Trådvurdering:
  • 0 stemmer - 0 gjennomsnitt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rykte og ønsketråd sommer 2024
(07-29-2024, 03:07 PM)NilsDN Skreiv: Bud på Håkans er akseptert i følge Nettavisen

Daniel Håkans, Vålerenga | Nettavisen erfarer: Vålerenga har akseptert bud på Håkans

Tenker det er fint at han går også kan vi fortsette å bygge lag med spillere som ønsker å være her.
Svar
(07-29-2024, 03:35 PM)JackBlack Skreiv:
(07-29-2024, 03:07 PM)NilsDN Skreiv: Bud på Håkans er akseptert i følge Nettavisen

Daniel Håkans, Vålerenga | Nettavisen erfarer: Vålerenga har akseptert bud på Håkans

Med 9,5 mill umiddelbart lukter det forsterkning på backplass.

Litt vanskelig å si hva det lukter egentlig. Jeg tror jo ikke akkurat at dette salget kommer helt ut av det blå. Så sannsynligvis planlagt. Spørsmålet er om pengene allerede er brukt.

Det eneste jeg vet er at det laget vi har i dag må forsterkes foran neste sesong hvis det skal holde seg i Eliteserien. Om det skjer nå eller etter sesongen gjenstår å se.
Svar
Må si Bakke og Myhre var veldig defensive og ukledelig beskjedne i dette intervjuet.
https://youtu.be/kvlOasnhSHc
Det er klart vi skal rykke opp uten problemer med den stallen vi har. Noe annet ville vært en skandale og oppsigelses grunn.
Hva med å opptre litt mere selvsikkert og offensivt?
Svar
(07-29-2024, 04:29 PM)Oldtimer Skreiv: Må si Bakke og Myhre var veldig defensive og ukledelig beskjedne i dette intervjuet.
https://youtu.be/kvlOasnhSHc
Det er klart vi skal rykke opp uten problemer med den stallen vi har. Noe annet ville vært en skandale og oppsigelses grunn.
Hva med å opptre litt mere selvsikkert og offensivt?

De sa også noe om at laget som tapte alt på Intility i fjor trenger å fokusere mindre på resultater og mer på prestasjon og utvikling for å unngå at forventninger om og fokus på tre poeng på rekke og rad skal gå til hue på dem og lage knuter på tråden. De brukte litt andre ord, men gjenreisinga av selvtilliten til rævkjørte spillere er nok ikke en fullført oppgave.
Svar
(07-29-2024, 04:05 PM)NilsDN Skreiv:
(07-29-2024, 03:35 PM)JackBlack Skreiv:
(07-29-2024, 03:07 PM)NilsDN Skreiv: Bud på Håkans er akseptert i følge Nettavisen

Daniel Håkans, Vålerenga | Nettavisen erfarer: Vålerenga har akseptert bud på Håkans

Med 9,5 mill umiddelbart lukter det forsterkning på backplass.

Litt vanskelig å si hva det lukter egentlig. Jeg tror jo ikke akkurat at dette salget kommer helt ut av det blå. Så sannsynligvis planlagt. Spørsmålet er om pengene allerede er brukt.

Det eneste jeg vet er at det laget vi har i dag må forsterkes foran neste sesong hvis det skal holde seg i Eliteserien. Om det skjer nå eller etter sesongen gjenstår å se.
Et langskudd fra min side her, men krysser fingrene for Oppegård. Kontrakten hans med  PSV går ut neste år, dersom det blir lite spilletid på han bør det gi gode muligheter .
Svar
(07-29-2024, 05:48 PM)Blue 1978 Skreiv:
(07-29-2024, 04:05 PM)NilsDN Skreiv:
(07-29-2024, 03:35 PM)JackBlack Skreiv:
(07-29-2024, 03:07 PM)NilsDN Skreiv: Bud på Håkans er akseptert i følge Nettavisen

Daniel Håkans, Vålerenga | Nettavisen erfarer: Vålerenga har akseptert bud på Håkans

Med 9,5 mill umiddelbart lukter det forsterkning på backplass.

Litt vanskelig å si hva det lukter egentlig. Jeg tror jo ikke akkurat at dette salget kommer helt ut av det blå. Så sannsynligvis planlagt. Spørsmålet er om pengene allerede er brukt.

