andre som har vært der nede. Men da må vi bruke anledningen til å rydde. Og til å endre.

Hvis det ikke tidlig på nyåret blir et medlemsmøte der styret ber om medlemmens tillit så må det enten kreves et sånt møte av medlemmene selv, eller så skjer ingen ting før i mars. Da kan sikkert mye av styret fjernes, men da er det i realiteten alt for sent. Hvis sesongforberedelsene ikke er top notch så er det ikke sikkert det blir noe opprykk. Og hvis vi ikke gjør noen endringer heller så fortsetter ting akkurat som før. Og må det kreves så fortsetter bare det interne bråket i klubben. Så vi får håpe styret har tilstrekkelig med gangsyn til å skjønne at de ikke bare kan fortsette som om ingen ting har skjedd.

De som har kommet opp og gjort det bra er steder der nedrykket har ført til endringer. Hvis nedrykket her ikke fører til endringer så blir det ingen utvikling. Da er det i beste fall enda et par bortkasta år, men jeg tviler egentlig på om vi rykker direkte opp med dagens gjeng.
Svar
#13
(12-11-2023, 01:09 PM)NilsDN Skreiv:
(12-11-2023, 12:17 PM)MaxManus Skreiv: Tuva burde også ta kjolen og spasere ut av valle.

Men det er som sagt en kjede her.

Tuva ble valgt inn i 2021 og ønsket fjernet i 2023. Det gikk ikke, siden valgkomiteens kandidat ikke var valgbar.

Tuva har vel etter mitt syn ikke forstått noe som helst. Det styret i klubben har ansvar for er det sportslige, men det har de rett og slett ikke skjønt. Det hadde vært behaglig å kunne skylde på Trøim, men det er faktisk klubbstyret som ikke har vært på jobb. Først stolte de blindt på Fagermo, siden har de stolt blindt på Jokke og Bakke.

Men fjernes ikke Tuva så fjernes ikke JJ. Og fjernes ikke JJ, så fjernes ikke Bakke. Det er alt for mye personlig prestisje knyttet til de valgene de har tatt, så de kommer ikke til å endre dem. Selv om en blind ser at det trengs endringer her.

Hvis det er noe ryggrad i dette styret så stiller de sine plasser til disposisjon. Det er faktisk mulig å komme styrket ut av et nedrykk. Det er bare å se på Glimt, Viking, Brann, LSK og andre som har vært der nede. Men da må vi bruke anledningen til å rydde. Og til å endre.

Hvis det ikke tidlig på nyåret blir et medlemsmøte der styret ber om medlemmens tillit så må det enten kreves et sånt møte av medlemmene selv, eller så skjer ingen ting før i mars. Da kan sikkert mye av styret fjernes, men da er det i realiteten alt for sent. Hvis sesongforberedelsene ikke er top notch så er det ikke sikkert det blir noe opprykk. Og hvis vi ikke gjør noen endringer heller så fortsetter ting akkurat som før. Og må det kreves så fortsetter bare det interne bråket i klubben. Så vi får håpe styret har tilstrekkelig med gangsyn til å skjønne at de ikke bare kan fortsette som om ingen ting har skjedd.

De som har kommet opp og gjort det bra er steder der nedrykket har ført til endringer. Hvis nedrykket her ikke fører til endringer så blir det ingen utvikling. Da er det i beste fall enda et par bortkasta år, men jeg tviler egentlig på om vi rykker direkte opp med dagens gjeng.

