Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
Blue 1978 skrev:
Ser at det er en kamel å svelge med Næsberg, men så må vi ikke glemme at vi ikke vet alt som skjedde heller. At han hadde en kiip avslutning sist er jeg helt enig, at han gikk ut kontrakten må ledelsen og ta ansvar for. Han fikk bud som ble avslått. For min del så er jeg litt der at jeg kan finne gå videre dersom han kommer tilbake og spiller sånn som han gjorde i den siste sesongen han spilte for oss. Vi havnet på tredje plass da og han var veldig god. 

Kreuz og Hedenstad er begge på utgående kontrakter, så de håper jeg at vi får erstattet dem. Er enig med @Nils at en litt aldrende Midtopper kan gjøre susen forutsatt at han er skadefri. Vi kan ikke få en ny Strandberg, vi må lære av tidligere feil og ikke hente skadeutsatte spillere. 

Ser Bully er oppført som ving På TM. Har fart, teknikk, men ikke rare overblikket. 

Vi begynner og å få bra dekning i midten. Med Lange (dersom han slår til), så får vi etterhvert Hagen som kunne blitt indreløper, dersom vi fortsetter med Ambina som sekser. Hagen har en god pasningsfot og bra skuddbein. så har vi Bjørdal også. Kanskje sistnevnte er på vei ut, var vel en dansk klubb som var interessert i han og skal vi få inn noe cash må noen og ut. Han er jo en duracelkanin,sterk, taklingstrek  og gir alt. Men scorer alt for lite synes jeg.En spiller jeg virkelig håper vi beholder er Risnæs. Han kan fortsette i falsk nier /venstre ving rollen. Han blir vår neste store salg, Så tror jeg Strand muligens vil bli satset på som back etterhvert. Han har jo bra frekvens i beina, taklingssterk, utholdende, dårlig på skudd også, men grei pasningsfot. Hammer Kjeldsen synes jeg har stagnert litt, men har fortsatt trua på han. Han håper jeg vi låner ut så han får litt mer erfaring Det vi trenger fremover er to nye midtsoppere og en. Ny venstreback. Da vil vi være godt dekket på alle plasser.
---
Enig med deg i at det er forståelig at han gikk som bosman fordi vi avslo flere bud, Fagermo var tydelig på at det lå på klubben og ikke han. Det var jo også en gjengs oppfatning at han var "tilgitt" for det og han ble jo virkelig hyllet i siste hjemmekamp selv om det da var kjent at han skulle gå gratis 
Ble tatt på sengen av supporternes hyllest (tv2.no)

Men streiken synes jeg det er helt umulig å forsvare, det var skikkelig råttent gjort og ingen tvil om at han ville starta den kampen mot Jerv, at kampen var utrolig viktig for klubben og at han da fortsatt var under kontrakt. Så er det jo sånn med fotball da at man lett liker de som er her og ikke de som ikke er her. Så kommer han tilbake så tilgis jo ting fort, men merker jeg ikke orker å håpe at han skal komme om du skjønner. Men ferdighetsmessig ville det vært bra ja. 

Så var det disse posisjonene da. 
Ambina og Hagen er best som 6er som du sier og der er vel også sjøvold best. Han er jo et alternativ nå som Hagen er skada. 

Så ser jeg det som at vi spiller med de tre på midten på rad der en i en dyp sekser rolle en er på midten og en offensiv midt. Riisnæs og Strand slåss vel om den midtbanerollen. Der hadde det også vært gøy å se Kurd mer, men det er trangt om plassene. 

I den offensive midtbanerollen har Bjørdal vært veldig god, men har har vi også forsøkt Rijks. Det gikk jo bra mot Moss blant annet. Jeg er litt spent på om vi vil prøve han der flere ganger for å få plass til vår nye spiss. Brajanoc er vel et skikkelig oppspillspunkt og en duellspiller i boks så det kan godt tenkes at det vil fungere meget bra. Men det er det enda trangere bakover i banen igjen om også Bjørdal skal sloss med Riisnæs og Strand alle de tre er jo svært viktige for laget. 

Thorvaldsen og Ofkir er vel best som venstre ving. Var det ikke her man snakket om å bruke Lange også? I så fall har vi tre mann der som sloss om en plass. 