Det eneste jeg vet er at det laget vi har i dag må forsterkes foran neste sesong hvis det skal holde seg i Eliteserien. Om det skjer nå eller etter sesongen gjenstår å se.
Et langskudd fra min side her, men krysser fingrene for Oppegård. Kontrakten hans med  PSV går ut neste år, dersom det blir lite spilletid på han bør det gi gode muligheter .
Har ikke gjort noe dypdykk i karrieren hans; bare tittet litt på sofascore. Synes det ser ut som han får en del spilletid.
Virker ikke superrealistisk.
Svar
(07-29-2024, 06:03 PM)JohnF Skreiv:
(07-29-2024, 05:48 PM)Blue 1978 Skreiv:
(07-29-2024, 04:05 PM)NilsDN Skreiv:
(07-29-2024, 03:35 PM)JackBlack Skreiv:
(07-29-2024, 03:07 PM)NilsDN Skreiv: Bud på Håkans er akseptert i følge Nettavisen

Daniel Håkans, Vålerenga | Nettavisen erfarer: Vålerenga har akseptert bud på Håkans

Med 9,5 mill umiddelbart lukter det forsterkning på backplass.

Litt vanskelig å si hva det lukter egentlig. Jeg tror jo ikke akkurat at dette salget kommer helt ut av det blå. Så sannsynligvis planlagt. Spørsmålet er om pengene allerede er brukt.

Det eneste jeg vet er at det laget vi har i dag må forsterkes foran neste sesong hvis det skal holde seg i Eliteserien. Om det skjer nå eller etter sesongen gjenstår å se.
Et langskudd fra min side her, men krysser fingrene for Oppegård. Kontrakten hans med  PSV går ut neste år, dersom det blir lite spilletid på han bør det gi gode muligheter .
Har ikke gjort noe dypdykk i karrieren hans; bare tittet litt på sofascore. Synes det ser ut som han får en del spilletid.
Virker ikke superrealistisk.
Som jeg skrev så var det et langskudd, men helt urealistisk tror jeg ikke det er heller. Guttungen har vært utleid hos to mindre klubber i toppligaen, derfor har det vært litt spilletid på han.  Tvilsomt at han blir satset på i år heller hos PSV heller med tanke på hvem han konkurrerer mot.
Svar
Nedrykket gjorde vondt for alle. Og det var en del spillere etterpå som virket lite fornøyd både med lønnskutt og å spille på et lavere nivå. 

Håkans hadde sin famøse harry-tur og han uttalte i media før sesongen at landslaget likte dårlig at han spilte i Obos nå er han vel så godt som klar for sin nye klubb  Han har ønsket seg vekk lenge. Nå kan denne Vålerenga-profilen være tapt for klubben (vartoslo.no)

Illic ville det vært både absurd og umulig å beholde, men der var alle godt fornøyd med overgangen og summen vi fikk. 

Bitiri er leid ut ett år og Jokke sa senest i sist vpn podkast at han var veldig opptatt av å spille på øverste nivå. 

Ofkir er utleid ut sesongen til verdensmetropolen Hamar, i følge Stang Ut podkast var han en av de som motsatte seg å gå ned i lønn. 

Så forsvant det jo en haug til ut før sesongen da. Vithino dro hjem igjen uten å ha fått så mange sjanser. Oldrup dro til Nederland, Børven til Odd og Strandberg måtte legge opp. 

Men det store store spørsmålet mitt er om alle som er her nå er fornøyd med å være i klubben eller om det fortsatt er noen igjen som har ønsket seg videre etter nedrykket? 

Jeg mistenker at Jokke har hatt en liste med spillere å kvitte seg med der det hasta veldig med Ofkir og Bitiri og at man med Håkans lette med lys og lykte etter en mulighet som både spiller og klubb kunne leve med. 
Forhåpentligvis er den lista tom nå og vi er da i mål med den store oppryddinga etter 2023. 

Kurd-Rønning vil ikke signere ny kontrakt, men det handler vel mer om spilletid enn at han tenker at spill i Obos er under hans verdighet. Konkurransen på midten er beintøff så det er ikke umulig å forstå om han tenker at sjansen er bedre andre steder. 

Jeg vil ikke tro at Idumba er kjempe fornøyd med hvordan året har blitt, men det går jo på spilletid og det samme gjelder nok alle som har spilt lite i år. Men sånn skal det jo på en måte være tenker jeg. Man bør ønske spilletid når man er i stallen og så lenge støtter de andre og gjør sitt beste er det bra om man er misfornøyd med å bli vraka. 