Enig. Men skal det bli endring må noen ta opp hansken.
En på forumet kunne sikkert tatt denne rollen, men det vil gi klubben mer å tenke på om Klanen tar saken. Klanen har vel observatør i styret mener jeg å huske...
Valgkomiteen består blant annet av Nordbrekken og Stavrum. Sistnevnte har vel en offisiell e-postadresse som kan brukes.
Kjipt mot han å fylle opp jobb-mailen hans kanskje, men jeg antar han er forberedt på det...
Målet med kontakt med valgkomiteen må være å få ut om de har begynt et arbeid.
Hvis de ikke har begynt ennå så er det tett på fåfengt å kreve ekstraordinært årsmøte.
Svar
#14
(12-11-2023, 01:58 PM)Loffen Skreiv: Enig. Men skal det bli endring må noen ta opp hansken.
En på forumet kunne sikkert tatt denne rollen, men det vil gi klubben mer å tenke på om Klanen tar saken. Klanen har vel observatør i styret mener jeg å huske...
Valgkomiteen består blant annet av Nordbrekken og Stavrum. Sistnevnte har vel en offisiell e-postadresse som kan brukes.
Kjipt mot han å fylle opp jobb-mailen hans kanskje, men jeg antar han er forberedt på det...
Målet med kontakt med valgkomiteen må være å få ut om de har begynt et arbeid.
Hvis de ikke har begynt ennå så er det tett på fåfengt å kreve ekstraordinært årsmøte.

Nei, men et ekstraordinært årsmøte krever vel ikke noe fra valgkomiteen? Der kan jo forslaget være å erstatte Tuva med Jalland, ja eller nei. Uansett så vil jo det være konfrontasjonslinja. Det beste er jo om dette er noe som skjer frivillig.

Det er jo bare å ta Marianne Eskeland som et eksempel. Sikkert en veldig hyggelig og dyktig dame, men når hun ble valgt inn sa hun: - Jeg er ikke spesielt god med ball, men det er det jo andre i VIF som er. Jeg håper jeg kan bidra med min fagkompetanse og at organisasjonen vil ønske å bruke meg aktivt for å skape vekst i omsetningen både fra privatmarkedet og bedriftsmarkedet. Jeg takker for tilliten og gleder meg til å komme i gang med arbeidet.

Hvordan kan man gå inn i et styre som har sportlig som ansvar og si at det ikke gjør noe om jeg ikke har peiling på det jeg har ansvar for, for det er så mange andre flinke her? Og hvis hun er god på å skape vekst i omsetning fra privat og bedriftsmarkedet og ønsker seg en styreplass i Vålerenga, så er det jo AS'et som trenger den kompetansen. Ikke idrettslaget.

Det er som om jeg skulle gå inn i styret i et legemiddelselskap og si at jeg ikke har noe peiling på hva de putter i pillene her, men de er veldig flinke, de har hvite frakker og alt, så det går sikkert bra.
Svar
#15
Men vil Jalland fortsatt da?
Man skal ha greit med baller og vilje for å bli med i et mistillitsforslag. Og hvis resten av styret blir så kan det jo bli et artig samarbeidsklima.
Valgkomiteen har mye makt. Det er jo de som innstiller styret.
Benkeforslag går veldig sjeldent igjennom med unntak for der det er gjort en massiv mobilisering i forkant.

Ikke misforstå meg. Jeg mener hele styret må ta ansvar for en strategi som har gått i dass og trekke seg hele gjengen.
Men har vi ingen med den rette kompetansen til å ta over så er vi like langt.

Det utsagnet til Eskeland er jo helt natta. Dog tyder det på at forrige valgkomite har slitt med å få folk til å stille.
Eller for å være helt nøyaktig; styret må vel ha kjønnsbalanse på 50 %. Så komiteen har ikke evnet å finne damer som vil ta vervet.
Men det må da finnes f.eks. tidligere spillere med hjertet i klubben som kan ta et sånt verv??
Svar
#16
Jeg må si at jeg reagerer på en del av språkbruken og omtalene her inne. Jeg synes det vitner om en noe spesiell supporterkultur. Hvis det er denne som skal reflektere hva klubben skal forbindes med, tror jeg at det blir vanskeligere å bygge den toppidrettskulturen rundt avdeling Sport, som er helt nødvendig for å utvikle klubben i riktig retning. Jeg følger mange fora for norske eliteserieklubber. VIF og LSK sine supporter-forumer utmerker seg spesielt med hva man kan karakterisere som en noe landsens språkbruk.
Svar
#17
(12-11-2023, 02:39 PM)Loffen Skreiv: Men vil Jalland fortsatt da?
Man skal ha greit med baller og vilje for å bli med i et mistillitsforslag. Og hvis resten av styret blir så kan det jo bli et artig samarbeidsklima.
Valgkomiteen har mye makt. Det er jo de som innstiller styret.
Benkeforslag går veldig sjeldent igjennom med unntak for der det er gjort en massiv mobilisering i forkant.

