Trådvurdering:
  • 1 stemmer - 3 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vålerenga sesongen 2023
Så hvordan er kampen? Skaper ffk massevis av store sjanser og vi ingen? Er det generelt svakt tempo og begge lag er dårlig? Med Risnæs ut og Borch og Hagen ute fra start og en Bjørdal som sikkert er litt redusert mtp dueller så er det tross alt nesten ett halvt lag ute i en ellers allerede tynn stall. Så det får kanskje ta noe av skylden. Tror vi trenger en god opplevelse og få litt selvtillit. Men at vi trenger en stopper er det ingen tvil om.
Svar
(02-16-2024, 03:40 PM)Rad11vb Skreiv: Så hvordan er kampen? Skaper ffk massevis av store sjanser og vi ingen? Er det generelt svakt tempo og begge lag er dårlig? Med Risnæs ut og Borch og Hagen ute fra start og en Bjørdal som sikkert er litt redusert mtp dueller så er det tross alt nesten ett halvt lag ute i en ellers allerede tynn stall.  Så det får kanskje ta noe av skylden.  Tror vi trenger en god opplevelse og få litt selvtillit.  Men at vi trenger en stopper er det ingen tvil om.

Som sagt 1-3 redusering etter klabb og babb i feltet.
Mest ball på Enga en periode etter det, men bare triller til siden og bakover. 
Hørt den før?

Dog en stor sjanse til Juklerød etter 74 min.
Alene med keeper litt skrått, men brukbar redning.

Fredrikstad tatt over banespillet litt nå med noen få min igjen.
Svar
Det mest overraskende er at noen fortsatt er overrasket over hvor svake vi er. Jeg minnes en sangtekst, «it’s  déjà vu all over again». Sesongforberedelsene har slik jeg ser det hatt en klassisk vif-tilnærming.

På overgangstråden blir afrikanske prøvespillere midt i februar vurdert som sjansespill. Når man tar omstendighetene i betraktning er det umulig å være uenig. Hvis det var snakk om supplering av spiller nr 22/23 til troppen kunne man jo gamblet litt. Vi spiller imidlertid fortsatt 8 mot 8 på treningsfeltet 6 uker før feriestart… Da må man anta at klubben vurderer dette som mer enn bare litt «krydder». Det er skremmende i seg selv.

Jeg vil imidlertid påstå at det største sjansespillet de siste årene var å tro at Norges mest breiale fotball-besserwisser kunne omsette sine skråsikre karakteristikker av alt og alle til å bli et aktivum for klubben. JJ har nå hatt fire vinduer på seg, og med unntak av Ilic har det vært strykkarakter i hvert av dem, og med nedrykk etter sin første hele sesong. Burde vært sparket med DEF, ikke forfremmet. 

Denne triste ståa viser vel  også hvor lite fotballfaglig kompetanse det er i styret. Egen tråd for den saken også, men er det stemning her for et grasrotopprør? Kanskje få inn noen styremedlemmer som ser styrevervet som et oppdrag og et middel til et større mål enn å brushe opp egen CV? Tuva var en katastrofe, ingen grunn til å tro at T.G. Eriksen blir noe bedre. Alt han har vært involvert i har vel tapt terreng i hans tid som leder (Amedia, NRK, Norsk Tipping), nå skal han kjøre Bane Nor enda lenger av skinnene. Passer selvsagt som hånd i hanske i en selvdestruktiv klubb som vår…eller er det på tide med en kursendring?
Svar
Har sett vålerenga spille kjempegode treningskamper mange ganger før og så har det gått ræva i serien. Så treningskamper er nettopp det. Vi kan sutre og klage så mye vi vil men alt som betyr noe er poeng når serien starter. Alt annet er egentlig uinteressant.
Svar
(02-16-2024, 04:16 PM)Hermansen Skreiv: Det mest overraskende er at noen fortsatt er overrasket over hvor svake vi er. Jeg minnes en sangtekst, «it’s  déjà vu all over again». Sesongforberedelsene har slik jeg ser det hatt en klassisk vif-tilnærming.

På overgangstråden blir afrikanske prøvespillere midt i februar vurdert som sjansespill. Når man tar omstendighetene i betraktning er det umulig å være uenig. Hvis det var snakk om supplering av spiller nr 22/23 til troppen kunne man jo gamblet litt. Vi spiller imidlertid fortsatt 8 mot 8 på treningsfeltet 6 uker før feriestart… Da må man anta at klubben vurderer dette som mer enn bare litt «krydder». Det er skremmende i seg selv.

Jeg vil imidlertid påstå at det største sjansespillet de siste årene var å tro at Norges mest breiale fotball-besserwisser kunne omsette sine skråsikre karakteristikker av alt og alle til å bli et aktivum for klubben. JJ har nå hatt fire vinduer på seg, og med unntak av Ilic har det vært strykkarakter i hvert av dem, og med nedrykk etter sin første hele sesong. Burde vært sparket med DEF, ikke forfremmet. 

Denne triste ståa viser vel  også hvor lite fotballfaglig kompetanse det er i styret. Egen tråd for den saken også, men er det stemning her for et grasrotopprør? Kanskje få inn noen styremedlemmer som ser styrevervet som et oppdrag og et middel til et større mål enn å brushe opp egen CV? Tuva var en katastrofe, ingen grunn til å tro at T.G. Eriksen blir noe bedre. Alt han har vært involvert i har vel tapt terreng i hans tid som leder (Amedia, NRK, Norsk Tipping), nå skal han kjøre Bane Nor enda lenger av skinnene. Passer selvsagt som hånd i hanske i en selvdestruktiv klubb som vår…eller er det på tide med en kursendring?