Det hjelper selvfølgelig å vinne kamper, men det virker som det er flere grunner enn det til at humøret i troppen vår er langt bedre enn før. Alderssammensetningen ser også bedre ut Kamara er eldst med 34 og han blir vel neppe med videre så da har vi Hedenstad som eldste mann på 33 om han får forlenget kontrakten sin. Gjør han ikke det er eldstemann Jukle på 30. 
På atten år har vi Thorvaldsen som har spilt 473 min og nylig signerte ny kontrakt, vi har Sjøvold som har slitt med skader, men spilte i går og som også nylig forlenget avtalen og vi har Jones* som har vært fast i år og som Jokke håper og tror vi får forlenget med snart. Kjelsen er like gammel og har ikke helt fått sesongen vi ønsket, men det må vi håpe snur. Obasi vil få mer spilletid etter hvert etter det som blir sagt han er 19 det er også Riisnæs som er fast på laget. 
De siste signeringene våre har vært tidlig til midten av tjueåra og passer sånn sett veldig godt inn (Brajanac 23) (Jarl 24) (Lange 25)

* Dagsavisen har i dag en lang og fin sak der essensen er at vi er svært nærme å forlenge avtalen. Jokke sier at kun detaljer gjenstår og Jones at han gjerne vil være her videre og at klubben alltid har betydd mye for han. Nåværende kontrakt er ut 2025 så han er ikke bosman med det første heller, men det vil jo være helt nydelig å få utvidet den noen år. 
Han står med 6 mål og to assist på 12 kamper så han har kanskje hatt det aller største gjennombruddet av alle denne sesongen. De fire første kampene spilte han ikke så var det to korte innhopp, men fra og med kamp 7 har han vært i 11-ern. Det vil si ti kamper på rad. Han har i tillegg starta alle cup kampene.
Svar
At vi akkurat nå spiller i Obos er neppe noe problem for noen. Alle skjønner jo at vi kommer til rykke opp. Samtidig så er eliteserien rekordjevn. Akkurat nå er hele 10 lag veldig nærme nedrykk, rent poengmessig ihvertfall.
Sannsynligheten for at Ofkir og Hamkam spiller i Obos neste år er veldig mye høyere enn at vi gjør det.
Svar
(07-30-2024, 01:07 PM)Oldtimer Skreiv: At vi akkurat nå spiller i Obos er neppe noe problem for noen.  Alle skjønner jo at vi kommer til rykke opp. Samtidig så er eliteserien rekordjevn. Akkurat nå er hele 10 lag veldig nærme  nedrykk, rent poengmessig ihvertfall.
Sannsynligheten for at Ofkir og Hamkam spiller i Obos neste år er veldig mye høyere enn  at vi gjør det.

At Obos ikke er et problem for noen er jeg ikke så sikker på, og jo tidligere man starter prosessen desto større problem var det nok i starten. Det kan tenkes at vi har spillere vi er i dialog med (gjennom agentene) som ønsker at vi skal sikre opprykket først. Og selv om "alle" skjønner vi ligger godt an til å rykke opp regnet vel "alle" med at vi ikke skulle rykke ned i fjor og rarere ting har skjedd enn at vi skal snuble midtveis eller på oppløpssiden. Egersund på kvallik plass er bare fire poeng bak oss og Bryne fem. Dessuten vil en spiller som kommer til oss nå få kamper på nivå to i Norge på cven og det ser kanskje ikke så bra ut som alternativet hans. Jokke har fortalt at å hente spillere før sesongen var langt vanskeligere enn vi trodde nettopp fordi vi er på nivå to og at flere spillere trakk seg i siste liten selv om man trodde man var enige. Kanskje frister det da å vente til etter sesongen for å ha litt bedre økonomi og å kunne fortelle nye spillere at vi nå er en eliteserieklubb igjen og kanskje også kvalifisert for Europa. 

Når det gjelder Ofkir så er det ikke sikkert at Ham Kam nå vs oss er så utrolig mye mer attraktivt. Jeg tror også vi har en klart større sannsynlighet for å være i eliteserien neste år enn de. Men da vil jo Ofkir være Enga spiller da om han ikke har blitt solgt og da har han i så fall siste ordet selv. Dessuten tror jeg det er veldig sannsynlig at det har blitt gjort og sagt ting som gjør at han neppe vil være her og kanskje at vi ikke vil ha han her. Det ble jo observert at han virket svært lite motivert på trening den korte tiden han var tilbake før det nye utlånet. Det vil overraske meg mye om han spiller for oss igjen. Kanskje tenkte han også noe på konkurranse situasjonen. Da hadde vi Håkans i tillegg som han måtte sloss med og det er vel liten tvil om at han var bak Håkans i rekka. Jones da? Ville han danka ut Jones? Vet ikke. Så har vi en drøss bak der med Thorvaldsen, Kamara, Lange, Bully og Obasi. Han ville garantert fått spilletid, men neppe fast. Og hvor fristende er det å ha hatt mane kamper på benken i obos på cven? Da tror jeg konkurransen i Ham Kam er mindre. Odd var vel også interessert kanskje hadde det vært et mer naturlig steg, og kanskje er det der han havner etter sesongen. Det er nok minst like sannsynlig som at han fortsetter her i hvert fall.
Svar


Gå til forum:


Bruker(e) som leser denne tråden: 31 Gjest(er)