Ikke misforstå meg. Jeg mener hele styret må ta ansvar for en strategi som har gått i dass og trekke seg hele gjengen.
Men har vi ingen med den rette kompetansen til å ta over så er vi like langt.

Det utsagnet til Eskeland er jo helt natta. Dog tyder det på at forrige valgkomite har slitt med å få folk til å stille.
Eller for å være helt nøyaktig; styret må vel ha kjønnsbalanse på 50 %. Så komiteen har ikke evnet å finne damer som vil ta vervet.
Men det må da finnes f.eks. tidligere spillere med hjertet i klubben som kan ta et sånt verv??

Det er en veldig enkel løsning på det her. Sett inn et sportslig utvalg. Da kan vi leve med sportslig inkompetanse i styret og et sportslig utvalg vil ikke være avhengig av kjønnsfordeling. VFE har vel det i sine lover om en miks mellom kjønn, men fra NIF sitt ståsted så er det ikke krav om kjønnsfordeling i noe annet enn i selve klubbstyret. 

Dette er et enkelt grep som styret i klubben kunne og burde ha gjort for lenge siden.

Og det skal ikke misforstås som at jeg er i mot damer i fotball, for det er jeg ikke. Men de må ha kompetanse på virksomheten til det de skal styre. Det er mye mer viktig det enn hvilket kjønn de har. 

Om vi vil ha Jalland eller ikke aner ikke jeg. Tok bare det navnet siden han var aktuell sist. Poenget var at man ikke er avhengig av å gå gjennom en valgkomite.
Svar
#18
Hva er det som gjør at jeg skal ha noen som helst forhåpninger om at Jalland kommer til å gjøre en bedre jobb enn de som holder på nå?
Svar
#19
(12-11-2023, 02:56 PM)NilsDN Skreiv: Det er en veldig enkel løsning på det her. Sett inn et sportslig utvalg. Da kan vi leve med sportslig inkompetanse i styret og et sportslig utvalg vil ikke være avhengig av kjønnsfordeling. VFE har vel det i sine lover om en miks mellom kjønn, men fra NIF sitt ståsted så er det ikke krav om kjønnsfordeling i noe annet enn i selve klubbstyret. 

Dette er et enkelt grep som styret i klubben kunne og burde ha gjort for lenge siden.

Og det skal ikke misforstås som at jeg er i mot damer i fotball, for det er jeg ikke. Men de må ha kompetanse på virksomheten til det de skal styre. Det er mye mer viktig det enn hvilket kjønn de har. 

Om vi vil ha Jalland eller ikke aner ikke jeg. Tok bare det navnet siden han var aktuell sist. Poenget var at man ikke er avhengig av å gå gjennom en valgkomite.

La meg minne deg på at VIF har hatt et sportslig utvalg som besto av Raymond Johansen, Odd Skarheim, Espen Musæus, Stig Grimsgaard Andersen, Jon Pran og Bård Haga.
Jeg teller bare 1 med hovedkompetanse på sport
Svar
#20
Ja, men det var tilbake i de dagene Vålerenga ikke var delt mellom bredde og elite. Så det er ikke helt sammenliknbart. De som satt der da hadde like mye ansvar for at hospiteringsreglene i klubben ble fulgt som sammensetningen av førstelaget.

Alternativet til å ha et sånt sportslig utvalg er å ikke ha det. Da er det opp til Tuva&Co og tenke ut de sportslige strategiene.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 3 Gjest(er)