På høyre side er det langt vanskeligere. Jones er årets positive overraskelse for meg, han har vært utrolig god. Men den eneste som kan henvise han til benken er vel Håkans. De er begge best som høyre ving og det er vel grunnen til at det føles så greit å selge Håkans. Ja vi mister en av våre aller beste spillere, men det er på en plass der vi har veldig god dekning. Obasi og kanskje Bully kan også brukes der. 

Men jeg mener man sa i fjor at man ville bruke Bully på midten og ikke kanten. Alternativt kan det hende at Lange brukes som midt og ikke kant. Han ble brukt som midt på internkampen her om dagen i hvert fall. 

Helt på topp har jeg svært vanskelig for å se for meg at Kamara får noe spilletid i det hele tatt om vi fortsatt vil ha Rijks som spiss. Både Rijks og Brananoc er langt foran Kamara i kampen om minutter og slåss de om bare en plass så er nok Kamara avhengig av at en av dem er suspendert eller skada og den andre sliten for at han skal få den siste halvtimen. Det å signere en ny spiss nå tyder på at vi ga litt opp Kamara tenker jeg. 

Når det er sagt så synes jeg det gang etter gang virker som vi er mer opptatt av å ha de beste på banen enn å ha spillerne i rett posisjon. Man sier ofte det motsatte, men plutselig ser vi Riisnæs som ving selv om han er best som midtbanespiller eller en ving på feil side. Så beholder vi Håkans vil nok Jones spille mye på venstre siden han er bedre enn Thorvaldsen per nå. 

Så ja bytt gjerne Ofkir og Håkans med en forsvarsspiller. 

Jeg vil tror at Stenz vet om en spiller på vei inn når han skriver det sånn, kanskje er det Näsberg som kommer eller kanskje er det Okore som vi forsøker oss på en gang til.

Men jeg gråter en skvett om Bjørdal forsvinner, han er fantastisk til tider og er i en alder der vi i hvert fall ikke får noe særlig betalt for han. Håper inderlig at vi klarer å holde på han i mange år. Riisnæs lever mer på lånt tid, en fantastisk spiller som man selvsagt vil beholde, men fortsetter han sånn blir han solgt om ett år vil jeg tro eller etter ett år i eliten. 

Det blir skikkelig spennende å se om våre nye danske venner klarer å spille seg inn på det laget her. Jeg kan ikke huske sist vi hadde så god dekning på midtbane ving og spissplass uten at det føltes som man var totalt avhengig av en mann. I fjor visste alle at Illic ville forsvinne og at det ville gjøre oss til et mye dårligere lag. Nå er det mange alternativer igjen uansett hvem av de foran der som blir borte.
Svar
Problemet med Ivan er jo først og fremst at han ikke er god nok. Han var god i 2020, det skal han ha.
Svar
Jeg er også skeptisk til å hente hjem gamle helter. Det pleier ikke å være suksess. Grindheim og Panzer er vel de eneste som fungerte ok i runde 2, sånn jeg ser det. Ellers antar også jeg at fokus nå er på forsvaret. Kiil Olsen er vel den eneste som hadde blitt vurdert for å starte for et Eliteserielag med mål om øvre halvdel.
Svar
Vi må for all del ikke hente Næsberg.
En middelmådighet med en bra sesong bak seg.
Svar
Ny kontrakt til Thorstensen https://www.vif-fotball.no/nyheter/sjovo...-forlenger

Får håpe han holder seg skadefri nå.
Svar
Ja, og at han blir minst like god som broren, som spiller fast på Glimt.
Utvilsomt et kjempetalent.
Svar
Brann ønsker Sakarias Opsahl som erstatter for Heltne Nilsen og Bodø/Glimt snuser på Felix Horn Myhre. To stk vi kastet ut av klubben for tidlig? Var det Fagermo som insisterte på at Felix skulle være back?
Svar
(07-14-2024, 12:05 PM)Østblokka Skreiv: Brann ønsker Sakarias Opsahl som erstatter for Heltne Nilsen og Bodø/Glimt snuser på Felix Horn Myhre. To stk vi kastet ut av klubben for tidlig? Var det Fagermo som insisterte på at Felix skulle være back?

Klubben ønsket vel å beholde begge så vidt jeg husker, men ingen fikk spilletid eller korrekt posisjon den gang. Klassisk Vålerenga.
Svar
Faen meg utrolig at vi aldri lærer!
Svar
Sakarias Opsahl tviler jeg faktisk på at blir noe spesielt. 25 år nå, og presterte bra i Tromsø i fjor. I år spiller han lite.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 4 Gjest(er)