Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
(07-04-2024, 10:54 AM)JohnnyJ Skreiv:
(07-04-2024, 04:57 AM)ForrestGump Skreiv: Kan man spille CDM, så kan man også spille CM.

Feil. Det er to vidt forskjellige roller.

Mye oftere at du ser "ankere" bli flyttet ned til midtstopperplass enn fremover i banen.

"Mye oftere" er vel å ta ganske hardt i. Etter hvert som DMer blir gamle er det noen som blir stoppere. Men det er mye vanligere at man kan spille både DM og SM (akkurat som SM og OM) enn MS og DM. Noen unntak finnes, også i Norge (Nordtveit er et eksempel), men den andre komboen er mye vanligere mener jeg. Det kommer selvsagt litt på hva man legger i DM-rolla. "Anker" er en veldig spesialisert DM-rolle, men det finnes mange flere (fra defensivt til offensivt): halfbacks, ankere, ballvinnere, dyptliggende playmakere, og registaer (her skjønner de som spiller FM at jeg også gjør det). De to første vil ofte også kunne funke som stoppere, mens de to siste sjeldent er klassiske midtstoppertyper. Kroos og Modric spiller ofte DM, men jeg ser ikke for meg dem som midtstoppere akkurat.
Svar
Interessant debatt. Det viktigste i SM er å ha tydelig avklarte forventninger og helst et avtalt stoppord.
Svar
(07-05-2024, 12:03 AM)hmchrist Skreiv: Interessant debatt. Det viktigste i SM er å ha tydelig avklarte forventninger og helst et avtalt stoppord.
Uff, hm.
Libero der, tydeligvis.
Senterhalf, hm.
Du tar en fra midtbanen ned, ergo kan CDM, spille i begge posisjonerWink
Jf.
https://snl.no/senterhalf
Svar
(07-05-2024, 12:03 AM)hmchrist Skreiv: Interessant debatt. Det viktigste i SM er å ha tydelig avklarte forventninger og helst et avtalt stoppord.

Hehe, vi har vel "Dommer! VAR!"

Skulle gjerne brukt de engelske forkortelsene, men de er ikke vidt i bruk her på berget.

GK
DR - DC - DL
WBR - DM - WBL
MR - MC - ML
AMR - AM - AML
SC
Svar
(07-05-2024, 12:03 AM)hmchrist Skreiv: Interessant debatt. Det viktigste i SM er å ha tydelig avklarte forventninger og helst et avtalt stoppord.

Redd vi vil pådra oss mange kort da, kanskje det er tryggere å stille med en libero enn en SM? 
Men er det en rolle Risnæs behersker?

Pelle hatet å være *** (absurdgalleriet.no)
Svar
Bitiri lånes ut igjen, denne gangen ett år til Ungarn og  ETO FC Győr

Jokke sier: 

- Eneo ønsket å spille på høyest mulig nivå, og får samtidig forutsigbarhet med en hel sesong. Når Györ kom opp med denne avtalen, passet det veldig bra for begge parter. For oss handler det om økonomi og prioriteringer, sier sportssjef Joacim Jonsson.

Låneavtalen med ETO FC Györ varer til 30. juni 2025, mens albanerens kontrakt med Vålerenga går til sommeren 2026.

---
Det slo vel ikke ned som noen bombe at han ikke skulle spille for oss denne høsten, men jeg lurer virkelig på hva økonomien er i disse låneavtalene. Dekker de hele lønna hans det året, får vi i så fall noe mer enn at vi slipper lønnsutgiftene? 

Om han kommer tilbake etter lånet har han ett år igjen av kontrakten med oss og da er det vel ikke særlig håp om å tjene noe penger på han ved et salg. Det virker som det mest handler om å redusere utgiftene. 
Man kan jo lure på om det hadde vært like bra for klubben å latt han gå gratis som å få han tilbake om ett år hvor han da har ett år igjen av kontrakten. Det kan jo hende tyrkerne hadde takket nei til en sånn avtale da men. 

Ja ja en avklaring er det i hvert fall, men litt skuffende er det at vi ikke fikk noe for han. 

Da venter vil vel bare på avklaring rundt Fasika, Håkans og Ofkir.
Svar
Ungararane, ikkje tyrkarane.
Svar
Jeg skjønner ikke hvorfor folk venter en avklaring om Fasika. Godt mulig han drar, men han er en viktig spiller i troppen. Selv om han ikke har fått startet mye.

Vi kan ikke slippe Fasika før vi har en ny. Og vi hadde nok tålt enda en stopper uten å gi slipp på han.

Når det gjelder økonomi i låneavtaler så varierer jo så klart det. Men regner med at vi har fått bort lønnsutgifter pluss en liten slant ved siden av.

Ellers klarer ikke jeg å finne noe om at Okore reiser rundt på prøvespill. Så håper vi gjør noe mer der.

Sandefjord solgte jo også Ofkir-erstatter Al Saed til Heerenveen. Så hvis vi vil bli kvitt han så kan vi jo høre om de vil ha han.
Svar
(07-05-2024, 05:44 PM)NilsDN Skreiv: Jeg skjønner ikke hvorfor folk venter en avklaring om Fasika. Godt mulig han drar, men han er en viktig spiller i troppen. Selv om han ikke har fått startet mye.

Vi kan ikke slippe Fasika før vi har en ny. Og vi hadde nok tålt enda en stopper uten å gi slipp på han.

Grunnen er at det på Twitter har stått at de er i ferd med å få bud på han. Om han blir solgt så vil jeg tro vi og klubben hans blir greit enige om å slippe han. Vi kjøper nok gjerne en ny stopper om vi vet at vi ikke har lønnsutgifter på han og bitir. Men så lenge han er her fortsetter han nok som reserve. Men verken han eller vi synes vel det er helt perfekt mtp at han kun får spille om noen blir skada.
Svar
Sånn som jeg forstår det så sloss AHK og Kreutz om den ene plassen, mens Fasika og AKO sloss om den andre.

Hvis målet er å ha dobbelt dekning må vi ha inn en stopper mer enn som går ut. Kreutz er egentlig vikar på venstreback. Hvor viktig det er skal jeg ikke si. Men vi kan i hvert fall ikke ha 3 stoppere og 3 backer.

Så er da spørsmålet. Skal vi oppgradere noen? I så fall så er det vel Kreutz. Hvis vi skal hente inn noen som skal sitte på benken for AKO kan vi like gjerne beholde Fasika. Skal vi ha noen som er bedre enn AKO? Spørs om vi får til det i OBOS og det er vel det minst viktige.

Så handler det så klart om hva som er best for Fasika og. Og hva han vil. Men jeg mener i hvert fall at vi ikke har noe problem som vi trenger å løse. Det initiativet må komme fra spiller og Cape Town i så fall.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 14 Gjest(er)