Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Petter Myhre tilbake i Enga
#41
Ifølge VG har Bakke sagt fra seg 500 000 kroner i lønn for at vi skulle kunne ansette Myhre. Det virker jo som Bakke har vært "besatt" av å få Myhre til klubben. Evner ikke Bakke å trene en klubb uten hjelp fra Myhre?
Svar
#42
(01-09-2024, 12:37 AM)Trazan Apansson Skreiv: Ifølge VG har Bakke sagt fra seg 500 000 kroner i lønn for at vi skulle kunne ansette Myhre. Det virker jo som Bakke har vært "besatt" av å få Myhre til klubben. Evner ikke Bakke å trene en klubb uten hjelp fra Myhre?

Så lenge begge to er på plass er det et problem hvis de utfyller hverandre? Tror vi har nok av de uten å finne på flere.
Tror ikke mange Forrest supporter mener Clough var dårlig, men hvordan gikk det uten Taylor? ?
Svar
#43
Er vel ganske vanlig at Hovedtrenere vil ha med folka sine videre. Ser bare positivt på dette!
Svar
#44
Er ikke uenig i at Bakke+Myhre sannsynligvis er bedre enn bare Bakke (det er vel bare å se på resultatene forrige sesong...), men jeg er fortsatt usikker på arbeidsfordelinga. Myhre som "hovedtrener" ("head coach" i england), og Bakke som manager? Vi betaler Bakke flere mill i året, så han bør gjøre en god jobb, og mye av det. Jeg tviler på at Myhre bare har 500.000 i årslønn, han har sikkert 2 han også, noe som er 2M+ ekstra i driftsutgifter når man inkluderer tillegg.

Egentlig burde de hatt halve lønna og resten som resultatbonuser: ikke opprykk = ikke bonus.
Svar
#45
Det må være alt annet enn negativt å få inn Petter Myhre i fungerende hovedtrener rolle. Klubben betaler for det og gutta kjenner hverandre som en duo. Lønna til Petter Myhre antar vi ligger på rett i underkant av 2 mill + bonuser. Vinner vi Obos er målet nådd. Bakkes resultater (les. mangel på resultater) gav oss fatale konsekvenser og dette er et positivt tiltak. Positivt at det gjøres noe.....

Resultat sett i etterkant så skulle aldri Bakke blitt ansatt og da med totalrammen på 27 mill. Vi betalte 3 mill til LSK og betaler deretter ca 4.8 mill i 5 år til vår nye sjarmerende trener. Nå har han gitt litt av lønna si for å få Petter Myhre på laget. Mangler bare Thomas Berntsen og Martin Andresen inn i styre -admin så er vennegjengen komplett og økt fra duo til firkløver.
Svar
#46
(01-09-2024, 12:37 AM)Trazan Apansson Skreiv: Ifølge VG har Bakke sagt fra seg 500 000 kroner i lønn for at vi skulle kunne ansette Myhre. Det virker jo som Bakke har vært "besatt" av å få Myhre til klubben. Evner ikke Bakke å trene en klubb uten hjelp fra Myhre?

Det er selvsagt en mulig tolkning, en annen er at han virkelig vil lykkes og at han etter å ha vært her et halvt år, ser hva som mangler i trener teamet. At han er villig til å gå ned 500K i lønn for å få inn det vi trenger er vel i så fall noe man burde hylle og et signal om at klubben og suksess er viktigere for han enn lommeboka. 

En tredje fortolkning kan være at han har litt dårlig samvittighet overfor Petter Myhre ( Spiste middag og skværa opp med VIF-Bakke: – Var uakseptabelt – NRK Sport – Sportsnyheter, resultater og sendeplan) og at han ved å få han inn i teamet skværer opp med han. 

Kanskje er det elementer av flere av dem. Men jeg velger å tolke det som positivt at han er villig til å gå masse ned i lønn for å få inn en til i trener teamet. De to har jobbet godt sammen før og kjenner hverandre og det kan bidra til å snu stemninga litt at det kommer en ny inn. 

At Petter også har trenerbakgrunn fra klubben vår tenker jeg er veldig positivt. Så velkommen skal han være.
Svar
#47
Her er en times episode med Petter Myhre hvor han snakker om alt han ser for seg med Vålerenga til neste år.

https://open.spotify.com/episode/4cAbu6eMgRSDREcLfYfwfB
Svar
#48
(01-10-2024, 12:53 PM)Kriger'n Skreiv: Her er en times episode med Petter Myhre hvor han snakker om alt han ser for seg med Vålerenga til neste år.

https://open.spotify.com/episode/4cAbu6eMgRSDREcLfYfwfB

Dette var et bra intervju, syns jeg.

Godt å høre at det ikke blir 5-3-2 i OBOS, men det skulle jo bare mangle! Han sier også at vi etter alle solemerker skal spille med én spiss, og at konkurrentene om den plassen blir Børven og El-Abdellaoui (og selvfølgelig Ilic hvis han blir).
Svar
#49
(01-10-2024, 01:59 PM)blaarizla Skreiv:
(01-10-2024, 12:53 PM)Kriger'n Skreiv: Her er en times episode med Petter Myhre hvor han snakker om alt han ser for seg med Vålerenga til neste år.
https://open.spotify.com/episode/4cAbu6eMgRSDREcLfYfwfB

Dette var et bra intervju, syns jeg.
Godt å høre at det ikke blir 5-3-2 i OBOS, men det skulle jo bare mangle! Han sier også at vi etter alle solemerker skal spille med én spiss, og at konkurrentene om den plassen blir Børven og El-Abdellaoui (og selvfølgelig Ilic hvis han blir).

Torgeir Børven scorte 6 mål for oss i 2022, i 2023 scorte han vel 1 mål, eller ble det fler....El-Abdellaoui scorte 1 mål for oss i 2022 og 1 mål for KFUM i 2023. Jaja, om Ilic blir solgt må vi jo ha inn målgarantist, det må jo skje. Vi trenger nok 50 mål for å rykke opp.
Svar
#50
(01-10-2024, 01:59 PM)blaarizla Skreiv: Dette var et bra intervju, syns jeg.

Godt å høre at det ikke blir 5-3-2 i OBOS, men det skulle jo bare mangle! Han sier også at vi etter alle solemerker skal spille med én spiss, og at konkurrentene om den plassen blir Børven og El-Abdellaoui (og selvfølgelig Ilic hvis han blir).

Enig i at det var et bra intervju. Petter Myhre er morsom å høre på.

Jeg kaster opp i munnen av begrepet klubbygging da. Og så sitter jeg med et spørsmål rundt det at om Myhre skal trene laget på feltet og ha hovedansvar for det taktiske inn mot kamper, hva er det da Geir Bakke skal drive med?

Og jeg har blitt såpass til grinebiter at jeg egentlig ikke bryr meg så mye alt pratet om hva den som til enhver tid er trener har tenkt å gjøre. Jeg er heller ikke særlig motivert for å se bak resultatet og glede meg over framgang og sånne ting. Det er kun en ting som som er akseptabelt i 2024 og det er opprykk.

Men det var et bra intervju og jeg hørte på hele.

Når det gjelder de spillerne så er det klart de nevner navn på de spillerne som allerede er i klubben i dag. Hva annet skal de gjøre? Ilic, Børven og El-Abdeoullai er alternativene der i dag. Hvilke alternativer de har 1.april kan godt være noe helt annet.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 5 Gjest(er)