Trådvurdering:
  • 2 stemmer - 4 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd Overgangsvindu vinter 2024
(01-31-2024, 12:35 PM)viftab Skreiv: Vi trenger back up for Kjelsen og Kiil Olsen. 


Vi har han østerrikeren på kontakt ut 2024
En billig spiller som er mer enn bra nok for OBOS.
Dette holder i massevis Smile
Svar
(01-31-2024, 12:41 PM)Flemmern Skreiv: Det er akkurat hva jeg er redd for.
Vi har i en rekke år nå solgt spillere, men ikke brukt tilsvarende inkomst på nye spillere. Faktisk langt mindre er brukt på nye spillere i forhold til hva vi har fått inn.
Tyder på at vi har enorme utgifter på andre poster, som resulterer i at vi er avhengige av salg for å overleve.

Enorme spillersalg til tross, ca 100 millioner inn, så er resultatet i 2023 bare 25 millioner bedre enn budsjett. Så det rimer ikke helt det der. For enten har vi betalt 75 millioner for Ilic, Bitri, Hagen & Co, noe vi garantert ikke har. Eller så har de gjemt unna noen penger på en lur måte. Eller så har de rett og slett ikke tatt med fremtidige salgsinntekter i årets resultat. Altså at en salgsinntekter/delbetaling på f.eks. Osame for 2024 kommer på 2024-resultatet og ikke på 2023 resultatet.

Men jeg er helt enig med deg. Vi kan rett og slett ikke fortsette å underinvestere i laget. Det er jo litt lite relevant akkurat nå, siden vi rykket ned. Men å leve over evne og finansiere overforbruket med å selge spillere er jo nøyaktig grunnen til at vi nå er i OBOS. Akkurat som vi spådde.

Nå tyder mye på at Bitri, Vitinho, OJ, Strandberg, Håkans, Ilic og Ofkir alle forsvinner. Noen av dem har jo dratt, et par til er på vei og Stefan er jo borte av andre grunner. At Ilic drar synes jeg er synd, men det er forventa. Synd vi aldri fant ut hvordan historien til Vitinho hadde blitt videre. Håkans synes jeg det er synd om drar. Resten er jeg usikker på hvor mye vi egentlig vil savne, selv om jeg så klart har sympati for Strandberg.

At vi ikke kan bruke 50 millioner på nye spillere, nå som vi selger Ilic, tror jeg alle forstår. Men nå forventes det noe skikkelig inn også.

Det er greit å få litt panikk når det er 8 uker til seriestart, men situasjonen vår akkurat nå er vel den samme som mer eller mindre hele OBOS.

Stabæk har 3 inn og 15 ut. Aafk har 3 inn og 12 ut. XXX har 2 inn og 9 ut. Start har 2 inn og 12 ut. Bryne 2 inn og 9 ut. Sogndal 4 inn og 11 ut. Ranheim 7 inn og 13 ut. Raufoss 6 inn og 10 ut. Moss 3 inn og 7 ut. Sandes 4 inn og 9 ut. Åsane 5 inn og 8 ut. Mjondalen 2 inn og 6 ut. Egersund 8 inn og 8 ut. Levanger 3 inn og 2 ut. Lyn 3 inn og 10 ut.

Så jeg har ikke så veldig panikk foreløpig. Vi, i likhet med resten av divisjonen, har ikke troppen mer eller mindre klar alt i slutten av januar. Det hadde så klart vært ideelt om vi hadde det, det hadde gitt oss en fordel. Men vi er i hvert fall ikke alene om ikke å ha det.

Jeg er mer bekymra for hva slags spillere vi henter når vi henter dem. Jeg håper som sagt at vi klarer å tenke både kortsiktig og langsiktig i 2024 og planlegger for et opprykk. Og at vi henter inn en del unge spillere med X-faktor som kan ta OBOS-nivået i 2024 og forhåpentligvis Eliteserienivået i 2025, med oss. Hvis vi skal sitte med en spillertropp med gode OBOS-spillere, men som ikke også har Eliteserienivået i seg så blir dette nedrykket mye dyrere enn de 20 millionene det har vært snakk om.

2024 bør i hvert fall være året der vi satser på å få inn en miks av uslepne diamanter og noen litt mer trauste spillere som vi vet kan gjøre en jobb. Å hente gamle kjente hjem fra europeiske reservebenker tror jeg vil være en tabbe.
Svar
(01-31-2024, 04:08 PM)NilsDN Skreiv:
(01-31-2024, 12:41 PM)Flemmern Skreiv: Det er akkurat hva jeg er redd for.
Vi har i en rekke år nå solgt spillere, men ikke brukt tilsvarende inkomst på nye spillere. Faktisk langt mindre er brukt på nye spillere i forhold til hva vi har fått inn.
Tyder på at vi har enorme utgifter på andre poster, som resulterer i at vi er avhengige av salg for å overleve.



2024 bør i hvert fall være året der vi satser på å få inn en miks av uslepne diamanter og noen litt mer trauste spillere som vi vet kan gjøre en jobb. Å hente gamle kjente hjem fra europeiske reservebenker tror jeg vil være en tabbe.

Så du har ikke troen på Bodø-Glimt sin modell som henter tilbake floppene sine fra utlandet for halvparten av salgssummen innen et år? Smile
Svar
(01-31-2024, 04:48 PM)VIF123 Skreiv: Så du har ikke troen på Bodø-Glimt sin modell som henter tilbake floppene sine fra utlandet for halvparten av salgssummen innen et år? Smile

Joda, men problemet er jo at de fleste vi selger ikke flopper. I motsetning til Glimt sine. Hvis vi kan kjøpe tilbake Ejuke, Odin, Dønnum og Osame for 10 millioner hver så bør vi så klart gjøre det.

En spiller som Ivan, som stort sett sitter på benken på et middels gresk lag, er jeg mer skeptisk til.
Svar
Ikke noe nytt om Ilic? Bare to timer av vinduet. Tikker vel inn melding snart...? Wink

Visst bekrefta nå, ja- https://x.com/arilasos/status/1752779875...uxkxzhy5Iw
Svar
Redder sesongen økonomisk sett det salget.
Blir nok noen forsterkninger med de pengene
Svar
Nå starter morroa Smile
Svar
Jeg håper du har rett.
Noen rykter å varme oss opp med?
Svar
(01-31-2024, 10:39 PM)Stenzenga Skreiv: Nå starter morroa Smile

Håper!
Svar
Vi får altså 43 millioner kroner, 8-9 millioner i bonuser, samt 10% videresalg ifølge folk som følger Lille tett.
Det er god butikk som tidligere meldt.

Tror det kan bli et småhektisk overgangsvindu med potensielt Børven, Håkans og Bjørdal ut - i tillegg til Strandberg, Bitri, Oldrup og Ofkir som allerede er ute.
JJ får spille litt Fotball Manager i real life nå.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 37 Gjest(er)