Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
Overraskende bra pris om dette stemmer. Best case er jo at han gjør det bra å kjøpes av en PL klubb etter hvert.. Men nesten 50 mill bankers er en meget bra grunnpris!
Heggebø har jo vært regna som et bra talent og er fortsatt ung. Usikker på om brann har endra på måten de spiller på da han og Finne er to veldig forskjellige spillere. Han er jo blitt landslagspiller siste sesong så ikke lett å ta plassen hans.

Blir uansett meget spennende å se hvem vi får inn!
Svar
Enig, dette er bra! (unntatt for oss som ikke heier på Cardiff i CS...)

Vi får spenn til å forsterke/ikke kutte så mye som vi kanskje måtte, og vi blir kvitt en trøbbelmakeragent. Win-win!

So long Andrej, and thanks for all the fish. Kos deg i Wales
Svar
(01-29-2024, 12:21 PM)Hvalkjøtt Skreiv: Heggebø har jo vært regna som et bra talent og er fortsatt ung. Usikker på om brann har endra på måten de spiller på da han og Finne er to veldig forskjellige spillere. Han er jo blitt landslagspiller siste sesong så ikke lett å ta plassen hans.

De spilte vel sammen i OBOS? Heggebø er oppført med 30 kamper og 13 mål, Finne med 29 kamper og 16 mål i OBOS i 2022.

Heggebø har bursdag på den gunstige datoen 29/7 og er født i 2001. Så han blir 23 til sommeren. Han er derfor bare litt over året yngre enn Ilic som er født i april 2000. Så han er vel ute av talentalderen føler jeg.

Men som allerede sagt, et trygt valg. Forholdsvis ung, scoret en del i OBOS fra før og sannsynligvis ikke alt for dyr heller.

Claudo Braga, portugisisk spiss i Moss, Sander Sjøkvist, høyrekant i Start, Samuel Pedro, portugisisk venstreving i Jerv er vel noen av de jeg håper vi også vurderer. Flere av de beste i OBOS i 2023 er allerede plukket opp av Eliteserieklubber.
Svar
Stian de Wahl skriver på twitter at Bitiri fort kan være neste mann ut. polske cracovia har lagt inn et bud der lån trolig er mest aktuelt klubben vi kjøpte han fra vil gjerne låne han tilbake, men de er ikke favoritter.

Jeg skulle likt å vite mer om alle disse lånene, Ofkir gikk jo også på lån (med opsjon) hvorfor går vi med på det og ikke salg. Får vi mye penger for det eller er det mest at de dekker lønnsutgifter.

Bitiri har jo ikke tatt oss med storm akkurat og han fremstår vel heller ikke som for god for Obos. Men jeg mister ikke all nattesøvn om han forsvinner.
Det er hakket mer vrient å erstatte Illic selv om det vil være galskap å ikke selge for nesten 50 mill + gode muligheter for mer etter hvert.
Svar
(01-29-2024, 02:06 PM)Bohem33 Skreiv: Stian de Wahl skriver på twitter at Bitiri fort kan være neste mann ut. polske cracovia har lagt inn et bud der lån trolig er mest aktuelt klubben vi kjøpte han fra vil gjerne låne han tilbake, men de er ikke favoritter.

Jeg skulle likt å vite mer om alle disse lånene, Ofkir gikk jo også på lån (med opsjon) hvorfor går vi med på det og ikke salg. Får vi mye penger for det eller er det mest at de dekker lønnsutgifter.

Bitiri har jo ikke tatt oss med storm akkurat og han fremstår vel heller ikke som for god for Obos. Men jeg mister ikke all nattesøvn om han forsvinner.

Jeg tror egentlig at det her dreier seg mye om lønn.

For det er to ulike muligheter her. Enten så rykker vi rett opp eller så gjør vi det ikke. Rykker vi rett opp er det greit, men det kan jo hende vi er i OBOS også i 2025. Og det kan til og med hende vi er i OBOS i 2025 uten Trøim.

For å være helt ærlig så ser det jo nå ut som om Ilic forsvinner. Og da har vi solgt for ca 150 millioner kroner i løpet av et kalenderår, selv om de havner på ulike budsjettår.

Normalt så går jo klubben med 10-15 millioner i underskudd, alt inkludert. Og i 2024 er det 20 millioner til, pga OBOS. Det betyr at for 2023 og 2024 så er vi på sånn ca minus 50 millioner. Så har vi kjøpt en del spillere som fort bilr 30 til. Men det er jo penger som egentlig går til AS'et og ikke til klubben. Alt i alt så burde vi derfor ha mer enn nok kontanter nå. Men hvor mye vi må skjære ned fremover gjenstår å se.

Så jeg tror derfor det er viktigere nå å få spillere av lønningslistene enn hvor mye penger vi får for dem. Selv om vi håper og tror og krever og forventer at vi går rett opp igjen så er det ikke 100% sikkert at det skjer. Og hvis Trøim i tillegg trekker seg, ingen ting tyder på det nå da, så må klubben ha en plan for å drifte enda et år i OBOS.

Og sånn sett så kan det jo være at man rett og slett tenker at det er bedre å ha disse spillerne på utlån. Både Ofkir og Bitri har akkurat kommet og har lange kontrakter. Få dem av lønningslistene for øyeblikket, så kan vi heller se hvordan ting er om et halvt års tid. De er mer i utstillingsvinduet til å få kontrakt andre steder hvis de spiller i litt større serier enn OBOS. Og kanskje vi planlegger å låne inn noen spillere selv, som kan få oss ut av OBOS, men som ikke er ment som noe langsiktig. Da kan vi lønne dem med det vi sparer på å låne ut noen av våre egne.

Helt konkret er jo Bitri en stopper i en trebackslinje. Hvis vi skal spille med to i 2024 så er det begrensa hvor mye vi har bruk for han. Vi har tross alt i øyeblikket Kreutz, HK, Kiil Olsen og Strandberg der. Og mer enn fire stoppere er kanskje litt luksus?

Strandberg ser det ikke ut som at kommer til å dra noe sted. Vært dørgende stille rundt han og det internasjonale vinduet stenger om noen dager. Tviler på at noen Eliteserieklubber er interessert i han. Han blir 34 til sommeren og skal vel ha en høy lønn i tillegg.
Svar
Lille inn i kampen!

https://www.tv2.no/overganger/direkte/#/...vifstjerne
Svar
(01-29-2024, 02:49 PM)Langbølgen Skreiv: Lille inn i kampen!

https://www.tv2.no/overganger/direkte/#/...vifstjerne

Dette er jo fantastisk om enda en høyere overgangssum tilslutt. Nå må vi få landa denne kontrakten
Svar
Nå kan vi endelig sette en ny standard for hva vi krever som klubb. Vi må vekk fra salg på 20-30 mill, og opp mot 100.
Svar
Kjør budkrig nå! Vi har plass til en klubb eller to til i kampen!
Svar
Topplaget Stuttgart også nevnt. Sier ikke nei takk.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 40 Gjest(er)