En svært god analyse. Dessverre.
Svar
(02-16-2024, 04:23 PM)Rad11vb Skreiv: Har sett vålerenga spille kjempegode treningskamper mange ganger før og så har det gått ræva i serien. Så treningskamper er nettopp det. Vi kan sutre og klage så mye vi vil men alt som betyr noe er poeng når serien starter.  Alt annet er egentlig uinteressant.

Men spørsmålet er jo isåfall, hvor ofte har du sett oss spille ræva treningskamper og så faktisk gjort det BRA i serien.. ? 

Pga nedrykk, salg av spillere og manglende kontinuitet er det DER vi (mest sannsynlig da) er nå, og har vært i mange år. Kan faktisk bare huske en sesong hvor vi var bedre enn forventet i starten av en sesong etter å ha skuffet i treningskamper. Ja, det er bare treningskamp, men gir allikevel en klar pekepinn på hvor laget vårt står.. vi har sjelden eller aldri et gir til å gå på. 

Gode nok spillere inn fort som faen og få laget samspilt før serien er livsviktig!
Svar
Ja men 6 av 11 er her som feks rundspilte lsk hjemme før rødt kort, 7 av 11 som spilte jevnt mot Bodø i cupen. Vi har spilt flere gode kamper med samme stamme..Velger å være positiv og at med en solid stopper og ett par nye til så stiger konkurranse og nivå på trening og kamp.
Svar
(02-16-2024, 04:56 PM)Rad11vb Skreiv: Ja men 6 av 11 er her som feks rundspilte lsk hjemme før rødt kort,  7 av 11 som spilte jevnt mot Bodø i cupen.  Vi har spilt flere gode kamper med samme stamme..Velger å være positiv og at med en solid stopper og ett par nye til så stiger konkurranse og nivå på trening og kamp.

Jeg må ærlig innrømme at nedrykket fremdeles er tungt å svelge, så noe positivitet er det en stund siden jeg har følt på. Etter siste par år med kaos i klubben og elendige sportslige resultater har jeg dessverre mistet det meste av tiltroen til ledelsen i klubben. Nå er jeg rett og slett kun avventende til hva styret og JJ/Bakke/Myhre kan få til.. trenere og laget må vise noe positivt på banen for å få opp spiriten, trua og gleden igjen hos supporterne.. og det skjer neppe før sesongstart.. fram til da må det jobbes nonstop med å hente inn kvalitet! Spillere inn kommer selvsagt, men de MÅ være gode nok som JJ & co har sagt; vi har ikke råd til å bomme nå!

Kamper i obos skal jo liksom være enklere å vinne enn i eliteserien, men etter å ha møtt kbk i kvalik og tapt fikk vi jo klart svar på hvor vi og laget vårt står. Vi har mistet endel rutine i Strandberg og Oldrup (ikke nødvendigvis negativt med friskt blod inn) og mål i Ofkir og Ilic.. 

Hvilke spillere har vi nå i troppen som liksom kan bikke jevne kamper i vår favør? Kiil O, Riisnæs, Bjørdal, Håkans og kanskje Rijks?.. vi trenger flere! Vi har fremdeles litt tid, men det HASTER skal laget kunne kjempe i toppen av Obos fra seriestart av og ha et håp om opprykk. Som flere her inne har nevnt.. vi møter kanskje lag som på papiret er svakere, men de har en stor fordel.. i motsetning til oss har de fleste allerede en klar, velkjent spillestil og spillerne er allerede samspilt.
Svar
Både Glimt, Viking og Brann fylte på stallen med "lokale" talenter da de rykket ned. De beholdt en stamme og hentet inn unge og talentfullt. Ingen av dem hade spillere fra fotballens mørkeste avkroker på prøvespill. Jeg tror dessverre at JJ er en katastrofe for VIF. Den mannen har det i kjeften og bakbeina.
Svar
(02-16-2024, 06:02 PM)Churchill Skreiv: Både Glimt, Viking og Brann fylte på stallen med "lokale" talenter da de rykket ned. De beholdt en stamme og hentet inn unge og talentfullt. Ingen av dem hade spillere fra fotballens mørkeste avkroker på prøvespill. Jeg tror dessverre at JJ er en katastrofe for VIF. Den mannen har det i kjeften og bakbeina.

Ja, men det visste vi vel egentlig alt når han kom? 

Største problemet er at han skal være "for flink". Det er noe som heter å gå over bekken etter vann. Vi hadde en ok stopper i Bitri. Så hvorfor låne ut han og så reise til Cape Town for å finne en benkesliter på 71 grader sør? 

Vet ikke hvor mye av spillerlogistikken han hadde ansvaret for når Fagermo var her. Men det er ikke mye av det som har kommet inn under han som har vært særlig bra, både før og etter Fagermo. Ilic er et hederlig unntak. Bortsett fra han er det vel helt ok eller dårligere. Og valget om å signere Bully og droppe Napoleon Romsaas virker bare merkelig.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 27 Gjest(er)